Dit paard troost kankerpatiŽnten
Huisdieren & dieren
Plaats reactie

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 153
Zo Apr 11, 2021 2:48 pm Reageer met quote

Dit paard troost kankerpatiŽnten in ziekenhuis van Calais: ĎHij blijft soms bij hen tot op het eindeí

https://tinyurl.com/ebyvhymm

Ontroerend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3014
Zo Apr 11, 2021 8:24 pm Reageer met quote

Ik was het artikel al tegen gekomen, heel bijzonder dit.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 236
Ma Apr 12, 2021 7:17 pm Reageer met quote

Fantastisch, mede wanneer ik denk aan mijn naaste familie waar al jaren twee paarden rondlopen waarmee door ons lief en leed wordt gedeeld. En ik denk dat ook mensen zonder (huis)dieren veel baat kunnen hebben bij deze vorm van troost.

Plan(t) the future

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4949
Ma Apr 12, 2021 7:32 pm Reageer met quote

Quote:
Peyo kiest zelf welke patiŽnten hij wil troosten door met zijn trainer Hassen Bouchakou door de gangen van het ziekenhuis te gaan en te stoppen en zijn been op te heffen voor de deur waar hij binnen wil gaan. Hij lijkt daarbij op een opmerkelijke manier in staat te zijn om te detecteren wie een tumor of kanker heeft.

Hem klaarmaken voor het ziekenhuis duurt ongeveer twee uur. Peyo wordt dan helemaal gewassen en gedesinfecteerd. Dat blijkt hij volgens zijn trainer wel leuk te vinden.

Het paard gaat soms zelfs naar de begrafenis van de patiŽnten die hij goed kent. Dat gebeurde onder meer na de dood van Daniel (67) in januari. De man was vroeger ruiter en stierf aan kanker. Peyo liep achter de kist toen die bijgezet werd op de begraafplaats.

Zou het werkelijk ja? Peyo wil zo graag naar het ziekenhuis om aldaar in gladde, vreemd riekende, labyrintische gangen, naar mensen te zoeken die aan het sterven zijn, om die "te troosten", en zijn die eenmaal ingeslapen doe je dit paard geen groter plezier hem te vergunnen hun begrafenis bij te wonen.
Heel indrukwekkend

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 938
Ma Apr 12, 2021 7:50 pm Reageer met quote

ik had vroeger een goudvis en die wist precies wanneer ik verkouden was. Hij bleef dan stil op de bodem te liggen .

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28290
Di Apr 13, 2021 10:32 am Reageer met quote

Ik had ook zo'n goudvis. Maar die ging ook op de bodem liggen als ik niet verkouden was....

Die is er dus 'uitgevlogen'...

Faber quisque fortunae suae

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 938
Di Apr 13, 2021 2:53 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik had ook zo'n goudvis. Maar die ging ook op de bodem liggen als ik niet verkouden was....

Die is er dus 'uitgevlogen'...

Over uitgevlogen gesproken, vroeger had ik een parkiet die altijd op mijn schouders vloog , behalve als ik knoflook gegeten had. Zo ben ik mooi van mijn knoflookpillen afgekomen.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie