Basisinkomen? Straks het goede moment?
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1046
Zo Mrt 22, 2020 2:45 am Reageer met quote

Dit topic is een spin-off uit een corona discussie en om het overzichtelijk te houden, nu dus een nieuw topic:

barth. schreef:
Prlwytzkofsky schreef:

En als we de economie weer gaan starten kunnen we wellicht ook eens gaan denken over het invoeren van een basisinkomen voor alle mensen.

Maar dat lijkt me een heel ander onderwerp.

Het verbaast me een beetje dat jij dat als een ander onderwerp ziet maar het kan zijn dat jij dat onderwerp vanuit een heel andere kant aanvliegt dan ik. Ik zal uitleggen waarom ik die opmerking hier geplaatst heb.
In deze omstandigheden is het zo dat de overheid zowel bedrijven die arbeidstijd verkorting aanvragen ondersteunt met geld, maar feitelijk de werknemers. Ook zzp-ers gaan een uitkering ontvangen van de overheid en beiden zou je kunnen zien als staatssteun. Maar, je zou het ook kunnen zien als een aanvulling op hun inkomen. Of, in andere woorden, als aanvulling tot een basis inkomen. Deze redenatie volgend vind ik het niet echt een ander onderwerp maar ik zal er wel een ander topic over starten al was het alleen maar om het forum een beetje leesbaar te houden.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pagina 1 van 1

Plaats reactie