Hoge hakken op kantoor en op tv
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3918
Zo Nov 03, 2019 11:20 pm Reageer met quote

Op kantoor (misschien niet overal..?) zou het een ongeschreven wet zijn voor vrouwen, hakken, hoge hakken, misschien zelfs liefst naaldhakken te dragen. Anders lig je eruit.
Klopt dit?
Nu naar het journaal kijkend viel het me bij Annechien Steenhuizen op, heeft altijd naaldhakken aan, als iedere nieuwslezeres of weervrouw, welke presentatrice op tv eigenlijk niet? Is het op tv ook een no-go op makkelijke schoenen te lopen of 'kiezen' vrouwen daar gewoon voor?
Aan de dames, cq de ervaringsdeskundigen hier: Is het niet een gigantische kwelling die naaldhakken? Hebben jullie daar ooit echt graag daar op gelopen? Is het niet heel vaak een bizarre maatschappelijke verplichting in veel beroepen/functies die dingen aan te trekken om op te balanceren?

Wie vindt het eigenlijk mooi? Ik persoonlijk vind het een afschuwelijk gezicht, bij iedere vrouw, onder alle omstandigheden.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 265
Ma Nov 04, 2019 1:20 am Reageer met quote

Waarom, als je het zowiezo niet mooi vindt maak je er een item van? is het een soort van stil verlangen?

Annechien Steenhuizen staan naaldhakken gewoon erg goed, kon ze er niet op lopen zou ze vast wat anders aantrekken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4927
Ma Nov 04, 2019 1:28 am Reageer met quote

Ik snap jouw probleem niet Nicolaas, ik vind het chique staan, vroeger droeg ik ze ook, nu kan ik dat niet meer vanwege een rugblessure anders zou ik het nog doen.
Ik vind mannen die sokken dragen in hun sandalen en dan een korte broek afschuwelijk, maar zou er niet over denken om daar een topic over te openen!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 218
Ma Nov 04, 2019 1:32 am Reageer met quote

redone schreef:

Ik vind mannen die sokken dragen in hun sandalen en dan een korte broek afschuwelijk, maar zou er niet over denken om daar een topic over te openen!

Laughing Laughing Laughing

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 218
Ma Nov 04, 2019 1:59 am Reageer met quote

nandes57 schreef:

Annechien Steenhuizen staan naaldhakken gewoon erg goed, kon ze er niet op lopen zou ze vast wat anders aantrekken.

Nou ja zeg, Annechien, mooie vrouw, elegant gekleed en geschoeid. Zie ik graag hoor.
Mijn partner draagt geen hoge hakken op kantoor, noch op t.v , maar wel bij het uitgaan. En niet verplicht Wink

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 259
Ma Nov 04, 2019 2:47 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Aan de dames, cq de ervaringsdeskundigen hier: Is het niet een gigantische kwelling die naaldhakken? Hebben jullie daar ooit echt graag daar op gelopen? Is het niet heel vaak een bizarre maatschappelijke verplichting in veel beroepen/functies die dingen aan te trekken om op te balanceren?

Wie vindt het eigenlijk mooi? Ik persoonlijk vind het een afschuwelijk gezicht.

Wat mensen dragen wordt voornamelijk bepaald door de mode. Nu eens wijde broekspijpen, dan weer smalle. Soms korte rokken dan weer lange.
Zo gaat het ook met naaldhakken, lijkt mij. Die zijn blijkbaar in. Maar dan toch alleen bij vrouwen, denk ik, die op een dag weinig meters afleggen. Zo is algemeen bekend dat Annegien Steenhuizen, na 20 minuten over het scherm drentelen, met kramp in de kuiten liggend naar huis wordt gebracht. Als over niet al te lange tijd de eerste spataders zich aandienen, zal ze de hakken wel tot de helft laten afzagen.
Het kan niet anders dan dat naaldhakken leiden tot voet- en beenklachten. Blijkbaar zijn vrouwen die ze dragen modegevoelig en/of laten ze zich onbewust bepalen door de tamelijk wijdverbreide mannelijke norm dat een geprononceerde bilpartij bijdraagt aan ´s vrouws aantrekkelijkheid.

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33682
Ma Nov 04, 2019 11:40 am Reageer met quote

Hoe elegant staan hoge hakken niet, vooral als je een beetje klein bent,
Naaldhakken draagt Annechien niet, wel een hoge hak, en dat is toch wel een verschil.
Vergeet niet dat zij een jonge vrouw is, en kan het goed hebben.

Achter de wolken schijnt de zon

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Nov 04, 2019 11:49 am Reageer met quote

redone schreef:
Ik snap jouw probleem niet Nicolaas, ik vind het chique staan, vroeger droeg ik ze ook, nu kan ik dat niet meer vanwege een rugblessure anders zou ik het nog doen.

Tja, mijn probleem is eigenlijk de vooronderstelling dat veel vrouwen een probleem zullen ervaren bij het lopen op stiletto's, maar misschien is die vooronderstelling dus wel volkomen onjuist wanneer ik jou hier lees Redone. Jij vond het plezierig begrijp ik op naaldhakken te lopen. Het lijken mij martelwerktuigen, maar dat valt dus alleszins mee...

Esthetisch heb ik er een probleem mee doordat ik eenvoudig waar kan nemen bij een vrouw op stiletto's hoe onmogelijk het is daar echt soepel en ongedwongen mee te bewegen, en hoe kan dat ook anders.
Witte sokken kun je lelijk vinden. Maar sokken, van welke kleur ook leveren geen enkel ongemak op en ze brengen het lichaam, de benen, de hielen, de wreef niet in een onnatuurlijke stand. Je kunt je er volkomen vrij en natuurlijk mee/in bewegen.
Onbewust voel ik altijd een beetje medelijden met vrouwen die op knellende stilletto's lopen te balanceren en niets is mooier, esthetischer dan een natuurlijk lichaam, een natuurlijk lijf, een natuurlijke houding, een natuurlijke manier van voortbewegen. In mijn ogen dus...

Annechien Steenhuizen is een prachtige vrouw overigens, dat heb ik zeker niet willen betwisten. Maar ik persoonlijk zou haar zeker nog veel mooier, leuker, plezieriger vinden om naar te kijken wanneer ze gewone schoenen droeg, gympjes, mocassins, instappers, of op blote voeten liep, maar nee dat laatste toch niet, want dat is natuurlijk ook weer erg onpraktisch en weinig comfortabel althans op straat en in een tv studio

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Nov 04, 2019 11:55 am Reageer met quote

Loezie schreef:
Hoe elegant staan hoge hakken niet, vooral als je een beetje klein bent,
Naaldhakken draagt Annechien niet,

https://www.ditjesendatjes.nl/hoge-hakken-nos-journaal/

Quote:
Annechien, Dionne, Willemijn en Astrid: ze hebben twee dingen gemeen. Ze werken alle vier voor het NOS Journaal en het kwartet draagt tijdens de uitzending torenhoge hakken.

Paul Römer, directeur van de ledenloze publieke omroep NTR, ondekte dat vorig jaar ook al. En inderdaad, wie het Journaal dagelijks volgt, kan zien dat het dragen van hoge hakken een nationale sport is bij de dames van het Acht Uur Journaal.

Hoge hakken van Astrid Kersseboom
Sommige presentatrices gaan er gemakkelijker mee om dan anderen. De ene wankelt wat meer. De ander zet ferme stappen met de naaldhakken die soms zo hoog lijken als een torenflat.

Er zijn talloze onderzoeken die gaan over het dragen van hoge hakken. Die liegen er niet om. Het dragen van hoge hakken kan niet alleen schadelijk zijn voor je voeten, onderzoekers zouden ook hebben aangetoond dat het zelfs ook de hersenen kan aantasten… Het lopen op zeer hoge hakken verstoort volgens doktoren de natuurlijke lijn van de ruggengraat, waardoor zenuwen afgekneld kunnen worden.

Leonard Cohen

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4927
Ma Nov 04, 2019 12:06 pm Reageer met quote

Naaldhakken draag je natuurlijk niet de hele dag, alleen als je uitgaat, naar speciale gelegenheden, of zoals een tv persoonlijkheid als ze een uitzending heeft.
Overdag draagt men waarschijnlijk sneakers, etc.(ik praat uit ervaring) Laughing
Trouwens naaldhakken zijn helemaal niet "in" dat zijn juist de sportschoenen in allerlei kleuren!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 33682
Ma Nov 04, 2019 12:36 pm Reageer met quote

Nicolaas, ik denk dat als jij Annechien met gympen zie dat dat echt een vlag op een modderschuit is. Je zal er van schrikken Laughing

Stiletto,s worden maar door een enkeling gedragen.

Achter de wolken schijnt de zon

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Nov 04, 2019 1:45 pm Reageer met quote

Loezie, waarom zou Annechien een afschrikwekkende verschijning zijn op gewone makkelijke schoenen waarin zij makkelijk en comfortabel kan bewegen en waarbij haar voeten een natuurlijke stand kunnen blijven behouden?

Even terugschakelen, mijn vraag moet ik misschien anders formuleren, komt-ie:

heeft iemand hier ervaring, persoonlijk of bij bv (klein-)kinderen of kennissen dat het dragen van naaldhakken een voorwaarde vormde voor het uitoefenen van een bepaalde job, en hoe sta je daartegenover?

Zouden de vrouwen van het journaal, nieuwsuur, eenvandaag enz. -en -in heel veel gevallen- op kantoor überhaupt gewone, lage schoenen MOGEN dragen?
Natuurlijk nergens zal in een contract staan dat zij hiertoe verplicht zijn, daarom sprak ik al van een ongeschreven wet.
Er bestaan hier publicaties over, wil ik best opzoeken, maar ik denk niet dat dat nodig is en dat iedereen dit zo al wel geloven zal.
Maar is dat niet een wonderlijk gegeven eigenlijk? Wat zou iemand als ouder of grootouder tegen een dochter of kleindochter zeggen wanneer die komt vertellen wat een pijn het haar doet de hele dag op die martelwerktuigen te moeten lopen? Dat ze er spierpijn, rugklachten, of in ieder geval zeer pijnlijke voeten aan overhoudt, en niet snel kan lopen in die dingen zoals ze dat misschien zou willen, maar.....dat het moet van de baas, dat ze haar baan op het spel zou zetten wanneer ze op normale schoenen haar werk zou komen doen...

Wat zou jouw reactie zijn?

ps het gaat hier bv over veel-gedragen onvervalste stiletto's hoor https://www.elsjansenstyling.nl/stilettos-en-nos-dames/

tweede ps wanneer vrouwen zelf graag hierin lopen, prima natuurlijk, laat dat hier nog even benadrukt zijn

Leonard Cohen

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 97192
Ma Nov 04, 2019 6:41 pm Reageer met quote

Naaldhakken mooi of niet, het is slecht voor je voeten. Vergeet niet dat heel je lichaam daar op moet rusten. Vroeger ook een keer die schoenen gehad, ik zwikte vaak. En een paar uur zogenaamd op je tenen lopen hou je ook niet vol. ( althans ik niet ) alleen iedereen moet natuurlijk zelf beslissen wat men doet, maar dan niet gaan klagen vanwege rugklachten enz.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3449
Wo Nov 06, 2019 12:19 am Reageer met quote

Ik mag het graag zien mits vrouwen mooie benen hebben, wat is daar mis mee????
Ik kan mij voorstellen dat je als homo of transgender dit niet mooi vind.
De topic starter schrijft;
Wie vindt het eigenlijk mooi? Ik persoonlijk vind het een afschuwelijk gezicht, bij iedere vrouw, onder alle omstandigheden.
Ik ben het er wel mee eens dat als je sommige vrouwen op hoge hakken ziet lopen, het geen gezicht is en ik medelijden heb met die hakken.Wink
Als vrouwen dat graag willen dragen, prima, er een beetje charmant uitzien vind ik als man, toch leuk!!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3564
Wo Nov 06, 2019 5:36 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat als je sommige vrouwen op hoge hakken ziet lopen, het geen gezicht is en ik medelijden heb met die hakken.Wink
Als vrouwen dat graag willen dragen, prima, er een beetje charmant uitzien vind ik als man, toch leuk!!

Ik kan me totaal niet voorstellen dat je als homo of transgender dit niet mooi zou vinden. Wat heeft dat er nou mee te maken? Hier wel ik wil wat duidelijkheid over. Ik ken homo's zat die elegante vrouwenmode erg kunnen waarderen.
Zelf vind ik hoge hakken prachtig en draag ze zelf ook graag, al ben ik van mezelf lang. Voor mij maakt het een mooie outfit helemaal áf en ik voel me dan ook mooier op hoge hakken. En nee Don, een vrouw draagt die hakken niet in de eerste plaats omdat jij als man er zo graag naar kijkt. Dat doe je omdat je het zelf mooi vindt. En verder is het gewoon een kwestie van smaak.
Ik kan me voorstellen dat in een heel representatieve functie hoge hakken bij je outfit horen, maar ik denk niet dat een werkgever het je kan verplichten. Het is net zoiets als goede make-up op en je haar in een goed model. Veel vrouwen vinden dat, los van de verplichting, ook gewoon leuk. Al kent iedere vrouw ook het zalige moment dat je ze kan uitschoppen om je geplaagde voetjes in je pantoffeltjes te steken.
Very Happy

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3449
Wo Nov 06, 2019 8:28 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
theDon schreef:

Ik kan me totaal niet voorstellen dat je als homo of transgender dit niet mooi zou vinden. Wat heeft dat er nou mee te maken? Hier wel ik wil wat duidelijkheid over. Ik ken homo's zat die elegante vrouwenmode erg kunnen waarderen.
Zelf vind ik hoge hakken prachtig en draag ze zelf ook graag, al ben ik van mezelf lang. Voor mij maakt het een mooie outfit helemaal áf en ik voel me dan ook mooier op hoge hakken. En nee Don, een vrouw draagt die hakken niet in de eerste plaats omdat jij als man er zo graag naar kijkt. Dat doe je omdat je het zelf mooi vindt. En verder is het gewoon een kwestie van smaak.
Ik kan me voorstellen dat in een heel representatieve functie hoge hakken bij je outfit horen, maar ik denk niet dat een werkgever het je kan verplichten. Het is net zoiets als goede make-up op en je haar in een goed model. Veel vrouwen vinden dat, los van de verplichting, ook gewoon leuk. Al kent iedere vrouw ook het zalige moment dat je ze kan uitschoppen om je geplaagde voetjes in je pantoffeltjes te steken.
Very Happy

Ach, smaken en meningen verschillen nu eenmaal.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3564
Do Nov 07, 2019 1:01 am Reageer met quote

[quote="theDon"]
WillemijnF schreef:
theDon schreef:

(...)

Ach, smaken en meningen verschillen nu eenmaal.

En dat geldt, het zal je verbazen, ook voor homo's en transgenders.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2164
Do Nov 07, 2019 11:26 pm Reageer met quote

Het is wel erg slecht voor je voeten en je rug, maar je loopt er dan ook de vierdaagse niet mee. Ik kan niet op naaldhakken lopen, want dan zwikken mijn enkels, maar een gewone hoge hak voor gelegenheden draag ik wel.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 265
Vr Nov 08, 2019 12:03 am Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Het is wel erg slecht voor je voeten en je rug, maar je loopt er dan ook de vierdaagse niet mee. Ik kan niet op naaldhakken lopen, want dan zwikken mijn enkels, maar een gewone hoge hak voor gelegenheden draag ik wel.

Loop je er hele dagen op zal het niet zo goed zijn voor je body, maar die geeft zelf wel aan dat je beter ff niet kan doen.

je hoort wel meer dat ouderen nogal zwikken op naaldhakken.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2164
Zo Nov 10, 2019 12:51 pm Reageer met quote

k heb er nooit op kunnen lopen. En elke voeg is een risico voor vastlopen Laughing

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Pagina 1 van 1

Plaats reactie