Muziek, instrumenten bespelen, musiceren, zang
Hobby en zo
Plaats reactie

Albietje

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 10
Di Okt 15, 2019 9:02 pm Reageer met quote

Ik vraag me af, of er iemand is, die een instrument bespeeld? En/of in een band zit ofzo, en ook optreed?
Of dat je alleen thuis instrumenten bespeelt, of zingt, of in koren zit ofzo?

Ikzelf heb 7 jaar in een band gezeten, bij United by Music.
Dit deed ik met volle passie, en met alle plezier, maar het laatste jaar vond ik niks meer leuk en had ik nergens zin meer in.
Dus ben ik er mee op gehouden.

Ik speelde accordeon in de band, en ik zong.
Verder heb ik 1 jaar drumles gehad, met veel plezier.

Ik kan alleen geen noten lezen, en akkoorden ook niet.
Dus ik heb alles uit het hoofd gedaan.
En op gehoor en gevoel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3950
Wo Okt 16, 2019 12:45 pm Reageer met quote

Quote:
Ikzelf heb 7 jaar in een band gezeten, bij United by Music.
Dit deed ik met volle passie, en met alle plezier, maar het laatste jaar vond ik niks meer leuk en had ik nergens zin meer in.
Dus ben ik er mee op gehouden

Na 7 jaar zoveel plezier aan die band beleefd te hebben ben je gestopt omdat je "niets meer leuk vond", schrijf je. Hoe is dat nu Albietje?

Bespeel je je accordeon nu helemaal niet meer? Dat zou toch erg jammer zijn lijkt me...

Er zijn hier geen mensen bezig met muziekbeoefening voor zover mij bekend. Zelf zoek ik daar wel regelmatig wat afleiding in. Heb twee gitaren (6 en 12-snarig) thuis en een banjo. Puur voor wat verstrooiing zo af en toe. Nooit enige echte ambitie in die richting gehad maar wel altijd erg veel lol aan beleefd.

Hoop dat je dit forum leuk vindt of leuk gaat vinden. Welkom!

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Albietje

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Okt 17, 2019 10:53 am Reageer met quote

Hoi NicolaasP

Ja, het laatste half jaar ergerde ik me echt aan alles, de optredens, het vele reizen, de communicatie binnen United by Music, noem maar op.. Ik vond niks meer leuk, iedereen deed alles fout behalve ik, in mijn ogen dan..

Nu, ik ben nu 2 en een half jaar verder, en eerlijk gezegd, mis ik het nog steeds niet.
Iedereen om me heen vind het idd zonde, maar ze begrijpen me niet.
Ik heb wel 7 jaar lang 3 keer per week op het podium gestaan, vele tours naar het buitenland gehad, iedere zaterdag opnieuw moeten repeteren, enz enz... Dan zou je denken: Klinkt fantastisch. Nee, dat is het niet. Het leverde mij op het laatst alleen maar spanning en heel erg veel stress op.
Omdat ik er écht geen zin meer in had.

Ik speel af en toe nog wel eens accordeon, heel soms,
en ik vind het echt een heerlijk instrument, maar...
Nee. Vaak doe ik het niet meer.
Ik heb nu andere bezigheden.
Geschiedenis, dat vind ik heel erg leuk.
En muziek luisteren kan ik ook heel goed ha ha

Nee, zoiets had ik ook al begrepen dat hier maar weinig mensen bezig zijn met musiceren... Jammer...
Sport schijnt interessanter te zijn... En dat is iets wat ik weer niet begrijp maar goed.

Wauw, 2 gitaren, 6 en 12 snarig, wat mooi zeg!
En die banjo, heerlijk!
Vind ik zo'n mooi instrument!
Dan hou je zeker denk ik ook van dixieland, swingjazz, swing, dixiejazz, enzovoort?
Beetje bluegrass misschien?
Mooi hoor!
Nee snap ik, zolang je er maar zelf lol in hebt, toch? Very Happy

Dank je, oh ik vind het forum wel grappig.. Doe al mee aan dat spelletje, liedjes op alfabeth haha

Albietje

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Okt 17, 2019 10:59 am Reageer met quote

[quote="NicolaasP"]
Quote:

Er zijn hier geen mensen bezig met muziekbeoefening voor zover mij bekend. Zelf zoek ik daar wel regelmatig wat afleiding in. Heb twee gitaren (6 en 12-snarig) thuis en een banjo. Puur voor wat verstrooiing zo af en toe. Nooit enige echte ambitie in die richting gehad maar wel altijd erg veel lol aan beleefd.

Ik heb ooit de banjo geprobeerd, en ik kan het begindeuntje van Tom Dooley spelen haha!
Maar verder kom ik niet.

Ook niet, omdat ik geen kracht genoeg heb in mijn vingers om die snaren goed ingedrukt te houden.
Je moet behoorlijk wat kracht hebben in je vingers voor gitaar, en die kracht mis ik.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3950
Do Okt 17, 2019 12:05 pm Reageer met quote

Bluegrass en dixieland vind ik wel gezellig om af en toe te horen, maar zijn geen muziekstijlen om zelf proberen te beoefenen.
Mijn interesse in de banjo werd door Sufjan Stevens (for the widows of paradise) en Neil Young opgewekt. Rustige melodieuze folk, bijna naar klassiek neigend.
Snaren heb je in verschillende diktes. Wanneer je light zou proberen zou je vast geen moeite hebben met een gitaar of banjo bespelen.

Leuke foto!

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Albietje

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Okt 17, 2019 12:57 pm Reageer met quote

Ooh oke, haha
Ja, Sufjan Stevens en Neil Young is idd meer folk ja...
Klein beetje country achtig...

Ik heb al van alles geprobeerd in mijn leven, maar die kracht mis ik écht in mijn vingers. Helaas.
Als die kracht er niet is, dan is die er gewoon niet.

Ik heb meer pianovingers.

Vandaar ook de accordeon.
Makkelijk, veelzijdig, licht(de toetsen dan haha), ja ideaal voor mij haha

Bedankt! Is genomen in Denemarken, tijdens een tour van onze band. Was genomen in een gigantisch grote school en dagbesteding voor mensen met een beperking, en daar hadden ze een hele grote ruimte dat helemaal vol hing met muziekinstrumenten.
Mocht je gewoon aan zitten en gebruik van maken.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie