Is een viervoeter in huis nog van deze tijd?
Huisdieren & dieren
Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3365
Vr Sep 13, 2019 11:24 pm Reageer met quote

De wereld slaat cht door en dan ook nog het klimaat erbij halen en je huisdier vervangen voor een robot dier.

Van onze kat maken we een huismus. Honden schieten vol stress. En onze konijnen knuffelen we haast dood. Een huisdier hebben veroorzaakt dierenleed n is ook nog eens belastend voor het milieu, stellen experts. Is een viervoeter in huis nog wel van deze tijd?
Lees verder; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 681
Vr Sep 13, 2019 11:39 pm Reageer met quote

Ik vind wel dat niet alles moet kunnen. Konijnen in een hok, of ander kooidieren, ik vind het niks.
Ja, ik heb honden gehad en katten en inderdaad, ze geven iets. Ik heb een zwarte zwerver en die wil niet geknuffeld worden, maar we hebben andere katten, uit de buurt, die via kattenluikje binnen komen en daar knuffelen we mee.

Mijn bloeddruk is er niet van gedaald, blijft te hoog Smile maar we genieten.

theDon

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 12:00 am Reageer met quote

annette49 schreef:
Ik vind wel dat niet alles moet kunnen. Konijnen in een hok, of ander kooidieren, ik vind het niks.
Ja, ik heb honden gehad en katten en inderdaad, ze geven iets. Ik heb een zwarte zwerver en die wil niet geknuffeld worden, maar we hebben andere katten, uit de buurt, die via kattenluikje binnen komen en daar knuffelen we mee.

Mijn bloeddruk is er niet van gedaald, blijft te hoog Smile maar we genieten.

Ben ik met je eens Annette.
Een kanarie in een klein kooitje, een konijn in een kooitje, een goudvis in een goudviskom, enz. dat vind ik ook niet kunnen.
Maar dan staat in het verhaal ook nog de CO2 uitstoot van dieren, ongelooflijk als of de mens niets uitstoot!!!

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 212
Za Sep 14, 2019 12:12 am Reageer met quote

ik vindt het niet kunnen, het is geen leven voor deze diertjes.

maar verhoudingsgewijs is een middel of grote hond ook niet echt op zijn plek als je naar de m2 ruimte kijkt.
wel vindt ik de combinatie hond en mens wel een goeie, maar je moet er zelf wel wat moeite voor doen ( een eindje wandelen)

ik had een hond gevonden waar je niet mee hoefde te wandelen maar het was ook geen succes

theDon

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 12:21 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
ik vindt het niet kunnen, het is geen leven voor deze diertjes.

maar verhoudingsgewijs is een middel of grote hond ook niet echt op zijn plek als je naar de m2 ruimte kijkt.
wel vindt ik de combinatie hond en mens wel een goeie, maar je moet er zelf wel wat moeite voor doen ( een eindje wandelen)

ik had een hond gevonden waar je niet mee hoefde te wandelen maar het was ook geen succes

Dieren gehouden in kooitjes die vaak te klein zijn zodat ze zich niet uit kunnen leven, vind ik ook niet kunnen.
Als je een hond heb, weet je dat die uitgelaten moet worden en dat die de ruimte moet hebben.
Heb je dat niet, moet je niet aan een hond beginnen.
Datzelfde vind ik ook voor een kat, als je 5hoog woont op een flat en dat beestje alleen maar weg kan kwijnen thuis, moet je niet doen.

annette49

Stamgast
Stamgast
Za Sep 14, 2019 12:38 am Reageer met quote

De mens heeft het halve dierenrijk uitgemoord en dan gaan klagen over de laatste schijters vind ik niet kunnen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26586
Zo Sep 15, 2019 11:21 am Reageer met quote

theDon schreef:
De wereld slaat cht door en dan ook nog het klimaat erbij halen en je huisdier vervangen voor een robot dier...

Een robotdier is ook vervuilend. Het ding moet gemaakt en onderhouden worden. Dat kost ook grondstoffen en energie. En wat is de levensduur van zo'n apparaat? En de batterijen..?

In mijn ogen een volslagen nutteloos gadget.

Er is volgens mij niets mis met het houden van huisdieren. Het woord zegt het al, deze dieren zijn in de loop van de eeuwen dermate gedomesticeerd en gefokt dat ze het in de vrije natuur nauwelijks of niet zouden overleven.
Vooral voor kinderen is het goed omdat ze daardoor een stukje verantwoordelijkheid voor een levend wezen kunnen leren.

Natuurlijk moet er wel voldoende ruimte en aandacht zijn voor het dier. Een grote actieve herdershond in een klein tweekamerflatje bij een baas die nooit tijd heeft, is geen goed idee.
Voorkom dat een dier zich gaat vervelen. Ik denk dat dt de sleutel is...

Faber quisque fortunae suae

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 128
Zo Sep 15, 2019 12:42 pm Reageer met quote

Ik kan het artikel helaas niet openen, maar wordt er ook gedacht aan en gezorgd
voor bejaarde dieren en dieren die zogenaamd niet (meer) in de maatschappij passen
(blind, doof, gehandicapt enz) ?

No animal needs to die in order for me to live

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7972
Zo Sep 15, 2019 1:33 pm Reageer met quote

Het blijkt voor de kranten nog steeds komkommertijd te zijn en de krant moet toch iedere dag gevuld worden met artikelen.

Een wijs man zei eens, Wat vandaag nieuws is, daar wordt morgen de vis mee verpakt. Het is allemaal betrekkelijk.... toch Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Zo Sep 15, 2019 8:54 pm Reageer met quote

Deze week nog bij de Welkoop een paar pak muizenkorrels gehaald om onze kleine viervoeter in toom te houden op mijn erf. Doe er uw voordeel mee, binnenkort wordt het uit de handel gehaald. (trouwens zij hadden zeer ruim ingekocht vertelde men mij).

annette49

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 15, 2019 9:27 pm Reageer met quote

Ron, je kent toch wel die WD40 olie, soort kruipolie waar je heel veel mee kunt. Neem wat stukje hout, of steen of wat dan ook. Spuit dat in met die olie en leg het hier en daar neer, dan vertrekkken ze vanzelf.
Ik had muizenplaag in de schuur en wist waar ze binnen kwamen. Mijn man spoot daar mee in die gaatjes, ze zijn nooit meer geweest. Ook tegen slakken trouwens, even langs een pot spuiten en de hele zomer geen last meer.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26586
Zo Sep 15, 2019 9:50 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
voor bejaarde dieren en dieren die zogenaamd niet (meer) in de maatschappij passen

Dat vind ik ook zo'n dilemma. Enerzijds ben je geneigd om het blinde, dove, gehandicapte dier zolang mogelijk in leven te houden en te verzorgen. Anderzijds vraag ik mij af of het niet genadiger is om het dier te laten inslapen...

Uiteraard hangt het een beetje van de ernst van de ziekte/handicap af..

Maar toch...

Faber quisque fortunae suae

Pluk

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 15, 2019 10:48 pm Reageer met quote

Sorry, mijn berichten passen niet tussen verhalen over gif, moord en doodslag
dus bij deze verwijderd.

Laatst aangepast door Pluk op Ma Sep 16, 2019 1:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt

theDon

Superlid
Superlid
Zo Sep 15, 2019 11:17 pm Reageer met quote

Het is soms erbarmelijk hoe mensen met een dier omgaan.
Als dierenvriend wat sommige hier ontkrachten, ben ik lid van diverse honden forums en hondengroepen op Facebook.
Daar zitten ook mensen die dieren willen herplaatsen.
Het is absurd dat er herplaatsers aangeboden worden, honden, omdat ze oud zijn en de mensen niet meer kunnen stoeien en wandelen met de hond.
De vraag van "waarom doet U hem weg" is het antwoord vaak "we kunnen niets meer met hem en willen een pup halen". Mad
Deze mensen hebben een hond bv al 10 jaar bij hun!!!!
Mensen denken vaak niet na als ze een dier nemen, als ze jong zijn is alles leuk maar als ze ouder worden en hun hele actieve leven voor je opkwamen, je getroost hebben, enz., en dan opzij geschoven worden, schofterig!!
Om dieren te vervangen voor robot dieren is belachelijk, ik zie mij al knuffelen met een stuk dood ijzer!!

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5266
Zo Sep 15, 2019 11:51 pm Reageer met quote

Pluk schreef:

Ik heb het artikel kunnen lezen en vond het zeer netjes genuanceerd.
De nadruk ligt eigenlijk op het voorkomen van impulsaanschaf daar waar het het dier betreft. Naast de vraag inderdaad of het niet triest is in veel gevallen om perse een dier te willen voor eigen plezier zonder na te denken wat het voor het dier doet.
Geen slecht artikel.

Bejaarde dieren en dieren in vergelijkbare situatie die volledig afhankelijk zijn van de mens wordt niet over gerept. Ik denk ook niet dat dit de insteek van het artikel was.
In mijn optiek is het bedoeld als een stukje bewustwording over waar we mee bezig zijn als het gaat om aanschaf.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 11:49 am Reageer met quote

Sorry, mjn berichten passen niet tussen verhalen over gif, moord en doodslag.
Dus bij deze verwijderd

Laatst aangepast door Pluk op Ma Sep 16, 2019 1:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Ma Sep 16, 2019 1:11 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Ron, je kent toch wel die WD40 olie, soort kruipolie waar je heel veel mee kunt. Neem wat stukje hout, of steen of wat dan ook. Spuit dat in met die olie en leg het hier en daar neer, dan vertrekkken ze vanzelf.
Ik had muizenplaag in de schuur en wist waar ze binnen kwamen. Mijn man spoot daar mee in die gaatjes, ze zijn nooit meer geweest. Ook tegen slakken trouwens, even langs een pot spuiten en de hele zomer geen last meer.

Ga het proberen, van vergif ben ik ook geen voorstander maar soms is het wel noodzakelijk

Pagina 1 van 1

Plaats reactie