De avondklok is ingegaan
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4917
Zo Jan 24, 2021 8:22 pm Reageer met quote

We kwamen hier net voorbij, het is nu weer helemaal mis daar. Mede dankzij opruier #Baudet

Museumplein

Waterkanon politie Lijnbaansgracht

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 927
Zo Jan 24, 2021 8:42 pm Reageer met quote

is de avondklok ingegaan ....????

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14078
Zo Jan 24, 2021 11:02 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
is de avondklok ingegaan ....????

Welnee Ron, dat was nepnieuws.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 713
Ma Jan 25, 2021 12:05 am Reageer met quote

Amsterdam, Eindhoven, Urk, overal rellen tegen de corona maatregelen, enorme vernielingen, miljoenen schade, gooien met straatklinkers, illegaal vuurwerk, een test punt in brand gestoken, paarden met ploertendoders mishandeld, winkels geplunderd, enz enz enz.

DIT MOET JE NIET TOESTAAN, DIT MOET JE NIET LATEN GEBEUREN.

zonder te vervallen in een millitaire staat, ZET ER COMANDO'S EN RODE BARETTEN OP, maak er voor hun een speciale opleidingssessie van.

Pak die schooiers op en laat ze betalen, hoe meer er opgepakt worden hoe lager de schade per persoon maar laat ze alles betalen, alles.
geen geld??? pak hun auto's af neem de telefoon af, trek hun schoenen uit, het kan niet schelen maar pak ze. PAK ZE....

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Ma Jan 25, 2021 12:11 am Reageer met quote

Ja Nandes, het is om uit je vel te springen! Wat een schoriemorrie! Mad

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 713
Ma Jan 25, 2021 1:39 am Reageer met quote

Welmoet schreef:

laat ze in godsnaam het leger inzetten en geef de politie de keuze om met scherp te schieten.
je moet dit de kop indrukken, dit heeft met geen enkele vrijheid te maken, dit gaat ten koste van alle burgers van Nederland.

doodslaan allemaal......

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1711
Ma Jan 25, 2021 2:10 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Welmoet schreef:

laat ze in godsnaam het leger inzetten en geef de politie de keuze om met scherp te schieten.
je moet dit de kop indrukken, dit heeft met geen enkele vrijheid te maken, dit gaat ten koste van alle burgers van Nederland.

doodslaan allemaal......

Nou, dat ook weer niet. En ik schat in dat de politie ook niet erg enthousiast zal zijn om met scherp te gaan schieten, tenzij zij met wapens ernstig bedreigd worden.
Maar hard aanpakken daar ben ik uiteraard wel voorstander van. En voor meer steun aan de politie.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 395
Ma Jan 25, 2021 3:05 am Reageer met quote

De avondklok is een omstreden maatregel. De tegenstanders hebben bedenkingen die hout snijden. Het was duidelijk dat Rutte de avondklok er door wilde drukken ook al kon hij niet ´bewijzen´ dat die ingreep echt nodig was. De relschoppers gebruiken de waas van onzekerheid die om de maatregel heen hangt om de hele maatregel als onzin te bestempelen. Er is een kleine groep jongeren die, na tien maanden van beperkingen, de kans grijpt om eens lekker los te gaan tegen de politie: eindelijk weer eens een verzetje. Ik vrees dat de onrust nog wel enkele dagen aanhoudt.

In het OMT zitten te weinig psychologen en gedragskundigen. Was het ook niet een beetje te voorzien dat een kleine groep de frustratie van de eerdere maatregelen nu gaat afreageren door zich niet te willen schikken naar weer een verbod? Een verbod dat bovendien een zwak fundament heeft.
Ik, als lid van de club van dorhouters, hoef niet ´s nachts de hort op, maar het schijnt dat nogal wat jongeren behoefte hebben aan nachtelijke geneugten. Hoe lang kun je die hen ontnemen?
Misschien kan Rutte toestaan dat van middernacht tot aan het ochtendgloren in sportzalen (op anderhalve meter afstand) sjoel- en damwedstrijden gespeeld mogen worden. Keihard muziekje erbij, wat geflikker van discolampen en kratjes alcoholvrij bier.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4296
Ma Jan 25, 2021 9:02 am Reageer met quote

Ik voel geen enkele behoefte om excuses te verzinnen voor het gedrag van het tuig dat winkels plundert, vernielingen aanricht en politieagenten bekogelt met stenen en vuurwerk. Je mag het van mij met van alles oneens zijn, maar met dit gedrag verlies je,bij mij althans, alle begrip.
Het OMT bestaat niet uit psychologen en dat is dan ook niet hun opdracht. Zij geven advies op grond van wat ze weten over het virus en van daaruit de manieren die er zijn om verspreiding zo veel mogelijk tegen te gaan.
Op grond van dat advies neemt de regering beslissingen. En ik ben er van overtuigd dat dat hele moeilijke afwegingen zijn en wat je ook beslist, altijd zal er een groep zijn die het er niet mee eens is. Het zij zo.
Dat er geen harde cijfers zijn over het effect van een avondklok lijkt me nogal logisch. Die zijn er ook niet over het handen wassen of het afstand houden of welke andere maatregel dan ook. Maar alle maatregelen tezamen moeten verspreiding van het virus zo goed mogelijk voorkomen.
Zijn er fouten gemaakt? Zeker en er zullen er ongetwijfeld nog meer worden gemaakt. Als alles achter de rug is moet er maar flink worden geëvalueerd, vooral om ervan te leren.
Maar ik ben er van overtuigd dat niemand vanuit de regering of het OMT erop uit is om bewust mensen te treffen of te benadelen. Ik geloof zonder meer dat de intentie goed is en dat er maar één doel is: de bevolking te beschermen tegen een dodelijk virus.
Want één ding is zeker: als je geen maatregelen neemt, dan zal het virus zelf de vrijheid van veel mensen nog veel meer gaan beperken, grondig en mogelijk levenslang.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Jan 25, 2021 9:52 am Reageer met quote

Al dat geweld valt absoluut niet goed te praten maar verder ben ik het helemaal eens met Virgo. Het OMT kijkt alleen maar of vooral naar het tegengaan van verspreiding van het virus en heeft geen oog voor de maatschappelijke consequenties van alle maatregelen. Dat zou voor een korte periode prima zijn maar niet voor de lange duur die de crisis nu gaat belopen. Het is meer dan gerechtvaardigd om eens na te denken over de consequenties van alle meetregels, dat nu op velen overkomt als een steeds weer ad hoc bijgesteld houtje-touwtjebeleid. Er wordt onvoldoende bij de schade stilgestaan waarbij je je af kunt vragen wat de meeste schade oplevert, de maatregelen of het virus. Ik begrijp daarom best wel dat die jongeren het spuugzat zijn om verantwoordelijk voor ouderen gesteld te worden terwijl ze zelf nauwelijks kwetsbaar zijn voor het virus en er geen rekening gehouden wordt met hun belangen. Zoals het er nu naar uitziet zitten we nog maanden aan alle beperkingen vast waarbij het volkomen onduidelijk is waar die zullen eindigen. Het is zelfs mogelijk dat we in de herfst weer een golf corona te verduren krijgen maar een lange termijn beleid daarvoor schittert door afwezigheid. De overheid zou er goed aan doen daar heel goed over na te denken en afwegingen te maken waar de hele samenleving wat aan heeft en zich niet alleen maar te richten op het onder controle houden van het aantal besmettingen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Ma Jan 25, 2021 11:31 am Reageer met quote

In Enschede is het Medisch Spectrum Twente (MST) bekogeld, zegt het ziekenhuis. Relschoppers hebben aan het eind van de avond geprobeerd om ruiten in te gooien. Dat is niet gelukt en er is geen schade, zegt een woordvoerder.

Het ziekenhuis heeft extra beveiliging ingezet, zei een woordvoerder aan het einde van de avond. "Rond deze tijd is er bij het ziekenhuispersoneel wisseling van de avond- en nachtdienst. De beveiliging staat er voor de zekerheid, zodat collega's weten dat ze het ziekenhuis veilig in en uit kunnen." De politie heeft relschoppers in de buurt van het ziekenhuis weggestuurd.

https://tinyurl.com/yxr6hnn4

Maar ach, psychisch kunnen die jongeren het niet aan. De regering faalt in hun coronabeleid, flikker toch op! Mad

Ik zeg; hard aanpakken dat tuig!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28227
Ma Jan 25, 2021 12:15 pm Reageer met quote

Ik denk dat die avondklok voor veel jongeren de druppel was die de emmer deed overlopen. Want voor veel ouderen zal het niet veel uitmaken maar voor de jongeren is het des te vervelender. En persoonlijk ben ik ook niet zo overtuigd van het nuttig effect van die avondklok.
Waarmee ik zeker niet de gebeurtenissen in de steden wil verdedigen. In tegendeel, dan neig ik meer naar de roep van Nandes. Stevig oppakken en laten betalen. Men zal moeten leren dat je niet gratis en voor niets andermans spullen kan vernielen omdat je even een rothumeur hebt.

Ik ben er ook van overtuigd dat de overheid in deze naar eer en geweten handelt en er niet op uit is om welke groep dan ook, bewust kapot te maken.

Er zijn twee uitersten: Alles en iedereen opsluiten en niemand komt meer naar buiten. Geen idee hoelang dat zou moeten duren en of je daar dat virus echt voor 100% mee uitroeit. Of alles gewoon vrijgeven en maar zien wat er van komt. Het is wel de natuurlijke weg want uiteindelijk zal er, net als bij de pest, wel een aantal mensen overblijven die dan immuun zijn voor het virus.

Vind daar maar eens een gemiddelde tussen die voor iedereen bevredigend is...

Succes...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Jan 25, 2021 12:23 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Er zijn twee uitersten: Alles en iedereen opsluiten en niemand komt meer naar buiten. Geen idee hoelang dat zou moeten duren en of je daar dat virus echt voor 100% mee uitroeit

Vaccinatie is natuurlijk de beste remedie maar wat je ook doet; als je dit virus uit wilt roeien moet je dat wereldwijd doen, zoals bij pokken gelukt is en bij polio bijna.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28227
Ma Jan 25, 2021 12:34 pm Reageer met quote

Dat is inderdaad ook mijn enige hoop. Vaccineren. En wel zo snel mogelijk.

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Jan 25, 2021 12:40 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Al dat geweld valt absoluut niet goed te praten maar verder ben ik het helemaal eens met Virgo. Het OMT kijkt alleen maar of vooral naar het tegengaan van verspreiding van het virus en heeft geen oog voor de maatschappelijke consequenties van alle maatregelen. Dat zou voor een korte periode prima zijn maar niet voor de lange duur die de crisis nu gaat belopen. Het is meer dan gerechtvaardigd om eens na te denken over de consequenties van alle meetregels, dat nu op velen overkomt als een steeds weer ad hoc bijgesteld houtje-touwtjebeleid. Er wordt onvoldoende bij de schade stilgestaan waarbij je je af kunt vragen wat de meeste schade oplevert, de maatregelen of het virus. Ik begrijp daarom best wel dat die jongeren het spuugzat zijn om verantwoordelijk voor ouderen gesteld te worden terwijl ze zelf nauwelijks kwetsbaar zijn voor het virus en er geen rekening gehouden wordt met hun belangen. Zoals het er nu naar uitziet zitten we nog maanden aan alle beperkingen vast waarbij het volkomen onduidelijk is waar die zullen eindigen. Het is zelfs mogelijk dat we in de herfst weer een golf corona te verduren krijgen maar een lange termijn beleid daarvoor schittert door afwezigheid. De overheid zou er goed aan doen daar heel goed over na te denken en afwegingen te maken waar de hele samenleving wat aan heeft en zich niet alleen maar te richten op het onder controle houden van het aantal besmettingen.

Mooi verhaal hoor,maar heb je ook zinnige suggesties voor de regering hóe en wát ze dan moet doen? Lange termijnbeleid,hoe dan? Wereldwijde aanpak, sure, hoe dan?
Als jij het verlossende antwoord hebt waarbij iedereen teverden is dan zal Rutte je innig dankbaar zjn, alsmede de rest van de wereld.

Verder geloof ik er niks van dat deze rellende raddraaiers zo "boos en verdrietig " zijn vanwege de avondklok. Ik durf er wat om te verwedden dat het hetzelfde tuig is dat relt over het vuurwerkverbod, om het behoud van zwarte piet of om wat dan ook. Deze groep relt om het rellen en is gewoon tuig van de richel. Voor hen stel ik een 24-uursklok voor in een goed beveiligde inrichting. Dat zou in ieder geval míjn gevoel van veiligheid helpen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Jan 25, 2021 12:43 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dat is inderdaad ook mijn enige hoop. Vaccineren. En wel zo snel mogelijk.

Natuurlijk en vooral wereldwijd, door ervoor te zorgen dat álle landen de beschikking krijgen over het vaccin.

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Ma Jan 25, 2021 12:55 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Deze groep relt om het rellen en is gewoon tuig van de richel. Voor hen stel ik een 24-uursklok voor in een goed beveiligde inrichting. Dat zou in ieder geval míjn gevoel van veiligheid helpen.

Mee eens WillemijnF!
Duidelijk is ook dat deze groep er op uit is de politie aan te vallen en het gezag te ondermijnen van politie, burgemeesters en overheid.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8185
Ma Jan 25, 2021 12:58 pm Reageer met quote

Rellen, plunderen, brandjes stichten, journalisten het werk onmogelijk proberen te maken met als triest dieptepunt een ziekenhuis aanvallen....Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat iemand daar begrip voor kan op brengen.

Kom bij mij niet aan met verhalen over die zielige jeugd, die het allemaal zo moeilijk heeft met de coronamaatregelen.
Het was niet alleen de jeugd. Als je de journaalbeelden goed bekeek zag je er ook veel volwassen raddraaiers bij lopen.

Deze rellen, vernielingen en plunderingen kunnen niet hard genoeg worden aan gepakt.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 12173
Ma Jan 25, 2021 12:59 pm Reageer met quote

Hoe dan ook. Wat er gebeurd is in o.a Eindhoven, heeft niets meer met protest te maken, maar rellen om te rellen. Klaar in Eindhoven, dan gaan we in Helmond verder. Rolling Eyes
https://www.ed.nl/helmond/vijftig-mensen-op-de-been-in-helmond-stenen-en-vuurwerk-gegooid-naar-agenten~a9bcf1ee/

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2975
Ma Jan 25, 2021 1:00 pm Reageer met quote

Zo goed als alle maatregelen zijn genomen terwijl niet zeker is of ze werken voor 100%.
Als niets doen geen optie is zoals in dit geval, want we willen zo goed als allemaal zelf of anders wel dat onze geliefden in het ziekenhuis kunnen worden opgenomen als we doodziek zijn geworden van corona en dat is precies het doel van de maatregelen, het onder controle houden van de zorg.
Dat is gedurende de hele periode van uitbraak tot nu toe de insteek geweest om de maatregelen op af te stemmen.

Dat jongeren qua weerstand de grootste groep is die het minste last heeft van ernstige corona gevolgen is waar, maar wat ook waar is, is dat ze evenveel besmettingen kunnen overbrengen als wie dan ook.
En daar gaat het om, het besmettingsgevaar terug brengen.
Logisch toch, hoe minder besmettingen, hoe minder gevaar op ziekte uitbraak.

Weerstand tegen welke corona maatregel dan ook is, is prima, maar niet in iedere uitingsvorm, geweld is een stap te ver.

De rellen die sinds de avondklok uitbreken, zijn niet allemaal boze burgers/jongeren die allemaal tegen corona/avondklok maatregelen zijn, het grootste deel zijn jongeren die willen rellen en anderen oproepen tot hetzelfde.
Tegen corona maatregelen, test locaties vernielen, ziekenhuis willen aanvallen, ramen in willen gooien op de spoedeisende hulp, winkels plunderen, auto's in brand steken, stations en winkels vernielen.............kom op zeg, geen enkele reden die je kunt bedenken waarom jongeren dit doen maakt dat goed.

Dat jongeren genoeg hebben van de maatregelen kan ik heel goed, begrijpen, maar ook zij zullen mee moeten helpen met het opvolgen van de maatregelen tot iedereen gevaccineerd is.
En dan moeten we nog hopen dat de vaccinaties zo werken als beloofd...............dat weet namelijk ook nog niemand zeker, dat valt ook pas op de lange termijn te bewijzen als er wereldwijd grootschalig is ingeënt.

Dus iedereen (ook jongeren)die roept dat het te lang duurt, dat de maatregelen niet werken of te zwaar zijn, of dat niet bewezen is dat ze totaal effectief zijn, jullie hebben gelijk...............................................
Er zijn namelijk geen maatregelen waarvan voor 100% van bekend is dat ze werken en effectief zijn, lijkt me logisch, want dan zaten we nu na een jaar niet nog midden in de pandemie.

Mijn mening is dat ik moe word van al die mensen die niet mee willen werken aan de maatregelen om te kijken of ze misschien goed kunnen werken, vooral in samenwerking met andere maatregelen, om deze vreselijke pandemie onder controle te krijgen. Ik doe ook mee aan maatregelen waarvan ik niet weet of ze werken, ik heb me zelfs laten vaccineren terwijl ik op zichzelf geen voorstander ben van vaccineren en ik ben ook DOODMOE van alle maatregelen.

Ik word dan ook heel treurig dat mensen de avondklok aangrijpen om op deze manier te gaan rellen, zoveel schade (die allemaal hersteld moet worden van ons gezamenlijk opgebracht belastinggeld) aanrichten en de maatschappij zo ontwrichten, alsof we dat er nog bij kunnen hebben in deze ellendige pandemie. Sad

Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie