e-auto's zijn grote zwendel en waardeloos voor klimaat.
Filosofie & wetenschap
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5102
Za Sep 28, 2019 3:30 pm Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Daar zat ik dus net over te denken ja. Kan je de huidige problemen met de accu vertalen als zwendel. Nee, dat vind ik eigenlijk ook van niet.
Waardeloos voor het klimaat dan? Ja, tot op heden nog wel.

Te triest voor woorden kijkend naar de kinderarbeid, dat zeker.

Het vereist dus een goed afgetimmerde samenwerking tussen diverse disciplines om deze problemen op te lossen en dan ook nog liefst op korte termijn aangezien de tijd dringt voor het klimaat en die kinderen eigenlijk gisteren al niet meer aan die arbeid hadden mogen gaan.

In die zin doet denk ik Tesla dus goed werk voor wat betreft het willen doorontwikkelen. Ik ben benieuwd wat zij nog nodig hebben en van wie om de stappen verder te zetten die noodzakelijk blijken te zijn.

Kobalt is nu al veel minder nodig voor een Tesla-accu, en binnenkort helemaal niet meer nodig.

Tesla accu vier keer minder kobalt

Maar buiten dat. Het argument dat er voor kobaltwinning kinderarbeid verricht moet worden...wie komt daarop?
Het mag dan een feit zijn dat dit momenteel gebeurt, maar kunnen we dat niet tegengaan, kunnen we dat niet voorkomen, veranderen?
Kennelijk is de wil er niet op dit moment, maar vanzelfsprekend kunnen we daar dadelijk een eind aan maken en voor een andere betere manier zorgen om de kobalt die we nodig hebben te winnen zonder dat daar kinderen aan te pas komen of vervuiling bij optreedt.
Dat hebben we volledig zelf in de hand.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 687
Za Sep 28, 2019 3:35 pm Reageer met quote

Nicolaas, ik denk niet dat alleen schonere auto's de oplossing zijn.

We zullen gewoon een flinke stap terug moeten doen. Maar de machtigen en rijken hebben een andere agenda. WIJ minder met auto's, dan hebben ZIJ meer ruimte.
En zo gaat dat met alles. We zoeken naar schonere auto's, maar zouden ook eens kunnen denken: hebben we al die auto's wel nodig. Kijk in de spits, allemaal auto's met 1 mens erin. Veel meer poolen veel meer busjes of.. werk beter en anders verdelen, dichter bij huis. Ja, dat zal een omslag zijn, maar als de mens het zelf niet doet, doet de toekomst het, want het kan zo niet veel langer. En ja, de auto's die rijden voor algemeen gebruik en schoner.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5387
Za Sep 28, 2019 3:46 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
[....]Het argument dat er voor kobaltwinning kinderarbeid verricht moet worden...wie komt daarop?
Het mag dan een feit zijn dat dit momenteel gebeurt, maar kunnen we dat niet tegengaan, kunnen we dat niet voorkomen, veranderen?
Kennelijk is de wil er niet op dit moment, maar vanzelfsprekend kunnen we daar dadelijk een eind aan maken en voor een andere betere manier zorgen om de kobalt die we nodig hebben te winnen zonder dat daar kinderen aan te pas komen of vervuiling bij optreedt.
Dat hebben we volledig zelf in de hand.

Het is niet mijn argument dat kinderen daarvoor moeten misbruikt.
Zoals je zegt, het is een feit dat het gebeurt.

Tuurlijk hebben we dat zelf in de hand. we zeggen gewoon dat we niet meer mobiel telefoneren en geen auto meer willen. Simpel.

Maar zo is het natuurlijk niet.

Bovendien is het niet alleen de wijze van winning door wie, maar ook nog eens dat de gehele leefomgeving van die mijnen die mensen helemaal vergiftigd en dan met name DNA wijzigingen aanbrengt bij kinderen.

En ik zie daar niet zomaar een oplossing voor of in, in de zin dat we dat helemaal zelf in de hand hebben als de gewone jan met de pet.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2260
Za Sep 28, 2019 4:04 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Nicolaas, ze hoeven het niet met Don eens te zijn, daar gaat het niet om, maar het met zijn drieën pesten dat is het. Zie jij dat niet?

Hou alsjeblieft op met het Don tot slachtoffer maken van de zogenaamd extreemlinkse kliek hier. Ik vraag me echt af waar je verstand zit als je zulke belachelijke beweringen uitbraakt.

Het is Don die constant probeert mensen onderuit te schoffelen. Die je belachelijk maakt omdat je googelt, over iemand schrijft dat ze het IQ van een visstick heeft, roept dat zij en ik onze mond moeten houden over technische onderwerpen, maar jankt dat wij ons zogenaamd gedragen als intellectuelen als hij het in discussies niet kan winnen.

Kortom: een heerszuchtig, drammerig en vooral heel kinderachtig mannetje, die denkt hier op het forum de dienst uit te maken omdat hij hier eerder was dan wij en bovendien niet duldt dat vrouwen hem tegenspreken

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Ricko2.0

Stamgast
Stamgast
Antw.: 331
Za Sep 28, 2019 4:11 pm Reageer met quote

Naar verwachting zal de drukte op de weg in de toekomst nog verder toenemen.
Er is niet één oplossing maar enkele maatregelen kunnen mogelijk bijdragen aan het zoveel mogelijk terugdringen van de overvolle wegen zoals het rekeningrijden en de kosten van het autogebruik tov het openbaar flink verhogen. Stimuleren van het werk dicht bij de woonplek. Openbaar vervoer goedkoper maken tov de auto en met de fiets (de e-bike) naar het werk gaan enz.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Za Sep 28, 2019 4:14 pm Reageer met quote

Life, ,stel je niet zo aan, je bent al groen genoeg.

Ik schreef toch: verslik je niet in je woede en verontwaardiging hierover,

Slachtofferrolletje? Altijd die ander hé meis.

Een ander heeft altijd de schuld. Geen mens en ziet zijn eigen bult. Jacob Cats

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 471
Za Sep 28, 2019 5:08 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Ik snap echt niet dat iemand een topic kan openen over
de zogenaamde zwendel met de e-auto en dan de meest ongeloofwaardige bron
ooit aanhaalt.

Hallo Life, welkom terug.
Ik vind dat Don in de ruimste zin van het woord wel gelijk heeft met betrekking tot de
zwendel, vooral als ik een gelijk bericht als het volgende weer onder ogen krijg:
KLIK
"De oplossing ligt volgens Groot uiteindelijk bij de techbedrijven die kobalt nodig
hebben en bij de consument. "De druk moet komen van bedrijven als Tesla. Dat
begint met ons als kopers. We moeten aangeven dat we dit soort praktijken niet
willen. Bewijs maar dat die batterij niet is gemaakt met kinderarbeid."

Ikzelf ben altijd voorstander geweest van de LPG auto en vraag me af waarom deze
schone brandstof in Duitsland -met maar liefst ruim 5.000 LPG tankstations- zo enorm
populair is en in Nederland land weinig tot geen aandacht meer krijgt.

Plan(t) the future

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Za Sep 28, 2019 5:49 pm Reageer met quote

Elektrische auto is helemaal niet schoon’, vindt Amnesty International.

Elektrische auto's zijn weliswaar schoon op het gebied van lokale emissies, maar op het vlak van mensenrechten en milieuproblematiek scoren ze belabberd, aldus Amnesty International.

De internationale mensenrechtenorganisatie vraagt de auto-industrie om te letten op de onmenselijke omstandigheden die gepaard gaan met de ontginning van zeldzame metalen voor de accu's van elektrische auto's. De organisatie wijst op schendingen van de mensenrechten, vooral met betrekking tot kinderarbeid en het welzijn van de bevolking in de buurt van de mijnen. De stichting heeft ook milieuproblemen vastgesteld en daagt de auto-industrie uit om binnen vijf jaar met oplossingen te komen. Dat meldde een woordvoerder tijdens de Nordic EV Summit in Oslo.

Dus voorlopig heeft men nog geen oplossing. Vijf jaar hebben ze om met een oplossing te komen. Maar is dat haalbaar.?

‘Elektrische auto is helemaal niet schoon’, vindt Amnesty International https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto-is-helemaal-niet-schoon-vindt-amnesty-international~a219583a/?

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Za Sep 28, 2019 7:18 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Lifeisaminestrone schreef:
Ik snap echt niet dat iemand een topic kan openen over
de zogenaamde zwendel met de e-auto en dan de meest ongeloofwaardige bron
ooit aanhaalt.

Hallo Life, welkom terug.
Ik vind dat Don in de ruimste zin van het woord wel gelijk heeft met betrekking tot de
zwendel, vooral als ik een gelijk bericht als het volgende weer onder ogen krijg:
KLIK
"De oplossing ligt volgens Groot uiteindelijk bij de techbedrijven die kobalt nodig
hebben en bij de consument. "De druk moet komen van bedrijven als Tesla. Dat
begint met ons als kopers. We moeten aangeven dat we dit soort praktijken niet
willen. Bewijs maar dat die batterij niet is gemaakt met kinderarbeid."

Ikzelf ben altijd voorstander geweest van de LPG auto en vraag me af waarom deze
schone brandstof in Duitsland -met maar liefst ruim 5.000 LPG tankstations- zo enorm
populair is en in Nederland land weinig tot geen aandacht meer krijgt.

LPG rijden is een heel stuk schoner als op benzine of diesel rijden.
Ook gewoon in huis is gas een schone brandstof.
Niet voor niets stapt Duitsland over op gas en men krijgt zelfs een bonus als men op gas over stapt.
Kobalt is nodig om accu's te produceren, misschien dat men in de toekomst andere stoffen vind maar dat zullen de kinderen die het nu opgraven, niet meer mee maken vrees ik.
Ik mag hopen dat het in de toekomst beter wordt maar er is nog een lange weg te gaan.
Ook in China word er gedolven naar metalen voor de magneten van de electra motoren voor auto's.
Die metalen zijn zeer giftig.
Kijk eens in de volgende link; klikkie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Sep 29, 2019 4:02 am Reageer met quote

Pluk schreef:
[...]
Ikzelf ben altijd voorstander geweest van de LPG auto [...]

Ik ben er van overtuigd dat, binnen dit kader, rijden op LPG momenteel meer voors dan tegens heeft.

Pluk.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 471
Zo Sep 29, 2019 11:06 am Reageer met quote

Hizhi.o schreef:
Pluk schreef:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat, binnen dit kader, rijden op LPG momenteel meer voors dan tegens heeft.

Daar ben ik ook van overtuigd en in plaats van meer aandacht voor het LPG systeem
en onder andere de waterstofauto, wordt de stekkerauto naar voren geschoven als
zijnde het enige en vooral beste alternatief.

Gaat men voorbij aan de ruim 1,5 miljoen uiterst vervuilende en stinkende scooters die
in Nederland rijden?

Plan(t) the future

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28497
Zo Sep 29, 2019 11:12 am Reageer met quote

Pluk schreef:

Gaat men voorbij aan de ruim 1,5 miljoen uiterst vervuilende en stinkende scooters die
in Nederland rijden?

Daar noem je inderdaad een punt. Juist dat soort vervoermiddelen zou zich goed lenen voor electrische aandrijving, gezien hun kleinere massa en de kortere afstanden die afgelegd worden...

Hoewel die eigenlijk al bestaan in de vorm van een scootmobiel...

Faber quisque fortunae suae

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Zo Sep 29, 2019 1:23 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Hizhi.o schreef:
Pluk schreef:
[...]

Daar ben ik ook van overtuigd en in plaats van meer aandacht voor het LPG systeem
en onder andere de waterstofauto, wordt de stekkerauto naar voren geschoven als
zijnde het enige en vooral beste alternatief.

in Nederland rijden?

Hoho Pluk, over vervuilende scooter?
Even een verhaaltje er over gezien dit in mijn vak gebied zit.
Ik rijd al 25 jaar scooter en maak daar meer kilometers mee als met mijn auto.
Toen ik mijn eerste scooter kocht, was dit een tweetakt scooter die idd een walm produceerde uit de uitlaat.
Hij liep 1 op 25 km en verbruikte mengsmering dat houd in benzine gemengd met olie.
Begin de jaren 2000, kwam de scooter met een viertakt motor, dat betekende geen olie walm meer uit de uitlaat.
De scooter verbruikte 1 op 35 km alleen aan benzine.
Men ging de motorblokken van scooters aan banden te leggen zodat ze schoner werden.
Dat begon met het motorblok E4.
Inmiddels is er het E6 motorblok wat mijn scooter ook heeft en deze scooter ruik je écht niet meer.
Het verbruik van mijn scooter nu is 1op 47 en dat vind je bij geen enkele auto.
De verkoop van tweetakt scooters is inmiddels verboden maar degen die nog rijden vervuilen idd erg veel.
Als ik ga rijden en rijd achter een tweetakt, denk ik ook van "heb ik voorheen de boel zó vervuild?".
Door dit verhaal neer te zetten, wil ik duidelijk maken dat men als men het over vervuilende scooters heeft, nog steeds de tweetakt ziet.
Daarbij moet ik zeggen dat het een ideaal vervoermiddel is binnen de stad samen met de e-bike.
Nu zeggen mensen van neem een E-bike ipv een scooter end dat is vaak een misvatting.
Door mijn ziekte, kan ik niet ver lopen en niet ver fietsen ook niet op de E-bike van mijn vrouw maar ben te goed voor een scootmobiel.
Daarom is de scooter voor mij en vele anderen zoals mij ideaal.
In de stad kan je overal bij komen.
Waarom geen elec. scooter.....omdat de actie radius vrij beperkt is, ongeveer 40 tot 50 km en de scooter erg zwaar wordt ivm de accu's.
Om een voorbeeld te geven, ik rijd op mijn scooter 3000 km per jaar en met mijn auto 1700 km per jaar.
Ik onderhoud mijn scooter en mijn auto zelf, komen nooit in een garage behalve voor de APK.
Ik hoop met dit verhaal wat duidelijkheid gegeven te hebben vwb een scooter.

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Zo Sep 29, 2019 3:14 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
[...]

in Nederland rijden?

Wat ik heb begrepen is dat in 2018 de verkoop van die vervuilers aan banden is gelegd en onverkoopbaar in de branche is gemaakt. Toen stonden er nog wel ruim 10.000 op de plank te wachten voor diezelfde verkoop. Die moesten er nog even uit voor 2018.

Dus het zullen er wellicht minder zijn dan je genoemde 1,5 miljoen, maar nog wel veel aangezien scooters tweede / derdehands toch nog gewoon onderling verhandeld worden en nog steeds rijden, meer dan die genoemde ruim 10.000.
De oude krengetjes rijden nog in zeer ruime mate.

Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats reactie