Corona en alles wat hieraan gerelateerd is
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27310
Wo Mrt 25, 2020 3:36 pm Reageer met quote

Maar ze weten ook dat we een bijtgrage ongelovige hond hebben...

Dus ze zullen wel naar de buren gaan...
Very Happy

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 415
Za Mrt 28, 2020 1:46 am Reageer met quote

wat ik opmerkelijk vindt is dat de comfortzone steeds kleiner wordt, dus het contact tussen mensen steeds minder wordt, het contact, zeg maar de postings ook steeds minder worden.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 415
Za Mrt 28, 2020 1:51 am Reageer met quote

wt ik bet veel om me heen hoor< dit is geen natuurlijke uitbraak van een virus, het is in scene gezet, allerhande complottheorien worden van stal gehaald.

ikgeloof niet zo in complotthoerie maar toch

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13179
Za Mrt 28, 2020 4:45 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
wt ik bet veel om me heen hoor< dit is geen natuurlijke uitbraak van een virus, het is in scene gezet, allerhande complottheorien worden van stal gehaald.

De 'grap' is dat die complotters met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dezelfden zijn die de klimaatcrisis puur aan de natuur toeschrijven ipv aan menselijk handelen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 27310
Za Mrt 28, 2020 10:52 am Reageer met quote

Wat ik vooral verontrustend vind is dat een 'simpel" virus in staat is om een hele wereldeconomie te ontwrichten. En dat zou kwade geesten wel eens op een idee kunnen brengen...

Ik geloof ook niet zo in complottheorieën. Van de andere kant is het ook niet helemaal uit te sluiten. In hoeverre weet men wat er allemaal in die laboratoria over de hele wereld wordt uitgespookt..?

Faber quisque fortunae suae

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2961
Za Mrt 28, 2020 4:13 pm Reageer met quote

Complottheorie,
Alles op Aarde leeft,ook de Aarde zelf.
Nu heeft de Aarde besloten om het grootste virus dat ooit hier heeft geleefd
( de Mens ) die de oppervlakte heeft misbruikt en uitgeleefd en er niets voor heeft terug gegeven ,uit te dunnen of uit te roeien.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13179
Za Mrt 28, 2020 5:31 pm Reageer met quote

Het kan in ieder geval geen kwaad om lering te trekken uit deze pandemie. Ik sluit niets uit maar omdat het zeker niet de eerste keer is sinds mensenheugenis ben ik sterk geneigd om menselijke manipulatie als aanstichter als onwaarschijnlijk te beschouwen. Een eeuw geleden was er nog amper iets bekend over virussen, laat staan over biotechnologie op dat gebied maar toch zag een simpel type H1N1 virus kans om de Spaanse griep te veroorzaken met talloze dodelijke slachtoffers tot gevolg. En dat in een tijd zonder vliegverkeer en een veel kleinere wereldbevolking. Natuurlijk speelde WO I met alle verplaatsingen van soldaten, ontberingen door die oorlog en het ontbreken van resistentie van de jonge volwassenen een grote rol. Analyses achteraf hebben overigens met vrij grote zekerheid aangetoond dat de Spaanse griep in de VS is ontstaan. Die kan Donald Trump in zijn zak steken:
Wikipedia schreef:
Hoewel het de Spaanse griep genoemd wordt, ligt de oorsprong van deze ziekte naar alle waarschijnlijkheid in Amerika. In januari 1918 brak in Haskell County, Kansas, een griepepidemie uit die niet ouderen en kinderen trof, maar jongvolwassenen. In februari viel een aantal doden. De plattelandsarts stuurde een beschrijving naar de gezondheidsautoriteiten, die haar op 5 april publiceerden.

De epidemie was eind februari weer even plotseling verdwenen als ze was gekomen, en de opgeroepen jongemannen uit de streek hadden zich voor legerdienst gemeld bij Camp Funston, Fort Riley. Prompt brak daar de ziekte uit, te beginnen met de legerkok op 4 maart. De troepentransporten naar Europa zorgden voor een verdere verspreiding. Dit nieuwe virus, van het subtype H1N1, heeft uiteindelijk geleid tot de pandemie.

Over de invloed van menselijk gedrag op zo'n virusinfectie is de geschiedenis van de Spaanse griep zeer leerzaam, vind ik. Er zijn verschillen maar ook frappante overeenkomsten: Spaanse griep

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

plusser45

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Za Mrt 28, 2020 8:16 pm Reageer met quote

christoffel schreef:
Complottheorie,
Alles op Aarde leeft,ook de Aarde zelf.
Nu heeft de Aarde besloten om het grootste virus dat ooit hier heeft geleefd
( de Mens ) die de oppervlakte heeft misbruikt en uitgeleefd en er niets voor heeft terug gegeven ,uit te dunnen of uit te roeien.

Dat de aarde leeft ben ik het helemaal met je eens en die laat nu weer eens zien dat de natuur de baas is en niet de mens die denkt alles maar naar hun hand te kunnen zetten zoals de laatste jaren, alles kon en moest maar zoals de mens dat wilde. Een overschot aan alles en echt genieten en tevreden zijn was er niet meer bij jammer genoeg. Misschien komen we weer met beide voeten op de grond na deze moeilijke periode, ik hoop het van harte.

Laat je niet leven, maar leef zelf.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4260
Za Mrt 28, 2020 8:50 pm Reageer met quote

De mens=natuur. Daar moet je geen tegenstelling van willen maken vind ik.
Wel vormt de mens een plaag voor andere levensvormen in veel gevallen en in veel opzichten.
Daar staat weer tegenover dat wij mensen meer en meer beginnen te beseffen dat niet te willen, dat we niet langer die enorme roofbouw op de overige natuur willen plegen. Want we zagen daarmee aan de tak waarop we zitten. Een tak die over een immens diepe afgrond hangt.
Maar jeetje, er is in razendsnel tempo al zoveel vernuftigs ontwikkeld om dat te voorkomen. Circulaire landbouwmethodes, vormen van energiewinning, recyclingtechnieken, we hoeven echt niet in fatalisme te vervallen zou ik menen

Overigens: leuk dat je je aangemeld hebt en meedoet hier 45plusser!

When the ego cries the soul rejoices (Camilla Sanderson)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

plusser45

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Za Mrt 28, 2020 9:12 pm Reageer met quote

De mens is natuur schrijf je, ik ben het daar niet mee eens. De mens is een heel klein onderdeel van de natuur en die natuur bepaalt toch hoe ons leven er verder uit gaat zien. En ergens denk ik dat we als mens te veel macht probeerde te hebben over de natuur/aarde. Alles is een keer opgebruikt en dat zal ook met de aarde gaan jammer genoeg.

Laat je niet leven, maar leef zelf.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 724
Za Mrt 28, 2020 9:14 pm Reageer met quote

In rioolwater is inmiddels het virus ook al geconstateerd gelukkig nog niet in het drinkwater uit de kraan. Ontstaat er weer een run op flessen water ???

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1046
Zo Mrt 29, 2020 1:28 am Reageer met quote

We hebben het in ons land gezien dat hamsteren. In de VS doen ze het nu ook en veel vuurwapens en munitie. Als dáár ook maar even een voedseltekort ontstaat............

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

ThirzaR

Stamgast
Stamgast
Antw.: 199
Zo Mrt 29, 2020 1:57 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
We hebben het in ons land gezien dat hamsteren. In de VS doen ze het nu ook en veel vuurwapens en munitie. Als dáár ook maar even een voedseltekort ontstaat............

Onbegrijpelijk maar wel héél Amerikaans natuurlijk. Die schieten elkaar waarschijnlijk overhoop als er voedseltekorten ontstaan. Ik blijf het een heel vreemd land vinden met een voor mij niet te volgen bevolking.

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Zo Mrt 29, 2020 3:01 am Reageer met quote

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we getuigen zijn van de uitbraak van een pandemie die wel eens veel meer doden zal gaan opleveren dan de spaanse griep (ong. 50 miljoen doden).
Probeer ik paniek te veroorzaken? Nee, natuurlijk niet. Ben ik een pessimist? Nee, ook niet maar wel een realist.

Bekend is dat de besmettingsgraad van dit virus verdubbeld in ongeveer drie dagen. De Stad New York heeft nu 25.000 besmettingen dus volgende week zondag ligt dat getal op 100.000 stuks. Je bent toch wel naïef als je denkt of hoopt dat die stad dat aan gaat kunnen,

En als je naar Afrika kijkt: Daar hebben héél veel mensen geen schoon water en al helemaal geen zeep en de medische infrastructuur is ronduit triest. Dus geen handen wassen en slechte hygiëne en IC? Wat is dat?

En de cijfers zijn onbetrouwbaar want: In Rusland pas 4 doden? Werkelijk?

Ik hoop oprecht dat mijn gevoel geen waarheid gaat worden maar voorlopig vrees ik het ergste.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 724
Zo Mrt 29, 2020 2:21 pm Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:

En als je naar Afrika kijkt: Daar hebben héél veel mensen geen schoon water en al helemaal geen zeep en de medische infrastructuur is ronduit triest. Dus geen handen wassen en slechte hygiëne en IC? Wat is dat?

Ik hoop oprecht dat mijn gevoel geen waarheid gaat worden maar voorlopig vrees ik het ergste.

Zijn er cijfers van besmettingen bekend uit Afrika?

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Zo Mrt 29, 2020 2:48 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:

Zijn er cijfers van besmettingen bekend uit Afrika?

Jazeker : https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/verspreiding

Maar nogmaals, de cijfers zijn zeer onbetrouwbaar.

Lyle Rossiter

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Mrt 30, 2020 10:43 am Reageer met quote

plusser45 schreef:
De mens is natuur schrijf je, ik ben het daar niet mee eens. De mens is een heel klein onderdeel van de natuur en die natuur bepaalt toch hoe ons leven er verder uit gaat zien. En ergens denk ik dat we als mens te veel macht probeerde te hebben over de natuur/aarde. Alles is een keer opgebruikt en dat zal ook met de aarde gaan jammer genoeg.

De mens is een heel klein onderdeel van de natuur, helemaal met je eens, maar dat maakt hem toch niet anders dan alleen maar natuur. En niet iets dat tegenover 'de natuur' geplaatst kan worden zoals veel wordt gedaan. We zijn niet anders dan een deel van de natuur.
Al zou de mens heel de rest van de natuur vernietigen, dan werd uiteindelijk de natuur door zichzelf vernietigd, niet door iets wat van buiten de natuur kwam.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2539
Ma Mrt 30, 2020 6:38 pm Reageer met quote

[quote="NicolaasP"]
plusser45 schreef:
De mens is natuur schrijf je, ik ben het daar niet mee eens. De mens is een heel klein onderdeel van de natuur en die natuur bepaalt toch hoe ons leven er verder uit gaat zien.

Alles is onderdeel van de natuur, zowel de mens als een virus vallen onder dezelfde natuur.
Waar we nu mee geconfronteerd worden is dat intelligentie of superieur bewustzijn (mensheid) niks voorsteld in de totale evolutie, onze soort (mens) kan net zo gemakkelijk uitsterven als andere soorten ooit hebben gedaan en dat zou dus ook kunnen door een klein onzichtbaar virus, dat maakt deze pandemie wel duidelijk.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2539
Ma Mrt 30, 2020 6:43 pm Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we getuigen zijn van de uitbraak van een pandemie die wel eens veel meer doden zal gaan opleveren dan de spaanse griep (ong. 50 miljoen doden).
Probeer ik paniek te veroorzaken? Nee, natuurlijk niet. Ben ik een pessimist? Nee, ook niet maar wel een realist.

Bekend is dat de besmettingsgraad van dit virus verdubbeld in ongeveer drie dagen. De Stad New York heeft nu 25.000 besmettingen dus volgende week zondag ligt dat getal op 100.000 stuks. Je bent toch wel naïef als je denkt of hoopt dat die stad dat aan gaat kunnen,

En de cijfers zijn onbetrouwbaar want: In Rusland pas 4 doden? Werkelijk?

En wat te denken van b.v. India nu?
We zijn er nog lang niet, als in sloppenwijken en arme wereldstreken of vluchtelingenkampen het virus in alle hevigheid losbreekt gaat de verspreiding wsl. razendsnel.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Mrt 30, 2020 8:23 pm Reageer met quote

Niet te geloven dit...

Op EenVandaag wordt als onderwerp de Corona-uitbraak in Queens aangekondigd. Nergens woedt het virus zo erg als in die wijk in New York.

We googelen even op 'Queens' want ik weet weinig af van die wijk

En dan vind je dit

Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie