Rechts-extremistisch terrorisme in opkomst
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 690
Zo Sep 15, 2019 11:54 pm Reageer met quote

Lucia, ik praat veel met nabestaanden en zelfs overlevenden van de holocaust.
Ik ben me er heel bewust van wat extreem doet, en het vervult me met angst. Ik waarschuw geregeld er voor, zet ook geregeld op FB stukjes.
Nee, ik onderschat het gevaar zeker niet.
In heel Europa trouwens, Zweden tot aan Italië en Amerika.

Maar.. onderschat ook links niet, want Jodenhaat komt helaas niet uit één groep, Het is links die anti-zionisme gebruikt voor nog meer haat. En dat zal jij wel ontkennen, maar het is wel zo. Zelfs Macron geeft het aan.

Maar Jodenhaat komt ook bij links vandaan

Waarom jodenhaat een probleem is bij rechts én links https://www.groene.nl/artikel/niet-ik-ben-het-probleem via @DeGroene

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3455
Ma Sep 16, 2019 12:12 am Reageer met quote

luciaT schreef:
theDon, je kan tig boeken gelezen hebben en naar musea geweest zijn over de 2e wereldoorlog, maar ik raad je aan eens in gesprek te gaan met een overlevende en/of een nabestaande van een overlevende.
Ik ken ze in mijn familie en ben zelf een van die laatsten. Ook zij zien het gevaar van extreem rechts en praten erover. Het is geen taboe om je ogen open te houden en alert te zijn betreft de nazi gedachten die vandaag volop weer leven en duidelijk te zien zijn om ons heen.

Dat Nicolaas dit steeds naar voren haalt is logisch door wat zich nu afspeelt.
Het zwijgen over deze uitwassen richt veel meer schade aan dan er openlijk over durven spreken.

Ik begrijp dat je niemand wilt kwetsen, maar Don, als er niet over gesproken wordt, kwetst dat vaak nog veel erger.

Lucia je klote mentaliteit komt weer naar voren merk ik!!
Ik heb heel veel mensen gesproken van oa kamp Amersfoort.
Ik weet wat mijn schoonvader meegemaakt heeft in Duitsland, daar heb ik een schrijven over maar durf het hier voor geen goud neer te zetten omdat jullie die man RIP dan voor l#l gaan zetten.
Ik kan je meer vertellen wat ik van overlevenden gehoord heb als jij in je hele leven zal horen!!
Onderhand heb ik interviews met overlevenden van de spoorweg staking.
De groeten!!!

Laatst aangepast door theDon op Ma Sep 16, 2019 12:18 am, in totaal 1 keer bewerkt

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 218
Ma Sep 16, 2019 12:14 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
luciaT schreef:

Ook ik heb de site bekeken en schrok me wild van de nazistische uitingen en de enorme jodenhaat.

[...]

Lijkt me enorm angstig die haat te voelen in het huidige tijdperk.
Waar verspreiding blijkbaar zo makkelijk gaat en zo simpel voor waar aangenomen kan worden.

Dat roept ook angst op. Het verspreiden er van kan niet meer gestopt worden denk ik. Verbieden er van ook niet. Rechts extreem laat zich niet verbieden, die tijd is voorbij.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 12:25 am Reageer met quote

theDon schreef:
luciaT schreef:
theDon, je kan tig boeken gelezen hebben en naar musea geweest zijn over de 2e wereldoorlog, maar ik raad je aan eens in gesprek te gaan met een overlevende en/of een nabestaande van een overlevende.
Ik ken ze in mijn familie en ben zelf een van die laatsten. Ook zij zien het gevaar van extreem rechts en praten erover. Het is geen taboe om je ogen open te houden en alert te zijn betreft de nazi gedachten die vandaag volop weer leven en duidelijk te zien zijn om ons heen.

Dat Nicolaas dit steeds naar voren haalt is logisch door wat zich nu afspeelt.
Het zwijgen over deze uitwassen richt veel meer schade aan dan er openlijk over durven spreken.

Ik begrijp dat je niemand wilt kwetsen, maar Don, als er niet over gesproken wordt, kwetst dat vaak nog veel erger.

Ik weet wat mijn schoonvader meegemaakt heeft in Duitsland, daar heb ik een schrijven over maar durf het hier voor geen goud neer te zetten omdat jullie die man RIP dan voor l#l gaan zetten.
Ik kan je meer vertellen wat ik van overlevenden gehoord heb als jij in je hele leven zal horen!!
De groeten!!!

Zoals ik niet alles kan weten van jou, met wie jij wel en niet spreekt over dit item, weet jij ook niet alles van mijn achtergrond. Is logisch.

Je schrijft: [Lucia je klote mentaliteit komt weer naar voren merk ik.]

Wel Don, met mensen die mij zo aanspreken wissel ik geen woord meer.
Ik wens jou verder alle goeds! Dag Don.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5302
Ma Sep 16, 2019 12:27 am Reageer met quote

Dus niet verbieden en wel laten verspreiden.
Dan blijft alleen waarschuwen over.

Denk dat scholen het dan ook nog heel lastig krijgen.
Zorgt toch ook voor steeds meer spanningen in het leslokaal.
Ben benieuwd hoe dat dan opgelost gaat worden.

theDon

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 12:34 am Reageer met quote

luciaT schreef:

De groeten!!!

Zoals ik niet alles kan weten van jou, met wie jij wel en niet spreekt over dit item, weet jij ook niet alles van mijn achtergrond. Is logisch.

Je schrijft: [Lucia je klote mentaliteit komt weer naar voren merk ik.]

Wel Don, met mensen die mij zo aanspreken wissel ik geen woord meer.
Ik wens jou verder alle goeds! Dag Don.[/quote]
Helemaal goed Lucia ik houd niet van mensen die overheersend overkomen en een ander voor gek neer zetten en hun achtergrond helemaal uitpluizen zoals op Maaskanter!!
Daar word ik boos om en zeker van jou vandaar die zin.
Ook schrijf je bij je zoveelste terug keer; Dus ik moet zelf gaan zoeken en jij hoeft niets te onderbouwen. Die is lekker zeg! Als dat bij jou zo werkt dan neem ik je maar niet meer serieus. Kan ik je reacties gewoon overslaan. Discussie onmogelijk
Dat is dus een goed begin!! Mad

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 12:37 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:

Je hebt het nu over scholen. Maar als ik lees dat bij de politie in de Schilderswijk discriminatie ook voor komt, dan vraag ik me af hoe ver bepaalde denkwijze al geïntegreerd zijn in de samenleving.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 12:39 am Reageer met quote

Voor Lucia en allen die denken dat Jodenhaat alleen van rechts komt.

Frankrijk:rankrijk is het land waar het geweld en de intimidaties tegen joodse burgers vorig jaar bijna verdubbelde tot 541 incidenten.

In Duitsland groeide het antisemitisch geweld met 60 procent en telde de politie maar liefst 1646 strafbare feiten.

Zeer zeker veel extreemrechts.

Maar hier links, nog wel op politiek niveau

n Groot-Brittannië stapten maandag zeven volksvertegenwoordigers uit de Labour-partij, na de "ziekmakende conclusie dat er al jaren sprake is van institutioneel racisme tegen joodse mensen binnen de partij." Aldus Luciana Berger, die in september - wegens antisemitische dreigementen - politiebescherming nodig had op een conferentie van haar eigen partij.

Wie op zoek gaat naar de daders komt vanzelfsprekend terecht bij neonazi's. Jodenhaat is in hun gedachtegoed de oplossing voor vrijwel alles en zij spelen zich brutaal en luidruchtig in de kijker van media en onderzoekers.
Maar hun rol is kleiner is dan die lijkt. Een onderzoek van het Duitse parlement wees er eerder op, dat de politie delicten van onbekende daders automatisch aan neonazi's toewijst. Hierdoor vertekent het beeld van hun aandeel.
Maar ook het antisemitisme ter linker zijde kent een lange traditie in Europa. Stereotype associaties met het grootkapitaal en later met de staat Israël – waarin joden optreden als onderdrukkers van de Palestijnen – maken extreem-links en gematigd links vatbaar voor antisemitisme.

Anti-Israël en anti-semitisme liggen niet automatisch in elkaars verlengde. Toch gaan ze vaak hand in hand. Zoals bij het Britse Labour.

En er is een 'nieuwe' vorm van jodenhaat. Meegebracht door migranten uit de Arabische wereld. Nog altijd een lastig onderwerp voor mensen die het ideaal koesteren van probleemloos multicultureel samenleven en de werkelijkheid om die reden liever blijven negeren.

https://www.rtlz.nl › opinie › column › europa-importeert-nieuw-antise...
Europa importeert nieuw antisemitisme | RTLZ

En nu kunnen jullie wel blijven ontkennen, maar daarmee stopt het niet en ikzelf ben erg ongerust dat het trouwens niet meer te stoppen is, die haat.
Ik zeg zo vaak tegen mijn vrienden, mensen, ga naar Israel, wacht niet weer tot het te laat is. En velen gaan ook, die zien het ook.

Het is zo makkelijk een kant op te kijken, ik zie dat rechts extremisme ook en het verontrust me, maar dat doet links extremisme net zo en het is net zo gevaarlijk om hier de ogen voor te sluiten.
Je kúnt geen topic openen over gevaar en er maar een deel uitlichten, dat is ongelofelijk stom.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 12:45 am Reageer met quote

luciaT schreef:
Hizhi.o schreef:

Je hebt het nu over scholen. Maar als ik lees dat bij de politie in de Schilderswijk discriminatie ook voor komt, dan vraag ik me af hoe ver bepaalde denkwijze al geïntegreerd zijn in de samenleving.

Maar als je niet wilt verbieden en verspreiding niet tegen kunt houden, dan zul je het waarschuwen thuis en op scholen moeten starten.

Maar nou heb ik steeds begrepen dat het bijna niet te behandelen is op scholen vanwege de agressie die het in de klaslokalen op roept.
Leraren en docenten schuwen het onderwerp.

Zeker is het al geïntegreerd in de samenleving. De normalisering van fascisme. Vandaar dat ik probeer terug te verwijzen naar de klas. Maar dat wordt dus ook steeds moeilijker.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 12:50 am Reageer met quote

[quote="Hizhi.o"[/quote]

Maar als je niet wilt verbieden en verspreiding niet tegen kunt houden, dan zul je het waarschuwen thuis en op scholen moeten starten.

Maar nou heb ik steeds begrepen dat het bijna niet te behandelen is op scholen vanwege de agressie die het in de klaslokalen op roept.

Zeker is het al geïntegreerd in de samenleving. De normalisering van fascisme. Vandaar dat ik probeer terug te verwijzen naar de klas. Maar dat wordt dus ook steeds moeilijker.[/quote]

Ik denk dat in eerste instantie dat het bij opvoeden begint. Helaas als ouder overtuigd rechts extreem zijn gaat dat al niet. Ik merk dat al in mijn omgeving. De samenleving verhardt al meer.
Ik betwijfel of het de taak van het onderwijs is. Leerkrachten wordt al meer op hun bordje gelegd. Het zijn geen opvoeders natuurlijk.

Eerlijk gezegd, ik weet het even niet Shocked

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 12:54 am Reageer met quote

En dit behelst niet alleen antisemitisme maar ook islamofobie, anti abortus, anti feminisme, anti links etc.
Het is uitgebreider dan alleen .....

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3566
Ma Sep 16, 2019 1:41 am Reageer met quote

luciaT schreef:
[quote="Hizhi.o"

Zeker is het al geïntegreerd in de samenleving. De normalisering van fascisme. Vandaar dat ik probeer terug te verwijzen naar de klas. Maar dat wordt dus ook steeds moeilijker.[/quote]

Ik denk dat in eerste instantie dat het bij opvoeden begint. Helaas als ouder overtuigd rechts extreem zijn gaat dat al niet. Ik merk dat al in mijn omgeving. De samenleving verhardt al meer.
Ik betwijfel of het de taak van het onderwijs is. Leerkrachten wordt al meer op hun bordje gelegd. Het zijn geen opvoeders natuurlijk.

Eerlijk gezegd, ik weet het even niet Shocked[/quote]
En als je dan óók nog bedenkt dat Baudet niets minder voorstelt dan een zuivering van het zogenaamd links gedachtegoed op de scholen:

Volgens Baudet worden scholieren en studenten blootgesteld aan ,,extreemlinkse’’ hoogleraren, docenten en lesmaterialen. Hij omschreef het onderzoek, dat zal worden uitgevoerd door het Renaissance Instituut, het wetenschappelijk bureau van Forum, als de eerste stap in de „culturele transformatie” die de partij nastreeft.

„Alle culturele en maatschappelijke instituties in Nederland zijn in zeer hoge mate geïnfiltreerd door linkse activisten.”, aldus Baudet. „Wij moeten, heel langzaam, achter al die bureautjes onze mensen zien te krijgen.’’

Heel langzaam moeten de fascisten van het Forum dus de plaatsen in het onderwijs gaan bezetten, als het aan Baudet ligt. Het is niet eens meer ondergronds, het is er openlijk.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 1:53 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
luciaT schreef:
[quote="Hizhi.o"

Zeker is het al geïntegreerd in de samenleving. De normalisering van fascisme. Vandaar dat ik probeer terug te verwijzen naar de klas. Maar dat wordt dus ook steeds moeilijker.

Eerlijk gezegd, ik weet het even niet Shocked[/quote]
En als je dan óók nog bedenkt dat Baudet niets minder voorstelt dan een zuivering van het zogenaamd links gedachtegoed op de scholen:

Volgens Baudet worden scholieren en studenten blootgesteld aan ,,extreemlinkse’’ hoogleraren, docenten en lesmaterialen. Hij omschreef het onderzoek, dat zal worden uitgevoerd door het Renaissance Instituut, het wetenschappelijk bureau van Forum, als de eerste stap in de „culturele transformatie” die de partij nastreeft.

„Alle culturele en maatschappelijke instituties in Nederland zijn in zeer hoge mate geïnfiltreerd door linkse activisten.”, aldus Baudet. „Wij moeten, heel langzaam, achter al die bureautjes onze mensen zien te krijgen.’’

Heel langzaam moeten de fascisten van het Forum dus de plaatsen in het onderwijs gaan bezetten, als het aan Baudet ligt. Het is niet eens meer ondergronds, het is er openlijk.[/quote]

Precies dat, niet meer ondergronds, openlijk. Men is alle schaamte voorbij!

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 2:03 am Reageer met quote

Quote:
„Wij moeten, heel langzaam, achter al die bureautjes onze mensen zien te krijgen.’’

En ik sta er bij en ik kijk ernaar.

Vraag me af hoe verwijtbaar me dat later is.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 9:53 am Reageer met quote

Ja, Hizhi en Lucia, jullie kunnen natuurijk ieder gesprek uit de weg gaan en in een openbaar forum met zijn tweeën afzonderen, maar Hizhi, als jij zegt dat je er bij staat en er naar kijkt en je afvraagt wat je je later kunt verwijten, dan zou ik zeggen: Kijk niet een richting op. Kijk rond, lees eens wat Europol zegt en kijk naar de praktijk, die nog steeds ontkent wordt.

Op deze foto staat een Joodse vriend van mij, hij protesteert tegen Jodenhaat en wordt door LINKS onder de voet gelopen. Op de Dam, afgelopen jaar.
Politie ziet het en laat het gebeuren. Politici van LINKS, staan er bij en lachen.

Als deze man op staat, nadat hij dus op de grond is geduwd wordt de Hitlergroet geheven.

En dan kijken jullie naar rechts? Doe je ogen open, het komt van DRIE kanten. Maar linkse mensen zijn voor twee kanten blind.

Als je wilt kan ik je meer foto's laten zien, maar dat zul je denk ik niet willen.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 11:31 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Quote:
„Wij moeten, heel langzaam, achter al die bureautjes onze mensen zien te krijgen.’’

En ik sta er bij en ik kijk ernaar.

Vraag me af hoe verwijtbaar me dat later is.

Volgens mij kan je niet anders doen dan waarschuwen in je omgeving. De politiek aanschrijven. Je stemgedrag wellicht? En zoals hier op het forum het aankaarten.

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 238
Ma Sep 16, 2019 12:09 pm Reageer met quote

De opkomst van rechtsextremisme is voor een belangrijk deel te wijten aan wat de linkse partijen hebben veroorzaakt.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3920
Ma Sep 16, 2019 12:32 pm Reageer met quote

Je kunt zeggen dat het humanisme verantwoordelijk is voor rechts-extremistische ideeën.
Het rechts-extremisme staat alleen heteroseksualiteit toe, alleen blank toe, alleen een patriarchale samenleving toe, alleen de (cultureel-)christelijke identiteit toe.
Dat was in Hitler Duitsland zo goed als in het rechts-extremisme van nu het geval.
Kleurlingen zijn geen mensen, of mindere mensen, inferieur, Joden idem, de aan hen 'superieure blanke' dient zich niet met hen te mengen, vrouwen zijn inferieur aan de man, zij is er vooral om kinderen te baren om daarmee het blanke ras te versterken, de geschiedenis wordt op fenixx en andere rechtse media volledig herschreven. Hitler en de zijnen zijn de grote helden van wie altijd alleen maar onware dingen beweerd zijn.

Bewezen onmensen die vele miljoenen onschuldige mensen vermoord hebben worden tot helden, tot supermensen uitgeroepen, en mensen, gewone medemensen, gewone Nederlanders worden op grond van huidskleur of seksuele geaardheid of religie ontmenselijkt.

Het rechts-extremisme is een anti-humanisme, zo helder als pompwater

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7992
Ma Sep 16, 2019 12:51 pm Reageer met quote

Wat mij opvalt in deze discussie over rechts extremisme, dat daar niet inhoudelijk op wordt in gegaan, maar als tegenargument wordt geschreven dat extreem links ook zo gevaarlijk is.

Dat is ongeveer hetzelfde als er een discussie ontstaat over bijtgrage honden, dat er dan gelijk wordt gezegd, maar katten kunnen ook erg gevaarlijk zijn.

Het is in mijn ogen een vrij doorzichtige poging om van onderwerp te veranderen. Mogelijk omdat de waarheid over de opkomst het rechts extremisme te confronterend is.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 1:09 pm Reageer met quote

Benneke schreef:

Dat is ongeveer hetzelfde als er een discussie ontstaat over bijtgrage honden, dat er dan gelijk wordt gezegd, maar katten kunnen ook erg gevaarlijk zijn.

.

Juist dat is gebeurd Benneke en wel door Nicolaas maar dat schijnt wel te mogen!
Het is een topic van mij en als ik er dan op in gaat, heb ik het gedaan, links hé.

Pagina 12 van 14 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk