Autoloze zondag en snelheid onderuit.
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 Plaats reactie

Maandelijkse autoloze zondag goed idee?
Ja
54%
 54%  [ 12 ]
Nee
45%
 45%  [ 10 ]
Weet niet
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26816
Wo Nov 13, 2019 12:10 pm Reageer met quote

Wat denk je van de kosten die gemaakt zijn om de wegen geschikt te maken om 130 te rijden...

Ik hoop dat ze die 'oude' 130 borden nog bewaren want het zou mij niets verbazen als dit in korte tijd weer teruggedraaid wordt...

Want ik betwijfel het ten zeerste of we hiermee de wereld gaan redden..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3632
Wo Nov 13, 2019 11:05 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Wat denk je van de kosten die gemaakt zijn om de wegen geschikt te maken om 130 te rijden...

Ik hoop dat ze die 'oude' 130 borden nog bewaren want het zou mij niets verbazen als dit in korte tijd weer teruggedraaid wordt...

Want ik betwijfel het ten zeerste of we hiermee de wereld gaan redden..

Waarbij dient te worden aangetekend dat "de wereld redden" ook niet het beoogde doel is.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Nov 14, 2019 11:39 am Reageer met quote

De Duitsers kunnen er enkel om lachen....

En gelukkig woon ik dicht bij de grens... Very Happy

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3632
Do Nov 14, 2019 3:29 pm Reageer met quote

Praten over Nederland als wereldverbeteraar, redder van de wereld, is in dit verband ronduit dwaas. Nederland heeft de grootste stikstofuitstoot van Europa en er is geen land waar de natuur er zo slecht voor staat als in ons landje. Als je dan bedenkt dat de regering als "oplossing" overweegt de beschermde status van enkele natuurgebieden te schrappen, snap ik niet waar je de term wereldverbeteraar vandaan haalt. Ik bedoel: dit is net zoiets als het onderwijs afschaffen om het lerarentekort op te lossen.

Ik heb net een petitie ondertekend om onze natuur beter te beschermen. Wil jij de petitie ook tekenen? Doe dat hier: www.geefdenatuureenstem.nl

Alvast bedankt!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3961
Do Nov 14, 2019 3:54 pm Reageer met quote

Precies, van Nederland hier een karikatuur neerzetten als wereldverbeteraar, of zoals je zo vaak hoort 'het braafste jongetje in de klas' is volkomen een omkering van zaken. Nederland is de grootste viespeuk volgens alle metingen, met landbouw, veeteelt, en (vlieg-)verkeer, op dat uiterst beperkte stukje grond wat we hier hebben. En...Nederland heeft gewoon heel lang zijn kop in het zand gestoken, het stikstofprobleem 'overvalt' de regering helemaal niet, al wordt dat wel zo voorgewend. Men krijgt gewoon de consequenties van vele jaren lang mooi-weer-spelen politiek terwijl de hemellucht al heel lang dicht aan het trekken was.

Trouw geeft een reconstructie van het halfslachtige stikstofbeleid dat nooit verder kwam dan mooie voornemens

Quote:
Meer dan tien jaar geleden bleek dat het kabinet een probleem had met het stikstofbeleid. CDA, PvdA en VVD verzonnen gezamenlijk een aanpak. Dat plan sneuvelde. Nu zitten we met de brokken. Een reconstructie.
zie: https://www.trouw.nl/verdieping/hoe-het-stikstofgedrocht-groeide-en-ter-wereld-kwam~be56db7b/

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 301
Do Nov 14, 2019 8:34 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Praten over Nederland als wereldverbeteraar, redder van de wereld, is in dit verband ronduit dwaas. Nederland heeft de grootste stikstofuitstoot van Europa en er is geen land waar de natuur er zo slecht voor staat als in ons landje. Als je dan bedenkt dat de regering als "oplossing" overweegt de beschermde status van enkele natuurgebieden te schrappen, snap ik niet waar je de term wereldverbeteraar vandaan haalt. Ik bedoel: dit is net zoiets als het onderwijs afschaffen om het lerarentekort op te lossen.

Ik heb net een petitie ondertekend om onze natuur beter te beschermen. Wil jij de petitie ook tekenen? Doe dat hier: www.geefdenatuureenstem.nl

Alvast bedankt!

Ik zou zeggen onderteken niet.
laat men eerst maar met eerlijke cijfers discussieren.

voorbeeld:

Klopt het?

Puur per land bekeken scoort Nederland niet bijzonder hoog: van de 250 naties die in de gezaghebbende uitstoot-database Edgar staan, schommelt ons land ergens op plek nummer 40 wat betreft stikstofuitstoot. China, India en Verenigde Staten vormen de absolute wereldtop met zeventig keer zo veel stikstofuitstoot en zelfs Duitsland passeert Nederland met een factor vier

Aldus de Volkskrant

Nederland heeft zich toendertijd lelijk in de vingers gesneden met het aanwijzen van Natura 2000 gebieden.
er zitten gebiedjes bij zo groot als een voetbalveld met op de middenstip een byzonder plantje, men heeft ook veel meer gebieden opgegeven als nodig was (het brave jongetje)
ik begrijp dat ze er in Brussel over willen praten maar ik denk niet dat het veel zin heeft.

Door de rechterlijke uitspraak zijn we in een byzonder vervelende situatie terecht gekomen waarin inderdaad mensen met de kerst zomaar werkeloos thuis kunnen zitten.

de lucht die we met zijn allen inademen bestaat voor 80 % uit stikstof.

de stikstof die door de veehouderij en landbouw wordt geproduceerd is sinds 1990 al met 40% gedaald, dus er gebeurd all best wel wat.

men moet de rust nemen om die daling op alle gebieden door te zetten, vernieuwend, bouwen met hout en minder beton, bossen aanplanten voor dat hout, koeien veelmeer de wei in, enz.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 196
Zo Nov 17, 2019 11:55 am Reageer met quote

Wat voor een leven heb je als snel rijden zo belangrijk voor je is?
Als je naar het Malieveld in Den Haag gaat om te demonstreren tegen de aangekondigde snelheidsverlaging van 130 naar 100 kilometer per uur is er natuurlijk iets met je aan de hand. Dan heb je of te weinig echte problemen, of je bent structureel boos op alles en ziet dit als prima uitlaatklep om in verzet te komen tegen al het onrecht dat je onderweg hebt opgelopen. Er is inmiddels ook een smaldeel dat oproept om op weg naar het Malieveld honderd te rijden in de derde versnelling om zo, als protest, voor straf meer stikstof te produceren.

Wie zijn dit?

Column Marcel van Roosmalen in het NRC
Lees hier verder

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17296
Do Nov 21, 2019 2:31 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

... om 90km/h te rijden....
... via Duitsland.

In Duitsland mag men zelfs op de voorrangsweg al 100 km/h

avos3770

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 79
Do Nov 21, 2019 6:58 pm Reageer met quote

Snel naar Oostenrijk. De snelheid op de autobahn is verhoogd naar 140 km/h

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Nov 21, 2019 7:02 pm Reageer met quote

In Oostenrijk mag je blijkbaar zelfs 140km/h rijden...

Leve de Europese eenheid....

Tympaan

Superlid
Superlid
Do Nov 21, 2019 7:03 pm Reageer met quote

Twee forumleden, één gedachte... Laughing

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3513
Vr Nov 22, 2019 12:23 am Reageer met quote

avos3770 schreef:
Snel naar Oostenrijk. De snelheid op de autobahn is verhoogd naar 140 km/h

Mooi hé, dan kan ik tenminste met mijn 8 cilinder old timer, daar lekker over de wegen scheuren, hem lekker laten brullen!! Smile

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 301
Vr Nov 22, 2019 1:11 am Reageer met quote

natuurlijk kun je met je 8 cilinder Trabant gaan scheuren in Oostenrijk mar naast de bekeuringen krijg je ook als buitenlander strafpunten op je rijbewijs en kan dat leiden tot een algehele rijontzegging, en daar sta je dan op één of andere parkeerplaats en mag niet verder.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3513
Vr Nov 22, 2019 1:39 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
natuurlijk kun je met je 8 cilinder Trabant gaan scheuren in Oostenrijk mar naast de bekeuringen krijg je ook als buitenlander strafpunten op je rijbewijs en kan dat leiden tot een algehele rijontzegging, en daar sta je dan op één of andere parkeerplaats en mag niet verder.

Je bent niet op de hoogte nandes, dus niet lullen.
Een Trabant heeft geen 8 cilinders en heeft een vervuilende tweetakt motor die bij lange na geen 140km/u kan halen.
Vergeleken met Nederland maar 100 km/u, is het met 140 km/u lekker scheuren hoor! Wink

Tympaan

Superlid
Superlid
Vr Nov 22, 2019 11:59 am Reageer met quote

nandes57 schreef:

Als het in Oostenrijk toegestaan is om 140km/h te rijden, en je doet dat, zie ik niet in hoe je aan strafpunten kan komen of je rijbewijs kan kwijtmaken...
Dat die snelheid niet in de bebouwde kom zal gelden zal de grootste idioot nog wel begrijpen, denk ik zo..
Bij mijn weten is Oostenrijk niet een of andere bananenrepubliek waar de willekeur hoogtij viert.

Waar het mij meer om ging zijn die idiote snelheidsverschillen die je nu in Europa gaat krijgen...

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 196
Vr Nov 22, 2019 12:25 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Leve de Europese eenheid....

(Binnenkort mag tussen 06.00 uur en 19.00 uur nergens in Nederland meer harder worden gereden dan 100,)

Op Cyprus na, hanteren alle andere Europese landen een hogere maximum snelheid .... Confused

Voor meer gedetailleerde info klik hier

Pagina 12 van 12 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Plaats reactie