Corona-bevrijdingsfeesten
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4922
Do Jan 28, 2021 2:08 pm Reageer met quote

Gister een man in Nieuwsuur die bijna hysterisch betoogde dat het volk zich straks moet kunnen ontladen wanneer we niets/weinig meer van corona te duchten hebben door de vaccinaties en dat daar nu al stevig over nagedacht dient te worden. Er móeten onder andere speciale bevrijdingsfeesten voor in het leven geroepen worden. Anders ontploffen we met zijn allen en gaan we allemaal rare dingen doen. Zo ongeveer luidde zijn boodschap

Vinden jullie dat ook? En zo ja, hoe zouden die feesten er ongeveer uit moeten zien?

Marnix Eisink Smeets , lector publiek vertrouwen in veiligheid:
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/27-01-2021/VPWON_1324110
vanaf begin 6e minuut

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 929
Do Jan 28, 2021 2:20 pm Reageer met quote

Geen aandacht aan besteden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Do Jan 28, 2021 3:25 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Gister een man in Nieuwsuur die bijna hysterisch betoogde dat het volk zich straks moet kunnen ontladen wanneer we niets/weinig meer van corona te duchten hebben door de vaccinaties en dat daar nu al stevig over nagedacht dient te worden. Er móeten onder andere speciale bevrijdingsfeesten voor in het leven geroepen worden. Anders ontploffen we met zijn allen en gaan we allemaal rare dingen doen. Zo ongeveer luidde zijn boodschap

Vinden jullie dat ook? En zo ja, hoe zouden die feesten er ongeveer uit moeten zien?

vanaf begin 6e minuut

Ik heb het bekeken en ook dit is iemand die het leuk weet te vertellen en kritiek spuit op de regering maar met geen enkele concrete oplossing
komt.

Mij is niet duidelijk waarom deze man een groot feest wil. Veel geblaat, weinig wol.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28240
Do Jan 28, 2021 3:44 pm Reageer met quote

Te belachelijk om aan te horen. Er zijn er al veel te veel die zich de laatste avonden hebben "ontladen"...

Kan die halve zool niet ergens op een eilandje in de stille oceaan gedumpt worden? Kan 'ie in z'n eentje feestvieren...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14087
Do Jan 28, 2021 6:42 pm Reageer met quote

Ik ben best een voorstander van overheidsbemoeienis waar dat nodig is, bijvoorbeeld om zwakkere groepen te ontzien maar om straks (hoop ik) de bloemetjes weer buiten te zetten heb ik geen overheid nodig. Ik schat de meeste mensen niet, eerlijk gezegd. Het idee alleen al...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 7:14 pm Reageer met quote

Ook leverbaar in nog andere kleuren: corona-bevrijdingsfeest kostuum

Dat wordt toch een geweldig leuk dol knettergek supergezellig bevrijdingsfeest straks hier? Na 12, 14, 16 maanden de adem hebben ingehouden, op ons tandvlees te hebben gelopen, in martelende onzekerheid te hebben verkeerd, lekker onszelf te kunnen ontladen in zo'n lekker gekke outfit, hossend en dansend de straten door.
Zijn er al liedjes voor gemaakt met van die doldwaze teksten zoals ze die ook altijd voor carnaval verzinnen? Mien waar is mun mondkappie

Gáááán we ons straks toch een potje blij zijn met zijn allen.....

Laughing

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8186
Do Jan 28, 2021 8:44 pm Reageer met quote

Wat dacht je van het liedje: Beuk de ballen uit de boom" van de Snollebollekes ?
Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28240
Do Jan 28, 2021 8:49 pm Reageer met quote

Wordt dan aangepast met: "Beuk de ruiten uit het raam"...

Reken maar dat we plezier zullen hebben...

Faber quisque fortunae suae

Welmoet.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 279
Do Jan 28, 2021 9:14 pm Reageer met quote

Nou, Mien waar is mijn feestneus kan niemand zich een bult aan vallen lijkt me Wink Laughing

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jan 28, 2021 10:09 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

vanaf begin 6e minuut

Ik heb inmiddels het interview gezien. Ik vond Marnix Eisink Smeets helemaal geen hysterisch gedrag vertonen maar een weloverwogen en duidelijke analyse neerzetten die wel degelijk hout snijdt. Ik ben het zeer met hem eens, en dat heb ik vaker genoemd, dat de aanpak van de coronacrisis veel te eenzijdig vooral vanuit de medische hoek wordt bekeken en aangepakt. Het OMT, waarin overigens nu al niet alle neuzen dezelfde richting op wijzen, bestaat veel te veel uit gezondheidstechnocraten, waarbij de volgende stap juridisch ingrijpen door onze regering betekent. Anticiperen op wat er, veelal nogal voorspelbaar, kan gebeuren zie ik nauwelijks tot niet. En dan heb ik het nog niet over de verkiezingscampagne die meehelpt aan dergelijke escalaties.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 11:33 am Reageer met quote

Je benoemt hier heel andere punten dan wat ik hier aanroer Kees: 's mans hysterische oproep dat er door de overheid "corona-bevrijdingsdagen" ingesteld moeten worden om ons te kunnen ontladen. De man orakelt dat wanneer de overheid daar niet voor zorgt er nog veel gekker dingen gebeuren dan we nu met de rellen gezien hebben, vanwege de "chronische stress" , "de psychologische crisis" , waarin we met zijn allen verkeerd hebben (waar de rellen uit voortgekomen zouden zijn, laat me niet lachen), dat in deze vaccinatieperiode die "stress" en die "spanningen" alleen nog maar zullen toenemen en daardoor bij het wegvallen van de beperkingen die behoefte onszelf te ontladen via daartoe door de overheid gereguleerde mogelijkheden alleen nog maar groter zal worden.

Daarover gaat dit topic. Over andere uitlatingen van de man heb ik het niet gehad.

Als de café's en theaters en alle winkels weer open gaan, dan biedt dat meer dan voldoende gelegenheid voor ontspanning en 'ontlading'. We zullen echt niet ontploffen wanneer de overheid niet in speciale corona-bevrijdingsdagen en ,- feesten voorziet zou ik denken.

De mensen die failliet zijn gegaan, hun baan verloren zijn, hun hypotheek niet mee op kunnen brengen, enz enz. Laat de overheid daar maar voor zorgen. Voor de feesten zorgen de mensen zelf wel.

Roman Kent

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 1:10 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Daarover gaat dit topic. Over andere uitlatingen van de man heb ik het niet gehad.

Als de café's en theaters en alle winkels weer open gaan, dan biedt dat meer dan voldoende gelegenheid voor ontspanning en 'ontlading'. We zullen echt niet ontploffen wanneer de overheid niet in speciale corona-bevrijdingsdagen en ,- feesten voorziet zou ik denken.

De mensen die failliet zijn gegaan, hun baan verloren zijn, hun hypotheek niet mee op kunnen brengen, enz enz. Laat de overheid daar maar voor zorgen. Voor de feesten zorgen de mensen zelf wel.

Over zijn voorstel om een nationaal volksfeest of iets dergelijks te organiseren had ik al iets geroepen en dat neem ik niet terug maar van hysterie heb ik geen spoor kunnen ontdekken. Noem het gedrevenheid en dat mag van mij best. Graag zelfs, niet in de laatste plaats omdat ik dat bij de verantwoordelijken in deze crisis veel te weinig zie. Met je eens, en daar was ik ook al duidelijk over, dat de overheid primair een taak heeft om voor zwakkeren en gekwetsten te zorgen. Zijn betoog ging daar niet over maar over de spanningen die niet alleen door de coronadreiging maar ook en misschien vooral door het kortzichtige en eenzijdige overheidsbeleid zonder eindpunten veroorzaakt worden. Volkomen terecht vraagt hij daar aandacht voor. Je kunt hem hoogstens verwijten dat hij met zijn idee voor een nationale viering enigszins doorschiet maar streven naar meer verbondenheid kan in dit tot op het bot verdeelde landje heus geen kwaad.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 2:17 pm Reageer met quote

Quote:
Je kunt hem hoogstens verwijten dat hij met zijn idee voor een nationale viering enigszins doorschiet

ik verwijt de man niets, maar daar ging dit topic inderdaad over, over dat doorschieten met zijn dringende oproep nationale corona-bevrijdingsdagen in te stellen om mensen de mogelijkheid te bieden zich na de "chronische stress" en de "psychologische crisis" waarin we zo lang gezeten hebben Razz, die in deze fase van vaccinatie nog veel heftiger zal worden volgens het orakel Marnix Eisink Smeets, ons straks eindelijk te kunnen ontladen:)

Nee joh, als de kroegen weer opengaan, de terrasjes weer bevolkt kunnen worden, de evenementen weer van start kunnen is er echt geen overheid nodig om mensen het vertier te geven waar het zo lang van afgezien en naar uitgezien zal hebben

Roman Kent

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jan 29, 2021 2:30 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
ik verwijt de man niets, maar daar ging dit topic inderdaad over, over dat doorschieten met zijn dringende oproep nationale corona-bevrijdingsdagen in te stellen om mensen de mogelijkheid te bieden zich na de "chronische stress" en de " psychologische crisis" waarin we zo lang gezeten hebben, die in deze fase van vaccinatie nog veel heftiger zal worden, ons straks te kunnen ontladen:)

Daar zijn we het wel over eens, dunkt mij. Voor mezelf sprekend is het voor mij al een zeer uitbundig feest als ik zonder restricties een stuk Frankrijk, Spanje, Duitsland en Skandinavië in kan trekken met mijn campertje. Maar gezellig een hap uit eten met degenen die me na staan in een tent om de hoek en zeker ook thuis is me ook wel wat waard.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4313
Za Jan 30, 2021 2:09 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
NicolaasP schreef:

vanaf begin 6e minuut

Ik heb inmiddels het interview gezien. Ik vond Marnix Eisink Smeets helemaal geen hysterisch gedrag vertonen maar een weloverwogen en duidelijke analyse neerzetten die wel degelijk hout snijdt. Ik ben het zeer met hem eens, en dat heb ik vaker genoemd, dat de aanpak van de coronacrisis veel te eenzijdig vooral vanuit de medische hoek wordt bekeken en aangepakt. Het OMT, waarin overigens nu al niet alle neuzen dezelfde richting op wijzen, bestaat veel te veel uit gezondheidstechnocraten, waarbij de volgende stap juridisch ingrijpen door onze regering betekent. Anticiperen op wat er, veelal nogal voorspelbaar, kan gebeuren zie ik nauwelijks tot niet. En dan heb ik het nog niet over de verkiezingscampagne die meehelpt aan dergelijke escalaties.

Ik heb het ook gezien, maar ook hier, ook na enig aandringen, géén enkele suggestie over hoe dan anders. Hij reikte geen enkel alternatief aan. Het zou fijn zijn wanneer hij wel ideeën daarover had.Het enige echte idee was dat volksfeest. Verder bleef het slechts bij kritiek. Dat mag maar het draagt natuurlijk niets bij aan de oplossing.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pagina 1 van 1

Plaats reactie