Wijdemeren houdt voet bij stuk
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Do Jan 21, 2021 7:40 pm Reageer met quote

Volgens de gemeente heeft de vrouw een bijstandsuitkering gekregen terwijl ze gedurende zeker drie jaar geen aantoonbare uitgaven had gedaan voor levensonderhoud. Haar uitgaven voor haar woonlasten, gas, water en licht en zorgverzekering waren niet hoger dan normaal.
'Geld voor dure auto en motor'

Waar de vrouw wel veel geld aan uitgaf waren een auto en een motor, volgens de gemeente uit het 'duurdere segment'. "Deze uitgaven hadden direct invloed op het budget dat overbleef om boodschappen te doen. Het college is van mening dat het iedereen vrij staat om zelf te besluiten waar je je geld aan uitgeeft, maar dit kan niet ten koste gaan van de uitgaven waarvoor de bijstand bedoeld is, namelijk uitgaven voor levensonderhoud", aldus Wijdemeren.
https://tinyurl.com/yxouan85

Ik kan me voorstellen dat als je een bijstanduitkering hebt het absoluut geen vetpot is. Maar als ik zie dat deze mevrouw een aantal jaren lang geen cent uitgegeven heeft aan boodschappen maar wel aan auto, motor en vakantie dan kan ik de gemeente Wijdemeren alleen maar gelijk geven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8179
Do Jan 21, 2021 7:49 pm Reageer met quote

Zoals wel meer voor komt, heeft een gebeurtenis meerdere kanten. Het lijkt mij voor leden van het parlement verstandiger om eerst de berichtgeving te verifiŽren, voordat ze "Verontwaardigd" vragen gaan stellen aan een minister.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 138
Do Jan 21, 2021 8:17 pm Reageer met quote

Ruim 7.000,- terugbetalen van een bijstandsuitkering vind ik een zware 'straf'.

Wat zijn een auto en motor uit het 'duurdere segment'? Over welk merk en bouwjaar spreekt men dan en wat is de kilometerstand? Het zou maar zo een barrel van euro 500,- kunnen zijn met de naam Jaguar en zoiets kan natuurlijk ook opgaan voor de motor.
Datzelfde geldt voor haar vakantie. Waar verbleef ze en hoe lang.

Zoals ik het nu lees vind ik overigens wel dat ze een toffe moeder heeft! Laughing

Plan(t) the future

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 13958
Do Jan 21, 2021 8:46 pm Reageer met quote

Doet niets af aan het pleidooi voor een basisinkomen. Sterker, want dan zijn we ook van dit soort welles-nietes gezeur af.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 21, 2021 8:56 pm Reageer met quote

En zolang er geen basisinkomen is, houdt het sjoemel ook aan. Zoals deze mevrouw doet.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Do Jan 21, 2021 10:33 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
Ruim 7.000,- terugbetalen van een bijstandsuitkering vind ik een zware 'straf'.

Wat zijn een auto en motor uit het 'duurdere segment'? Over welk merk en bouwjaar spreekt men dan en wat is de kilometerstand? Het zou maar zo een barrel van euro 500,- kunnen zijn met de naam Jaguar en zoiets kan natuurlijk ook opgaan voor de motor.
Datzelfde geldt voor haar vakantie. Waar verbleef ze en hoe lang.

Zoals ik het nu lees vind ik overigens wel dat ze een toffe moeder heeft! Laughing

Deze mevrouw is voor vakantie naar het buitenland gegaan. Dat hoor je op te geven en ook de duur van de vakantie.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28063
Za Jan 23, 2021 1:54 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Doet niets af aan het pleidooi voor een basisinkomen. Sterker, want dan zijn we ook van dit soort welles-nietes gezeur af.

Dat valt nog maar te bezien...

Je kan er op wachten dat werkgevers dat gelijk aangrijpen om de lonen te kunnen verlagen. "Want iedereen krijgt toch al een basisinkomen..."

En voor je het weet zit iedereen dan toch weer op hetzelfde niveau als nu.

Faber quisque fortunae suae

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 138
Za Jan 23, 2021 2:58 pm Reageer met quote

Welmoet schreef:
En zolang er geen basisinkomen is, houdt het sjoemel ook aan. Zoals deze mevrouw doet.

Ik twijfel of er wel zo erg gesjoemeld is als men doet voorkomen en ben benieuwd naar de uitslag van het hoger beroep.

''De advocaat van de vrouw geeft aan alle vertrouwen in het hoger beroep te hebben. Gemeente Wijdemeren haalt er allerlei zaken bij die irrelevant zijn voor de boodschappenaffaire, waarbij het hele verhaal volledig uit context wordt gehaald en zaken toegevoegd die een verkeerd beeld geven.
De gemeente stelt dat de hoge lasten van de cliŽnte vooral op gingen aan de kosten van een auto en motor uit het duurdere segment. Dit is onjuist, zegt de advocaat van de vrouw.
De auto en motor hebben een oud bouwjaar en waren samen nog geen paar duizend euro waard. Iedere bijstandsgerechtigde mag een paar duizend euro aan vermogen bezitten. Mijn cliŽnte dus ook.''
Bron RTL nieuws

Plan(t) the future

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4799
Za Jan 23, 2021 5:04 pm Reageer met quote

Ook met een basisinkomen, 'gratis geld voor iedereen', zullen er mensen zijn, grote groepen mensen, die extra geholpen moeten worden vanwege persoonlijke omstandigheden. De mogelijkheid van fraude blijft bestaan. En anderzijds zal er veel geld over de balk gegooid worden door de vele mensen die dat allerminst nodig hebben van een basisinkomen voorzien, zoals met de aow gebeurt.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie