Jongerentak FvD royeert klokkenluiders
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 374
Di Nov 17, 2020 6:15 pm Reageer met quote

Jongerentak FvD royeert leden die alarm sloegen over rechts-extremisme, CIDI verbaasd

,,FVD zegt regelmatig antisemitisme ver van zich te werpen. In het geval van JFVD zijn dergelijke woorden echter niet omgezet in daden.” Het CIDI stelt dat het diverse keren heeft geprobeerd contact te leggen met zowel FVD als JFVD. ,,Ondanks het aanbod om het interne probleem van antisemitisme te helpen oplossen, is er niet inhoudelijk gereageerd op vragen naar onderzoek dat zou hebben plaatsgevonden.”
https://bit.ly/3lFsii1

Hoe onnozel van het CIDI. Het is al lang bekend dat o.a. Annabel Nanninga antisemiet is.

Meer info over betreffende apps: https://bit.ly/2ICRsQa

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8177
Di Nov 17, 2020 7:30 pm Reageer met quote

Hopelijk gaan de ogen nu eens open van de mensen, die op deze partij willen gaan stemmen.
In mijn ogen is het een walgelijk stelletje neo nazi's met denkbeelden, die nog walgelijker zijn.

Als Baudet daar openlijk geen afstand van wil nemen, lijkt mij dat een teken dat hij het eens is met de inhoud van al die smerige apps.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13905
Wo Nov 18, 2020 9:57 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Hopelijk gaan de ogen nu eens open van de mensen, die op deze partij willen gaan stemmen.
In mijn ogen is het een walgelijk stelletje neo nazi's met denkbeelden, die nog walgelijker zijn.

Als Baudet daar openlijk geen afstand van wil nemen, lijkt mij dat een teken dat hij het eens is met de inhoud van al die smerige apps.

Neonazi's of fascisten; daar ben ik nog niet helemaal uit maar deze partij valt in ieder geval onder een van beide categorieën.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Za Nov 21, 2020 2:29 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Neonazi's of fascisten; daar ben ik nog niet helemaal uit maar deze partij valt in ieder geval onder een van beide categorieën.[/quote]

Zeg maar neonazi's!

Ik lees:
Een ander JFvD-lid met extreme opvattingen promoveerde deze zomer tot organisator van het FvD-zomerkamp in de Ardennen. Tijdens het kamp van 2019 viel hij als gewoon deelnemer op omdat hij op zijn telefoon duidelijk hoorbaar SS-liederen afspeelde. Hij beheert het anonieme Instagramaccount ‘FryslanSaksisch’ en noemt zichzelf ‘Germanist’ en ‘Völkisch’.

Deze zomer deed hij op dat account verslag van een reis door Duitsland, waarbij hij een museum met naziparafernalia bezocht. Bij een foto van het boek Der Untermensch schreef hij: ‘Had the honor to see this classic masterpiece in real life’. In dat antisemitische haatschrift uit 1942 werden Joden geportretteerd als ‘pestbacillen’ en als ‘geestelijk van lager orde dan dieren’.
https://bit.ly/2IUAgp4

Vuiler kan toch niet! Mad

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4771
Za Nov 21, 2020 2:55 pm Reageer met quote

Bijzonder alarmerend heb ik het gevonden toen Baudet in de gordijnen klom (op twitter) vanwege de ban op youtube (en door youtube) van een Canadese neo-nazi-vlogger die de holocaust voor een noodzakelijke verdediging van nazi-Duitsland tegen het bolsjewisme uitgaf.
Eigenlijk wordt dit figuur veel te zachtzinnig aangepakt, veel te omzichtig benaderd in die zo vele gesprekken die er met hem gevoerd zijn in de media.
Men laat hem het liefste raaskallen. Tot een interpretatie, een trekken van de consequenties en benoemen van implicaties van zijn opvattingen en sympathieën komt het nooit.

https://twitter.com/EliannevT/status/1277863229356756992/photo/1

https://www.reddit.com/r/badhistory/comments/a5hys6/stefan_molyneux_and_the_reason_behind_the/

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Nov 22, 2020 4:21 am Reageer met quote

ThirzadeRobles schreef:
Zeg maar neonazi's!

Inderdaad, de conclusie dat het FvD een nationaalsocalistische partij is lijkt me volkomen gerechtvaardigd. In meerdere media is te lezen wat voor antisemitische en racistische uitingen die partij doet:
Quote:
Ze plaatste in een van de appgroepen de muziek die de extreemrechtse Australische terrorist draaide op weg naar twee moskeeën in het Nieuw-Zeelandse Christchurch waar hij 51 mensen vermoordde. “Dat was een soort edgy grap,” zegt ze daar nu over.

Naast het document met uitgelekte screen­shots heeft het bestuur van FvD nog andere documenten ingezien waaruit bleek dat Al Biyati in november 2019 ook actief was in andere radicale appgroepen, waarin een van de aanwezigen antisemitische teksten bezigde. Een ander deelde een pamflet van de extreemrechtse organisatie Voorpost, kort nadat Al Biyati een oproep had geplaatst voor een stagiair bij de Eerste Kamerfractie van FvD.

Artikel in Het Parool: Nazifoto’s geen bezwaar bij de jongeren van Forum voor Democratie

Ik ben benieuwd wie het voor deze 'democratisch gekozen partij' op wil nemen. Ik zal wel op gevoelige tenen trappen met de stelling dat de geschiedenis zich dreigt te herhalen...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Nov 23, 2020 1:13 pm Reageer met quote

De FvD lijkt mét de JFvD als een kaartenhuis in mekaar te storten

Baudet retweette gister Freek Jansen ('we gaan alles tot op de bodem uitzoeken') met iets even nietszeggends als: 'uitstekend' erboven geplaatst

Annabel Nanninga respondeerde daarop met de tweet: 'helemaal niet uitstekend, de mensen die zich aan antisemitische uitlatingen schuldig hebben gemaakt moeten er onmiddellijk uitgeschopt worden, hier en nu'
Saillant detail hierbij:

En dan waren er velen die met de kritiek kwamen: 'je kunt onmogelijk het antisemitisch klimaat binnen de JFvD denken te bestrijden wanneer je de leider Freek Jansen daar laat zitten' (Freek Jansen die het blanke ras in Nederland vernietigd ziet worden door 'de clowns' -voor altright een cryptoterm voor 'Joden'- die de globalisering en migratiestromen zouden reguleren ter verdelging van het blanke ras

Hierna laat ook Baudet van zich horen: 'wanneer Freek eruit moet, ben ik ook weg'

Interessant nietwaar?

NB de tussen ' staande zinnen/zinsdelen zijn parafrases, geen letterlijke citaten

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Nov 24, 2020 12:23 pm Reageer met quote

Het lijkt er inderdaad sterk op dat het FvD geïmplodeerd is. Baudet, toch het gezicht van FvD, stapt op als lijsttrekker maar blijft aan als partijvoorzitter. Freek Jansen, de omstreden voorzitter van de jongerenafdeling, schijnt zich ook meer in de schaduw op te stellen maar het is nog niet helemaal duidelijk hoe en wat precies.
Quote:
De top van Forum voor Democratie gaat dinsdag kijken welke vervolgstappen er genomen moeten worden nu oprichter Thierry Baudet zich heeft teruggetrokken als lijsttrekker. Maandagavond was de top, zonder Baudet, in een hotel in Tiel in crisisberaad bijeen.

"Het was een heftige dag", zei vicevoorzitter Lennart van der Linden na afloop. "Onze oprichter en partijleider heeft vandaag aangegeven dat hij geen lijsttrekker meer is." Hij noemde het besluit van Baudet een teleurstelling, maar volgens hem neemt de politicus wel zijn verantwoordelijkheid. "Dat is dapper en ontzettend te prijzen." Baudet blijft voorlopig wel partijvoorzitter.

Vicevoorzitter Forum: niet aannemelijk dat Jansen op lijst komt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Nov 24, 2020 2:01 pm Reageer met quote

Trump en Baudet, ze trekken zich op dezelfde dag terug. Baudet die zoveel overnam van Trump, de verkiezingen in de VS de grootste fraude in hun geschiedenis noemde, en gister nog zijn door interne strubbelingen geleden nederlaag weet aan de media, zoals Trump

Een gedenkwaardige dag de 23ste november 2020

Het Trumpisme van Baudet maakt(e?) hem zo gevaarlijk
Die flagrante leugens: er is geen klimaatprobleem, co2 is goed voor de plantjes, stikstof hebben we ook gewoon nodig, de corona-crisis is voorbij, de doventolk bij de persconferentie wordt alleen maar ingezet om het belangrijk te laten lijken, de nazi's waren links, al het foute wat ik ooit zei en geregistreerd werd dat meende ik uiteraard niet, enz

een grote achterban die het allemaal slikte voor zoete koek en die beider nederlaag voor een samenzwering van 'linkse ratten', 'de linkse media', de 'clownsworld' houdt

volksmenners die er een strategie/ hersenspoelingstaktieken als die van sekteleiders op nahielden

die achterban blijft een uiterst gemakkelijk bespeelbare kudde

Roman Kent

Conny48

Stamgast
Stamgast
Antw.: 102
Di Nov 24, 2020 8:33 pm Reageer met quote

Hiddema stapt ook op,good riddance!
Vanavond in Een Vandaag de uitslagen van het opiniepanel..
Die Nanninga,wat een ENG mens is dat..hoe kan het dat zij in de Eerste Kamer mag blijven?

wo man singt, da lasse dich ruhig nieder, böse Menschen haben keine Lieder

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 381
Wo Nov 25, 2020 12:19 am Reageer met quote

Paljas Baudet gaat, na uitgekeken te zijn op de politiek, een ander speeltje zoeken.
Misschien kan hij zijn energie kwijt in de uilenfokkerij; wellicht gaat hij het beste Nederlandse boek ooit schrijven, of vleugels bouwen voor jongemannen.
Jammer dat Hiddema, van wiens welbespraaktheid ik erg genoten heb, zich terugtrekt, met wel weer als positief gevolg dat hij daarmee het FvD totaal naakt in de etalage legt, tot vermaak van gans het volk.
Jammer dat Wilders (nu 57 jaar) weer kan gaan hopen op meer zetels. Dat vergroot zijn kans tot zijn pensioen nog twee kabinetsperioden te kunnen volmaken. Dan kan er een einde komen aan 24 jaar opsluiting.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Nov 25, 2020 10:15 am Reageer met quote

Na het vertrek van Theo Hiddema, die ik ook wel kon waarderen om zijn taalgebruik, uit de Tweede Kamer vertrekt partij-ideoloog Paul Cliteur uit de Eerste Kamer. Hij zou wel bij de partij blijven maar wat zou zijn rol nog kunnen zijn als het intellectuele kopstuk van het FvD? Mogelijk kan Joost Eerdmans nog een samenbindende rol spelen maar dat trekt hij naar mijn mening echt niet in zijn eentje. Als het afgelopen is met het FvD, en daar lijkt het sterk op, gaat vooral de PVV er straks met de stemmers vandoor.

Overigens hadden Paul Cliteur en Ronald Plasterk een paar jaar geleden om de beurt een niet onaardige column in Buitenhof. Nadat ze zich actief in de politiek gingen bewegen is mijn waardering voor beide mannen aanzienlijk gedaald.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Nov 26, 2020 8:42 am Reageer met quote

Het doek lijkt definitief gevallen

Uit TPO : enkele citaten uit een brief van Nickie Pouw-Verweij (senator en nummer drie op de FvD kandidatenlijst) in het bezit van de Telegraaf over uitspraken en gedragingen van Thierry Baudet tijdens een partijdiner met de top-10 kandidaat-Kamerleden van afgelopen vrijdag:
Quote:
”Ik heb het idee dat Thierry in de afgelopen tijd geradicaliseerd is, en complottheorieën is gaan aanhangen”, verklaart Pouw-Verweij in een brandbrief aan een aantal leden van het partijbestuur.

Baudet zei daarbij onder meer dat het coronavirus door George Soros de wereld in is geholpen ’om onze vrijheid af te nemen’. De brief is in handen van De Telegraaf.

De T. citeert:

“Zo vertelde Freek Jansen, toen nog de leider van de jongerenafdeling, die avond dat er een artikel aankwam over antisemitisme onder de jongerentak van FvD. “Er ontstond een discussie over of er bij de vorige meldingen goed gehandeld was. Freek en Thierry gaven aan dat zij vonden dat er nooit iemand geroyeerd had moeten worden, want we hadden daarmee toegegeven aan de linkse media.”

Volgens Pouw-Verweij vond Freek dat ’heulen met de vijand’ en ziet hij dat als ’het ergste wat je kan doen’. De senator, wist niet wat ze hoorde, schrijft ze in haar brief. “Ik gaf aan dat ik vond dat we antisemitisme of nazisme niet moesten tolereren. Thierry vroeg toen: ’waar komt jouw kruistocht tegen het antisemitisme vandaan? Bijna iedereen die ik ken is antisemiet.’”

disclaimer: bronnen als TPO en de Telegraaf zijn natuurlijk nooit echt jofel maar mocht deze brief niet bestaan, of mochten de citaten eruit verkeerd overgenomen zijn dan vernemen we dat in de loop van de dag nog wel.

Bij Beau zou Baudet gisteravond laat aan de tand gevoeld zijn over enkele van de in deze brief gedane mededelingen. Diens enigszins voorspelbare reactie: "malle verwijten, niets van waar, onzin"

De inhoud van de brief van Nickie Pouw-Verweij daar zal toch vast niemand van opkijken, vriend noch vijand.
Wat er niet helemaal geloofwaardig in overkomt is dat Baudet "de laatste tijd" geradicaliseerd is. In de tijd dat hij zijn proefschrift de holocaust ontkenner Le Pen ging aanbieden was zijn antisemitisme (de Joden in heden en verleden als de vijand zien van zijn boreale cultuur en beschaving) uiteraard al lang zo ver gekomen als in deze brief naar voren komt

een edit voor de laatste stand van zaken: ook gladjanus Joost Eerdmans laat Baudet nu vallen, en
Baudet bijna in tranen vanmorgen in WNL omdat zelfs zijn ex-geliefde Eva Vlaardingerbroek aan de kant van het bestuur gaat staan en een boedelscheiding van het FvD waarbij Baudet onder meer de naam blijft houden (Baudets laatste voorstel) van de hand wijst:
https://twitter.com/i/status/1331877581520576513

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Do Nov 26, 2020 1:33 pm, in totaal 2 keer bewerkt

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Do Nov 26, 2020 11:59 am Reageer met quote

Hier de inhoud van brief: https://bit.ly/3lcaOsq

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Nov 26, 2020 1:47 pm Reageer met quote

Bedankt Thirza. Ik had hem nog niet kunnen vinden. De brief laat zien wat een min, gewetenloos, ziek führertje in de dop deze baudet in feite is.
Velen vermoedden het, sommigen wisten het, nu kan niemand daar meer omheen

Roman Kent

ThirzadeRobles. 1

Stamgast
Stamgast
Do Nov 26, 2020 7:52 pm Reageer met quote

Het bestuur van Forum voor Democratie wil het royement van Thierry Baudet voorleggen aan de leden van de partij, laat het weten in een verklaring. Voorwaarde is wel dat Baudet zich niet meer uitlaat in de media en hij moet helemaal uit het bestuur.

Met het voorstel lijkt het huidige partijbestuur Baudet een handreiking te doen. Op de Algemene Ledenvergadering krijgt Baudet de kans zijn positie in de partij te verdedigen en zelfs weer een greep naar de macht te doen. Het zijn de leden die moeten beslissen over zijn royement., schrijft het bestuur Als de leden beslissen dat hij lid kan blijven, kan hij zich ook weer kandideren voor het nieuwe bestuur, zo lijkt het.
https://bit.ly/3fG9ihg

Mij lijkt het dat heel Nederland bij de neus genomen wordt door die lui van het FvD. Wink

luciaT.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 35
Do Nov 26, 2020 9:49 pm Reageer met quote

Je kan donder op zeggen dat als Baudet terug kan keren bij het FvD hij alle oude aanhang van fascisten, antisemieten en complotgekken met zich meebrengt. Dat weten ze bij het bestuur van het FvD ook wel. Er verandert dus geen bal!

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Nov 26, 2020 9:56 pm Reageer met quote

ThirzadeRobles schreef:
Mij lijkt het dat heel Nederland bij de neus genomen wordt door die lui van het FvD. Wink
Ik denk eerder dat ze zelf ook niet meer weten waar het over gaat. De emmer fecaliën die nu opengetrokken wordt is wel duidelijk maar als je het mij vraagt gaat het verder nergens over.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Nov 26, 2020 10:02 pm Reageer met quote

De uitlatingen van Baudet binnen de partijtop gedaan en door de voorzitter hem aanhangig gemaakt, daar gaat het helemaal niet over in het nieuws, terwijl die uitlatingen de hele kwestie vormen
1. Mensen moeten vrij zijn, ook al waart er een epidemie. 3 Miljoen doden zou goed te accepteren zijn zolang mensen maar niet belemmerd worden in hun bewegings-en andere fysieke vrijheden
2. Antisemitisme is niets om je druk over te maken, dat is zelfs belachelijk in een partij als de FvD. 'Ik' Baudet ken alleen maar antisemieten om me heen, antisemiet, wie is dat niet?
3. Mensen die de holocaust relativeren zijn niet dom, integendeel, die hebben een heel hoog iq, daarom doen ze dat ook.
4.Corona is de wereld in gebracht door George Soros en anderen, ik zal niet zeggen wie want dan noemt de voorzitster mij weer een antisemiet. En dat deden zij om onze vrijheid af te nemen en en nieuwe wereldheerschappij te scheppen.

Hier moet het toch over gaan in het debat over Baudet en de FvD? Dit zijn toch uiterst laakbare, eigenlijk gewoonweg vunzige uitspraken stuk voor stuk?

Van de kandidaten die bij dit diner aanwezig waren heeft niemand ontkend dat Baudet deze uitlatingen heeft gedaan, wel hebben kandidaten ze geaffirmeerd .

Roman Kent

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Nov 26, 2020 10:17 pm Reageer met quote

Er loopt wel meer volk met onfris gedachtegoed rond bij het FvD maar je kunt je afvragen of Baudet niet aan een sluipende geestesziekte met paranoïde elementen lijdt, al dan niet in de hand gewerkt door psychotrope middelen. Ik maak er maar niet al te veel woorden meer aan vuil.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie