Taal
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7972
Zo Sep 15, 2019 7:10 pm Reageer met quote

Het is een natuurwet Tympaan: Op actie komt reactie.

Maar negeren van deze, in mijn beleving, internettrol lijkt inderdaad verstandig. Na de opening van dit onderwerp, kwam er van de onderwerp-opener geen zinnig woord meer uit.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 191
Zo Sep 15, 2019 7:12 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Het is een natuurwet Tympaan: Op actie komt reactie.

Maar negeren van deze, in mijn beleving, internettrol lijkt inderdaad verstandig. Na de opening van dit onderwerp, kwam er van de onderwerp-opener geen zinnig woord meer uit.

Ik bespeur een enorme frustratie. Past wel bij je avatar.😏
Zelfs een onomstreden onderwerp als deze weet links om zeep te brengen.
De kwalificatie die jij en williemijn mij hier toedichten vind ik en anderen zeer zeker meer op jullie zelf van toepassing.

Laatst aangepast door Richard2.0 op Zo Sep 15, 2019 8:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 681
Zo Sep 15, 2019 7:54 pm Reageer met quote

Benneke,

Bomans schrijft: "Ik acht mij trouwens ontslagen van de verplichting de ander te overtuigen van zijn ongelijk. .
Maar dat doe jij zo wel. Willemijn is geen porseleinen poppetje dat onschuldig in een hoekje is gezet hoor.

Willemijn.
Libelleforum heeft bestaan en hield er mee op en enkelen van die leden kwamen toen naar hier en zijn ook gebleven en doen heel gezellig mee. Alleen niet in deze disputen.
Maar jij was er al eerder af.

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 15, 2019 8:49 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Benneke,

Bomans schrijft: "Ik acht mij trouwens ontslagen van de verplichting de ander te overtuigen van zijn ongelijk. .
Maar dat doe jij zo wel. Willemijn is geen porseleinen poppetje dat onschuldig in een hoekje is gezet hoor.

Willemijn.
Libelleforum heeft bestaan en hield er mee op en enkelen van die leden kwamen toen naar hier en zijn ook gebleven en doen heel gezellig mee. Alleen niet in deze disputen.

Klopt ze is van dat forum afgegooid hoor ik van een medeforummerer vanwege wangedrag, het met iedereen ruzie maken. Je zou denken dat ze daar iets van geleerd zou hebben maar het tegendeel bewijst ze hier.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3456
Zo Sep 15, 2019 9:02 pm Reageer met quote

RichardW schreef:
annette49 schreef:
Benneke,

Willemijn.

Klopt ze is van dat forum afgegooid hoor ik van een medeforummerer vanwege wangedrag, het met iedereen ruzie maken. Je zou denken dat ze daar iets van geleerd zou hebben maar het tegendeel bewijst ze hier.

Ik begrijp dat jij dus jaren hebt geschreven op een forum van een damesblad en daar een fascinatie hebt opgelopen voor een dame die daar vermoedelijk onder de naam Willemijn schreef. Sinds die tijd ben je wanhopig naar haar op zoek. Je denkt haar nu in mij gevonden te hebben, maar helaas, ik ben het niet. Ik vind het bijna jammer want het is niet niks als je nog jaren na dato zo'n indruk weet te maken. Verwijs het maar gewoon naar het Rijk der Fabelen hoor, ik denk dat er ergens door allerlei forumleden druk wordt gespeculeerd, maar er zijn meer honden die Fikkie heten. Mijn gedrag heeft nog nooit ergens geleid tot verbanning, ook hier niet. En terecht lijkt me.
Maar goed, wie het wil geloven doet zijn best maar. Eigenlijk vind ik het wel grappig ook dat ik kennelijk de gemoederen zo bezighoud. Het is me een eer en een genoegen.
En nu ben ik echt klaar met je. Ik begrijp nu eindelijk waar dat Libelleverhaal vandaan komt. Prima hoor. Koop een ballon en vier je feestje.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 15, 2019 9:06 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
RichardW schreef:
annette49 schreef:
Benneke,

Willemijn.

Ik begrijp dat jij dus jaren hebt geschreven op een forum van een damesblad en daar een fascinatie hebt opgelopen voor een dame die daar vermoedelijk onder de naam Willemijn schreef. Sinds die tijd ben je wanhopig naar haar op zoek. Je denkt haar nu in mij gevonden te hebben, maar helaas, ik ben het niet. Ik vind het bijna jammer want het is niet niks als je nog jaren na dato zo'n indruk weet te maken. Verwijs het maar gewoon naar het Rijk der Fabelen hoor, ik denk dat er ergens door allerlei forumleden druk wordt gespeculeerd, maar er zijn meer honden die Fikkie heten. Mijn gedrag heeft nog nooit ergens geleid tot verbanning, ook hier niet. En terecht lijkt me.
Maar goed, wie het wil geloven doet zijn best maar. Eigenlijk vind ik het wel grappig ook dat ik kennelijk de gemoederen zo bezighoud. Het is me een eer en een genoegen.
En nu ben ik echt klaar met je. Ik begrijp nu eindelijk waar dat Libelleverhaal vandaan komt. Prima hoor. Koop een ballon en vier je feestje.

Tuurlijk ontkennen, begrijpelijk. Maar van degenen die mij inlichten
verzinnen zoiets echt niet. Fijne avond nog.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Zo Sep 15, 2019 9:07 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Citaten van Godfried Bomans vind ik juweeltjes in mooi taalgebruik. De volgende zijn ook zo schitterend:

"Ik acht mij trouwens ontslagen van de verplichting de ander te overtuigen van zijn ongelijk. Er zijn vormen van bewustzijnsvernauwing, waarin men iemand laten moet, omdat ontwaking uit die bewustzijnsvernauwing ernstige psychische gevolgen kan hebben."

"Het kwaadspreken is een vorm van zelfwantrouwen en een gevolg van innerlijke onzekerheid. Door de fouten van anderen te laken, zoekt men de afwezigheid ervan bij zichzelf te bevestigen."

Bomans teksten zijn hier en daar juweeltjes en blijven ook actueel. Ik kan daar erg van genieten. Ik heb hetzelfde met Willem Wilmink ook. Ik zal er nog wat van opzoeken, morgen, want vanavond heb ik visite. Leuk om dit topic te gebruiken voor mooie teksten uit ons taalgebied.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3863
Zo Sep 15, 2019 9:15 pm Reageer met quote

RichardW schreef:
Maar van degenen die mij inlichten
verzinnen zoiets echt niet.

'taal' .... Shocked

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

annette49

Stamgast
Stamgast
Zo Sep 15, 2019 9:19 pm Reageer met quote

Nicolaas, die foto met die hakenkruizen, is die van jezelf? Of ook gepikt zonder naamsvermelding?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 1:02 am Reageer met quote

RichardW schreef:

Dus even samenvatten: jij meldt je als nieuwe forummer en binnen een week wordt jij via je inbox door annette en theDon "ingelicht" door middel van allerlei roddels over andere forumleden.
Eigenlijk klinkt dat heel ziek...

annette49

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 10:00 am Reageer met quote

HEEEE Willemijn, laat mij erbuiten.

Een hele tijd geleden was er hier een topic, ik meen over Israel, ik was niet eens lid hier op dat moment en toch werd mijn naam genoemd.

Hou er eens mee op.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3863
Ma Sep 16, 2019 10:53 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
RichardW schreef:

Dus even samenvatten: jij meldt je als nieuwe forummer en binnen een week wordt jij via je inbox door annette en theDon "ingelicht" door middel van allerlei roddels over andere forumleden.

Ja zo gaat dat inderdaad. Van Don weet ik het niet, maar Annette benaderde mij in mijn begintijd hier ook via pb om me te bezweren dat Lucia geen Jodin was.

We zagen kort geleden tegelijk drie dames op dit forum verschijnen om hier even orde op zaken te stellen aangaande 'Baudet'. Dat was een heel lieve jongen waarop hier volkomen onterecht zoveel kritiek geuit werd. Een van die dame was Annette. De twee andere dames waren geronseld, en waren van te voren uitvoerig 'ingelicht' over sommige forummers hier zo bleek uit de teksten van de nieuwkomers.

Dit soort strategieën om via ronselpartijen, stiekeme kongsivorming en via pb allerhande misselijke aantijgingen over de 'opponent' (zoals Annette bv iemand als Lucia en uiteraard ook Willemijn zal zien) te distribueren om op dit forum de teneur te bepalen van hoe er over dit of dat gedacht en geschreven dient te worden en hoe de 'tegenpartij' blijkbaar met eendrachtig getrol en gejen en getreiter weggewerkt dient te worden is steeds tekenend voor dit forum geweest.
Bizar, uitgesproken bizar, vooral ook omdat die wegpest-strategie al zo vaak en zo doorzichtig ten uitvoer is gebracht dat het alleen nog maar beschamend lijkt. Kennelijk niet in ieders ogen. Woorden, argumenten, elkaar informeren over allerhande kwesties, geheel de opzet en bedoeling van een discussieforum waar Thijs uiterst helder de spelregels van gefomuleerd heeft is dan kennelijk van volkomen ondergeschikt of zelfs van geen enkel belang. Het gaat de roedel die zich hier gevormd heeft onder leiding van Annette dan enkel nog maar om gebruikmaking van het met trollen en jennen overschreeuwen van de zakelijke, inhoudelijke, goed beargumenteerde bijdrages van hen die als opponent beschouwd worden.

Wie zich op dit forum begeeft, zal dat helaas voor lief moeten nemen

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26586
Ma Sep 16, 2019 11:41 am Reageer met quote

Zo. NicolaasP heeft ook zijn lading gal en gif weer geloosd...

Volgende...

Faber quisque fortunae suae

annette49

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 11:46 am Reageer met quote

Nicolaas rechts, en Joost links Smile Lieve jongen, iedereen weet hoe ik sta over het Joodszojn van een bepaald forumlid.

De drie dames heb ik niet geronseld. Weet je, beste jongen, niet alleen Lucia is namelijk Joods. En er zijn er al meerderen hier geweest en hebben de heksenketel verlaten.

Verder succes, Joost.. eh Nicolaas.

O ja, ik vind dat Baudet mag zeggen wat hij wil, maar ik ben geen fan van hem en heb ook niet op hem gestemd. Ben ik nu weer aardig? Laughing

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 11:52 am Reageer met quote

Ik zal jullie even uit de droom helpen, diegenen waren dus niet Annette en Don. Dus houd eens op met iemand vals te beschuldigen of te speculeren. En verder laat ik me daar niet over uit.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7972
Ma Sep 16, 2019 12:53 pm Reageer met quote

Om naar taal terug te keen nog een prachtig nadenkertje van Godfried Bomans:

"Veel mensen danken hun goede geweten aan hun slechte geheugen."

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3365
Ma Sep 16, 2019 1:04 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
RichardW schreef:

Wil jij mij niet vals beschuldigen AUB!!!!!
Richard is nieuw hier en heb hem keurig welkom geheten in voorstellen en verder weet ik helemaal niets van hem.
Ik denk dat Richard net zoals vele hier, wel al in de gaten heeft hoe jij in elkaar steekt, daar hoef je maar 1 berichtje van jou te lezen!
Trouwens over dat Libelle forum ben ik ook ingelicht maar niet hier!!

annette49

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 2:02 pm Reageer met quote

Nicolaas, jij bent een stoker. Tussen Lucia en Pluk, weet je nog? Als Joost destijds. En nu weer.

Maar misschien ben je te gebruiken als het gas en olie opzijn en we niet meer kunnen stoken, dan hebben we Nicolaas nog Smile

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1165
Ma Sep 16, 2019 2:57 pm Reageer met quote

Als je als moderator dit topic zou moeten opschonen, om een onderwerp gerichte discussie eraan over te houden, blijft er denk ik bijna niets van over. Ik zou ‘m dicht gegooid hebben. Cool

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 358 ppm, 10 jaar geleden: 387 ppm, nu: 411 ppm.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26586
Ma Sep 16, 2019 3:27 pm Reageer met quote

Ach, het is wel een voorbeeld van veelsoortig Nederlands taalgebruik.. Very Happy

Faber quisque fortunae suae

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie