Een ander Joods geluid: IsraŽl pleegt genocide
Blik op het nieuws
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4200
Vr Jan 03, 2020 4:23 pm Reageer met quote

Een ander Joods geluid plaatst vandaag een artikel op facebook waaruit ik het volgende in een google vertaling citeer

Quote:
Israel is bezig systematisch het drinkwater van een miljoen Palestijnse kinderen te vergiftigen

De bevolking van de Gazastrook is meer dan 2 miljoen inwoners, waarvan meer dan 50% kinderen (18 jaar en jonger) zijn. Zevenennegentig procent van het water van Gaza is ondrinkbaar; volgens de VN heeft alleen de bovenste 10% van de bevolking van Gaza toegang tot schoon water. Als we deze statistieken bekijken en er kritisch naar kijken, zou dat volgens conservatieve schattingen slechts 40% van de kinderen van Gaza water consumeren dat geschikt is voor menselijke consumptie. Dit betekent dat ouders in de Gazastrook worden gedwongen om hun kinderen toestemming te geven om vervuild water te drinken om te kunnen overleven.

IsraŽl, dat zijn illegale blokkade van Gaza sinds 2006 heeft afgedwongen - hoewel zionistische propagandisten beweren dat het in juni 2007 is begonnen, wat onjuist is - is volgens internationaal recht verplicht Gaza de mogelijkheid te bieden zichzelf te onderhouden. Gaza is geen staat; het is op zichzelf geen soeverein grondgebied. Volgens de VN maakt Gaza deel uit van wat de Palestijnse bezette gebieden worden genoemd, met de nadruk hier op het woord "bezet".

Volgens het 4e Verdrag van GenŤve is IsraŽl volgens het internationaal recht verplicht Gaza en de Westelijke Jordaanoever de mogelijkheid te bieden een leefbaar milieu te onderhouden. IsraŽl zal echter beweren dat Gaza specifiek niet bezet is; dat het zich in 2005 terugtrok. Het controleert echter nog steeds het bevolkingsregister, de in- en uitgangen, alle in- en uitvoer, de elektromagnetische sfeer, de wapenstilstanden (wat IsraŽl de grens noemt), de territoriale wateren, het luchtruim en een monopolie. op de elektriciteit in Gaza. IsraŽl controleert Gaza door en door; wat betekent dat als IsraŽl geen bezetting aangeeft, het een de facto annexatie van het grondgebied is.

presstv

IsraŽl heeft de macht en de middelen -en de verplichting- Gaza toegang te geven tot goed drinkwater. Dat gebeurt nu niet en zo lang dat niet gebeurt lijkt IsraŽl het bewust op genocide aan te sturen.

Overigens is schoon drinkwater niet het enige probleem waar Gaza mee worstelt, de mensen worden ook afgeknepen van electriciteit en medicijnen. Lees hiertoe het gehele artikel.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3226
Vr Jan 03, 2020 11:01 pm Reageer met quote

Ik wil graag wel de aangehaalde bron verduidelijken

Press TV is a 24-hour English- and French-language news and documentary network affiliated with Islamic Republic of Iran Broadcasting. Press TV is headquartered in Tehran.

Zodat iedereen zelf een conclusie over de bron kan vormen en zo ook de inhoud beter kan beoordelen.

Ik zou als ik aan de discussie deel zou nemen zelf graag onafhankelijke bronnen willen zien die de inhoud bevestigen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Vr Jan 03, 2020 11:14 pm Reageer met quote

Het grootste probleem is water, stelt Shreir. Gaza heeft al maanden te kampen met een tekort aan schoon drinkwater, aangezien de meerderheid van Gazaís drinkwater (97 procent) is vervuild door rioolvuil. ďHet water dat hier uit de kraan komt, is donker van kleur. Ik kan niet eens mijn handen wassen voordat ik ga opereren,Ē zegt de dokter. De meeste Palestijnen in het gebied hebben geen keuze en kopen duur fleswater, wat voor ziekenhuizen vaak geen optie is.

https://www.hpdetijd.nl/2018-05-11/dokter-in-gaza/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 336
Vr Jan 03, 2020 11:40 pm Reageer met quote

De PA betaalt 12 miljoen kubieke meter water dat IsraŽl jaarlijks naar de Gazastrook overbrengt. Hoewel de infrastructuur de capaciteit heeft om tot 20 miljoen kubieke meter per jaar te vervoeren, is de PA niet bereid om hun betaling te verhogen omdat Hamas openbare middelen achterhoudt in plaats van deze aan de Autoriteit over te dragen.

De belangrijkste waterbron in de Gazastrook is de Coastal Aquifer, waar grondwater wordt opgeslagen voor huishoudelijk, industrieel en agrarisch gebruik. De watervoerende laag strekt zich uit over de gehele Middellandse Zeekust in Gaza en IsraŽl en wordt voornamelijk opgeladen door regenwater. Water dat na gebruik in de landbouw terugkeert naar de grond vult echter ook de watervoerende laag. Bovendien is er grondwaterbeweging in de watervoerende laag zelf.

Zout water uit de Middellandse Zee, dat tijdens het pompen in het grondwater infiltreert, wordt teruggedrongen door het toenemende niveau van zoet water wanneer het reservoir wordt opgeladen. Dit proces vormt een grens tussen het zoet- en zoutwater genaamd Ďinterfaceí, waardoor het zoetwater niet-verontreinigd en drinkbaar blijft.
Helaas bestaan ​​er in Gaza geen exacte gegevens over grondwater. De gemiddelde jaarlijkse neerslag in de Gazastrook is 365 mm, wat niet veel is om mee te beginnen. De hoeveelheid water die elk jaar de watervoerende laag in Gaza binnentreedt, maakt het mogelijk om 50 miljoen kubieke meter water te winnen zonder het grondwater te beschadigen door overpompen. Wanneer een watervoerende laag wordt overgepompt, wordt het grondwater teruggebracht tot een niveau waarop infiltratie van zeewater mogelijk is, wat het zoutgehalte van het water verhoogt.
Momenteel wordt het gedeelte van de Coastal Aquifer dat Gaza bedient driemaal gepompt boven de duurzame opbrengst, dat is de hoeveelheid water die kan worden gewonnen zonder teveel druk uit te oefenen op de waterspiegel en daardoor de waterkwaliteit te schaden.

Een ander probleem in Gaza is dat rioolwater niet goed wordt behandeld. Elke dag wordt meer dan 100.000 kubieke meter ruw afvalwater in de Middellandse Zee gedumpt. Het grondwaterniveau daalt en het zeewater begint de watervoerende laag te vullen, die niet alleen zout water maar ook verontreinigende stoffen en gifstoffen binnenbrengt.
Ongeveer 90% van al het water dat uit de watervoerende laag wordt gepompt, bevat nitraatconcentraties (vervuiling veroorzaakt door afvalwater en landbouwmeststoffen), en overschrijdt de aanbevolen niveaus van de WHO twee tot acht keer. Deze hinder voor het milieu heeft gevolgen voor de gezondheid, waaronder dat 30% van de ziekten van Gaza wordt veroorzaakt door watervervuiling, zoals het Ďblauwe baby syndroomí dat tijdelijke spijsverterings- en ademhalingsproblemen kan veroorzaken.

Maar er speelt meer, interessant om te lezen.

Watercrisis in de Gazastrook door voortdurende conflict tussen Hamas en de Palestijnse Autoriteit (PA) https://brabosh.com/2019/08/12/pqpct-of4-2/ via @httpstwittercombrabosh

Het is wel allemaal oorspronkelijk woestijngrond. Ook in Israel kijkt men ieder jaar uit naar regen.

Laatst aangepast door annette49.1 op Vr Jan 03, 2020 11:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4200
Vr Jan 03, 2020 11:43 pm Reageer met quote

50plusser.nl schreef:

Press TV is a 24-hour English- and French-language news and documentary network affiliated with Islamic Republic of Iran Broadcasting. Press TV is headquartered in Tehran.

Zodat iedereen zelf een conclusie over de bron kan vormen en zo ook de inhoud beter kan beoordelen.

Ik zou als ik aan de discussie deel zou nemen zelf graag onafhankelijke bronnen willen zien die de inhoud bevestigen.

Zoek maar uit:

Gaza drinking water

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 350
Za Jan 04, 2020 12:13 am Reageer met quote

Ik ken de leden van Een Ander Joods Geluid goed genoeg om te weten dat ze nooit zomaar een bron aanhalen die ze niet eerst goed gecheckt hebben.

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Ma Jan 06, 2020 9:49 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
50plusser.nl schreef:

Zoek maar uit:

Gaza drinking water

Tnx Laughing

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Ma Jan 06, 2020 9:51 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
Ik ken de leden van Een Ander Joods Geluid goed genoeg om te weten dat ze nooit zomaar een bron aanhalen die ze niet eerst goed gecheckt hebben.

Ik denk dat je voor deze discussie beter zelf goede onderbouwende onafhankelijke bronnen kunt delen.

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Di Jan 14, 2020 8:24 pm Reageer met quote

De titel van dit onderwerp vind ik veel te driest gesteld. Ik geef hier slechts mijn mening.

Overigens vind ik https://brabosh.com/2019/08/12/pqpct-of4-2/ ook geen onafhankelijke bron.

De reactie aldaar van ene scherpschutter 43 heb ik met afgrijzen gelezen.
Een reactie die niet verwijderd is nota bene!

Reactie;
Onbegrijpelijk dat IsraŽl nog water levert aan de Palestijnen. Water en voedsel zijn wapens waar israel gebruik van kan maken om de vijand te slopen. Voordeel van het laten sterven door gebrek aan water is dat je ze niet dood hoeft te schieten. Spaart munitie die weer voor andere vijanden gebruikt kan worden. Zal binnen kort hard nodig zijn. (oorlog met iran en diens bondgenoten). Deze methode van uithongering en verdorsting is al zo oud als de mensheid zelf, niet humaan maar wel effectief.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie