Toeslagenaffaire- kabinetsberaad
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 224
Do Jan 14, 2021 11:41 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
u maakt mij niet wijs dat er niet gefraudeerd is.

Ha die Ron,
welke onverlaat wil je dat wijs maken dan? Shocked

Plan(t) the future

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18153
Do Jan 14, 2021 11:47 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Ron1.1 schreef:

Ha die Ron,
welke onverlaat wil je dat wijs maken dan? Shocked

fraude van overheidswege, ja

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 714
Vr Jan 15, 2021 12:21 am Reageer met quote

Ron1.1 schreef:

ook al hebben er 9 van de tien gefraudeerd dan mag dat nog niet een reden zijn om de tiende weg te zetten als fraudeur.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28240
Vr Jan 15, 2021 11:51 am Reageer met quote

Als er gefraudeerd kàn worden, moet je er vanuit gaan dàt er gefraudeerd wordt. En zal je dus moeten controleren. Want het gaat wel om geld van de gemeenschap..

Dat daarbij fouten gemaakt worden kan natuurlijk gebeuren. Die moeten dan ook zo snel mogelijk moeten worden hersteld. Maar dan heeft het geen zin om de verantwoordelijken naar huis te sturen. in tegendeel. Want dan komen ze er wel erg gemakkelijk van af. Degene die een fout maakt, zal die fout ook weer moeten herstellen. En daar zal hij/zij dan ook stevig aan gehouden moeten worden.

De kiezer zal straks moeten uitmaken wie de leiders van de toekomst moeten zijn.

Faber quisque fortunae suae

tontoos

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Vr Jan 15, 2021 1:53 pm Reageer met quote

Ik vind dat ze moeten opstappen ook al is het bijna verkiezingen, ze hebben zoveel fouten gemaakt in al die jaren ik denk dat dit de druppel is.
Mvg. Tontoos Winschoten

Ik ben een aktieve man die graag bezig met allerlei dingen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Vr Jan 15, 2021 5:27 pm Reageer met quote

De juiste keuze.
Alleen vraag blijft: waarom heeft Rutte dit jarenlang VERZWEGEN????
Hopelijk krijgt men collectief GEEN wachtgeld

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28240
Vr Jan 15, 2021 5:36 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
De juiste keuze.

Wat denk je zelf...

Die gasten komen echt niet in een een bijstandsregeling terecht.
En krijgen ook geen gezeur als hun moeders eten voor hen kopen...

Die zorgen wel goed voor zichzelf...

Faber quisque fortunae suae

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Vr Jan 15, 2021 10:43 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Helaas wel, in principe is er op dit moment nog niets veranderd... zeker in deze kwestie niet

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 929
Za Jan 16, 2021 3:58 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
De juiste keuze.

Wat denk je zelf...

In principe moet iedereen goed voor zichzelf zorgen, de tijd van de verzorgingsstaat is toch allang voorbij ???.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1719
Za Jan 16, 2021 6:08 pm Reageer met quote

Ik ben er niet zo blij mee dat het kabinet nu is gevallen.
Er zijn een aantal lopende heel lastige dossiers waarvoor een afgewogen beleid noodzakelijk is.
Urgent is natuurlijk de ontwwkkelingen rond de pandemie vaan het corona virus. Maar wat ook doorloopt is de energie transitie. De winning van Gronings aardgas wordt afgebouwd. En de fosssiele CO2 uitstoot in zijn geheel moet ook worden gereduceerd. Daarnaast moet de uitstoot van stikstofoxides en amoniak ook worden verminderd.
Dat gaat allemaal door en vraagt weloverwogen beleid.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Za Jan 16, 2021 7:09 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Er zijn een aantal lopende heel lastige dossiers waarvoor een afgewogen beleid noodzakelijk is.
Urgent is natuurlijk de ontwwkkelingen rond de pandemie vaan het corona virus. Maar wat ook doorloopt is de energie transitie. De winning van Gronings aardgas wordt afgebouwd. En de fosssiele CO2 uitstoot in zijn geheel moet ook worden gereduceerd. Daarnaast moet de uitstoot van stikstofoxides en amoniak ook worden verminderd.

Vind je dat omdat ze volgens jou zo goed bezig zijn nu met deze dossiers of heb je geen vertrouwen in wat een nieuw gekozen Kabinet hier mee gaat doen?

barth.

Superlid
Superlid
Za Jan 16, 2021 7:57 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
barth. schreef:

Vind je dat omdat ze volgens jou zo goed bezig zijn nu met deze dossiers of heb je geen vertrouwen in wat een nieuw gekozen Kabinet hier mee gaat doen?

Ik denk het laatste.
Het zijn echt héél lastige afwegingen die gemaakt moeten worden als er met echt alle belangen rekening gehouden moet worden.

Wat ik waardeerde was dat het kabinet de problematiek serieus nam.
En hoewel ik nog nooit VVD heb gestemd, vond ik dat Rutte goed leiding kon geven aan een team.

Je hebt denk ik mensen nodig die zich boven partijpolitiek kunnen verheffen.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Za Jan 16, 2021 8:58 pm Reageer met quote

barth. schreef:
... vond ik dat Rutte goed leiding kon geven aan een team.

Maar je hebt ook mensen nodig die niet willen verhullen wat hen niet bevalt (R-doctrine).

barth.

Superlid
Superlid
Zo Jan 17, 2021 11:38 am Reageer met quote

barth. schreef:
... vond ik dat Rutte goed leiding kon geven aan een team.

Maar je hebt ook mensen nodig die niet willen verhullen wat hen niet bevalt (R-doctrine).

Wie zie jij als de beste kandidaat om Rutte op te volgen als premier, als Rutte niet weer premier van een nieuw te vormen kabinet wordt?

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2979
Zo Jan 17, 2021 4:27 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Het uiterst fanatieke en van iedere redelijkheid gespeende georganiseerde wantrouwen van de overheid, die iedere uitkerings- en toeslagentrekker als potentiële fraudeur ziet staat in geen enkele verhouding tot de daadwerkelijke fraude.

Bovenstaande is natuurlijk behoorlijk overdreven, ondanks de toeslagenaffaire.
De strenge fraudewet werd breed gesteund door het grootste deel van alle partijen, dus dat valt echt niet enkel de VVD (Rutte) aan te rekenen.

Wel maakt de toeslagenaffaire duidelijk dat de regelgeving anders moet en de openbaarheid van stukken ook.
https://www.parlement.com/id/vlf6e715cas9/een_harde_wet_jazeker

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14087
Zo Jan 17, 2021 5:20 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Keesvi schreef:

Het uiterst fanatieke en van iedere redelijkheid gespeende georganiseerde wantrouwen van de overheid, die iedere uitkerings- en toeslagentrekker als potentiële fraudeur ziet staat in geen enkele verhouding tot de daadwerkelijke fraude.

Bovenstaande is natuurlijk behoorlijk overdreven, ondanks de toeslagenaffaire.
De strenge fraudewet werd breed gesteund door het grootste deel van alle partijen, dus dat valt echt niet enkel de VVD (Rutte) aan te rekenen.

Dat georganiseerde wantrouwen van de overheid komt niet alleen tot uiting in de toeslagenaffaire maar ook bij andere overheidsinstellingen en -regelingen, zoals de uitvoering van de bijstandswet. Daar is dus niets aan overdreven. Ik had al eerder aangegeven dat niet alleen de huidige regeringspartijen maar ook een aantal oppositiepartijen achter deze wetgeving stonden. Wie is er nu niet tegen het aanpakken van fraude? Het punt is echter dat die wet geen enkele rekening houdt met de repercussies voor de individuen die ermee aangepakt worden. Daardoor worden mensen met schulden opgezadeld die hen de rest van hun leven achtervolgen. Was dat de bedoeling van die wet? Nou, het is er wel het directe gevolg van, waardoor rechters alleen maar kunnen bevestigen dat die wet correct uitgevoerd is. Maar zeker bij de toeslagenaffaire zijn ook nog eens duizenden gezinnen ten onrechte beschuldigd van fraude en naar de verdommenis geholpen. Ik kan dat geen kleinigheidje noemen. Dat de wetgeving liefst heel vlot moet worden aangepast lijkt me langzamerhand wel duidelijk, ja.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Zo Jan 17, 2021 5:46 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Welmoet schreef:
barth. schreef:

Ik denk het laatste.
Het zijn echt héél lastige afwegingen die gemaakt moeten worden als er met echt alle belangen rekening gehouden moet worden.

Wat ik waardeerde was dat het kabinet de problematiek serieus nam.
En hoewel ik nog nooit VVD heb gestemd, vond ik dat Rutte goed leiding kon geven aan een team.

Ook ik heb tot nu toe weinig vertrouwen of een dossier als milieu wel goed opgepakt worden met een nieuw Kabinet. Als ik al de nieuwe splinterpartijtjes nu zie, waarvan sommigen uitgesproken zijn tegen verdere milieu maatregelen.

Ook ik stem niet op de VVD. Mijn keuze zou zijn Sigrid Kaag als volgend premier. En mocht Rutte weer als premier verkozen worden, dan is het de kiezer die gekozen heeft. Zo simpel is het! Laughing

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2979
Zo Jan 17, 2021 6:21 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Dat georganiseerde wantrouwen van de overheid komt niet alleen tot uiting in de toeslagenaffaire maar ook bij andere overheidsinstellingen en -regelingen, zoals de uitvoering van de bijstandswet. Daar is dus niets aan overdreven.
Het overdrevene zat hem er in dat jij de mening verkondigde dat de overheid IEDERE uitkeringsgerechtigde als fraudeur ziet. Dat is natuurlijk lariekoek zoals je zelf ook wel weet.

Ik had al eerder aangegeven dat niet alleen de huidige regeringspartijen maar ook een aantal oppositiepartijen achter deze wetgeving stonden. Wie is er nu niet tegen het aanpakken van fraude? Het punt is echter dat die wet geen enkele rekening houdt met de repercussies voor de individuen die ermee aangepakt worden. Daardoor worden mensen met schulden opgezadeld die hen de rest van hun leven achtervolgen. Was dat de bedoeling van die wet? Nou, het is er wel het directe gevolg van, waardoor rechters alleen maar kunnen bevestigen dat die wet correct uitgevoerd is. Maar zeker bij de toeslagenaffaire zijn ook nog eens duizenden gezinnen ten onrechte beschuldigd van fraude en naar de verdommenis geholpen. Ik kan dat geen kleinigheidje noemen.
Wie noemt dat een kleinigheidje dan? Ik denk dat iedereen wel vindt dat dat ontoelaatbaar is. Het kabinet is erdoor gevallen, ministers zijn opgestapt, dat kun je geen kleinigheden noemen lijkt me.
Dat de wetgeving liefst heel vlot moet worden aangepast lijkt me langzamerhand wel duidelijk, ja.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14087
Zo Jan 17, 2021 10:51 pm Reageer met quote

Als je gelijk hebt, Dagmar, dat niet iedere uitkeringsgerechtigde als fraudeur wordt gezien dan ging het toch aardig die kant op en is ingrijpen evengoed noodzakelijk.

Een nieuw kabinet zal ongetwijfeld weer de VVD, hoogstwaarschijnlijk ook het CDA en wat opvulling van deze en gene om aan een kamermeerderheid te komen. Ik ben het ermee eens dat we gebaat zijn bij een snelle formatie. Het pijnlijke is dat een aantal nu zittende bewindslieden niet alleen politiek maar ook daadwerkelijk rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor de toeslagenaffaire en uit fatsoen eigenlijk de actieve politiek zouden moeten verlaten, zoals Asscher en Wiebes gedaan hebben. Het zal er wel op neerkomen dat Rutte na wat schuld bekennen, boete doen en schone beloftes straks even vrolijk aan een vierde termijn zal beginnen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

barth.

Superlid
Superlid
Zo Jan 17, 2021 11:07 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:

Ook ik heb tot nu toe weinig vertrouwen of een dossier als milieu wel goed opgepakt worden met een nieuw Kabinet. Als ik al de nieuwe splinterpartijtjes nu zie, waarvan sommigen uitgesproken zijn tegen verdere milieu maatregelen.

Ook ik stem niet op de VVD. Mijn keuze zou zijn Sigrid Kaag als volgend premier. En mocht Rutte weer als premier verkozen worden, dan is het de kiezer die gekozen heeft. Zo simpel is het! Laughing

Hoe je denkt is herkenbaar voor mij. Laughing

De peilingen bekijkend, lijkt het me voor de hand liggend dat de VVD weer de nieuwe premier gaat leveren.

Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie