Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2064, 2065, 2066 ... 2071, 2072, 2073  Volgende Plaats reactie

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 12089
Za Okt 05, 2019 12:34 pm Reageer met quote

Dank je, Douwe, voor je welkomstwoorden.
natuurlijk stel ik mij in een notendop voor. Hoewel hier ook verschillende mensen kennen van verschillende topics, prikkers, zelfs van de chat.
Zo hebben wij, elkaar, ook ruim 10 jaar geleden leren kennen.
Nu ben jij mijn hofleverancier van foto's voor puzzels.

Doordat, zeker de afgelopen twee jaren, kwaaltjes lastiger geworden en het schrijven en evenwicht houden een stuk achteruit gegaan is. Ondertussen is wel duidelijk dat heel veel antibioticakuren daar grotendeels de oorzaak van is heb ik mij meer gestort op de fotografie. Foto's zeggen vaak al genoeg heb ik besloten deuren achter mij te sluiten en nieuwe te openen.
Dankzij Douwe ben ik nu hier aanbeland. Laughing

Even kort over mijn privésituatie
Een vrouw van 63 jaar, al 42 jaar getrouwd met mijn man Peter.
Geen kinderen. Wel heel lang huisdieren gehad zoals honden en katten.
Nu ik, om gezondheidsredenen een hond niet meer kan geven waarvan wij vinden dat een hond nodig heeft. Veel beweging en boswandelingen. Opvoeding en gehoorzaamheidstrainingen, plus veen indrukken komt hier alleen regelmatig een logeerhondje in huis.

Zij is graag bij ons en dat is voor haar baasje ook weer een fijn gegeven om te weten dat haar Saartje bij ons in goede handen is.
Manlief en ik gaan ook graag naar museums en natuurlijk maak ik daar ook weer foto's.
Materiaal genoeg dus.
Dat was het zo'n beetje.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12691
Za Okt 05, 2019 4:09 pm Reageer met quote

Goedemiddag. wat heerlijk weer wat leven op deze site!!Ik verwelkom jou ook hartelijk Henny!Leuk ook jouw voorstel verhaal , én de foto's!!We zitten hier allemaal wél in een flinke dip , want onze lieve vriendin Jenny is belandt na vele vervelende valpartijen in een verzorgingshuis, én het gaat niet goed met haar....heel 'stoer' komt ze af en toe (tot ieders grote vreugde )toch nog even hier wat plaatsen...maar de situatie is alles behalve rooskleurig, en daar heb ik veel verdriet van...dan onze andere vriendin Tiny, die zit ook nog steeds niet goed in haar velletje...na een vakantie, eindelijk met manlief naar Spanje , naar zoon en schoondochter, verliep die trip totaal niet als gepland...na een paar benauwde dagen belandde ze in het ziekenhuis met een flinke longontsteking...en is daar nog altijd herstellende van...bijwerkingen medicatie, en algeheel vermoeid gevoel.Zij kan het op het moment ook niet opbrengen om hier regelmatig langs te komen...Ik zelf sloeg bijna geen dag over, ondanks mijn drukke bestaan...maar the spirit is er wel een beetje uit momenteel!Als ik wat schrijf, en foto's plaats is er summier een reactie (dat was met Jenny wel anders, daar deelden we heel veel interesses uit), nu voelt het als tegen een muur praten...je vertelt vol passie een verhaal(dat kan van alles zijn) en vervolgens komt er geen enkele reactie...zoiets gaat snel vervelen....daarbij heb ik het idee kostbare tijd ( voor mijzelf dus)te verspillen..Maar nu jij jouw interesses kenbaar hebt gemaakt, gloort er weer een beetje hoop, ál moet ik er even bij vertellen dát op dit moment mijn belangstelling geheel in het teken staat van Jenny, en Tiny...dus van mijn kant zekers een hartelijk welkom...al is dit topic op dit moment even niet zoals die zou moeten zijn!!Douwe (die we hier allen ook live kennen Laughing )is tegenwoordig ook erg druk, en plaatst zo nu en dan wel wat.....maar er zijn ook weken dat we weinig of niets vernemen!Weet je wat, we gaan het wel zien...zodra ik weer tijd heb, (ik heb de afgelopen weken geen vrije dagen gehad i.v.m. zieken en vakantiegangers, had ook extra oppasdagen, en twee hondjes 10 dagen te logeren....i.p.v. 3 meisjes die gezellig komen knutselen had ik er 5 Laughing gezellig, maar ik ben wel gesloopt aan het einde van de dag...én moest daarna nog aan het werk tot middernacht ...dus ik ben buiten het verdriet om , ook wel even toe aan wat rust Very Happy )
Als ik het hierboven terug lees, ziet het er wel wat onsamenhangend uit Rolling Eyes ...maar ik kan het even niet veranderen nu...moet zo een collega oppikken en aan het werk....Overigens wil ik later ook nog even reageren op de foto's van Douwe en Tiny...ik heb ze wel zeker bekeken, maar voor nu is mijn tijd echt op! Wink

Buiten mijn kleindochters , diertjes, stadswandelingen, museums en parken ben ik ook dol op een arboretum ...

Fijne zaterdag....ik ga de bult op ! (dat heet hier zo, de plek van mijn werk ligt 77,5 meter boven NAP) Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

hehety

Superlid
Superlid
Za Okt 05, 2019 4:52 pm Reageer met quote

jjacqueline, voor mij is je verhaal heel duidelijk immers. een goede luisteraar heeft maar een half woord nodig om het te begrijpen. Plus, Douwe, hem heb ik ook al een paar keer persoonlijk mogen begroeten, maar hij moet niet verder krimpen, want we willen hem nog wel een kus kunnen geven als wij hem weer, in het echt kunnen zien. Laughing

Dat je van je vriendin Jenny is ook heel erg triest. Je zou zo graag meer willen doen. Maar dat kan gewoon niet.
Ik las ook het verhaal van Tiny. Longontsteking, vocht achter een long en wat ik hier al lees wat een tegenslagen er zijn.
Dan Nenne, volgens mij laat ze minder los dan wat er werkelijk speelt...
Ik hoop dat ik wat op kan beuren en een lach kan brengen zodat ik zelf ook wel eens een opkikker nodig heb bij tegenslagen.
Morgen gaan wij naar het philpsmuseum. Al eerder gewest, maar nu alle twee een nieuwe en ik hoop, betere camera's. Die kunnen we dan uit gaan proberen.
Jullie zijn nog niet van mij af.

auteur onbekend

hehety

Superlid
Superlid
Zo Okt 06, 2019 3:36 pm Reageer met quote

Zoals beloofd mij ingelezen en ik ben op pagina 1 begonnen.
Welterusten bestaat al 11 jaar, las ik. Dat is al echt lang. Shocked
Ik zag ook bekende namen van pas zoals Redone, Lapje, Aard, cc. Ik wist niet dat haar echte naam Tiny was.
Jj, groningeraapje en zo meer. Dat roept bij mij ook oude herinneringen op.
Verder heb ik begrepen, dat denk ik, tenminste, dat Nennie Jenny is.

Hoe dan ook. Ik zie prachtige foto’s voorbij komen.
Blijkbaar vindt mijn lichaam dat het zondag is dus rustdag. Dan maar het uitstapje uitstellen. Het Philipsmuseum bestaat al zo lang. Dat zal er straks ook nog wel staan.
Dan maar een paar foto’s om de dag toch op te vrolijken

Die schapen staan bij kinderboerderij Weverkeshof.

Genoeg voor vandaag. Laughing Nog nog even wat zonnig

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Okt 06, 2019 3:49 pm Reageer met quote

Goedemiddag, allereerst de hartelijke gelukwensen aan het adres van Hans , de man van Tiny (CC)die was gisteren jarig...vandaag zou Jacobine ook jarig geweest zijn.Jenny herinnerde mij daar aan...ze heeft last van doorzitplekken , die worden gelukkig behandeld, want dat zijn echt hele vervelende ongemakkelijk en pijnlijke huidproblemen! Crying or Very sad
Overigens , even ter info voor hehety ; Jenny is Nenne..jij schreef ; Dan Nenne, volgens mij laat ze minder los dan wat er werkelijk speelt... Het is dat ze weinig meer kan typen, omdat alles gewoonweg te veel en te vermoeiend is geworden...echter weet ik dat ze het in haar hoofd allemaal nog zó graag zou willen...het is echt een mensen-mens , en dan is het vreselijk dat communiceren zó moeizaam is geworden.Uit haar appjes, én mijn bezoekjes is duidelijk dat het in de bovenkamer nog goed in orde is, maar het lichaam werkt op alle fronten tegen...en is "leven" veranderd in "overleven" , elke dag weer die strijd !! Crying or Very sad
Zijn jullie nog naar het Philpsmuseum geweest?klik hier voor mijn "helden" in dit museum Laughing
Ik neem jullie mee naar Renkum, voor onze kleindochter zijn we dan op pad voor wat speelgoed tweedehands, en een prachtig boek..en stuiten op iets bijzonders onderweg...niet zo raar, we zijn er altijd wel op zoek naar, als het zo uitkomt Laughing Afijn Renkum dus

we rijden door het Beekdal , (een voormalig industrieterrein wat ten gunste van de natuur is gesaneerd, het eerste in Nederland )

detail van een uitkijkplek

Ik las ;
Het Renkums Beekdal is een van de belangrijkste dalen op de Zuid Veluwe. Het beekdal is meer dan 100.000 jaar geleden gevormd, in de voorlaatste ijstijd, toen smeltwater van landijs dat het Veluwemassief omringde het huidige beekdal naar de Rijn uitschuurde. Het dal heeft een uniek, nu nog zichtbare, oorspronkelijke geomorfologie. Al vroeg werd het beekdal vergraven om het water te kunnen gebruiken voor de landbouw en in later tijd als waterkracht voor watermolens.
Met deze watermolens ontstond een vroeg 'industrieterrein' voor de verwerking van graan, raapzaadolie en later papier.

Het Papiermakersmonument, een kunstwerk ter ere van alle mensen die ooit in deze omgeving zich bezig hielden met de productie van papier , is gemaakt door Henny Bronk.

er valt nog heel veel te zien daar in de omgeving, dus wordt vervolgd...mijn tijd is op, dus ik groet iedereen en wens een mooie zondagmiddag voor een ieder!!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Okt 06, 2019 3:53 pm Reageer met quote

verwijderd

Laatst aangepast door jjacqueline op Vr Dec 06, 2019 3:08 am, in totaal 1 keer bewerkt

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Zo Okt 06, 2019 4:57 pm Reageer met quote

Middag,
ook ik heet Hehety(henny) welkom! Fijn dat je jezelf al ingelezen hebt Henny...............hoeven wij niet alles meer uit ons, inmiddels, boekwerk te vertellen Wink .
Ik ben inmiddels weer redelijk bij de mensen, nog wel goed naar mijn lichaam luisteren want voor je het weet loop je jezelf voorbij. Gisteren was mijn menneke jarig(66) en ter gelegenheid daarvan zijn we gaan chinezen bij de Blue Lotus...........was lekkerrrrrr Exclamation

Als we terug kijken op welterusten en vooral in ons geheugen wat zijn er dan vaste welterusten-bezoekers ons ontvallen, hetzij door overlijden of anderszins: schoonmoeder van Jacq(oma)wel geen bezoekster van terusten maar via Jacq kenden wij haar toch een beetje, persoonlijk heb ik haar een paar maal mogen ontmoeten. Mijn schoonmoeder, hier nooit op terusten maar idem als Jacq haar schoonmoeder door de verhalen hier over haar kende iedereen haar een beetje. Dea............plotseling uit ons leven weggerukt, Tiny mijn naamgenootje is ook niet meer, Ineke de vrouw van Douwe...........allemaal zo triest!
Maar zo lang zij niet vergeten zijn......................leven zij door in onze herinnering!

Jacq Renkum daar ben ik al jaren niet meer geweest, dacht als meisje van een jaar of 10-12 voor het laatst met mijn tante bij een vriendin van haar op visite. Weet nog goed hoe dat mens hete: Pierrunek en steevast noemde ik haar dus: Pierennek of de Pier Wink Exclamation

Aangezien ik meestal eerst de foto's bekijk en daarna pas de beschrijving dacht ik eerst dat het papiermonument het gene was was waar ze het papier mee maakten, vond het al een hele rare machine, leek helemaal niet op een machine Shocked Rolling Eyes Surprised Wink Exclamation
Jacq is dat een brug daar in het groen die opgesierd is met allerlei figuren?
Uitkijkpunt is ook heel bijzonder, meestal is het vlonder met een kale afrastering maar deze is op zich al een punt om naar te kijken.

Henny fijn dat jij ook graag foto's maakt en ze aan ons hier op terusten wilt gaan laten zien. Maakt niet uit wat voor foto's bijv. van de natuur, dieren, monumenten of gewoon momenten uit je/ons dagelijks leven, maakt niet uit................ .

Jenny gossie doorzit-plekkennnnnnn.............heb je al zoveel ellende krijg je dat er ook nog bij! Hopelijk wordt het goed verzorgd/behandeld want ik weet uit de ervaringen met mijn moeder hoe pijnlijk het is.

Hihi en dan die drollige foto van Jacq haar kleindochter(blijf erbij de krullen van haar oma en haar toetje van haar overgroot-moeder). Ik blijf genieten van dat mooie meisje:!:

Lieve groetjes en nog een fijne zondagmiddag,
Tiny

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11404
Zo Okt 06, 2019 5:37 pm Reageer met quote

In Eerbeek staat nog een papierfabriek van Sanders, ook wel Coldenhove genoemd.
De toegangsweg is heel mooi, een prachtige oprij laan.

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

cc

Superlid
Superlid
Zo Okt 06, 2019 11:31 pm Reageer met quote

Ben nog even de albums met oude foto's van mijn moeder in gedoken. Misschien al wel wat hier geplaatst maar dan scrollen jullie gewoon door.

Verlovingskaartje van mijn ouders. Aankondiging ondertrouw van mijn ouders, vermelding huwelijk van mijn ouders en lest best.........bekendmaking van mijn geboorte Wink

......Mijn vader met Treja en Boja en daaronder zijn zus met Treja en Boja.

.....eerste auto van mijn grootvader met achter het stuur mijn vader.

....tweede auto van mijn grootvader met achter het stuur de zus van mijn vader.

...........mijn grootvader van vaderskant.

.....trouwfoto van mijn grootouders van vaderskant.

En.................hihi lest best Wink gezinnetje compleet:
Mijn ouders, mijn zusje en ik.

Lieve groetjes Tiny

hehety

Superlid
Superlid
Ma Okt 07, 2019 12:29 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal!

CC, wat een leuke serie.
Mij kon het wel bekoren, hoor Jammer dat het vroeger zo formeel moest en dat mensen daardoor er zo stijf in het pak op staan.
Toch goed te zien dat je ouders best wel guitig waren en wel van een lolletje hielden, vroeger, op z'n tijd.
Mooie honden zijn dat. Hazewindhonden familie?
Mooie foto's en een fijn gezin.

Nu ga ik doen wat gedaan moet worden op de maandag. De week is weer begonnen.

auteur onbekend

hehety

Superlid
Superlid
Ma Okt 07, 2019 4:28 pm Reageer met quote

Jenny, doorligplekken. Daar ben je mooi klaar mee.
Ik zit al vanaf mei met een open been. Gelukkig nu langzaam aan het genezen, maar dat gedoe met bijzonder pleisters, verbanden en verzorging... Ik heb het ook met je te doen. Sad

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Okt 07, 2019 11:40 pm Reageer met quote

Goedenavond...ik maak even tijd voor Welterusten!Heb eerst nog de foto's terug gekeken van Tiny's (en Hans) verblijf in Spanje...mooie omgeving, weet je nog waar het is Tiny...het lijkt wel een soort van uitkijktoren op de rotsen.Het eten ziet er ook fantastisch uit...jammer hoor dat het daarna allemaal niet zo fijn meer ging...wel prettig dat je nu eindelijk wat opknapt!!Op jouw "trots" mag je ook recht trots zijn!Mooie mensen , leuk stel !!
Die foto "Fiets in zachte berm"van Douwe vind ik weergaloos grappig Laughing
Dan die verschillende foto's van Henny zijn ook leuk!Ben jij dat zelf in die scoot?
Het meisje met telefoon in het gras is ook heel mooi!!
Dan de reeks foto's uit de oude doos Love stuk voor stuk juweeltjes uit vervlogen tijden!!
Niet alleen doorzit/lig-plekken teisteren Jenny, óók die nare benauwdheid houdt maar aan..er wordt een afspraak gemaakt met het ziekenhuis , om te achterhalen waar dit toch vandaan komt.De plaspil is weer terug toegevoegd...

een foto uit betere tijden.... Love

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Okt 08, 2019 1:17 am Reageer met quote

Vandaag ..

een herfstwandeling gemaakt

In de herfst schieten de paddenstoelen uit de grond.Ze zijn al snel wat minder mooi..

Een paddenstoel is het vruchtlichaam van een schimmel.

ook de bramen zijn al weer aanwezig

de hei is helemaal uitgebloeid

dauwdruppels in een spinnenwebje

koraalzwammetjes

het lijkt wel of de ene boom de andere steunt

hulst met nog groene besjes...
Wens ik iedereen een goede nacht!!Welterusten!!

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11404
Di Okt 08, 2019 1:48 am Reageer met quote

nah ik ben al heel vaak in het bos geweest, maar heb nog nooit een paddenstoel met rode stippen gezien. Zou dat aan de bodem gesteldheid liggen? (zuurgraad enz. )
Als het weer mee zit gaan we mogelijk woensdag/donderdag nog ff de hort op
Wat dat betreft, ben ik wel een beetje jalours op jouw foto's JJ
Afgelopen dagen heb ik Hehety (of ook Henny) foto's gestuurd, die ze kan gebruiken op het prikbord voor de dagelijkse puzzeltjes.

Vandaag is de pedicure geweest, die prees me met mijn voetjes... (geen commentaar verder)
Heb vervolg afspraak medio de kerst

Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten.

hehety

Superlid
Superlid
Di Okt 08, 2019 12:03 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal.
Wat leuk, jj dat je die foto juist geplaatst hebt. Ik kan mij nog goed herinneren dat die ook op een prikker heeft gestaan, vlak na het uitje.

Mooie herfstfoto's, echt een genietmomentje.

Douwe, jij kunt er weer tegen, met je voeten. Laughing
De vliegenzwam komt, zover ik weet, voornamelijk voor op arme zandgronden en ze zijn meestal te vinden bij berken en sommige naaldbomen. Dat zou een rede kunnen zijn dat jij ze niet ziet.
Nu ga ik het hondje uitlaten. Tot laters!

auteur onbekend

cc

Superlid
Superlid
Wo Okt 09, 2019 1:43 pm Reageer met quote

Mogge,
wat een prachtige serie paddenstoelen Jacq, en allemaal nog redelijk gaaf. Schijnt dat er deze herfst uitzonderlijk veel paddenstoelen de grond uitschieten! Henny mooie zonnebloem, heel apart qua kleuren ik heb ze zo nog nooit gezien.

Ben nog niet zo lang uit de veren, een klein uurtje. Dat slapen van mij is tegenwoordig een ramp, zat vannacht ook weer op de rand van het bed op mijn gsm te kijken..........moet je anders als je de slaap niet kunt vatten. In de ochtend dus niet uit bed te branden. Gisteren toch om 09.00 uit de veren gekomen, beetje in huis bezig geweest, foto's van mijn longen wezen maken............dus best wel bezig geweest en dan toch niet kunnen slapen........... Evil or Very Mad

Gisteren ook nog even met Jacq gebabbeld aan de foon.............doen we eens in de zoveel tijd, altijd wel iets te vertellen of gewoon even gezellig keuvelen.

Ben vannacht, hihi kon niet slapen he Wink, op de foon naar huur-appartementen op zoek gegaan hier in ons dorp...........nou maak dan de borst maar nat qua huurprijzen...........dan kun je net zo goed kopen.

Maar goed we zien wel waar het schip strand..............! Zo lang genoeg achter het toetsenbord gezeten, nu maar eens in de benen.

Lieve groetjes Tiny

hehety

Superlid
Superlid
Wo Okt 09, 2019 4:56 pm Reageer met quote

Cc, niet goed kunnen slapen is lastig.
Ons huis was een huurhuis en, als huurder, werd aangeboden om het huis te kopen. Goed, het was wel een flinke aanslag op ons spaargeld, wat je al moest betalen om het te kunnen kopen, maar als we ergens geen spijt van hebben is dit huis te kopen. Al aardig afgelost en fink hoog boven water. We wonen nu heel erg voordelig en lossen af, inplaats van wegbrengen. Natuurlijk als er iets stuk is, of vervangen moet worden is dat op eigen kosten, maar dat is het waard.

auteur onbekend

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Okt 09, 2019 6:10 pm Reageer met quote

Goedemiddag allemaal...een onverwacht positief bericht van Jenny gekregen!Dankzij de ziekenhuisopname gisteren op de afdeling acute opname, lijkt het erop dat in een halve dag alle problemen die haar teisteren aangepakt worden!!Met resultaat, want ze is al veel minder benauwd...daarbij doet ze haar berichtgeving zelf, én dat is natuurlijk ook een goed teken!!Nu hopen dat dit verder goed gaat uitpakken, en ze weer een beetje bij de mensen komt!! Love
Tiny , er zijn best wel veel slaapoefeningen te vinden op internet...vaak is het toch een gevolg van stress (verkoop huis bijvoorbeeld) en is het beter om je te richten op oefeningen om te slapen, en de volgende dag fruitig en fris je te richten op huur-appartementen ...Ik spreek uit ervaring (niet kunnen slapen bedoel ik dan) Laughing maar ik weet ook dat het altijd weer makkelijk praten is over een ander...ik wens jou sterkte, en pak het slaapprobleem serieus aan, want voor je het weet is het een chronisch probleem, én dan wordt het echt moeilijk !!
Henny een goede keus gemaakt dus door het huurhuis te kopen, en plukt daar nog de vruchten van!!Die zonnebloemen vind ik persoonlijk héél mooi, en heb ze dan ook vaak op de foto gezet, én hier geplaatst !

Brug bij de Beekdal in Renkum

vanaf het zogenoemde "Dorpsbalkon"een prachtig uitzicht, met kunst van Jan van Ijzerdoorn, De watermerken (als verwijzing naar de papierindustrie van vroeger)in het landschap

door de gaten van de brug bezien..

wordt vervolgd...alleen mijn tijd is op nu...tot laters, morgen Novidag, en we hebben een uitje op het programma staan(tenminste als het niet te nat wordt, en Novi niet ziek is!)Fijne middag en avond verder.... Wink

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Okt 10, 2019 3:30 am Reageer met quote

Ik las :
De industrie in het Renkums Beekdal begon met de productie van papier. Eerst gebeurde dat met papiermolens langs de beken. Eind negentiende eeuw ging men over van waterkracht op stoom. De Van Gelder Papierfabriek werd gebouwd. Deze fabriek draaide tot 1981.
Om de herinnering aan dit industrieel papierverleden levend te houden blijven historische elementen bestaan: een gedeelte van de muur van de papierfabriek en de funderingspalen van een papiermachine. Kunstenaar Jan van IJzendoorn verweefde deze elementen in kunst die samengaat met de natuur. Ook de verwerkte materialen wijzen naar het verleden, bijvoorbeeld de betonplaten met een metalen rand. Deze geven de wandelpaden en zitbankjes een industrieel karakter.

hier zie je dus een gestileerde papiermachine(die het proces van de papier-machine verbeeldt) en de oude industriemuur

half transparant glas met beelden van de papierindustrie , beelden van vroeger, tegen een achtergrond van de "nieuwe natuur".

Deze muur is blijven staan als aandenken aan de industrie, die hier voorheen stond. De muur is nu een kunstwerk. De gebrandschilderde ramen tonen het industriële proces van de papierfabricage, die voor het dorp Renkum jarenlang de motor van de economie was, Kunstenaar IJzerdoorn liet zich door de hoogteverschillen in het beekdal inspireren en plaatste de grillige hoogtelijnen in reliëf. In metaal zijn papierrollen weergegeven.
De natuur krijgt ook een kans op dit kunstwerk. Onder de plint zitten verschillende kunstmatige zwaluwnesten.

het water komt uit in de Halveradsbeek. Deze beek dankt haar naam aan de Afgebrande molen,dat betrof een halverad- of middenslagmolen omdat de beek te weinig water voerde voor een bovenslagmolen

Mooi helder water Love

Een eerbetoon aan Kim Heezen die onverwacht overleed op jonge leeftijd . Kim was jaren-lang projectleider bij de Dienst Landelijk Gebied (DLG)en betrokken bij dit project.Vanaf deze bank kijk je naar die zogenaamde watermerken...

het is echt een heel bijzonder gebied geworden...hier in het Renkums Beekdal maakte industrie plaats voor natuur...en we ontdekten nog iets...maar dat is voor een volgende maal..Welterusten en mooie dromen, hopelijk hebben Jenny , én Tiny nou wel een goede nachtrust...Ik zelf ga ook duiken, wordt een kort nachtje...op dit moment komt het hier met bakken naar beneden...op het platte dak gaat het flink tekeer, en zo ook de wind die om het huis raast....mooie dromen allen!!

hehety

Superlid
Superlid
Do Okt 10, 2019 12:41 pm Reageer met quote

JJ, wat een prachtige foto's.
De natuur gaat haar gang weer zoals zij het wil en dat komt hieruit geweldig naar voren. Ik heb er echt van genoten. Laughing

auteur onbekend

Pagina 2065 van 2073 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2064, 2065, 2066 ... 2071, 2072, 2073  Volgende

Plaats reactie