Klessenbessen bij Scharretje
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2575, 2576, 2577 ... 2590, 2591, 2592  Volgende Plaats reactie

Madelief46

Superlid
Superlid
Antw.: 1803
Zo Aug 25, 2019 12:02 pm Reageer met quote

Goedemorgen,

Dat zei mijn moeder ook altijd Henny.

Henny soms moet je je mond open trekken ook al lopen ze met een rollator, ik weet nog wel dat is jaren geleden dat ik bij de plus liep en een meneer in een invalidenwagen hij had trouwens een bordje achterop zijn wagen staan met de woorden ik ben ook maar een gewoon mens dus behandel mij daar na, zo iets was dat, maar die vent ramde met zijn wagen ook tegen mij dat was wel meer voor gekomen en in eens was ik het zat en zei “Je mag dan wel een gewoon mens zijn maar gewone mensen gedragen zich niet zoals U zich gedraagt” nooit geen last meer gehad, maar die mevrouw waar jij het over heb is wel degelijk van het padje af.

Marlie wij hoeven niet meer naar het kasteel want ze zijn weer thuis ik heb een karaf gekregen met een peer erin dit staat op het etiket Liliane kan het wel voor ons vertalen denk ik

Poire prisonniere du dauphine 43 procent alcohol, ik denk dat die fles wel gesloten blijft anders word ik nog dronken ook.

Ik doe weinig vandaag Wim gaat vanmiddag nog even naar een kennis toe en ik ga een klein wasje strijken en lezen.

Een fijne dag allemaal

Ik heb alles wel op een rijtje, maar niet in de goede volg orde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 7725
Zo Aug 25, 2019 1:04 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Liliane fijn dat je toch wat slaap kon inhalen, was blijkbaar nodig.
En inderdaad tot woensdag goed warm weer, vannacht koelde het bijna niet af. Maar we nemen het maar voor lief, er is niet veel aan te doen hè?

Henny jij maakt wel wat mee zeg, die mevrouw is inderdaad ziek, want zo doe je niet als je enigszins goed functioneert. Shocked

Madelief dus weer terug van het kasteel, wel met goede sterke alcohol, zou ik met dit warme weer maar niet nemen, want met die hitte stijgt het gelijk naar je hoofd. Embarassed Wel leuk dat ze dat voor jullie meebrachten.

Ik weet nog niet of we vandaag iets gaan doen, want het is toch erg warm.

Allemaal een hele fijne zondag!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11523
Zo Aug 25, 2019 6:04 pm Reageer met quote

Vandaag nergens naar toe geweest. Veel te warm. Wel de was gewassen, gestreken en dadelijk in de kast. Wat te eten laten we door de Chinees brengen.
Ik wens vanaf het tablet, veel te warm om de pc op te starten, een smakelijk eten toe en een fijne avond Laughing

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

Laatst aangepast door hehety op Zo Aug 25, 2019 6:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Madelief46

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 6:33 pm Reageer met quote

Ik ben de deur niet uit geweest manlief wel toen hij weer terug was zei hij dat het zelfs op de fiets te warm was, ik ben ook niet op het balkon geweest veel te warm.

Nu wens ik jullie een fijne avons

Elise2

Superlid
Superlid
Antw.: 3602
Zo Aug 25, 2019 7:07 pm Reageer met quote

Ik kom effe langs huppelen om jullie ondanks de hitte tóch een fijne middag en avond nog te wensen ! Denk aan jullie want hier ook hot maar anders zoals ik al meer schreef...

https://youtu.be/fPR4U9fpEKc

Lieve groetjes

Rotomaori

Stamgast
Stamgast
Antw.: 411
Zo Aug 25, 2019 7:19 pm Reageer met quote

Goedenmiddag Klessebessers,

Wat een prachtig weer hebben we weer. Wel erg warm, dus heb ik tijdens het fietsen het bos op de Veluwe maar weer opgezocht, lekker veel schaduw.

Was nog wel even schrikken, op een gegeven moment stak er een ree vlak voor mij het fietspad over. Tijd om foto’s te maken heb je niet want het beest had een rap tempo en was al snel weer verdwenen tussen de bomen en struiken.

Ik ben ook gaan kijken naar de heidevelden die nu zo mooi prachtig in bloei staan, zie de foto’s hieronder.

Omdat het zo droog is en het er naar uitziet dat dat voorlopig nog wel even zo blijft heb ik gisteravond de tuin gesproeid. Alles zag er na die tijd weer lekker fris uit.

Het weekend is alweer bijna voorbij en morgen roept het werk weer.

Graag tot later,
Rotomaori

De heide in bloei op de Loenermark (Veluwe)

marlie49

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 7:36 pm Reageer met quote

Roto wat een mooie foto's, het is wel prachtig in jullie buurt, en wat bijzonder dat er zomaar een ree voorbijflitst. Werk ze morgen hè?

Henny en Madelief jullie hebben je, heel verstandig, dus rustig gehouden.

Ik wed dat Liliane in de schaduw heerlijk heeft zitten lezen in haar zetel?
Of ben je ook binnen gebleven?

Ben zelf even naar de overbuurvrouw geweest en samen even koffiegedronken. Ze vertelde over vroeger toen ze nog een boerderij hadden, dat was hard werken maar ook veel gezelligheid met het grote gezin.

Wens jullie een hele fijne avond toe!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

Madelief46

Superlid
Superlid
Zo Aug 25, 2019 7:36 pm Reageer met quote

Prachtige Foto's Romario op het journaal hadden ze een opname van uit het vliegtuig genomen was ook zo mooi, in het weekend mocht je een bosje heide plakken heb jij dat ook gedaan want normaal is dat verboden

werke morgen

Rotomaori

Stamgast
Stamgast
Zo Aug 25, 2019 11:02 pm Reageer met quote

Madelief46 schreef:
Prachtige Foto's Romario , in het weekend mocht je een bosje heide plakken heb jij dat ook gedaan want normaal is dat verboden

Nee, ik heb niks geplukt. Ik heb de natuur gelaten zoals het was
. Very Happy

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3355
Ma Aug 26, 2019 12:09 am Reageer met quote

Goeie avond allemaal,

Wat is het warm geweest vandaag en geen sprietje wind. Ik heb op de duur een papieren zakdoekje in mijn brace gelegd om het zweet op te vangen. Voor mijn part hadden ze er ook een zomerversie mogen van maken. Wink Very Happy

Deze nacht heb ik weer weinig geslapen. Ik denk dat ik 4 x uit bed geweest ben. Het was niet alleen van het slecht liggen maar ook de honden in de buurt hebben mij wakker gemaakt.

Madelief, de letterlijke vertaling is: gevangen peer in de dolfijn. Maar Dauphine is ook een titel van de adel : een gravin. Dus het zou ook kunnen zijn de gevangen peer van de gravin. Ik denk dat het laatste er meer op lijkt.

roto, wat is het daar mooi. Wil je geloven dat ik nog nooit heide in het echt gezien heb.

Marlie daar kan ik nu inkomen zie: dat het gezellig was in een groot gezin. Het heeft nadelen met velen zijn, maar ook zijn voordelen.

Hety, vandaag gestreken. Toch met een ventilator bij je hé.

Ik ga nog eens efkes afkoelen in de tuin en dan mijn bedje in. Slaap lekker allemaal.

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Madelief46

Superlid
Superlid
Ma Aug 26, 2019 12:10 pm Reageer met quote

Goedemorgen,

Rotomaori Schreef: Nee, ik heb niks geplukt. Ik heb de natuur gelaten zoals het was.
Dat vind ik een mooi gebaar Rotomaori

Wat lief van je Liliane dat je dat vertaald heb ik ga vanmiddag naar het Kasteel en dan laat ik dat weten misschien is het een test van hun, en dan kan ik zeggen dat het de gevangen peer van de gravin is, dan zullen ze denken die Annie is zo stom nog niet

De boel is bijna aan kant alleen de badkamer nog, ik was vroeg wakker en daar pluk ik toch de vruchten van

Allemaal een fijnbe dag

Laatst aangepast door Madelief46 op Ma Aug 26, 2019 12:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt

marlie49

Superlid
Superlid
Ma Aug 26, 2019 12:23 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Wat grappig "de gevangen peer van de gravin". Leuk om door te geven Madelief. Ik heb wel ooit een douariaire gekend, dat was de vrouw van een ridder die woonden hier op een kasteeltje. Later toen ze gestorven was is het kasteeltje verkocht en dat werd later mijn werkplaats. Ik werkte er op kantoor, leuke tijd was dat.

Liliane wat vervelend dat steeds wakker worden, en ik kan best geloven dat die brace warm is. Maar heel rustig blijven en de schaduw opzoeken hè?

Henny was de Chinees lekker? Smile

Ik ga even koffiedrinken hier tegenover. Laughing

Fijne dag allemaal!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Ma Aug 26, 2019 12:53 pm Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.
Ik heb mij vanmorgen schandalig lang verslapen. Peter is om zeven uur de deur uit gegaan en ik heb mij nog een keertje omgedraaid en om kwart over 10 werd ik wakker! Shocked
Als een blok weggeweest. Ik kan mij niet meer heugen dat ik de laatste keer mij zo lang verslapen heb. Gelukkig geen baas die mij op jaagt dus niks aan het handje. Laughing
De chinees was zeker lekker en gezien we een rijsttafel voor twee personen besteld hadden is er nog ruim genoeg voor vandaag over

Omdat het al erg laat is koffie met.

auteur onbekend

hehety

Superlid
Superlid
Ma Aug 26, 2019 12:56 pm Reageer met quote

de gevangen peer van de gravin".
Al is het maar in een roes gevangen, maar de naam is erg leuk. Zo leren we hier wel eens wat. Laughing

auteur onbekend

hehety

Superlid
Superlid
Ma Aug 26, 2019 5:39 pm Reageer met quote

Elise, wat een leuke vogel. Zie ik nu pas. Die pik ik morgen van je om op pc te zetten Laughing
Ik heb vandaag ook niet veel gedaan .Wel naar een filmpje gekeken. Frankenstein.
Ook vandaag sluit ik af met mijn tablet. Nog steeds veel te warm om de pc er voor aan te zetten. Ik wens iedereen een fijne avond toe en een smakelijk eten Very Happy

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Ma Aug 26, 2019 6:07 pm Reageer met quote

Heb niet echt veel meegemaakt vandaag, dus wens ik jullie een fijne avond toe.

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

Madelief46

Superlid
Superlid
Ma Aug 26, 2019 6:29 pm Reageer met quote

Ook ik heb vanmiddag niets gedaan, ik keek net even buiten op de thermometer het is 35 graden in de schaduw en in huis 25 graden, je zou bijna forum-moe worden met die warmte

Fijne avond ALLEMAAL

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3355
Ma Aug 26, 2019 9:19 pm Reageer met quote

Goeie avond allemaal,

Vandaag niet veel uitgespookt. Deze morgen wat opgeruimd en voor het eten gezorgd en dat was het. Een ganse dag binnen gebleven, het was 3 graden koeler dan buiten in de schaduw. Zojuist de vissen eten gegeven en een dikke kikker doen verschieten. Mijn bloempotten op het terras zien wel af. 2 zijn er van de hitte al gesneuveld.

Alé we zijn eensgezind: we deden zo goed als niks. Ik hoop dt Roto op het werk airco heeft.

Ik wens jullie nog een fijne avond en probeer het koel te houden!

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Rotomaori

Stamgast
Stamgast
Ma Aug 26, 2019 11:17 pm Reageer met quote

LilianeDeClerck schreef:
Ik hoop dt Roto op het werk airco heeft.
In de werkplaats is airco aanwezig, dus dat gaat prima. Buiten is het warm en binnen is het een stuk koeler. Prima werktemperatuur.

hehety

Superlid
Superlid
Di Aug 27, 2019 11:14 am Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.
Hier was het ook een warme nacht en slecht geslapen. Het wil in de nacht ook niet echt afkoelen. Nu is het in huis al 26 graden en het loopt al weer op. Nog een paar dagen en dan is dat ook weer achter de rug.
Roto, Peter is ook blij dat op zijn werk airco is. Hier houden we gewoon alles potdicht en laat in de avond alles open.
Over een maand of drie, vier klagen we weer dat het zo koud is.

We moeten toch wat te klagen hebben. Vandaag naar mijn vriendin. Ze is jarig. Ik neem niet aan dat het een tuinfeestje wordt. Laughing
Snel wat gaan doen wat gedaan moet worden.
Marlie, zal waarschijnlijk ook niet met Wies gaan wandelen, of er moet een lekker windje waaien.
Nu eerst

Met een gouden randje en oortje. Laughing

auteur onbekend

Pagina 2576 van 2592 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2575, 2576, 2577 ... 2590, 2591, 2592  Volgende

Plaats reactie