Niet Aangeboren Hersenletsel
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13931
Vr Nov 13, 2020 5:57 pm Reageer met quote

Het begrip 'participatiesamenleving' zingt al gauw door mijn hoofd bij dergelijke vraagstukken. Het is een min of meer politieke kreet die bepaald niet nieuw is maar steeds weer nieuw leven ingeblazen wordt. Dat bekt leuk en betrokken maar het blijkt meer dan eens een vlot jasje te zijn dat wordt aangetrokken om ordinaire bezuinigingen te rechtvaardigen.

Lees o.a.: Meer samenleving voor minder geld

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18128
Vr Nov 13, 2020 6:20 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
om ordinaire bezuinigingen te rechtvaardigen.

Lees o.a.: Meer samenleving voor minder geld

Deze morgen vond ik een aantal vreemde berichten in de krant:
- kamerleden melden neveninkomsten niet
- d66 wil het begrip 'fraude' herdefiniëren

Daar is sprake van NIET AANGETOOND HERSENLETSEL, minstens zo erg...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Nov 13, 2020 6:46 pm Reageer met quote

Het gaat om nevenfuncties maar wel degelijk ook om neveninkomsten. Het is lang niet allemaal illegaal maar wel de bedoeling dat die gemeld worden. Voor zover het om neveninkomsten gaat zijn die belastingplichtig maar kamerleden hebben al een riant inkomen. Als ze hun functie serieus opvatten, en dat doen ze zeker niet allemaal, zijn ze daar lange werkweken aan kwijt, dus dat inkomen valt wel in dat geval enigszins te rechtvaardigen. Bij Europarlementariërs is het een graadje erger wat de oneigenlijk getoucheerde 'vergoedingen' betreft. Daar zitten (ook) nogal wat oplichters van het zuiverste water bij.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Dec 02, 2020 4:35 pm Reageer met quote

Als pensionado ben ik nog steeds geabonneerd op mailings betreffende mijn beroepsgroep. Het lijkt me goed dat Nursing dit congres organiseert:

De diagnose niet-aangeboren hersenletsel komt vaak plots. Bijvoorbeeld na een valpartij, verkeersongeval of een coma. Maar welke – soms onzichtbare – gevolgen heeft hersenschade? Hoe leef je eigenlijk verder nadat je de diagnose NAH hebt gekregen? En hoe kan een patiënt werken aan herstel van bewustzijn en functioneren?

Experts als neurobioloog prof. dr. Dick Swaab en forensisch patholoog Frank van de Goot (eerder beoordeeld met een 9!) nemen je mee op een fascinerende reis door het NAH brein. Verder krijg je belangrijke inzichten en praktische tips over hoe om te gaan met iemand met NAH. Ook ontdek je hoe jij ervoor kunt zorgen dat deze patiënten niet tussen wal en schip raken.

Niet-aangeboren hersenletsel

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Wo Dec 02, 2020 6:01 pm Reageer met quote

Als ervaringsdeskundige heb ik "Eindeloos bewustzijn" van Prof. van Lommel gelezen en in mijn boekenkast staan.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Dec 02, 2020 6:21 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
Als ervaringsdeskundige heb ik "Eindeloos bewustzijn" van Prof. van Lommel gelezen en in mijn boekenkast staan.

Bijna-dood ervaringen zullen zeker raakvlakken hebben met niet aangeboren hersenletsel. Het leek me goed je te laten weten dat de materie actuele aandacht heeft, in dit geval geďnitieerd door mijn beroepsgroep.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Wo Dec 02, 2020 6:57 pm Reageer met quote

[quote="Keesvi" materie actuele aandacht heeft, [/quote]

wanneer er ontwikkelingen zijn, houd ik me aanbevolen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Dec 02, 2020 11:36 pm Reageer met quote

Het kan zeker geen kwaad dit NAH onderwerp omhoog te halen. Laten we elkaar op de hoogte houden.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Wo Dec 09, 2020 12:17 pm Reageer met quote

Doe ik, Kees

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Wo Dec 09, 2020 12:27 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

De diagnose niet-aangeboren hersenletsel komt vaak plots. Bijvoorbeeld na een verkeersongeval of een coma. Maar welke – soms onzichtbare – gevolgen heeft hersenschade?

Na een aanrijding op zebrapad en 7 weken coma kwam de ontnuchterende mededeling destijds voor mijn ouders, dat ik bij ontwaken, niet meer zou zijn dan 'een kasplantje'. Ik mag trots zijn dat ik dat stadium, na nog eens 2 weken slapen, snel achter me heb gelaten. "Dit wonder" (tot zover citaat van de arts), kan lopen springen, vallen, opstaan en weer doorgaan.
Men zei dat ik niet meer zou kunnen lopen, ik doe het.
Men zei dat ik niet meer zou kunnen schrijven (hersenletsel rechts), met links, dus ik schrijf rechts. Al het andere doe ik gewoon links.
Men vertelde me dat ik nooit verder zou komen dan MAVO, ik heb HAVO, MBO en HBO.
er is iets een splaakafwijking, maar ik spreek wel Engels, Duits, Frans en Tsjechisch.
Er is een lichte motorische storing, maar daar maak ik geen probleem van....

Aquarel

Superlid
Superlid
Antw.: 2596
Zo Dec 27, 2020 11:29 pm Reageer met quote

Dat klinkt inderdaad als een wonder, Eenzame Fietser. Ik wou wel dat er meer van zulke wonderen gebeurden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Za Jan 02, 2021 4:40 pm Reageer met quote

Aquarel,
ja een wonder. Voordat ik Frans wilde 'herhalen' werd mij te verstaan gegeven dat het veel te moeilijk zou zijn. Echter, na nog geen handvol cursusavonden, is men op deze uitspraak teruggekomen door te stellen dat het veel te makkelijk voor mij bleek te zijn.
Daarom heb ik na niveau 3 en 4 (waarom zou ik bij niveau 1 beginnen?), besloten om maar Italiaans te gaan doen. Ik ben er zonder enige voorkennis ingestapt. Tijdens mijn eerste groepsreis naar Italië was het zo dat iedereen zich in het Duits voorstelde. Toevalligerwijs kwam ik achteraan, sprak Italiaans. Eenieder begon hartelijk te lachen en gedurende het verdere verblijf daar werd ik steevast herkend en toegesproken in deze taal. Het heeft mij geholpen bij mijn verdere ontwikkeling.
Jammer genoeg is de cursus geëindigd wegens de Covid-pandemie, spreekvaardigheid is niet meer gewenst...

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie