D66: Nederland moet meer opkomen voor ongelovigen
Blik op het nieuws
Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2332
Do Aug 22, 2019 8:24 pm Reageer met quote

Quote:
De Nederlandse regering moet zich steviger uitspreken over de rechten van ongelovigen.
Ook wil hij dat Nederland een campagne start om de doodstraf voor godslastering uit te bannen en dat de regering ervoor gaat pleiten dat binnen en buiten de EU blasfemie-wetten worden afgeschaft.

https://www.trouw.nl/politiek/d66-kabinet-moet-meer-opkomen-voor-ongelovigen~bfdbba2b/

Lijkt mij een hele goede zaak, ben hier erg voor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Do Aug 22, 2019 8:35 pm Reageer met quote

Dus Nederland moet weer met het opgeheven vingertje . . . . . . . . .

Laten we nu eerst eens zorgen voor oplossingen in eigen land, dan hebben we het vast nog heel druk de eerstkomende decennia.
We hebben de vluchtelingen, al dan niet met (kans op) een status.
We hebben de voedselbanken, die dreigen te bezwijken onder de vraag.
We hebben de Antillen en de ABC eilanden
We hebben Suriname
We doen aan ontwikkelingshulp en het is een keer op.

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2332
Do Aug 22, 2019 8:43 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Dus Nederland moet weer met het opgeheven vingertje . . . . . . . . .

Laten we nu eerst eens zorgen voor oplossingen in eigen land, dan hebben we het vast nog heel druk de eerstkomende decennia.
We hebben de vluchtelingen, al dan niet met (kans op) een status.
We hebben de voedselbanken, die dreigen te bezwijken onder de vraag.
We hebben de Antillen en de ABC eilanden
We hebben Suriname
We doen aan ontwikkelingshulp en het is een keer op.

Heeft niets met opheven vingertje te maken.
Gelovigen worden veel meer wettelijk beschermd dan ongelovigen, dat is rechtsongelijkheid.
Ik zie niet in waarom als Nederland dat zou doen, wat dat te maken heeft met vluchtelingen, voedselbanken, Suriname en de Antillen.
En het ging om de doodstraf af schaffen voor godslastering en om blasfemie in en buiten de EU af te schaffen, lijken me beide belangrijke zaken toch?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3883
Do Aug 22, 2019 9:05 pm Reageer met quote

Quote:
Door diplomatieke vertegenwoordigers van de Nederlandse staat, zoals medewerkers van ambassades, aanwezig te laten zijn bij rechtszaken, kan dat ertoe bijdragen dat vervolgden minder hoge straffen krijgen, hoopt Sjoerdsma.

Ik sympathiseer hier als atheďst zeker mee, maar dat het iets uit zou kunnen halen in verre buitenlanden waar religie maatschappelijk nog een hoofdrol vervult vind ik moeilijk voor te stellen.

Kennen we binnen de EU ergens nog straffen wegens godslastering? Daar zouden we dan absoluut een vuist tegen moeten maken

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Do Aug 22, 2019 9:49 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Heeft niets met opheven vingertje te maken.
Gelovigen worden veel meer wettelijk beschermd dan ongelovigen, dat is rechtsongelijkheid.
Ik zie niet in waarom als Nederland dat zou doen, wat dat te maken heeft met vluchtelingen, voedselbanken, Suriname en de Antillen.
En het ging om de doodstraf af schaffen voor godslastering en om blasfemie in en buiten de EU af te schaffen, lijken me beide belangrijke zaken toch?

Dus toch het opgeheven vingertje.

Jouw mening, vind ik prima hoor, maar ik vind het drie keer niks.
Wij Nederland,moeten eens ophouden overal en nergens onze grote giegel in te steken en ons te bemoeien met interne zaken van andere landen. Zolang we zelf de zaken niet op orde hebben en nog regelmatig door onderdelen van de VN, op de vingers worden getikt, als het gaat om mensenrechten, moeten we toch maar een wat minder grote broek aantrekken.

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie