2013 : Een jaar lang muziek feitjes.
Media, lezen & muziek
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 Plaats reactie

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1438
Zo Jan 12, 2020 3:59 pm Reageer met quote

bedankt voor de mooie lijst Chess, heb hem gekopieerd en zal er zeker gebruik van maken.

Persoonlijk heb ik het idee naarmate je ouder wordt meer van klassieke muziek gaat houden. Ben ik hierin de enige ...????

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29894
Zo Jan 12, 2020 5:33 pm Reageer met quote

Nee hoor. Daar ben je niet de enige in. Ik hield trouwens ook al op jongere leeftijd al van klassiek. Maar toen overheerste de popmuziek. Nu is dat andersom...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Ma Jan 13, 2020 2:33 pm Reageer met quote

bij mij kwam eerst de klassieke muziek, rond mijn 6e, maar die voorkeur was wel beperkt tot de ouvertures van Beethoven, die plaat draaide ik helemaal grijs, mijn vader had veel meer platen waarvan ik er veel gehoord had maar ik hield alleen van deze. Wanneer mijn ouders de deur uit waren en ik alleen thuis was was dat altijd zwelgen van ontroering bij de op vol volume afgespeelde Egmond of Fidelio ouverture. Toen mijn veel oudere zussen met de Beatles aankwamen, de eerste singels waarvan ik me oa 'she loves you yeah yeah yeah' herinner vond ik dat een totale aanfluiting, bespottelijke muziek en vooral bespottelijke knapen met die malle hoge gilletjes.
Het uitkomen van Blonde on Blonde van Bob Dylan was het begin van een hardnekkige tot nu aan toe voortdurende Folk/Americana met soms een vleugje underground muziek-verslaving.
In die tussentijd bleef klassieke muziek me ook enorm bekoren. Met name Puccini, later Sjostakovitsj, en Mahler. Tegenwoordig houd ik vooral van Arvo Pärt, Simeon ten Holt en Philp Glass, beetje minimalistische klassieke muziek.
Tussen mijn 20ste en 30ste ong ook enorm van (lyrische) Jazz gehouden. De latere John Coltrane vooral.

Onze generatie heeft een zeldzaam boeiend tijdperk meegemaakt op het gebied van muziek nmi

Qua stijlen, qua diversiteit, qua noviteit, nieuwe creaties, nieuwe stromingen, en voor wat betreft de consumptiemogelijkheden.

Onze grootouders of overgrootouders die beluisterden muziek in de concertzaal of in de kroeg. Dat was dus zeer incidenteel. Thuis hoorden zij de klok tikken en/of de kinderen jammeren, meer was er niet
Wij konden ons hele leven alle mogelijke soorten muziek via de radio, cassette, bandrecorder, en nu de computer of je mobiel, je mp3 speler afspelen.
Mozart in bed en the Supremes in de supermarkt bij wijze van spreken

Ook op dat vlak zou ik toch echt nooit in een andere tijd hebben willen leven...

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Ma Jan 13, 2020 6:07 pm Reageer met quote

Toen ik nog klein was, kwam ik op zondag met mijn ouders vaak bij opa.
Die had altijd klassieke muziek op staan.
Sommige nummers vond ik wel mooi.
Toen ik wat ouder werd, leerde ik jongens kennen met gitaren en vormde een bandje.
Die nummers die we speelde en de muziek van toen, vond ik toch heel wat mooier.
Tot op de dag ben ik nog steeds verknocht aan de muziek uit de jaren '60 en '70.
S'morgens als ik opsta, gaat de radio aan en als ik ga slapen, weer uit.
Ik luister dan naar een zender die alleen maar gouwe ouwe uit zend.

Pagina 27 van 27 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27

Plaats reactie