Jezidi vrouwen bezorgd over terugkeer IS vrouwen.
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26723
Do Nov 07, 2019 12:28 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Ik denk dat niemand zit te wachten op die vrouwen, ik ook niet. Ik zou ze ook het liefst buiten de grens houden, maar ik denk dat Kees gelijk heeft dat zij er tóch wel in zullen slagen ons land binnen te komen, ongezien, zonder toestemming. En dan heb je totaal geen zicht meer op hun handelen. Het gevaar zou dan nog veel groter zijn. Hoe wil je dat dan voorkomen?

Als ze illegaal het land binnenkomen zou de enige manier zou zijn om ze in de gevangenis te zetten en te zeggen dat er twee mogelijkheden zijn: of levenslang in het gevang of retour naar hun zelfverkozen heilstaat.

Maar ik blijf erbij; houdt de ellende zoveel mogelijk buiten de deur.

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3918
Do Nov 07, 2019 12:28 pm Reageer met quote

Het gaat mij om de formulering van Tympaan. Waarom togen meisjes/vrouwen naar het kalifaat, wat wisten zij af van de plek waar zij naartoe reisden wat was hen daarover verteld?
Prachtige verhalen kregen zij in het westen hier daarover te horen. Ik denk dat jij daar ook zeker de verhalen en de getuigenissen van kent Willemijn.
En wellicht wisten sommigen voor hun vertrek ook van ethnische schoonmaakpraktijken af. Maar gingen zij dáarom naar het kalifaat? Om daar de meest verschrikkelijke dingen uit te halen?

Tegen die formulering, die uitleg, verzet ik me

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 12:36 pm Reageer met quote

Je verzet je maar een eind weg...

Maar ze gingen er zeker niet heen om voor bloemenmeisje te spelen en toeristen te verwelkomen...

En je maakt mij echt niet wijs dat zo naïef waren en helemaal niet wisten wat ze daar zouden aantreffen...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3564
Do Nov 07, 2019 12:38 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Ik denk dat niemand zit te wachten op die vrouwen, ik ook niet. Ik zou ze ook het liefst buiten de grens houden, maar ik denk dat Kees gelijk heeft dat zij er tóch wel in zullen slagen ons land binnen te komen, ongezien, zonder toestemming. En dan heb je totaal geen zicht meer op hun handelen. Het gevaar zou dan nog veel groter zijn. Hoe wil je dat dan voorkomen?

Als ze illegaal het land binnenkomen zou de enige manier zou zijn om ze in de gevangenis te zetten en te zeggen dat er twee mogelijkheden zijn: of levenslang in het gevang of retour naar hun zelfverkozen heilstaat.

Maar ik blijf erbij; houdt de ellende zoveel mogelijk buiten de deur.

Als je ze al weet te traceren. De kans is groot dat ze ergens onderduiken, zeker als ze weten wat hen boven het hoofd hangt. Je bent het zicht dan volledig kwijt. Of de wet overigens voorziet in levenslange gevangenisstraf in dit geval betwijfel ik ook. Wensen dat ze buiten de grens blijven betekent nog niet dat dat ook gebeurt. Met jouw of mijn wens redden we het niet. Mocht dat zo zijn dan heb ik nog wel een paar wensen..

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3564
Do Nov 07, 2019 12:39 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Je verzet je maar een eind weg...

Maar ze gingen er zeker niet heen om voor bloemenmeisje te spelen en toeristen te verwelkomen...

En je maakt mij echt niet wijs dat zo naïef waren en helemaal niet wisten wat ze daar zouden aantreffen...

Nee, in die naïviteit geloof ik ook niet zo.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Nov 07, 2019 1:09 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

….Mocht dat zo zijn dan heb ik nog wel een paar wensen..

Dat geldt voor mij ook...

Very Happy

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 218
Do Nov 07, 2019 1:23 pm Reageer met quote

IS-gezinnen dragen geen collectieve schuld

Het debat over het terughalen van vrouwen en kinderen van Syriëgangers wordt ongenuanceerd en onzorgvuldig gevoerd. De vrouwen worden over één kam geschoren met de zwaarste oorlogsmisdadigers. En de kinderen worden door Rutte al vanaf hun 9e afgeschreven. Dit gebeurde zelfs niet bij nazi-gezinnen.

Eens een IS-strijder, altijd een IS-strijder, is de teneur. En en passant worden vrouw en kinderen meegenomen in dit oordeel. Premier Rutte legt de lat heel laag: volgens hem kunnen 9-jarigen al potentiële Al Baghdadi’s zijn en moeten ze daarom opgegeven worden. Als men toch de vergelijking maakt met nazi-Duitsland, hoe onjuist dit mijns inziens ook is, dan zou bij nazi-Duitsland een heel volk opgegeven zijn.

Lees verder bij: https://joop.bnnvara.nl/opinies/is-gezinnen-dragen-geen-collectieve-schuld

Dit artikel zet me toch aan het denken Confused

luciaT

Stamgast
Stamgast
Do Nov 07, 2019 1:31 pm Reageer met quote

Regeringspartij VVD vindt het acceptabel dat Nederlandse IS-mannen en -vrouwen in Irak de doodstraf krijgen als ze daar worden berecht. Dat bleek tijdens een Kamerdebat over jihadisten.

Als Irak alleen wil meewerken aan een rechtbank voor buitenlandse IS'ers als de doodstraf mag blijven, dan wil de VVD "pragmatisch" zijn. VVD-Kamerlid Yesilgöz: "Dat is dan de ultieme consequentie."

https://nos.nl/artikel/2309355-onenigheid-in-coalitie-vvd-vindt-doodstraf-nederlandse-is-ers-acceptabel.html

Doodstraf dus wanneer het ons uitkomt en wij, VVD, kiezen wel om welke groep het gaat. Shocked

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2358
Do Nov 07, 2019 4:34 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Regeringspartij VVD vindt het acceptabel dat Nederlandse IS-mannen en -vrouwen in Irak de doodstraf krijgen als ze daar worden berecht. Dat bleek tijdens een Kamerdebat over jihadisten.

Als Irak alleen wil meewerken aan een rechtbank voor buitenlandse IS'ers als de doodstraf mag blijven, dan wil de VVD "pragmatisch" zijn. VVD-Kamerlid Yesilgöz: "Dat is dan de ultieme consequentie."

Hele foute beslissing van de VVD, kan toch niet waar zijn dat ze waar dan ook ter wereld de doodstraf goedkeuren Evil or Very Mad

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 273
Ma Nov 11, 2019 9:58 pm Reageer met quote

Net een docu gezien op TV: de vrouwen maar ook de kinderen, in de kampen in Syrië, zijn geheel doordrenkt met haat naar het westen. Van enige spijt bij de vrouwen mbt de oorlogsmisdaden was geen sprake. Men zegt gewoon wij leven de Koran na. Met het binnenhalen van deze mensen haalt men de vijfde colonne binnen. Niet doen dus is mijn mening.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Nov 11, 2019 10:24 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
Net een docu gezien op TV: de vrouwen maar ook de kinderen, in de kampen in Syrië, zijn geheel doordrenkt met haat naar het westen. Van enige spijt bij de vrouwen mbt de oorlogsmisdaden was geen sprake. Men zegt gewoon wij leven de Koran na. Met het binnenhalen van deze mensen haalt men de vijfde colonne binnen. Niet doen dus is mijn mening.

Welke docu?

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 273
Ma Nov 11, 2019 10:27 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Ron1.1 schreef:

Welke docu?

sorry geen docu maar een journalistiek programma. Vandaag voorbij zien komen.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4927
Ma Nov 11, 2019 11:29 pm Reageer met quote

Dit was bij rtl 4 om 18.00 in het nieuws, een Engelse nieuwsploeg mocht een kamp bezoeken met IS vrouwen en kinderen en een aantal vragen stellen, daar schrok ik van.
Sommige vrouwen wilden niets zeggen en degene die wel een antwoord gaven , leefden volgens de Koran, en een jongen zei dat hij de Westerse wereld af zou willen slachten.

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Nov 11, 2019 11:45 pm Reageer met quote

Veel van deze vrouwen kunnen niet vrijuit praten daar.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4927
Di Nov 12, 2019 2:34 pm Reageer met quote

Wat denk je, als het Kalifaat nog bestond dat deze vrouwen ook terug zouden willen komen??
Dat ze dan ook spijt hadden dat ze naar IS waren gegaan?
Dacht het niet! Nu in kampen onder slechte omstandigheden is alles beter dan daar, tja.... dank je de koekoek!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie