Leerlingen krijgen vragen over doodstraf ’ongelovigen’
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 690
Di Sep 10, 2019 10:10 pm Reageer met quote

Je schrikt toch wel van wat op Nieuwsuur te zien was.

De leider van de VVD in de Tweede Kamer, Klaas Dijkhoff, en zijn CU-collega Gert-Jan Segers zijn geschrokken van onderzoek van Nieuwsuur en NRC naar een vijftigtal van zulke radicaal-islamitische moskeescholen in ons land. Daar krijgen kinderen bijvoorbeeld te horen dat niet-moslims de doodstraf verdienen, melden het actualiteitenprogramma en de krant. Zo’n duizend kinderen zouden er na schooltijd en in het weekend bijlessen volgen.

Den Haag geschokt door onthullingen salafistisch onderwijs https://www.telegraaf.nl/t/2033118398/ via @telegraaf

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

pimpeter

Stamgast
Stamgast
Antw.: 213
Di Sep 10, 2019 10:19 pm Reageer met quote

Het was toch allemaal niet waar? .....nou je ziet het.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12835
Di Sep 10, 2019 10:57 pm Reageer met quote

Waar leg je het accent op. Je kunt natuurlijk de toon van de Telegraaf overnemen en dat als feit naar voren schuiven, wat mij betreft met een heel valse toonzetting, of je kunt je iets breder te oriënteren voordat je iets roept:
Quote:
Niet alleen de politiek en de inlichtingendienst maken zich zorgen over het salafistische onderwijs. In de islamitische gemeenschap zijn de lessen minstens zo controversieel.

„Kindermishandeling”, noemt imam Essabir het zelfs. Hij strooit met koranteksten die volgens hem aangeven hoe barmhartig de profeet omging met andersdenkenden. Die boodschap probeert hij in Alkmaar uit te dragen. „Er komen hier bijvoorbeeld ook sjiieten om te bidden. Dat gaat prima. Ik probeer te zoeken naar gemeenschappelijke waarden, niet naar verschillen”.

Maar hij ziet ook dat jongeren gevoelig zijn voor de salafistische uitleg. „Daar zijn we ook zelf schuldig aan”, vindt de imam. „We zijn hier als gastarbeiders gekomen. Onze kinderen gingen op zoek naar hun geloof. Bij wie konden ze terecht? Hun ouders hebben niet zoveel kennis. De imam in de moskee praat alleen Arabisch, die kunnen ze niet eens verstaan. Daar heeft Saoedi-Arabië heel goed op ingespeeld door boeken met hun ideologie te vertalen en hier gratis op de markt te brengen. Als een jongere nu iets zoekt over zijn geloof, zijn bijna alle Nederlandstalige boeken van de salafistische stroming.”

Bijvoorbeeld NRC Handelsblad, die samen met Nieuwsuur dit onderzoek deed: Imams: ‘Zo onderwijs je de islam niet’

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Di Sep 10, 2019 11:05 pm Reageer met quote

Kees, ga je nu nog dingen verdoezelen? Telegraaf is kennelijk wel goed als Nicolaas er iets uit haalt, dan hoor ik je niet.

Maar Kees, jij hebt duidelijk Nieuwsuur niet gezien. Dat blijkt wel uit je domme antwoord.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Di Sep 10, 2019 11:13 pm Reageer met quote

Grote zorgen Tweede Kamer na onderzoek salafistische moskeescholen https://nos.nl/l/t/2301159 via @Nieuwsuur

Grote zorgen Tweede Kamer na onderzoek salafistische moskeescholen

Het zijn behoorlijk veel van die scholen Kees en andere organisaties.

Binnen het informele islamitische onderwijs wordt het salafisme, een fundamentalistische stroming binnen de islam, steeds invloedrijker.

Lees die laatste regel Kees, schrijf het op een briefje en plak het in je pet.

En hier jou eigen Joop.

https://joop.bnnvara.nl › nieuws › salafistische-scholen-leren-kinderen-haten

2 uur geleden - Op tientallen salafistische scholen in Nederland krijgen kinderen extremistische denkbeelden ingeprent, dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 202
Di Sep 10, 2019 11:27 pm Reageer met quote

Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid. Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit ‘ongelovige land’ om zich te vestigen in een islamitisch land.

En dat schrijft nog wel een linkse website als Joop, dat zegt dus meer dan genoeg. Zo zie je maar weer hoe gevaarlijk die islam is.

Uit lesmateriaal voor verschillende leeftijdsgroepen blijkt dat moslimdocenten door het hele land de sharia voorstaan en islamitische wetgeving verheerlijken. Nederland is een ’ongelovig land’ en mensen als homo’s, afvalligen en ’tovenaars’ verdienen volgens het salafistische onderwijsmateriaal de doodstraf.

Vanavond in nieuwsuur komt dit onderwerp aan de orde.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12835
Wo Sep 11, 2019 12:11 am Reageer met quote

Help me even: wat verdoezel ik en hoe doe ik dat dan?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Wo Sep 11, 2019 12:13 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3389
Wo Sep 11, 2019 12:11 am Reageer met quote

Het is te gek voor woorden maarja, het zit nu eenmaal in hun cultuur al die agressie.
Het is in al die landen waar ze vandaan komen oorlog en moord en doodslag!
Ik vrees het ergste voor onze de volgende generatie!

Trouwens in het AD staat het ook; klikkie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 227
Wo Sep 11, 2019 12:37 am Reageer met quote

nou nou nou dat is weer genieten voor de extremen, ze lopen allemaal met een natte broek rond, heerlijk.

nee het is niet goed dat er zulke zaken gebeuren en daar mag gerust stevig tegen opgetreden worden maar ga nou niet doen alsof er een nationale ramp aan de gang is.

het zit in hun cultuur lees ik hier ergens, ja dan weet je echt niet waar je het over hebt, het spoor bijster, en vraag je eens af wat de oorzaak is van al die oorlogen, denk eens na als dat nog gaat.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26627
Wo Sep 11, 2019 11:05 am Reageer met quote

[quote="RichardW"] ...Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit ‘ongelovige land’ om zich te vestigen in een islamitisch land...[quote]
Dat is dan nog het enige positieve wat ze verteld wordt..

Maar nu blijkt maar weer dat dat islamisme minstens net zo gevaarlijk is als het rechts-extremisme, waar men hier hele topics aan besteed heeft..

Maar goed, dat wist ik al wel langer...

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3490
Wo Sep 11, 2019 11:38 am Reageer met quote

[quote="Tympaan"][quote="RichardW"] ...Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit ‘ongelovige land’ om zich te vestigen in een islamitisch land...
Quote:

Maar nu blijkt maar weer dat dat islamisme minstens net zo gevaarlijk is als het rechts-extremisme, waar men hier hele topics aan besteed heeft..

Ik denk dat ook dat iedereen, gemeentes, schoolbesturen, organisaties, politieke partijen, gebedshuizen en particulieren, stelling moet nemen tegen groeperingen of personen die een ondemocratische en onverdraagzame boodschap verspreiden.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 11, 2019 11:49 am Reageer met quote

[quote="WillemijnF"][quote="Tympaan"]
RichardW schreef:
...Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit ‘ongelovige land’ om zich te vestigen in een islamitisch land...
Quote:

Ik denk dat ook dat iedereen, gemeentes, schoolbesturen, organisaties, politieke partijen, gebedshuizen en particulieren, stelling moet nemen tegen groeperingen of personen die een ondemocratische en onverdraagzame boodschap verspreiden.

Dat stelling nemen zou een eerste vereiste moeten zijn maar daar zouden dan ook verdere consequente maatregelen aan verbonden moeten worden zoals het daadwerkelijk keihard aanpakken van dit soort onwelgevallige praktijken. Bijvoorbeeld het meteen sluiten van deze scholen en strafrechtelijk vervolgen van degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn. Met alleen constateren schiet niet op.

Fractievoorzitter Gert-Jan Segers van de ChristenUnie en VVD-voorman Klaas Dijkhof waren daar gisteravond in nieuwsuur heel duidelijk over.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/nrc-salafistische-moskeescholen-drijven-wig-tussen-leerlingen-en-nederland~bc60b7d1/

Laatst aangepast door Richard2.0 op Wo Sep 11, 2019 11:55 am, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Sep 11, 2019 11:54 am Reageer met quote

[quote="RichardW"][quote="WillemijnF"]
Tympaan schreef:
RichardW schreef:
...Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit ‘ongelovige land’ om zich te vestigen in een islamitisch land...
Quote:

Dat stelling nemen zou een eerste vereiste moeten zijn maar daar zouden dan ook verdere consequente maatregelen aan verbonden moeten worden zoals het daadwerkelijk keihard aanpakken van dit soort onwelgevallige praktijken. Bijvoorbeeld het meteen sluiten van deze scholen en strafrechtelijk vervolgen van degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn. Met alleen constateren schiet niet op.

Daar ben ik het mee eens, maar uit het Minder Marokkanen proces tegen Wilders blijkt wel hoe moeilijk het strafrechtelijk is om mensen die haatzaaien te vervolgen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 11, 2019 3:35 pm Reageer met quote

Willemijn schreef:maar uit het Minder Marokkanen proces tegen Wilders blijkt wel hoe moeilijk het strafrechtelijk is om mensen die haatzaaien te vervolgen.

Inderdaad, de politici en ik vrees OM en rechters hebben goed hun best om haat te zaaien richting Wilders. Waarom geven rechters nog geen stop? Ik denk dat zij zich allen indekken,

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3881
Wo Sep 11, 2019 3:45 pm Reageer met quote

Wanneer men vanuit de politiek te kennen gegeven zou willen hebben richting OM Wilders flink aan te pakken, dan kun je dat alleen als een volkomen vanzelfsprekende reactie beschouwen op de verachtelijke haatzaaierij van Wilders jegens een grote bevolkingsgroep in Nederland, jaar in jaar uit, op steeds weer zo'n gluiperige manier dat hij zich kan veschuilen achter de drogreden: nee, ik discrimineer geen mensen, ik heb het alleen maar over een religie.
Deze politici zijn die eeuwige volstrekt improductieve en enkel destructieve, splijtende haatzaaierij van Wilders beu, daarmee zijn het zélf geen haatzaaiers...kom nou even...

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen

Laatst aangepast door NicolaasP op Wo Sep 11, 2019 3:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 11, 2019 3:49 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Wanneer men vanuit de politiek te kennen gegeven zou willen hebben Wilders richting OM flink aan te pakken, dan kun je dat alleen als een reactie beschouwen op de verachtelijke haatzaaierij van Wilders jaar in jaar uit jegens een grote bevolkingsgroep in Nederland. Deze politici zijn die haatzaaierij van Wilders beu, daarmee zijn het zélf geen haatzaaiers...kom nou even...
Nicolaas je bent volledig offtopic. Jouw haat voor Wilders is niet het onderwerp

erik.ijskes

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Wo Sep 11, 2019 3:57 pm Reageer met quote

[quote="Tympaan"][quote="RichardW"] ...Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit ‘ongelovige land’ om zich te vestigen in een islamitisch land...
Quote:

Je vergeet het links-extremisme. Net zo gevaarlijk of misschien nog wel gevaarlijker.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Wo Sep 11, 2019 4:24 pm Reageer met quote

Welkom erik.ijskes. Hoop dat je hier een leuke tijd zult hebben. Het gaat soms, vaak, meestal hard tegen hard, maar stiekem zoeken we elkaar kennelijk toch altijd weer op.

Heb jij een moeder of oma die gedichtenboekjes uitgaf?

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2329
Wo Sep 11, 2019 5:42 pm Reageer met quote

Heb de uitzending van nieuwsuur ook gezien, dit mag natuurlijk nooit gebeuren in het onderwijs.

Voor mij valt dit onder extreem salafisme en dit dient net als alle extremisme hard bestreden te worden.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Sep 11, 2019 5:50 pm Reageer met quote

[quote="erik.ijskes"][quote="Tympaan"]
RichardW schreef:
Quote:

Je vergeet het links-extremisme. Net zo gevaarlijk of misschien nog wel gevaarlijker.

Vertel..

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie