Forum voor Democratie
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Plaats reactie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 749
Di Feb 11, 2020 9:58 pm Reageer met quote

Baudet houdt heel Nederland voor de gek.

Maar als je er zieltjes mee wint dan werkt het.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4013
Di Feb 11, 2020 10:20 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:

Ja voor wie zich graag voor de gek wil laten houden misschien. Forum voor Dummies

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 749
Di Feb 11, 2020 10:34 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Ron1.1 schreef:

Ja voor wie zich graag voor de gek wil laten houden misschien. Forum voor Dummies

Nu hoor je al in de wandelgangen voor de volgende verkiezing: de coalitie van VVD-CDA-FvD

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2233
Do Feb 13, 2020 8:32 pm Reageer met quote

Als dat net zo'n succes wordt als de coalitie VVD, CDA met gedoogpartner PVV dan wens ik ze veel sterkte. Vooral het CDA, want die heeft hierdoor zichzelf enorm in de voet geschoten. Er bleef weinig van de partij over. Toen zeiden ze: nooit meer PVV, maar ja, PvD is natuurlijk geen PVV Shocked

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

luus51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 154
Zo Feb 16, 2020 1:38 pm Reageer met quote

Volgens Forum voor Democratie is het stikstofbeleid van de Nederlandse overheid fnuikend voor de boeren. “Er gaan acht boerenbedrijven per dag failliet”, verklaarde Thierry Baudet donderdag in een video die Forum via Twitter verspreidde. Vermoedelijk was die informatie weer afkomstig van enkele dierbare vriendinnen, want er bleek niets van te kloppen.

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat er de afgelopen drie jaar gemiddeld iets meer dan twee boerenbedrijven per dag stoppen. In de meeste gevallen is er daarbij geen sprake van een faillissement. Sterker nog: in geen enkele sector zijn er zo weinig faillissementen als in de agrarische sector.

https://bit.ly/2OZHfND

Dit bericht mag dan wel verwijderd zijn maar in no time worden dit soort berichten gedeeld en verspreid over social media en gaan aanhangers van Baudet ermee aan de haal. Valse berichten de wereld insturen levert hem dus iets op.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2569
Zo Feb 16, 2020 2:08 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:

Dit bericht mag dan wel verwijderd zijn maar in no time worden dit soort berichten gedeeld en verspreid over social media en gaan aanhangers van Baudet ermee aan de haal. Valse berichten de wereld insturen levert hem dus iets op.

Dat valt nog te bezien, volgens mij maakt hij zichzelf met al dit soort valse berichtgeving alleen maar meer bespottelijk en ongeloofwaardig.
Hij moet er vooral mee doorgaan, valt hij vanzelf nog meer door de mand.
En zijn aanhangers, natuurlijk, gaan die met hem mee, dat doen alle kiezers van welke partij dan ook, niks nieuws onder de zon.

luus51

Stamgast
Stamgast
Zo Feb 16, 2020 3:00 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
LuciaT schreef:

En zijn aanhangers, natuurlijk, gaan die met hem mee, dat doen alle kiezers van welke partij dan ook, niks nieuws onder de zon.

Precies! Dat is dus wat ik bedoel! Rolling Eyes

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4013
Zo Feb 16, 2020 3:09 pm Reageer met quote

Het is natuurlijk een geweldige oplossing voor het stikstofprobleem. Gewoon in zee gaan met een partij die het hele probleem ontkent. Zo los je dat op.
Misschien werkt het ook bij het ontkennen van de problemen in de zorg en het onderwijs?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2569
Zo Feb 16, 2020 3:15 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:

Precies! Dat is dus wat ik bedoel! Rolling Eyes[/quote]

Nou dat is dan toch niet vreemd?
Zijn aanhangers zijn sinds zijn grote opkomst alleen maar verminderd, in de peilingen haalt hij geen enkele keer nog het niveau van bij de verkiezingen, dus in dat opzicht gaat het enkel maar de goede kant op.
Dat het lijkt dat hij meer invloed krijgt, is alleen maar omdat hij een "grote mond" heeft en goed gebruik maakt van de media.
En Twitter en dergelijke sites, waar veel van zijn aanhang zich laat horen, is geen doorsnede van de Nederlandse bevolking, ik laat me echt niet in de luren leggen door dat bombastische gedoe op Twitter en velen met mij ook niet.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4319
Zo Feb 16, 2020 3:19 pm Reageer met quote

Zijn leugens en ontkenningen staan in het teken van economische belangen van verschillende groepen die Baudet aan zich probeert te binden en die daar ook stevig van zouden profiteren wanneer op die leugens en ontkenningen een politiek programma gebaseerd zou worden.
Boeren lijken goed af te zijn met een FvD beleid, maar die zouden uiteraard zwaar bedrogen uitkomen wanneer Nederland de EU verlaat en zij al die EU-subsidie waar ze nu van profiteren zouden mislopen.
Maar er zullen veel bedrijven zijn en veel sectoren waarvoor het buitengewoon opportuun is ecologische/klimatologische maatregelen whatsoever als volkomen overbodig te beschouwen en zich mét Baudet op het comfortabele standpunt te stellen dat stikstof en co2 alleen maar heel erg goed is voor de plantjes.

De politieke leugens van Baudet zouden wel eens heel goed in de electorale markt kunnen liggen; dat belang, dat voordeel, vormt natuurlijk ook de voedingsbodem waarin die leugens en ontkenneningen ontspruiten in het brein van Baudet.

Heeft-ie ontegenzeggelijk -net als zijn media-gebruik/misbruik bv op twitter- overgenomen van Trump (climate-change is a hoax from China)

When the ego cries the soul rejoices (Camilla Sanderson)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

tontoos

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 58
Ma Feb 17, 2020 3:28 pm Reageer met quote

Die man weet wat de mensen graag willen horen en daar gaat hij mee verder.
Als ik die man hoor praten heb ik al eten en gedronken,

Ik ben een aktieve man die graag bezig met allerlei dingen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8118
Ma Feb 17, 2020 5:06 pm Reageer met quote

De wereld (kiezer) wil bedrogen worden, dat is al een oud gezegde. Baudet maakt daar onbeschaamd gebruik van en kijk hoeveel mensen daar in gaan trappen.....

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

luus51

Stamgast
Stamgast
Vr Feb 21, 2020 2:50 am Reageer met quote

Baudet haalde zich de woede van Kamerleden op de hals door te zeggen dat de EU een ‘openlijk’ plan of ‘complot’ hanteert om de ‘bevolkingen van Europa tot één amalgaam te maken’, ofwel tot een samengesmolten bevolking. Dat doet denken aan de als extreemrechts betitelde omvolkingstheorie, waarvan vaker wordt gezegd dat Baudet die aan zou hangen, na een tweet hierover.

Verzwakken

Baudet hield voet bij stuk: ,,Ik ben ervan overtuigd dat het idee om de natiestaten te verzwakken door massale migratie, door open grenzen (…) een vast onderdeel is van de Europese ideologie. De Europese ideologie, van de EU dus.’’

https://bit.ly/2vSc5AO

Meneer laat zijn ware gezicht zien. Maar daarop aan gesproken ontkent hij het doodleuk, wat een kwast!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13241
Ma Feb 24, 2020 2:22 am Reageer met quote

De conclusie lijkt langzamerhand gerechtvaardigd dat Baudet aan een ernstige vorm van amnesie lijdt. Het Algemeen Dagblad meldt dat Baudet echt zijn dikastocratie in werking gaat stellen om Buitenhof af te dwingen dat hij niet heeft gezegd in de Tweede Kamer wat hij in de Tweede Kamer heeft gezegd.

Lees verder in het AD: Baudet stapt naar rechter, Buitenhof gaat uitlatingen niet rectificeren

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 321
Ma Feb 24, 2020 3:10 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
De conclusie lijkt langzamerhand gerechtvaardigd dat Baudet aan een ernstige vorm van amnesie lijdt. Het Algemeen Dagblad meldt dat Baudet echt zijn dikastocratie in werking gaat stellen om Buitenhof af te dwingen dat hij niet heeft gezegd in de Tweede Kamer wat hij in de Tweede Kamer heeft gezegd.

De eendagsvlieg Baudet is hard op weg naar de uitgang.
Ik ben benieuwd wie zijn opvolger wordt en hoe die persoon een nieuw op te richten partij zal noemen. Misschien wel RH: Roomwit Holland.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27413
Ma Feb 24, 2020 3:57 pm Reageer met quote

Dat was al van te voren te voorzien.
Toen hij met zijn uil begon wist ik al dat hij veel beter op z'n plaats zou zijn in het theater...

Daarom heb ik die angst voor zijn persoon ook nooit zo begrepen...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 7 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Plaats reactie