Lockdown voor de fotowedstrijd voor de maand april ongewenst
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators
Plaats reactie

ruudriekje

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 6
Ma Mrt 23, 2020 12:34 am Reageer met quote

Fotowedstrijd. Ik doe hier al lang met veel plezier aan mee, maar het onderwerp Lockdown voor april vind ik op dit moment zeer ongepast.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4964
Ma Mrt 23, 2020 1:48 am Reageer met quote

Dat vind ik ook niet kunnen, tjonge hoe verzin je het!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3231
Za Mrt 28, 2020 4:54 pm Reageer met quote

We zitten in gedeeltelijke lockdown, dat is onze realiteit. De fotowedstrijd heeft dit onderwerp zodat deelnemers dit visueel kunnen maken. Fotografie is een kunstvorm zodat je realiteit en emotie via metaforen visueel kunt maken.

Is het ook ongewenst als er liedjes over de lockdown worden geschreven. Kunst is toch een vorm van vrije expressie?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13179
Za Mrt 28, 2020 5:52 pm Reageer met quote

Met de beste wil van de wereld zou ik niet kunnen bedenken waarom de actualiteit geen onderwerp van een fotowedstrijd zou kunnen zijn. Ik ben fan van World Press Photo, al is het alleen omdat een foto vaak meer zegt dan duizend woorden. Wat zou er ongewenst kunnen zijn aan die foto's, die mooie dingen maar ook alle ellende van de wereld laten zien? De integriteit van een nieuwsfoto, altijd een spanningsveld, ligt wat mij betreft in de foto zelf besloten en niet in de aanleiding om die te schieten. Zo'n spanningsveld is op dit moment natuurlijk het afstand houden van elkaar waardoor massaal erop uit trekken naar buiten met onze camera's niet aan de orde is. Laat dat dan maar zien!

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4260
Za Mrt 28, 2020 7:38 pm Reageer met quote

De Dam maandag 23 maart 14.00u

idem

Een van 'de negen straatjes' 23 maart 14.00u

Vanmorgen 28 maart 7.45 Marnixplein kijkrichting Kinkerstraat

When the ego cries the soul rejoices (Camilla Sanderson)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13179
Zo Mrt 29, 2020 1:43 am Reageer met quote

Dat o.a. bedoel ik. De dashcamvideo's van mijn woon/werkverkeer met een dramatisch verschil in verkeersdrukte voor en nu, mijn potentiële bijdrage, kan ik hier helaas niet kwijt. Fotografie moet ik nodig weer eens gaan doen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Antw.: 199
Zo Mrt 29, 2020 1:53 am Reageer met quote

De opdracht voor de fotowedstrijd 'Lockdown' hoeft m.i. niet te betekenen dat het foto's vol kommer en kwel hoeven te zijn. Er zijn momenteel veel goede initiatieven van mensen om elkaar te steunen. Dat gegeven kan je ook meenemen in een fotowedstrijd.

Goede foto's Nicolaas. Dit klinkt misschien vreemd maar door die lege stad vallen de gebouwen meer op en de vaak mooie en aparte architectuur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie