Huisdierenschaamte ??
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Wo Okt 09, 2019 3:08 pm Reageer met quote

Wat is de invloed van huisdieren op het broeikaseffect. Zestig procent van de Nederlanders hebben een huisdier, meestal een hond of kat. Er wordt nu onderzocht welk huisdier het minst vervuilend is en kijken naar alternatieve diervoeding. Vinden honden het minder lekker als hun brokken van insecten zijn gemaakt in plaats van vlees, of maakt dit ze eigenlijk helemaal niks uit? Als ze per hond of kat dezelfde tarieven heffen als voor mij auto, € 50 p/m, dan zal er een fors bedrag binnen komen om de milieuproblemen te bestrijden.
Dieren in het wild eten puur natuur daar komt geen enkel kunstmatig productieproces en toegevoegde middelen aan te pas en dat is met huisdieren toch wel even anders.
Ha zegt de man in zijn auto – mijn buurvrouw heeft twee katten en een hond , dus hoef ik niet aan het milieu te denken in mijn bescheiden autootje???.
Kunnen we nu spreken van Huisdierenschaamte ??

Zeker gechargeerd maar er zit wel een kern van waarheid in.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2318
Wo Okt 09, 2019 3:28 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Als ze per hond of kat dezelfde tarieven heffen als voor mij auto, € 50 p/m, dan zal er een fors bedrag binnen komen om de milieuproblemen te bestrijden.

Misschien kunnen ze voor mensen ook een milieu heffing berekenen op basis van lengte, gewicht, misschien wel per dna, die soort is per definitie het meest vervuilend...……... Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26585
Wo Okt 09, 2019 7:25 pm Reageer met quote

Dan ook maar gelijk belasting heffen voor elk kind dat geboren wordt. Want dat zijn de vervuilingseenheden van de toekomst....

Wat dat betreft is die Klaver met zijn millieugeschreeuw ook al geen voorbeeld...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 1 van 1

Plaats reactie