"Nep"-revolver
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Za Sep 14, 2019 2:47 pm Reageer met quote

Burgemeester Halsema van Amsterdam moet tekst en uitleg geven aan de Amsterdamse gemeenteraad nu haar partner, Robert Oey, in een interview heeft aangegeven dat het wapen waarmee de zoon werd opgepakt in de ambtswoning lag en een onklaar gemaakte revolver betreft.
Tot nu toe was het min of meer een privékwestie, maar nu blijkt dat er sprake is van een wapen in de ambtswoning. Dan is het geen privékwestie meer. Wist de burgemeester van dit wapen? En waarom heeft ze in haar verklaring over een ’nepwapen’ geschreven? Wist ze dat het een onklaar gemaakte revolver was.

Ben benieuwd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 682
Za Sep 14, 2019 2:55 pm Reageer met quote

Nou, die echtgenoot is ook niet bepaald behulpzaam voor zijn vrouw. Pfff. Eerst maakt die een kneiterdikke fout om dat wapen mee te nemen, dan laten rondslingeren en dan in een krant schrijven. Laughing

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Za Sep 14, 2019 2:58 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Nou, die echtgenoot is ook niet bepaald behulpzaam voor zijn vrouw. Pfff. Eerst maakt die een kneiterdikke fout om dat wapen mee te nemen, dan laten rondslingeren en dan in een krant schrijven. Laughing

of ze getrouwd zijn weet ik niet

annette49

Stamgast
Stamgast
Za Sep 14, 2019 2:59 pm Reageer met quote

Weet ik ook niet Ron, maar ze kan hem beter opruimen Smile

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3863
Za Sep 14, 2019 3:09 pm Reageer met quote

het ding wordt al heel lang als nepwapen gebruikt op de filmset en kan ook niet als vuurwapen gebruikt worden. Maar ja dat volstaat kennelijk niet...

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Za Sep 14, 2019 3:31 pm Reageer met quote

nepwapens die op vuurwapens lijken zijn gewoon verboden en dat geldt ook voor burgemeesters.

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 191
Za Sep 14, 2019 4:19 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
nepwapens die op vuurwapens lijken zijn gewoon verboden en dat geldt ook voor burgemeesters.

Klopt.
De zoon heeft zich dus schuldig gemaakt aan een gewapende inbraak.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3365
Za Sep 14, 2019 4:53 pm Reageer met quote

Als ik met een speelgoed wapen loop wat op een écht wapen lijkt, ben ik ook de l$l, dus waarom hun niet?

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7972
Za Sep 14, 2019 5:05 pm Reageer met quote

RichardW schreef:
Ron1.1 schreef:

Klopt.

De term gewapende inbraak bestaat niet in het Wetboek van Strafrecht. Op deze manier probeer je er kennelijk een sappig verhaal van te maken.

Art. 312 van dat wetboek spreekt van gebruikmaking van geweld of bedreiging met geweld om de diefstal mogelijk te maken of voor te bereiden.

Daar is bij deze kwajongensstreek geen sprake van. Trouwens, die jongen kan er ook niks aan doen dat zijn moeder burgemeester van Amsterdam is.

Was het een zoon van "Gewone" ouders, dan had dit bericht zelfs niet het plaatselijke suffertje gestaan.

Over het algemeen worden deze geringe zaken afgedaan met een verwijzing naar bureau "Halt"

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Za Sep 14, 2019 5:11 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
RichardW schreef:
Ron1.1 schreef:

Klopt.

De term gewapende inbraak bestaat niet in het Wetboek van Strafrecht. Op deze manier probeer je er kennelijk een sappig verhaal van te maken.

Ik heb in ieder geval je belangstelling gewekt meneer de officier van justitie.
Daarbij betrek ik het wetboek er helemaal niet bij. Zowel jij als ik zijn geen rechters.

Benneke

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 5:38 pm Reageer met quote

RichardW schreef:
"Ik heb in ieder geval je belangstelling gewekt meneer de officier van justitie.
Daarbij betrek ik het wetboek er helemaal niet bij. Zowel jij als ik zijn geen rechters.
"

Over het algemeen ontlenen de verschillende fora hun bestaansrecht aan het uitwisselen van meningen en/of gedachten.
Zeker als iemand pertinente onzin schrijft, zal daar op worden gereageerd.

Van belang lijkt mij dan dat de ander met argumenten komt om het ongelijk van zijn opponent aan te tonen.
Hert maken van een sarcastische opmerking is dan niet zinvol en getuigt meer van een gebrek aan argumenten, of de onwil het ongelijk te aanvaarden.

Goed geďnformeerd zijn als je aan een discussie begint lijkt mij toch wel van belang. Het gehele Wetboek van Strafrecht staat online. Het is niet zo veel moeite om dat te raadplegen aleer je iets schrijft over iets dat in dat wetboek vermeld staat.

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Za Sep 14, 2019 5:49 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
RichardW schreef:
"Ik heb in ieder geval je belangstelling gewekt meneer de officier van justitie.
"

Over het algemeen ontlenen de verschillende fora hun bestaansrecht aan het uitwisselen van meningen en/of gedachten.
Zeker als iemand pertinente onzin schrijft, zal daar op worden gereageerd.

Van belang lijkt mij dan dat de ander met argumenten komt om het ongelijk van zijn opponent aan te tonen.
Hert maken van een sarcastische opmerking is dan niet zinvol en getuigt meer van een gebrek aan argumenten, of de onwil het ongelijk te aanvaarden.

Goed geďnformeerd zijn als je aan een discussie begint lijkt mij toch wel van belang. Het gehele Wetboek van Strafrecht staat online. Het is niet zo veel moeite om dat te raadplegen aleer je iets schrijft over iets dat in dat wetboek vermeld staat.

Over sarcasme gesproken, kijk eens in de spiegel Benneke.

Benneke

Superlid
Superlid
Za Sep 14, 2019 7:01 pm Reageer met quote

Mijn antwoord aan jouw kan belerend klinken Richard, maar als jij daar sarcasme in proeft is dat je eigen subjectieve beleving en daar kan ik niet veel aan veranderen.

annette49

Stamgast
Stamgast
Za Sep 14, 2019 7:23 pm Reageer met quote

Benneke, de zoon was "gewapend" en brak in. In een wetboek zal er in termen over gesproken worden, maar hier zijn we gewone mensen. En dan is een inbraak met wapens een gewapende inbraak.

Nepwapen versus onklaar gemaakt wapen
Een ‘nepwapen’ is iets anders dan een onklaar gemaakt wapen, aldus Henny Sackers, hoogleraar sanctierecht in Nijmegen. ‘Bij een nepwapen praten we over een imitatie van een echt wapen, bijvoorbeeld een balletjespistool. Een onklaar gemaakt wapen heeft juridisch een andere status. Maar dat verschil maakt niet veel uit in het kader van de strafbaarstelling voor degene die ermee heeft lopen zwaaien.’
Je kunt niet zomaar beweren dat je wapen onklaar gemaakt is, zegt Sackers. ‘De politie moet kunnen zien dat je het volgens Europse regels onklaar hebt laten maken door een deskundige. Dat zijn precies voorgeschreven technische eisen over wat je moet doorzagen en dergelijke. Als dat is gebeurd, krijg je daar een bewijsje voor van de politie.’
Degene die een officieel onklaar gemaakt wapen in bezit heeft, is niet strafbaar als hij dat bewijsje kan overleggen. ‘Maar je bent wel strafbaar als je er op straat mee loopt te zwaaien’, aldus Sackers. ‘Met andere woorden: de zoon van mevrouw Halsema kan geen beroep doen op het feit dat het een onklaar gemaakt wapen was.’

Maar goed, de jongen heeft een hele grote fout gemaak, maar de vader een veel grotere om het niet veilig op te ruimen voor hij vertrok. Hij dacht er nog aan. zei hij in de krant.

Natuurlijk verwacht je het niet als ouders dat een kind het gaat gebruiken, ook al zou hij geen overval plegen.
Maar zie eens hoe vaak je leest dat in Amerika ongelukken voordoen door kinderen omdat iets niet goed is opgeruimd,
Nu was dit schietwapen onklaar, maar dan nog is het stom, een kind is onvoorspelbaar, wilde misschien alleen stoer doen en valt van het een in het ander.
Ofwel, het begin heb je in eigen handen, het midden zelden en het einde nooit.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 1:18 pm Reageer met quote

een stuk gemakkelijker. alleen maar een URL vermelden:

https://joop.bnnvara.nl/opinies/als-ik-halsema-en-oey-was-zou-ik-zeggen-fuck-you-all

Als ik Femke Halsema was, zou ik Oey’s bovenkamer nog eens goed omwoelen

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/als-ik-femke-halsema-was-zou-ik-oey-s-bovenkamer-nog-eens-goed-omwoelen~bfd1a90c/

Niet iedereen heeft een abb. op een krant nietwaar ??

Laatst aangepast door Ron1.1 op Ma Sep 16, 2019 4:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt

annette49

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 2:12 pm Reageer met quote

Nou, nou, wat een taal van die Han van der Horst bij Joop. Hij doet niet voor GeenStijl onder.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2320
Ma Sep 16, 2019 2:59 pm Reageer met quote

Ik vind het onvoorstelbaar dom van de man van mw Halsema, de hele situatie.
Hij weet als man van een burgemeester toch wel, dat zij politiek enorm gevoelig is voor dit soort zaken.
Het wapen lag zonder haar medeweten in huis, punt is, hij zou als filmproducent toch op de hoogte moeten zijn hoe om te gaan met attributen die in films gebruikt worden, daar zijn regels voor. Die zijn er sowieso voor het in bezit hebben van onklaar gemaakte wapens.

Hij heeft zijn vrouw politiek gezien enorme schade toegebracht door zijn domheid, dat vind ik het ergste.

Dat neemt niet weg dat de media (allemaal) enorm aan de haal zijn gegaan met het verhaal.

Richard2.0

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 5:33 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ik vind het onvoorstelbaar dom van de man van mw Halsema, de hele situatie.
Hij weet als man van een burgemeester toch wel, dat zij politiek enorm gevoelig is voor dit soort zaken.
Het wapen lag zonder haar medeweten in huis, punt is, hij zou als filmproducent toch op de hoogte moeten zijn hoe om te gaan met attributen die in films gebruikt worden, daar zijn regels voor. Die zijn er sowieso voor het in bezit hebben van onklaar gemaakte wapens.

Hij heeft zijn vrouw politiek gezien enorme schade toegebracht door zijn domheid, dat vind ik het ergste.

Dat neemt niet weg dat de media (allemaal) enorm aan de haal zijn gegaan met het verhaal.

Dat Halsema niet op de hoogte was van dat het een echt wapen betrof is twijfelachtig. Haar man had het naar eigen zeggen 10 jaar geleden al gekocht. En Halsema noemde het dus een nepwapen.
Wanneer wist ze dat het een echt wapen was en wat heeft ze daar vervolgens aan gedaan? Dat zijn een paar vragen in het politieke debat. Het debat gaat dus niet over de daad van haar zoon maar over het optreden van Halsema in de nasleep.

annette49

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 16, 2019 5:42 pm Reageer met quote

Misschien geeft die man zo'n dom interview om zijn vrouw te beschermen. Zij wist niets en hij is de domme man, de schuldige vader, de afwezige onbenul.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Za Sep 21, 2019 2:43 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Misschien geeft die man zo'n dom interview om zijn vrouw te beschermen. Zij wist niets en hij is de domme man, de schuldige vader, de afwezige onbenul.

Misschien ook wel 1 op 8 Amsterdammers welke licht verstandelijk beperkt is, wie weet ??

Oey blijkt een oen te zijn die niet begrijpt dat de functie van zijn vrouw hem beperkingen op legt.
Of dat nog goed komt in huize Oey/Halsema is de vraag.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie