corona loopt uit de hand
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 588
Zo Okt 11, 2020 12:32 am Reageer met quote

de cijfers van elke dag zijn telkens weer teleurstellend, ondanks de maatregelen stijgt het aantal besmette mensen explosief.

Hoe komt dat toch?

Ik denk dat we echt veel te soft zijn en liever lullen dan poetsen.

een maatregel als het "dringend advies van mondkapjes"
als ik in de super of bouwmarkt kom dan draagt misschien 10% een mondkapje.

Ik ben ervan overtuigd dat de maatregelen veel duidelijker moeten zijn en de handhaving ook

mondkapjes verplicht, overal behalve in de buitenlucht.
boete zeer fors.
cafe's bars enz die zich niet aan de regels houden per direct sluiten.
geen uitzonderingen.
alles wat niet nodig is voor de eerste levensbehoefte sluiten.
het leger inzetten voor handhaving.
geen miljarden voor bedrijven die het zowiezo niet zouden overleven (bijv KLM)

Je kan er ook voor kiezen om het zijn gang te laten gaan, gewoon doorgaan met waar we mee bezig zijn en over een half jaar kijken wat de schade is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Gribou---Greet

Stamgast
Stamgast
Antw.: 426
Zo Okt 11, 2020 2:04 am Reageer met quote

@ Nandes

Je vraagt je af : Hoe komt dat toch Question Het antwoord daarop is niet zo moeilijk , ten eerste houden veel mensen zich niet aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen en ten tweede de regering reageert niet adequaat op de situatie van elke dag weer zoveel besmettingen en ziekenhuis opnames er bij.
Ik vind het heel erg dat ze nog steeds geen strengere maatregelen afkondigen waardoor nu ook de reguliere zorg al moet worden afgeschaald , ze blijven achter de feiten aanlopen Sad

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 363
Zo Okt 11, 2020 2:37 am Reageer met quote

Ik verwacht dat Rutte tijdens de persconferentie van komende dinsdag hard gaat uitpakken. In de trant van: wie niet horen wil moet maar voelen.
Hij heeft groot gelijk.
Dan zitten we met z´n allen weer ongezellig in het lockdown-schuitje.
Het is het ergst voor mensen die aangewezen zijn op anderen (b.v. in verpleeghuizen) en voor wie de reguliere zorg naar achteren wordt geschoven en die maar moeten afwachten wanneer ze weer aan de beurt zijn.

herman50

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 32
Di Okt 13, 2020 1:12 pm Reageer met quote

je vraagje idd af waar moet dat heen, is ´men´ bang om harde maatregels te nemen omdat ´men´ wel eens boos - zou kunnen worden,,,,,, ja hoor eens wat moet dat moet en zoniet? ,, Shocked -
heb ook van 1/2 Maart m´n broer niet gezien , gelukkig zitten we op de zelfde golflengte maar leuk is anders, ,wat moeten we dan? ,,gewoon afwachten simpel as dat ...!
vroeger was het waarom niet?... Omdat ik dat zeg ... vroeg niet nog een keer waarom? , dan waren de rapen gaar ,,,,ook nu is het ,,omdat wij het zeggen ....maarja ?-----
Embarassed

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5011
Di Okt 13, 2020 1:19 pm Reageer met quote

Het excuus van veel mensen is "ik draag geen mondkapje want het is niet verplicht" hoe dom kun je zijn!!
Er is geen excuus meer om je niet aan de maatregelen te houden, dat geldt voor jong en oud, het virus heeft iedereen al in de greep en er moet hard worden ingegrepen, helaas moeten de degenen die het allemaal op orde hebben onder de kwaden lijden!!!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

herman50

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Okt 13, 2020 1:51 pm Reageer met quote

het is waarschijnlijk ook het kudde gevoel ,,hij doet het niet waarom ik wel ,,,en dat is moeilijk om door te dringen bij dat soort mensen,, soms denk ik wel eens zijn die niet enorm bang, oke het is niet leuk, maar om dan zo je eigen te laten kennen sorry
en om te zeggen je doet het alleen ,dat lukt je niet we moeten het toch echt zeker weten samen doen , zoniet is het foute boel kijk over de hele wereld overal duikt het virus op nergens kan je zeggen hier ben ik er vrij van , .... Confused

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4575
Wo Okt 14, 2020 1:46 pm Reageer met quote

Corona gaat zeker uit de hand lopen. Jort Kelder, Leon de Winter en Baudet zetten daar volop op in.
Jort Kelder gister in de Vooravond: "we moeten wel erg veel inleveren om een heel klein groepje kwetsbare mensen te beschermen."
Baudet op twitter komt met een bericht dat in een bepaalde periode een bepaalde griep ergens meer doden eiste dan coviod-19 dat daar nu doet.

Maar het gaat niet (alleen maar) over doden, over een mortaliteitscijfer

Het gaat erom dat wanneer je geen maatregelen neemt of wanneer mensen zich daar geen reet van aantrekken -waar Baudet naartoe wil- we in Nederland komen te zitten met ziekenhuizen die geen patienten meer op kunnen nemen, geen patienten meer kunnen behandelen, ook niet mensen die om andere redenen behandeld moeten worden.

Zijn het simulanten Leon de Winter, Baudet, Jort Kelder, de vele en in aantal exponentieel stijgende covid-19 patiënten die nu de situatie in de ziekenhuizen al zowat onwerkbaar maken?

Viroloog-Alex-Friedrich-als-corona-vrij-spel-krijgt-belanden-2-miljoen-Nederlanders-in-het-ziekenhuis

Baudet schreef of tetterde nog maar kort geleden dat de bestaande politieke partijen de vernietiging van Nederland op het oog hebben. Zou dat projectie zijn geweest?

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

herman50

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Okt 14, 2020 2:12 pm Reageer met quote

ja en we wisten het ja zag het aankomen , die vrijheid is duur betaald ,,,maar dat is niet zo zeggen ze dan hun willen dat ze maken ons kapot, oke kan wel maar om iets terug te doen voor een ander schijnt tegenwoordig wel heel moeilijk te zijn , als er iets niet bevalt schreeuwen protesteren en gooien met de vrijheid die in gedrang komt
maar wat willen ze dan ,, laat maar gaan dat virus? -zou haast zeggen blij dat ik al zo oud ben - maar jonges, kom op dat kan toch zo niet wees eerlijk -als dat kan- .. ja ,zit ook hele dagen in een huis de hele dag maar afwachten en wat zie je buiten of er niks aan de hand is zou zeggen sterkte

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17953
Wo Okt 14, 2020 8:19 pm Reageer met quote

herman50 schreef:
ja en we wisten het ja zag het aankomen...

kunnen we dan direct onze premier er op afrekenen: wanbeleid!
geef je de burger één vinger, pakt zij / hij direct de hele hand

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 846
Wo Okt 14, 2020 8:27 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
herman50 schreef:

daar moet je de burger op afrekenen.!!!!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13641
Wo Okt 14, 2020 9:56 pm Reageer met quote

Het gebrek aan duidelijkheid, achter de feiten aanlopen en erger, feiten negeren, moet wel degelijk de overheid aangerekend worden. Laat een van die feiten de volksaard zijn maar het totale beleid is een puinbak. Dat vond ik gaandeweg al en nu blijkt dat een groot aantal wetenschappers er net zo over te denken:
Quote:
Het ergste wat je van een wetenschappelijk instituut kunt zeggen is dat ze niet genoeg van de wetenschap weten. Dat is precies wat een groep internationale topwetenschappers zegt over het RIVM en Jaap van Dissel.

Volgens de wetenschappers ligt het feit dat Nederland het zoveel slechter doet dan de meeste andere landen aan het RIVM. “De relatief slechte prestaties van Nederland in het anticiperen en bestrijden van de tweede golf van de pandemie zijn naar onze mening deels te wijten aan het feit dat wetenschappelijke inzichten over de verspreiding van Covid-19 die in de wetenschappelijke wereld inmiddels algemeen aanvaard zijn in Nederland te laat en te weinig het beleid hebben bepaald.”

De oproep is geschreven door Ad Bax (NIH, Maryland), Daniel Bonn (Universiteit van Amsterdam), Daan Frenkel (University of Cambridge), Detlef Lohse (Universiteit Twente), en is mede ondertekend door 37 onderzoekers, onder wie Nynke Dekker (TU Delft), Robbert Dijkgraaf (Princeton), Bob Pinedo (VU) en Cisca Wijmenga (Rijksuniversiteit Groningen).

Een imposante lijst wetenschappers met een duidelijke mening: het RIVM weet niet wat de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen zijn op het gebied van Covid en geeft dus verouderde adviezen.

Conclusie van het manifest: ‘Het had niet zo ver hoeven komen – en het kan zo niet verder.’

Lees verder: Topwetenschappers doen frontale aanval op Jaap van Dissel en het OMT

Duitsland, zeker vergelijkbaar met Nederland, doet het stukken beter:
Quote:
Wat verklaart het grote verschil in het aantal coronabesmettingen in Nederland en Duitsland? Vier wetenschappers die beide landen goed kennen, geven hun analyse. ‘Die influencers in de media... Een dieptepunt. In Duitsland absoluut ondenkbaar.’

Heeft het coronavirus inmiddels geleerd geografische grenzen te herkennen? Zo belachelijk als deze speculatie is, zo realistisch lijkt hij als je de coronacijfers Nederland en Duitsland naast elkaar legt. Het aantal besmettingen per 100 duizend personen lag in Nederland de afgelopen twee weken rond 210. In de naburige Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, met ongeveer evenveel inwoners, waren het er 37,8 – vijf keer zo weinig.

Lees verder: Waarom niet Nederland het coronawonderland is maar Duitsland

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

herman50

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Okt 15, 2020 9:19 am Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
herman50 schreef:

dat is natuurlijk je grootste waanzin oke misschien maar hoeveel mensen moet hij ´tevreden´ houden,en geef de burger een vinger en HIJ-de burger- heeft twee handjes vol ipv mee te werken en dan is het leve de lol ,maar als er poep aan de knikker komt wel hard roepen om hulp , die je zelf hebt afgeschoten?? kom op wees eerlijk doe effe -gezellig mee- en dan daarna kun je doen wat je wilt

nandes57

Stamgast
Stamgast
Vr Okt 23, 2020 11:38 pm Reageer met quote

Elke dag rond een uur of 2 de spanning van, "is het aantal besmettingen gedaald' elke dag weer teleurgesteld, weer hoger.

afgelopen dinsdag weer strengere maatregelen afgekondigd, gaat het helpen is dan de vraag, het antw hierop laat 2 weken op zich wachten.
intussen stijgt het aantal besmettingen nog harder en wordt er al snel geroepen om een totale lockdown.
er wordt besloten eerst af te wachten op de resultaten van de ingreep van afgelopen week.

Het lijkt mij een verstandig besluit.

achteraf zal iedereen zeggen hoe het beter had gekund, achteraf is iedereen wijs.

Conny48

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 85
Za Okt 24, 2020 2:07 am Reageer met quote

Ik heb me vanaf het begin verbaasd dat de grenzen niet meteen op slot zijn gegaan..
Misschien,als deze hoge aantallen zo door gaan toch een avondklok?

wo man singt, da lasse dich ruhig nieder, böse Menschen haben keine Lieder

nandes57

Stamgast
Stamgast
Za Okt 24, 2020 2:24 am Reageer met quote

Conny48 schreef:
Ik heb me vanaf het begin verbaasd dat de grenzen niet meteen op slot zijn gegaan..
Misschien,als deze hoge aantallen zo door gaan toch een avondklok?

het is een moeilijke keuze, hoe strenger de maatregelen hoe groter de schade aan de economie ( ons inkomen) dus ook aan de zorg enz enz

herman50

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Za Okt 24, 2020 9:05 am Reageer met quote

begrijp het ook niet als oudere ben je dagen thuis ,je ´gehoorzaamd` en wat doet de rest? gewoon doorgaan of de neus bloed ,,eigenwijs , bang of enorme egotrippers...elkaar opjutten maargoed afwachten -wéér-

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 24, 2020 11:54 am Reageer met quote

Het is die verdeeldheid in ons land (en niet alleen hier natuurlijk) in combinatie met de al groter noodzaak ons allemaal aan de corona-maatregelen te houden om een erger calamiteit te voorkomen wat de situatie waarin we ons bevinden zo netelig maakt.
Het is maar een kleine meerderheid in Nederland die op dit moment zou opteren voor een rigide lockdown.
Een enorm aantal zal zich daar -met hand en tand misschien- tegen willen verzetten.

Rutte moet een gordiaanse knoop doorhakken. Er speelt zich echt een tragedie af, een echte oplossing is er niet. Het gaat altijd veel mensen pijn doen, en hij zal het nooit goed doen (in de ogen van iedereen). En het is dus mogelijk dat hij van twee kwaden de minst kwade kiest, het in moreel opzicht beste besluit neemt wat (in mijn ogen) die rigide lockdown uit te roepen is wanneer de komende dagen de stijging doorgaat, maar dat hij daarmee het omgekeerde alleen maart bereikt. Doordat mensen daar geen gehoor aan geven of zelfs alle genomen maatregelen in de wind gaan slaan uit protest.

Wie zou er in zijn schoenen willen staan. Echt ik heb enorm met die man te doen

wegens ernstige spel/tikfouten

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Za Okt 24, 2020 2:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2715
Za Okt 24, 2020 12:42 pm Reageer met quote

Het is enorm moeilijk, er zijn vele facetten die meespelen.
Ik denk dat het hoge aantal besmettingen ook komt omdat we door het vele testen nu weten dat er meer besmettingen zijn, dat was afgelopen voorjaar niet zo, ik vermoed dat er toen ook veel meer besmettingen waren zonder dat we het wisten.

Dat de situatie momenteel zeer ernstig is, moge duidelijk zijn.
Het grootste verschil zit hem er wat mij betreft in, dat we nu weten dat met een lockdown het virus niet verslagen is, ook niet als er nu weer 1 komt, dat we ook na een lockdown niet gewoon verder kunnen, maar er beperkende maatregelen nodig zullen blijven zijn.
Verder was iedereen in de 1e lockdownfase samen heel eensgezind om het virus er onder te krijgen, nu is iedereen moe vh virus en de ellende die het voorbrengt (inclusief ikzelf).
Zorgpersoneel kan het veel minder opbrengen dan in de 1e fase om deze nieuwe stijging op te brengen en dat terwijl de druk veel hoger is dan in de 1e fase omdat er nu veel meer uitval is onder zorgpersoneel dan in de 1e fase met alle gevolgen van dien.
https://www.trouw.nl/zorg/roostergaten-en-wachtlijsten-de-zorg-is-ziek-en-moe~bc08c33d/
Economisch gezien komt deze 2e piekfase ook veel harder aan en de politiek doet zijn best met steunpakketten, maar dat kan ook niet oneindig.
Mensen zijn psychisch nu een stuk minder weerbaar dan tijdens de 1e fase en ook omdat het zolang duurt komt er meer weerstand tegen corona maatregelen.
Kortom, het ziet er niet goed uit voor ons allemaal de komende tijd is mijn idee, ik ben niet voor een nieuwe totale lockdown, ik voorzie daarvoor teveel ellende ontstaan en alleen met die lockdown ben je er niet, dus ik ben voor langere tijd strenge maatregelen, waardoor we eraan wennen en we ons een andere leeftstijl aanmeten en ons houden aan de gedragregels.

En ik ga ook niet de regering/politiek de schuld geven van deze 2e pandemie, we zijn wat mij betreft zelf voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor deze 2 e golf, doordat we ons niet willen houden aan de gedragsregels, zelfs niet aan de meest simpele zoals anderhalve meter afstand en niet in met teveel mensen tegelijk bij elkaar.

Laatst aangepast door dagmar57 op Za Okt 24, 2020 2:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt

herman50

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Za Okt 24, 2020 12:44 pm Reageer met quote

NickolaasP,,een antwoord waar geen woord van te veel is , chapau , alleen als anderen het nou maar eens zouden willen lezen, het zou zo anders kunnen, maar nee niet hier ,, wat moet er dan gebeuren ,,

Embarassed Embarassed

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 24, 2020 3:04 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Het is enorm moeilijk, er zijn vele facetten die meespelen.
Ik denk dat het hoge aantal besmettingen ook komt omdat we door het vele testen nu weten dat er meer besmettingen zijn, dat was afgelopen voorjaar niet zo, ik vermoed dat er toen ook veel meer besmettingen waren zonder dat we het wisten.

Dat de situatie momenteel zeer ernstig is, moge duidelijk zijn.
Het grootste verschil zit hem er wat mij betreft in, dat we nu weten dat met een lockdown het virus niet verslagen is, ook niet als er nu weer 1 komt, dat we ook na een lockdown niet gewoon verder kunnen, maar er beperkende maatregelen nodig zullen blijven zijn.
Verder was iedereen in de 1e lockdownfase samen heel eensgezind om het virus er onder te krijgen, nu is iedereen moe vh virus en de ellende die het voorbrengt (inclusief ikzelf).
Zorgpersoneel kan het veel minder opbrengen dan in de 1e fase om deze nieuwe stijging op te brengen en dat terwijl de druk veel hoger is dan in de 1e fase omdat er nu veel meer uitval is onder zorgpersoneel dan in de 1e fase met alle gevolgen van dien.
https://www.trouw.nl/zorg/roostergaten-en-wachtlijsten-de-zorg-is-ziek-en-moe~bc08c33d/
Economisch gezien komt deze 2e piekfase ook veel harder aan en de politiek doet zijn best met steunpakketten, maar dat kan ook niet oneindig.
Mensen zijn psychisch nu een stuk minder weerbaar dan tijdens de 1e fase en ook omdat het zolang duurt komt er meer weerstand tegen corona maatregelen.
Kortom, het ziet er niet goed uit voor ons allemaal de komende tijd is mijn idee, ik ben niet voor een nieuwe totale lockdown, ik voorzie daarvoor teveel ellende ontstaan en alleen met die lockdown ben je er niet, dus ik ben voor langere tijd strenge maatregelen, waardoor we eraan wennen en we ons een andere leeftstijl aanmeten en ons houden aan de gedragregels.

En ik ga ook niet de regering/politiek de schuld geven van deze 2e pandemie, we zijn wat mij betreft zelf voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor deze 2 e golf, doordat we ons niet willen houden aan de gedragsregels, zelfs niet aan de meest simpele zoals anderhalve meter afstand en niet in met teveel mensen tegelijk bij elkaar.

Volledig eens met je Dagmar
Inhakend op het vetgedrukte: veel bedrijven die meteen al reddeloos verloren leken kregen -bij mekaar miljarden- steun. Veel bedrijven die het mogelijk nog uit konden zitten met die steun zien ook nu het einde naderen.

Vele miljarden uitgegeven om (achteraf) reddeloos verloren bedrijven te redden lijken daarmee 'verkwist' te zijn. 'We hadden dit allemaal al kunnen zien aankomen' zullen politieke demagogische aasgieren zeggen (of orakelen dat nu al)

We zitten met elkaar diep in de shit, verwijten helpen ons daar echt niet uit, integendeel

@Herman: laten we hopen op een snelle vaccinatiemogelijkheid. Daar is het wachten op. Dan wordt alles pas weer een beetje beheersbaar denk je niet?

20.00u journaal: in Napels is het oorlog; mensen weigeren mee te gaan in een strenge lockdown

Roman Kent

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie