Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2062, 2063, 2064, 2065, 2066, 2067  Volgende Plaats reactie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10842
Zo Sep 08, 2019 6:53 pm Reageer met quote

Middag,
daar was ik dan weer terug van weg-geweest! Het was me het weg-wezen wel........................tjonge jonge wat een misere de laatste dagen van onze vakantie. Eigenlijk voor de laatste dagen ook al misere voor mij persoonlijk begon al op alicante luchthaven dat ik een Hans een stapje terug moest roepen omdat ik het zo benauwd kreeg en dat is in mijn hoofd blijven hangen, als ik een trap, bultje, te stevig stappen in het verschiet zag dan hield ik de bood al af.

Maak er nu even geen lang verhaal van...............ben gewoon vlug moe maar heb geen pijn en ben niet benauwd................moet natuurlijk niet een blokje gaan rennen Wink Exclamation Heb de nodige medicatie: prednison(waar ik niet zo van gecharmeerd ben......) en twee pufkes. prednison 5 dgn 1. En de pufkes 10 dgn 2 en 3 x pd. Morgen eigen huisarts bellen.............. we willen toch weten of mijn ene long nu geen vocht meer bevat, Hans had de longfoto nl gezien en geconstateerd dat de long voor 1/3 vol met vocht zat.

Jenny hoe gaat het met jou scheet?
en Jacq hoe is het met je pols en hoe gaat het met Robin?

Niet boos worden, ga weer ff rustigjes aan doen.......op de bank.

Lieve groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2048
Zo Sep 08, 2019 9:43 pm Reageer met quote

Allereerst Tiny, van harte beterschap. Vandaag nog even wat foto's gemaakt.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

cc

Superlid
Superlid
Zo Sep 08, 2019 11:06 pm Reageer met quote

Weer mooie foto's van jou hand Aard.

Zijn net terug van de nood-dierenarts Donder ademde heel snel en we vertrouwden het niet. Hij ging ook in de wasbak van het aanrecht liggen wat ik al vreemd vond, normaliter doet Donder dat nooit. Kortom injectie gekregen want hij had koorts 39,5 en dat was te hoog, daardoor ging hij ook sneller ademen. Injectie werkt 24 uur , morgen dus naar onze eigen dierenarts.

Kan er ook nog wel bij..............................!

Lieve groetjes en welterusten voor straks, wij gaan weer vroeg de kooi in,
Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9935
Ma Sep 09, 2019 1:14 am Reageer met quote

Wat een fleurig gebeuren daar in De HardkamP ((! Prachtige kleuren ! Daar willen vlinders wel op af komen !

Wat een schrik met Donder ! Morgen horen wat je eigen dierenarts te zeggen heeft!

Aard wat een schitterende macro foto’s weer van jouw hand ! prachtig en Scherp !!!

Verrassing vanmiddag keamen ineens vanuit Leeuwarden Jens en Liesbeth gezellig op bezoek ! Ik wens irdereen een goede en morgen gezond weer op !

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12650
Ma Sep 09, 2019 4:16 am Reageer met quote

Tiny, fijn dat je er weer bent...ahhh arme Donder, wat zal hij nou dan toch onder de leden hebben...hopelijk is hij morgen opgeknapt, en heeft jullie dierenarts een verklaring !En hoe heeft SEB het gedaan op zijn logeer-adres?
Mooie foto's heb je gelukkig nog wel gemaakt!!
Evenals Aard,...die zijn van grootse klasse..
Jenny ook weer even hier aanwezig...wat een gezelligheid dat Jens en Liesbeth ook op bezoek kwamen vanmiddag!!
Kom ik nog met een restant foto's , die gemaakt zijn in de Passiflorahoeve in Harskamp.

Morgen in de namiddag komt onze kapster weer, en Marcel dus ook, en die blijft eten...gaat op het moment weer minder met hem, dus weer wat vaker langs gaan, en bellen, en uit nodigen , om deze moeizame periode weer te boven zien te komen...met mijn pols gaat het weer redelijk goed,de zwelling is weg, en het is al stukken minder blauw..ik heb echter bij bepaalde bewegingen nog wel een hele zere plek binnen in mijn arm...het spaakbeen is op de een of andere manier geblesseerd ...de kans is groot dat het zelf moet genezen..als ik er veel langer echt last van blijf houden ga ik naar de dokter..
Mijn volgende reisje ging naar....?...weten jullie welk station ik toen ben uitgestapt ?

Tot de volgende keer...voor nu welterusten en mooie dromen!!

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9935
Ma Sep 09, 2019 11:59 am Reageer met quote

Goede morgen, ik zou het niet weten ! Jij reist wat af en maakt mooie foto’s .. vooral van tympanen (driehoekig bovenstuk van een gevel, vaak op zuilen geplaatst of boven deuren van een kerk, ruimte boven een portiek !)

Wat vervelend dat Marcel weer een lastige (lichamelijke periode heeft ! Pamperen dus en veel aandacht.

Ik heb vannacht heerlijk geslapen ! dan ziet de dag er veel beter uit ! Vanmiddag komen ze mijn eigen rolstoel opmeten ....,

Zo gek ! ik heb gedroomd en in mijn droom liep ik gewoon ... niks rollator, en geen wandelstok of arm ...

Zou hier de wens de vader van de gedachte zijn ??

Ik wens jullie allen een mooi begin vd nieuwe week toe.. met mooi weer !

Douwe en Gre mooie tripjes ! Aard mooie fotosessies ! En Mieke veel knutselplezier met poppen kleertjes ...

Tiny beterschap met haarzelf en met Donder.... en Jac een gezellige dag en lunch met de kapster en Marcel !

Fijne maandag !

met een foto van een vaartocht in Leiden .

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Sep 10, 2019 3:03 am Reageer met quote

Goedenavond, dat je gewoon "loopt" Jenny in jouw dromen , is natuurlijk niet zo raar...dát heb je (gelukkig) ook het grootste deel van jouw leven kunnen doen !Ik hoop zo, dat een aangepaste rolstoel jou weer wat meer bewegingsvrijheid gaat geven!!Mooie foto ook, die van jouw vaartocht in Leiden!!
Ik had Tiny nog willen bellen over Donder, maar tegen de tijd dat het kon, was het al laat!Hopelijk gaat het allemaal goed..
Vandaag de kapster dus, en Marcel, maar ook mijn huishouding en boodschappen..ik heb ook wat spulletjes uitstaan voor de verkoop...kreeg een bedelmail voor de box..lees even mee ; Door omstandigheden ben ik mijn inboedel kwijt geraakt ik ben een alleenstaande moeder met 4 kinderen en 1 onderweg. Ik sta onder bewind en er is geen budget om te besteden
Ik ben opzoek naar meubels, bedden en babyspullen en kinderkamer spulletjes voor de kinderen. Met spoed.

Zou dit gratis weg mogen?
Ik heb er niet op geantwoord!
Donderdag komt Marcel ook mee eten, die wil graag zijn broer zien en spreken...de tweeling is er dan niet, anders is het bijna niet te doen...alhoewel nu de baby-box, die ik verkocht heb (iets onder de prijs die ik vroeg, en die was al niet groots)dus weg is, heb ik weer wat ruimte terug gekregen..Het waren overigens vriendelijke mensen die kopers , overduidelijk nog maar nét in de opa en oma-rol, al miste ik elke vorm van enthousiasme eigenlijk Shocked ik vond ze eigenlijk zelfs wat zorgelijk over komen over het toekomstige oppassen...alsof ze er vreselijk tegen op zagen...én er kwam nog een tweede aan ook! Laughing Afijn weer wat ruimte dus voor mij, en voor hen een prima box!!... er staat nog meer in de verkoop..we zijn duidelijk een ronde verder...van baby naar dreumes..en nu dan al een tijdje in de peuterfase..die duurt ongeveer tot 4 jaar, en dan wordt het een kleuter...ik zelf vind het steeds leuker vinden Love maar ben wel mezelf aan het voorbereiden op de peuterpuber die ze nu steeds meer wordt...voordeel is dat je het maar 1 dagje(soms iets meer)over je heen krijgt...het is op die manier ook fantastisch om te zien hoe zo'n moppie zich razendsnel ontwikkelt!!
Ok...gezien het enthousiasme van raden , welk station ik was Rolling Eyes zal ik het maar direct vertellen...al had ik verwacht dat bij die laatste foto ik het al wel zou prijs geven eigenlijk Laughing

nu herken je het vast wel?! Laughing

en dit zie je als je met je rug naar het station gaat staan...ik weet altijd meteen waar of ik ben...dit is onmiskenbaar Amsterdam....Dit station is op Utrecht-Centraal na het drukste station van Nederland

zoveel prachtige details...elke keer weer als ik er kom zie ik weer wat anders...Dit maal had ik een to-do-lijstje voor mijn bezoek aan Amsterdam...één er van was een bezoek aan De Basiliek van de H. Nicolaas , kortweg Sint-Nicolaaskerk genoemd.

De Sint-Nicolaaskerk is een Rooms-Katholieke kerk. De kerk is gebouwd in de periode 1884-1887 naar een ontwerp van architect Adrianus Bleijs (1842-1912).

Het beeld van Sint Nicolaas prijkt op de gevel van de kerk. Sint Nicolaas is de beschermheilige van zeelieden en prostituees. De Sint Nicolaaskerk staat dan ook, heel toepasselijk, precies tussen het IJ en de Wallen. Wink

het beeld van het centraal station gezien vanaf de kerktrappen...er was een besloten mis, een uur later zouden de kerkdeuren weer open gaan voor het publiek...dus maar even de buurt in , het oudste deel van Amsterdam. ..en dat is het Red Light District...maar ook heel veel oude panden met een verhaal

Het restaurant het Ship Chandlers Warehouse...De winkel is een van de weinige in tact overgebleven 17de eeuwse winkels in Nederland en diende om de schepen van bevoorrading te voorzien, voordat zij over de wereldzee‘n uitvoeren.

De kapitein kwam persoonlijk de orders plaatsen en de goederen lagen boven in het pakhuis netjes opgestapeld en werden met kleine boten naar de grote schepen gebracht vlakbij het huis.

Rembrandt van Rhijn woonde en werkte vlakbij (het Rembrandthuis) en kwam regelmatig aanwaaien in de namiddag, altijd onder de indruk hoe het late zonlicht door de vele kleine ruitjes brak en naar binnenscheen. Ook Michiel Adriaans zoon de Ruyter woonde om de hoek aan de Prins Hendrikkade en mede door dit huis werden zijn zeereizen beroemd, bijna elke reis begon hier.

de huizen met bloeiende geraniums en uitbundige planten worden afgewisseld door de ramen met een rode lantaarn..natuurlijk maak ik geen foto's van de sekswerkers achter de ramen...het was overigens ook redelijk rustig nog...

vier wel heel opvallende , bijna naakt uitziende leeuwen aan de muur

altijd zie ik wel weer iets moois of grappigs...ik zou er weken kunnen rondlopen en telkens weer wat nieuw ontdekken geloof ik Laughing

wordt vervolgd...mijn energie is opperdepop...dus lekker gaan slapen. en ik wens iedereen een goede nacht..welterusten!! Wink

cc

Superlid
Superlid
Di Sep 10, 2019 1:58 pm Reageer met quote

Dag, kan nog net voor de lunch.
Ik kan maar niet aan de slinger komen...............alles gaat traag Confused Bah......maar iedere dag een stapje verder.....moet gewoon geduld hebben!

Met Donder gaat het redelijk, heeft medicatie gekregen.......daar zou hij van op moeten knappen.........in ieder geval zit er wel weer meer leven in zijn lijfje gelukkig!

Ik ben niet vooruit te branden.................maar nu eerst de lunch voorbereiden.............magen moeten toch gevuld worden.

Lieve groetjes Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Sep 11, 2019 4:15 am Reageer met quote

Goedenacht...van Tiny een kort berichtje, maar toch redelijk positief gelukkig..Vandaag geen Jenny helaas, haar laatste berichtje was van afgelopen maandagochtend hier op de site, er zou in die middag een rolstoel-passing zijn...Ik ben benieuwd of het allemaal goed gelukt is, en gisteren had ze vermoed ik therapie...dus ik denk dat ze flink vermoeid is...vroeger pakte je de telefoon om te vragen of alles in orde is...nu is het een gekmakend afwachten geworden ...het is niet anders, ik hoop dat er snel weer een goed berichtje van haar komt! Love

een gevelsteen in een trapgevel.. Het pand werd in 1618 gebouwd door de hoedenkoopman Jan Reinerts Coster. Langs de achterwand zijn twee schappen waarop mallen voor hoeden staan uitgestald. In de winkel zijn drie mensen aanwezig.Onder de tafel staan tonnetjes voor de chemicaliën waarmee het vilt (uit konijnenbont meestal), bewerkt werd, onder meer om het zacht te maken. Dit waren kwikverbindingen. De dampen tastten de hersens van de hoedenmakers aan. Vandaar de Engelse uitdrukking: 'As mad as a hatter': 'Zo gek als een hoedemaker'.

Zo'n 86 jaar geleden,toen het pand verbouw werd, zag een gevelstenenbeschrijver de mallen voor de hoeden aan voor suikerbroden en sindsdien werd er vanuit gegaan dat er in het pand in de 17de eeuw een suikerbakkerij zat.

Ik heb er vorige keer ook al over geschreven...het project wat de gemeente gestart is.I live here De bedoeling van deze campagne is om bezoekers er meer bewust van te maken dat er in het Wallengebied ook gewoon mensen wonen om rekening mee te houden. Veel bezoekers weten niet dat er mensen wonen, maar de ervaring leert dat ze hun gedrag aanpassen als ze hier actief op gewezen worden. Met foto’s van bewoners op ramen en deuren kunnen proberen ze dat effect te versterken.

het bronzen beeld van heilsoldate majoor Alida Bosshardt.

Ik ga proberen te slapen...zag vanavond een verontrustende reportage van nieuwsuur voorbij komen...ik hoop maar dat ik het een beetje kan los laten...
Wink Welterusten!!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Sep 13, 2019 5:53 pm Reageer met quote

Zowel Jenny als Tiny zijn niet in staat om hier wat te plaatsen...ik wens vanaf deze site hen beiden nogmaals beterschap toe... Crying or Very sad Ik mis jullie!!

aard

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 8:47 pm Reageer met quote

dan nog maar wat foto's van Zandsculpturen 2019 in Garderen.

Thema dit jaar "Reis om de Wereld"

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.

cc

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 11:09 pm Reageer met quote

Snap het helemaal Jacq...................missen maar in gedachten bij iedereen die aandacht nodig heeft| Ik red het wel dus over mij geen zorgen.......!

Nog steeds erg moe................maar ook dat gaat overrrrrrrrrrr.

Hopelijk voor Jenny een betere nacht...................XXXX!

Liefs en terusten voor straks,
Tiny

aard

Superlid
Superlid
Zo Sep 15, 2019 9:25 am Reageer met quote

(Aan het einde van de middag een vervelend en verdrietig bericht, (maar dat laat ik jullie privé wel weten)
Hier heb ik niets van vernomen!

(en de rest van de vroegere wtr-site-gangers zijn of weg gegaan,óf helaas overleden Crying or Very sad , of zó druk dat ze er niet meer aan toe komen...)
-----------------------------------------------------------------------------
Als we hier dan toch ons gevoel laten spreken wil ik ook het volgende kwijt.

Gezien de meldingen hier heb ik sterk het gevoel dat wij er niet meer toe doen. De summiere reakties (op mijn berichten) als ik al wat plaats lijken bijna een verplichte reactie!

Ook ons raakt het als mensen die je hier kent weg vallen.
Mijn in laatste 20 maanden die ik gewerkt heb in het centrum voor demente mensen zag ik mensen achteruit gaan en overlijden, dat zijn dingen die je aangrijpen! Elke persoon zal hier op zijn eigen manier mee om gaan. Je kan heel lang in het verdriet blijven hangen maar daar haal je een overleden persoon niet mee terug. Koester de herinneringen die je dierbaar zijn, maar blijf niet hangen in je verdriet, we moeten allemaal verder.

Wij leven zeker mee met Jenny en Tiny, alleen uitten wij ons hier veel minder dan anderen doen. (Je kan niet alle ellende van de wereld op je rug nemen)
Ik heb hier meermaals gezegd dat zolang het goed met ons gaat ik geen rede zie om dat te melden, maar mocht ons of een van ons wat slechter gaan, zal ik dat zeker doen!

Wij hebben in het verleden altijd genoten van de uitstapjes die wij met elkaar gemaakt hebben en bedanken Jacqueline dan ook voor het organiseren van al die uitstapjes. Wij begrijpen ook dat dit helaas niet meer mogelijk is om dit nog met z'n allen te doen.

Mijn gevoel zegt mij dan ook om hier op vijftigplusser te stoppen en alleen nog actief bezig te zijn op facebook, Ook daar kan ik jullie volgen!

Ik zal de berichten nog wel blijven lezen.

Ik heb dit bericht wel 10 keer veranderd om niet kwetsend over te komen en wil ook niet zielig gevonden worden, dus lees dit bericht als een gevoel wat ik er bij heb en niet als een bericht om anderen pijn te doen!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Sep 15, 2019 5:37 pm Reageer met quote

Goedemiddag, ik heb jouw bericht gelezen Aard, wél 3 maal , om het even goed in te laten werken, en er vooral voor te zorgen dat ik het niet verkeerd lees...Jammer, maar ik lees eigenlijk niet nieuws...je wilde al eerder niet meer reageren..lidmaatschap opgezegd...maar leest wel mee...
Je hebt 2 quotes van mij geplaatst..en zegt vervolgens 'Als we hier dan toch ons gevoel laten spreken '...maar dát doe ik altijd al..of het nu om een bezoek aan een stad, een recept, of een excuus voor een vergeten verjaardag gaat...ik schrijf altijd vanuit mijn gevoel...positief, of negatief...zoals ik dingen beleef of vind(waar ik meteen bij wil vertellen dat het niet altijd goed is,ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen)
Dáár is dit topic ooit mee begonnen...een dagbelevings-verhaal voor het slapen gaan(bij het ontwaken kwam er later bij Laughing )en daarna wens je elkaar "welterusten"...een soort van dagboek die je deelt met anderen...dát is de opzet ooit geweest, en omdat ik erg veel foto's plaatste is er naast het "welterusten' een welterusten -fotosite ontstaan...ik heb geprobeerd dat concept vast te houden...en dat is ook best lang gelukt...er waren wat wisselende contacten, maar het liep best....totdat er door omstandigheden het groepje steeds kleiner werd...we organiseerden uitstapjes en gekkigheden(denk daarbij aan de bijzondere verjaardagskaarten voor Jenny, waarbij het een prachtig resultaat werd, maar (waar ik zo maar van uit ging) veel hilariteit bij het meedoen..de kus- en maskers-parade-foto's bedoel ik hier mee...Omdat het een heel georganiseer was heb ik mij ook beperkt tot Jenny, een lief mens wat je eenieder als moeder of oma zou toewensen...zij is ook tevens jarenlang ons (mijne vooral) klankbord geweest hier...niet zo gek , we hebben de zelfde interesses en passies!!Maar tijden veranderen, mensen zijn weg gevallen door overlijden...veel verdriet van, maar het leven gaat door, dat klopt...wat overigens niet weg neemt om juist die mooie herinneringen met regelmaat op te roepen...wat bij mij juist wél samengaat met verdriet om dat verlies..
Het doet nu ook pijn(toch wel, al was het vooral niet jouw bedoeling)om jouw tekst hierboven lezen...'Gezien de meldingen hier heb ik sterk het gevoel dat wij er niet meer toe doen. De summiere reakties (op mijn berichten) als ik al wat plaats lijken bijna een verplichte reactie! ..ik weet werkelijk niet hoe jij daar bij komt..we (ik) reageren praktisch altijd...alleen plaats jij niet zoveel...en reageer je nooit op een ander...dit is wat ik al eerder aanhaalde...een 'conversatie'' , bestaat uit mensen die met elkaar 'praten', ofwel schrijven...Je hebt al eerder aangegeven dat je geen "prater/schrijver" bent, daar hebben we mee te leven...én ook gedaan!!Wat ik echt jammer vind is dat we de verjaardag hebben vergeten van Mieke...dát werd ons kenbaar gemaakt met een joekel van een smiley..waarop iedereen van kleur verschoot, en alsnog een felicitatie plaatste...ik heb nog de app, die ik direct vanuit mijn werk situatie snel heb gestuurd...nooit een reactie op gekregen...Ik mag toch aannemen dat het nooit de bedoeling van iedereen hier is geweest om Mieke niet te feliciteren...Normaliter hield Jenny alle verjaardagen wel bij,en kreeg ik wel een berichtje van 'denk je er aan, die of die is jarig"... Love ...maar helaas is dat niet meer, nu doet fb wel een herinnering delen..zoals vandaag de verjaardag van Douwe(heb ik vanmorgen direct gefeliciteerd)maar Mieke zit nergens op social media, dus ook daar krijg ik geen bericht van.
Ook snap ik dat je veel verdriet hebt gezien in het centrum voor demente mensen...een ieder gaat daar mee om,op zijn of haar eigen manier, dat klopt!
Je schrijft ook Ik heb hier meermaals gezegd dat zolang het goed met ons gaat ik geen rede zie om dat te melden, maar mocht ons of een van ons wat slechter gaan, zal ik dat zeker doen!
Gelukkig dat het goed gaat met jullie, maar juist dát is fijn om te weten, om de boel nog een beetje in balans te houden, tussen de verdrietige zaken die er spelen...
Inderdaad het organiseren van uitstapjes gaat niet meer lukken...het was leuk, en het was goed zo!!Je hoopt met dat soort zaken de onderlinge band verder te versterken..dát lijkt mislukt!Het is niet anders...Dat je hier afsluit...dát had je al eerder aan gegeven..jammer, maar je snapt natuurlijk wel , nu Jenny haar inbreng weg valt, (ze leest wel mee, en het valt haar zwaar dat ze niet meer kan reageren)ik ook niet veel langer meer zal blijven...overigens was ik al vaker van plan te stoppen, maar ik vond het toch telkens weer leuk, al zijn de reacties wel heel minimaal!
Dat in het blauw geschreven(why?)Hier heb ik niets van vernomen!..dat vervelende en verdrietige bericht gaat over mijn jongste zoon, die bericht kreeg dat hij een auto-immuunziekte heeft!Daar heb ik Tiny en Jenny over geschreven, net als zij wel eens foto's ontvangen die ik hier niet plaats...Hoe dan ook jullie waren altijd welkom, en we hebben toch veel met z'n allen plezier gehad(althans dat dacht ik)dan wens ik je nu heel veel plezier op fb toe...ik heb mijn schrijfsel maar eenmaal terug gelezen, en vind zelf dat ik mijn gevoel naar aanleiding van jouw bericht(reactie dus, én veel te uitgebreid, maar ook dat doe ik dan weer als ik in die bubbel van het vertellen en schrijven zit Laughing sorrie)redelijk heb kunnen neerzetten...Wens iedereen een fijne dag...en met name Douwe, die gisteren zijn verjaardag al had gevierd, en vandaag ook nog wat leuks wilde gaan doen!! Wink (net bijgewerkt, omdat ik een naam van een collega had geplaatst, ipv degene die ik bedoelde Rolling Eyes verder originele tekst )

Laatst aangepast door jjacqueline op Zo Sep 15, 2019 6:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Sep 15, 2019 5:56 pm Reageer met quote

...en dan nog vlug wat foto's van de Basiliek van de H. Nicolaas ....eindelijk toen een bezoek gedaan, want deze imposante kerk stond al lang op mijn lijstje...

Ik had er wat tekst bij willen plaatsen, maar helaas , mijn tijd is op...wordt vervolgd, en ik wens iedereen een prachtige dag verder...ik ga de bult op... Wink

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 5:09 am Reageer met quote

Goedenacht, gelukkig toch een appje gehad van Jenny, ze heeft het zwaar, nog steeds vocht achter de longen, dus dubbele plaspillen slikken..erg benauwd nog , en nog moeizamer praten dan ze al deed!Of ze heeft kunnen slapen weet ik niet...ze kreeg van de week hulp van een broeder zodat ze zittend in bed, met wat steun in de knieholten wat meer lucht zou hebben, ze krijgt ook zuurstof toegediend .Als ze plat gaat liggen,kan het vocht zich over de gehele longen verspreiden , in zithouding zakt het vocht naar de onderkant van de longen, zodat ze wat meer lucht heeft....je hoeft weinig fantasie te hebben om te begrijpen dat dit alles enorm vermoeiend is in een toch al verzwakt lijf!
Ook heb ik Tiny nog even gesproken...daar gaat het wel wat beter mee, maar de vermoeidheid is erg aanwezig!En dat kan nog even een tijd aanhouden..
Nog wat foto's van de Basiliek van de H. Nicolaas

preekstoel van E. van den Bossche,

bestaat uit rode en gele stroken van zijde (de oude pauselijke kleuren). Aan de onderkant staan wapens die verwijzen naar de paus, de kardinaal, de abt, de gemeente, de abdij, enz.
Het Vaticaan heeft de Sint Nicolaaskerk in 2012 verheven tot basiliek. Om deze eretitel basiliek te krijgen moet een kerk een bijzonder bouwwerk zijn en daarnaast druk bezocht worden.Iedere kerk die de titel basiliek draagt, mag een parasol en een staf met belletjes naast het altaar plaatsen. Hier dus het conopeu of umbrella , een half dichtgeslagen zonnescherm (of paraplu) dat in processies wordt meegedragen.bestaat uit rode en gele stroken van zijde (de oude pauselijke kleuren). Aan de onderkant staan wapens die verwijzen naar de paus, de kardinaal, de abt, de gemeente, de abdij, enz.

Het is alweer erg laat, ik ga afsluiten..hopelijk morgen betere berichten omtrent Tiny en Jenny...Welterusten en mooie dromen voor een ieder!!

aard

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 12:52 pm Reageer met quote

Nog even terug komend op het bericht aan (over) mij van Jacqueline.

jjacqueline schreef:

we organiseerden uitstapjes en gekkigheden(denk daarbij aan de bijzondere verjaardagskaarten voor Jenny, waarbij het een prachtig resultaat werd, maar (waar ik zo maar van uit ging) veel hilariteit bij het meedoen..de kus- en maskers-parade-foto's bedoel ik hier mee...

Deze herinneringen koesteren wij wij ook en ik kijk nog vaak genoeg de foto's terug.

jjacqueline schreef:

Omdat het een heel georganiseer was heb ik mij ook beperkt tot Jenny, een lief mens wat je eenieder als moeder of oma zou toewensen...zij is ook tevens jarenlang ons (mijne vooral) klankbord geweest hier...niet zo gek , we hebben de zelfde interesses en passies!!Maar tijden veranderen, mensen zijn weg gevallen door overlijden...veel verdriet van, maar het leven gaat door, dat klopt...wat overigens niet weg neemt om juist die mooie herinneringen met regelmaat op te roepen...wat bij mij juist wél samengaat met verdriet om dat verlies..

Ook dit begrijp ik heel goed!

jjacqueline schreef:

Wat ik echt jammer vind is dat we de verjaardag hebben vergeten van Mieke...dát werd ons kenbaar gemaakt met een joekel van een smiley..waarop iedereen van kleur verschoot, en alsnog een felicitatie plaatste...ik heb nog de app, die ik direct vanuit mijn werk situatie snel heb gestuurd...nooit een reactie op gekregen...

Hier kan ik alleen maar op zeggen dat op het moment dat ik dat bericht open, ik nog min of meer teleurgesteld was en niet gelijk reageer, waarna ik het bericht vergeet en daardoor ook geen "alsnog bedankje" heb gestuurd, sorry daarvoor.

jjacqueline schreef:

Je schrijft ook Ik heb hier meermaals gezegd dat zolang het goed met ons gaat ik geen rede zie om dat te melden, maar mocht ons of een van ons wat slechter gaan, zal ik dat zeker doen!
Gelukkig dat het goed gaat met jullie, maar juist dát is fijn om te weten, om de boel nog een beetje in balans te houden, tussen de verdrietige zaken die er spelen...

Misschien ben ik te veel een persoon die minder makkelijk zijn gevoelens uit?

jjacqueline schreef:

Inderdaad het organiseren van uitstapjes gaat niet meer lukken...het was leuk, en het was goed zo!!Je hoopt met dat soort zaken de onderlinge band verder te versterken..dát lijkt mislukt!Het is niet anders...Dat je hier afsluit...dát had je al eerder aan gegeven..jammer, maar je snapt natuurlijk wel , nu Jenny haar inbreng weg valt, (ze leest wel mee, en het valt haar zwaar dat ze niet meer kan reageren)ik ook niet veel langer meer zal blijven...overigens was ik al vaker van plan te stoppen, maar ik vond het toch telkens weer leuk, al zijn de reacties wel heel minimaal!

Ook dit stukje begrijp ik heel goed, en wij leven wel degelijk mee met de situatie zo deze is rond Jenny en Tiny.

jjacqueline schreef:

Dat in het blauw geschreven(why?)Hier heb ik niets van vernomen!..dat vervelende en verdrietige bericht gaat over mijn jongste zoon, die bericht kreeg dat hij een auto-immuunziekte heeft! Daar heb ik Tiny en Jenny over geschreven, net als zij wel eens foto's ontvangen die ik hier niet plaats...Hoe dan ook jullie waren altijd welkom, en we hebben toch veel met z'n allen plezier gehad(althans dat dacht ik)

Ook hier neem ik je niets kwalijk, en heb je het recht waar het een prive aangelegenheid is om dit niet verder te delen maar dacht ik van,je schrijft "Aan het einde van de middag een vervelend en verdrietig bericht, (maar dat laat ik jullie privé wel weten)" en tenslotte hoor ik er niets meer van niet wetende dat dit alleen Jenny en Tiny betrof.

Voor de rest kan ik alleen, maar zeggen, dat het mij altijd moeilijk valt om mij in bepaalde zaken uit te drukken,zeker in geschrift en zou ik mijn vorige bericht kunnen verwijderen, maar dan zou ik het bericht van Jacq weer te niet doen en begrijpt niemand er nog iets van.

Ook van onze kant koesteren wij de herinneringen, blijf ik de situatie omtrent Jenny volgen en is ook iedereen altijd welkom voor een praatje of een bakje koffie.

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 2:58 pm Reageer met quote

Goedemiddag, even vanaf mijn Ipad, want ik heb weer eens storing op mijn pc Rolling Eyes Wilde alleen even mijn waardering uitspreken over de reactie van Aard!Die kou is in ieder geval uit de lucht , en dat is fijn!Verder ben ik vreselijk druk , morgen op uitnodiging naar de musical Abba , dus vandaag flink aan de bak in het huishouden , maar ik begin met boodschappen inslaan!Van Jenny en Tiny niets vernomen nog, dus hopen dat het goed gaat met hen Kiss fijne dag allen gewenst!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 9:17 pm Reageer met quote

..ondertussen kom ik weer via mijn pc op de site...nog wat foto's dan maar...zowel van Tiny als Jenny niets vernomen Crying or Very sad

Grote blikvanger is de 58 meter hoge koepel die bestaat uit een buiten- en een binnendeel.De binnenkoepel bestaat uit een veelkleurige glas-in-lood sterrenhemel die tezamen met de buitenramen gerestaureerd is. Hierdoor is de prachtige gefilterde lichtinval weer zichtbaar.

Het Sauer-orgel

Van de 1100 orgels die de werkplaats van de Duitse orgelbouwer Wilhelm Sauer te Frankfurt a/d Oder verlieten, zijn de meeste verloren gegaan o.a. door oorlogsgeweld. Thans resteren nog zo’n veertig instrumenten.

Het Sauer-orgel van de Nicolaasbasiliek behoort tot deze selecte groep, temeer daar het oorspronkelijke (klank)karakter vrijwel intact is gebleven. Het is tevens het grootste 19de-eeuwse Duitse orgel in Nederland. De prachtige akoestiek van de Nicolaasbasiliek laat het instrument prachtig klinken.

mijn kaarsje heb ik ook opgestoken...doe ik altijd..

ik ga nu even eten, maar kom zo terug..krijg net appjjes van de dochter van Jenny.... Love

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Sep 16, 2019 10:30 pm Reageer met quote

Ik zou nog even terug komen..Nog steeds erg benauwd ,nog moeizamer praten dus, en ze krijgt zuurstof om te helpen de saturatie omhoog te krijgen...sinds gisteren mag ze ook na ( het voorstel van dochter) in de stoel slapen, die kan ze zelf bedienen , rechtop of in lig-stand...ze heeft in ieder geval vannacht goed geslapen...én dat vind ik al heel prettig om te horen!!
Nu hopen dat ze verder opknapt, en meer kwaliteit van leven terug krijgt!
Ik hoop haar volgende week te kunnen bezoeken!! Wink
Ik ga even onderuit op de bank...het was een zware week, dus nu even wat rust pakken!!Fijne avond allemaal!! Wink
Nog een stukje Amsterdam...

deze laatste foto is een afbeelding van een foto op een container Very Happy

Pagina 2063 van 2067 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2062, 2063, 2064, 2065, 2066, 2067  Volgende

Plaats reactie