Rechts-extremistisch terrorisme in opkomst
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3475
Vr Aug 23, 2019 7:28 pm Reageer met quote

theDon schreef:
YvanH schreef:
Hoeveel pagina’s wil je nog vullen Willemijn?

Zie haar onderschrift YvanY. Wink

Maar wie zitten er nu eigenlijk te klieren op dit topic, Don?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Aug 23, 2019 7:29 pm Reageer met quote

YvanH schreef:

Met welk doel kom jij eigenlijk op dit topic? Als het je niet interesseert kun je ook wegblijven, toch? Vreemd gedrag.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Aug 23, 2019 7:33 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Hoe het komt Willemijn? Vanwege halve of valse berichtgeving.?

Een verslaggeefster van Roemeense afkomst durft het wél te schrijven,

Als de @nos een terroristische aanslag omschrijft als ‘explosie die zich voordeed’, werken er op die redactie kennelijk mensen die het nieuws censureren en verbloemen ten gunste van Palestijnse terroristen. Ideologie boven informatie.
https://
twitter.com/nos/status/116
4872312929357824

NOS

@NOS

Meisje overlijdt na explosie op Westelijke Jordaanoever
https://
nos.nl/l/2298656

Nausicaa Marbe sloopt bizarre berichtgeving NOS over Palestijnse bomaanslag waarbij Israëlisch meisje omkomt https://tpo.nl/2019/08/23/nausicaa-marbe-sloopt-bizarre-berichtgeving-nos-over-palestijnse-bomaanslag-waarbij-israelisch-meisje-omkomt/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=sharing_standard via @TPOnl

En zo gaat het al jaren en daarom wordt mensen een rad voor ogen gedraaid en worden ze steeds meer anti Israel. Maar... eens zullen zelfs de meest verstokte haters zeggen: wir haben es nicht gewusst.

En nu ga ik lekker mijn koffer verder pakken. Tot over een poosje! Zouden jullie dan nog met dit topic verder gaan of zou er weer een nieuw topic zijn om te vertellen hoe slecht rechts is en hoe gewéldig links is, gewoon GEWELLLDIG.

Dít topic gaat over de opkomst van het rechts-extremisme. Als de berichtgeving hieromtrent onjuist is, dan zou ik daar graag bewijs van zien. Anders zie ik het maar als de zoveelste losse flodder in een poging de aandacht van het onderwerp af te leiden.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3373
Vr Aug 23, 2019 7:41 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
theDon schreef:
YvanH schreef:

Zie haar onderschrift YvanY. Wink

Maar wie zitten er nu eigenlijk te klieren op dit topic, Don?

Tsja, wie niet, kijk eens bij Jan met zijn stront zou ik zeggen. Wink

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3373
Vr Aug 23, 2019 7:42 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
En nu ga ik lekker mijn koffer verder pakken. Tot over een poosje!

Fijne vakantie Annette!!

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7977
Vr Aug 23, 2019 8:00 pm Reageer met quote

Zo blijkt maar weer dat de opkomst van het rechts extremisme het liefst wordt dood gezwegen. Het is te confronterend als er een spiegel wordt voorgehouden waar in sommige forumdeelnemers zich in kunnen herkennen.

Elke vorm van extremisme moet naar mijn mening aan de kaak gesteld worden, dus ook het rechts extremisme.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3871
Vr Aug 23, 2019 8:06 pm Reageer met quote

Annette schreef:
Quote:
Tot over een poosje! Zouden jullie dan nog met dit topic verder gaan of zou er weer een nieuw topic zijn om te vertellen hoe slecht rechts is en hoe gewéldig links is, gewoon GEWELLLDIG.

Dat is de derde of vierde forummer die hier onverbloemd tot uitdrukking brengt zichzelf in de wiek geschoten te voelen wanneer op dit forum de actualiteit besproken wordt ingeval dat terreurdaden en dreigingen van rechts-extremisme zou betreffen.

Hoe wonderlijk...

Ook veelzeggend is de gedachte die daarbij nog tot uitdrukking gebracht wordt dat die mensen en media die deze actuele terreurdaden en actuele dreigingen van belang vinden om onder de aandacht te brengen, te bespreken, te analyseren 'derhalve' linkse mensen of media zijn, die met met het behandelen/bespreken van die actualiteiten zouden willen laten zien 'hoe gewelllldig zij zichzelf vinden'.

Beangstigend deze uiterst verwrongen denktrant.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2323
Vr Aug 23, 2019 8:28 pm Reageer met quote

Rechts extremisme is simpelweg erg gevaarlijk, net als elke vorm van terrorisme.
Rechts extreem is precies wat het zegt te zijn, extreem rechts.
Het onvermogen (of onwil) om onderscheid te maken tussen normale politieke partijen en extreem rechtse partijen, slaat iedere discussie dood in mijn optiek.
Ik stem vaak ook rechts (soms ook midden) maar ik voel mij als rechtse kiezer helemaal niet aangevallen of in de hoek gedrukt als het om extreem rechts gaat, aangezien ik heel goed het onderscheid weet tussen rechts en extreem rechts en ik als kiezer van de rechterkant extreem rechts ook verafschuw.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Aug 23, 2019 9:04 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Rechts extremisme is simpelweg erg gevaarlijk, net als elke vorm van terrorisme.
Het onvermogen (of onwil) om onderscheid te maken tussen normale politieke partijen en extreem rechtse partijen, slaat iedere discussie dood in mijn optiek.
Ik stem vaak ook rechts (soms ook midden) maar ik voel mij als rechtse kiezer helemaal niet aangevallen of in de hoek gedrukt als het om extreem rechts gaat, aangezien ik heel goed het onderscheid weet tussen rechts en extreem rechts en ik als kiezer van de rechterkant extreem rechts ook verafschuw.

Ik vind dat ook zo vanzelfsprekend dat ik me nog steeds verbaas over de weerstand die dit onderwerp oproept, welke zich uit in persoonlijke aanvallen op degenen die hierover willen praten. Het sterkt mij wél heel erg in de overtuiging dat we hier en in de eigen omgeving dit gevaar ter sprake moeten blijven brengen. Daar zal ik in ieder geval ook onverminderd mee doorgaan.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7977
Vr Aug 23, 2019 9:06 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Dat is precies waar het eigenlijk om gaat. Met politieke partijen, die rechts zijn is niets mis, net als met politieke partijen, die links zijn of juist in het midden.

Wat in dit onderwerp aan de kaak wordt gesteld is de opkomst van het rechts extremisme. Ieder weldenkend mens ziet daar een groot gevaar in schuilt.
Mensen, die dit niet (willen) zien volgen de bekende struisvogelpolitiek. Kop in he zand en ik heb niet geweten dat het al zo erg was.......

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 690
Vr Aug 23, 2019 10:02 pm Reageer met quote

Benneke schreef:Zo blijkt maar weer dat de opkomst van het rechts extremisme het liefst wordt dood gezwegen. Het is te confronterend als er een spiegel wordt voorgehouden waar in sommige forumdeelnemers zich in kunnen herkennen.

Elke vorm van extremisme moet naar mijn mening aan de kaak gesteld worden, dus ook het rechts extremisme.

Maar dat bedoel ik. Maar linkse kranten en politici verzwijgen dingen en dat is een kwalijke zaak, want zij voeden de haat tegen Israel, tegen Joden, Zoals Macron zegt, het een voed het ander.

Rechts extremisme komt op door het zwijgen van de media. Dat verontrust mij.
Jij mag mij anders inschatten als je dat zo graag wilt maar ik probeer in ieder geval te waarschuwen voor het WEER te laat is. En eigenlijk is het al te laat als je niet veilig met een David sterretje om kunt lopen.

Gaan jullie maar door met er over praten en ontkennen dat drie maal links ook rechts is, maar weer niet verbaasd op een dag. Want vlaggen met hakenkruizen zijn toegestaan op de Dam, Hitlergroeten ook trouwens. Google maar op you tube. Het gebeurd, maar sluit jullie ogen en bedenk hoe vooral Baudet en Wilders slecht zijn, dan hoef je niet te zien wat er gebeurd.

Bedankt Don, we gaan er van genieten.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3871
Vr Aug 23, 2019 10:53 pm Reageer met quote

De bevordering van de vrijheid van de vrouw om zich net zo te kunnen/mogen ontplooien als de man, het instaan voor gelijke rechten van niet-heteroseksuelen, de strijd voor gelijke rechten van niet-blanke mensen en mensen uit andere culturen afkomstig in onze samenleving, de strijd voor (het behoud van onze) democratie, de strijd voor het milieu, dat zijn de kwaliteiten en de verworvenheden van onze beschaving waar extreem rechts radicaal mee afrekenen wil.
Die kwaliteiten en waarden zijn niet links en niet rechts, maar enkel humaan te noemen. Lieden die daar -op nota bene gewelddadige wijze dmv aanslagen, revoltes, burgeroorlogen- korte metten willen maken zijn onmensen die een onmenselijke praxis willen invoeren.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Vr Aug 23, 2019 11:06 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
De bevordering van de vrijheid van de vrouw om zich net zo te kunnen/mogen ontplooien als de man, het instaan voor gelijke rechten van niet-heteroseksuelen, de strijd voor gelijke rechten van niet-blanke mensen en mensen uit andere culturen afkomstig in onze samenleving, de strijd voor (het behoud van onze) democratie, de strijd voor het milieu, dat zijn de kwaliteiten en de verworvenheden van onze beschaving waar extreem rechts radicaal mee afrekenen wil.
Die kwaliteiten en waarden zijn niet links en niet rechts, maar enkel humaan te noemen. Lieden die daar -op nota bene gewelddadige wijze dmv aanslagen, revoltes, burgeroorlogen- korte metten willen maken zijn onmensen die een onmenselijke praxis willen invoeren.

Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat sommigen liever de ogen daarvoor sluiten en zelfs de schuld van de opkomst van rechts extreem in de schoenen willen schuiven van (linkse) media.
Alsof Hitlers opkomst te wijten was aan het communisme b.v. Rolling Eyes

Mensen die opkomen voor Palestijnse rechten, zijn niet welkom in apartheids-regime Israël!

Laatst aangepast door luciaT.1 op Za Aug 24, 2019 12:25 am, in totaal 1 keer bewerkt

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Vr Aug 23, 2019 11:10 pm Reageer met quote

Ach om aar even een forumlid te parafraseren, drie keer rechts is ook links. Laughing

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 23, 2019 11:43 pm Reageer met quote

Lees even JanRutgers, ik heb het niet over een forumlid, ik schrijf JULLIE, jij mag het je ook aantrekken.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 23, 2019 11:53 pm Reageer met quote

Hier krijg je echte berichtgeving en een beetje medeleven. Tja, dát mis ik hier. Is maar Joods meisje hé

En... de moordenaar. wordt geprezen

BBC News - Israeli teenage girl killed in West Bank bomb attack https://www.bbc.com/news/world-middle-east-49447035

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12822
Vr Aug 23, 2019 11:54 pm Reageer met quote

Gezien enkele van de meest recente reacties bekruipt me het gevoel dat de hardnekkigheid waarmee in complottheorieën en dergelijke idiote paranoïdieën geloofd wordt een niet te onderschatten rol speelt. Best eng dat dergelijk gedachtegoed zich hier op 50plusser manifesteert. Goed- of bijgelovigheid? Angst? Ergens bij willen horen waar erkenning (nep natuurlijk) ervaren wordt? Want dat het tot nu toe bij rechts-extremistische aanslagen om eenlingen gaat mag dan nog wel waar zijn maar er is toch een patroon te herkennen van herkenning, competitie en elkaar stimuleren tot dergelijke wandaden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

WillemijnF

Superlid
Superlid
Za Aug 24, 2019 12:10 am Reageer met quote

annette49 schreef:
Hier krijg je echte berichtgeving en een beetje medeleven. Tja, dát mis ik hier. Is maar Joods meisje hé

BBC News - Israeli teenage girl killed in West Bank bomb attack https://www.bbc.com/news/world-middle-east-49447035

Hoe werkt het toch in jouw bovenkamer dat je je enerzijds zorgen maakt over het opkomende antisemitisme en tegelijkertijd in deze discussie Eckhard Jesse opvoert om "aan te tonen" dat linksextremisme net zo ernstige bedreiging vormt als rechts-extremisme. Eckhard Jesse, die bekend staat om zijn antisemitische uitingen en ook de oude riedel herhaalt dat joden antisemitisme aan zichzelf te wijten hebben.
Is hij nou wel of niet een wetenschapper aan wiens mening jij waarde hecht?

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12822
Za Aug 24, 2019 12:23 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
annette49 schreef:

Hoe werkt het toch in jouw bovenkamer...

In het artikel achter de link:
Quote:
More than 600,000 Jews live in about 140 settlements built since Israel's 1967 occupation of the West Bank and East Jerusalem. The settlements are considered illegal under international law, though Israel disputes this.

Even om aan te geven dat het aan te bevelen is om artikels waar, ook met zo'n op hol geslagen bovenkamer, naar verwezen wordt (niet door jou, Willemijn, voor de duidelijkheid) in zijn geheel even door te nemen alvorens hyperventilerend een reactie te plaatsen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Za Aug 24, 2019 1:36 am, in totaal 1 keer bewerkt

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Za Aug 24, 2019 2:19 pm Reageer met quote

Als we nu eens begonnen met het te hebben over extremisme en het onderscheid van links en rechts gewoon niet hanteren.
Dan is er al een groot struikelblok opgeruimd.
Het boeit mij namelijk niet zo of het extremisme van links, rechts of waar dan ook vandaan komt, het komt van totaal verknipte figuren, die menen hun overtuiging met gebruik van alle middelen, bij anderen door de strot te wringen.

we zijn dan ook gelijk af van het geneuzel over het net zo erg zijn van het extremisme van . . . . . . . . .

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.

Pagina 9 van 14 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk