Vaccinstops, fieldlabs en petitie
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14132
Zo Apr 18, 2021 7:54 pm Reageer met quote

Met de vaccins mag geen enkel risico worden gelopen, vindt Hugo de Jonge. Als er op 1.000.000 gevaccineerden minder dan één geval van (overigens goed te behandelen) trombose voorkomt dan moeten we stoppen met dat vaccin, vindt Hugo de Jonge. Bij de zogenaamde fieldlabs is de schatting dat er tot één procent, dus een op honderd extra besmettingen met het coronavirus zullen optreden, maar dat vindt Hugo de Jonge een aanvaardbaar risico. De bloody limit is voor mij het massale zuipfestijn van Radio 538 in Breda waar op 24 april 10.000 bezoekers verwacht worden, terwijl de plaatselijke horeca er totaal niet van profiteert en nota bene op slechts 400 meter afstand van het Amphia Ziekenhuis waar covid-patiënten vechten voor hun leven en zorgverleners op hun tandvlees lopen. En niet te vergeten de 1,1 miljard euro die dergelijke pseudo-experimenten gaan kosten, terwijl een paar maanden geleden 10 miljoen om extra vaccins in te kopen te duur werd gevonden. Ik ben volkomen het spoor bijster met dit beleid maar ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon geen sprake is van een beleid...

Daarom heb ik de volgende petitie ondertekend: Met 538 de zorg geminacht

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 404
Zo Apr 18, 2021 10:58 pm Reageer met quote

Ik heb gisteravond de petitie meteen ondertekend.
De 10.000 mensen die eventueel gaan deelnemen aan het fieldlab van radio 538 zijn asociale hufters en grote egoisten.
Ik hoop dat de gemeenteraad burgemeester Depla morgenavond terugfluit of dat het kabinet zijn verantwoordelijkheid neemt en het feest alsnog verbiedt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 938
Zo Apr 18, 2021 11:34 pm Reageer met quote

virgo schreef:
De 10.000 mensen die eventueel gaan deelnemen aan het fieldlab van radio 538 zijn asociale hufters en grote egoisten.
Ik hoop dat de gemeenteraad burgemeester Depla morgenavond terugfluit of dat het kabinet zijn verantwoordelijkheid neemt en het feest alsnog verbiedt.

Mee eens Virgo.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28285
Ma Apr 19, 2021 9:33 am Reageer met quote

virgo schreef:

Hoef ik niets meer aan toe te voegen.

Terwijl je in je eigen huis formeel maar één persoon mag ontvangen waardoor een echtpaar met fatsoen niet op bezoek kan komen, worden we wel steeds meer op dit soort "experimenten" getrakteerd...

Ik begin ook steeds meer aan het "beleid" van onze overheden te twijfelen..

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4365
Ma Apr 19, 2021 11:03 am Reageer met quote

Ook ik heb de petitie ondertekend, maar mijn verontwaardiging richt zich niet tegen de "asociale en egoïstische hufters" die kaartjes hebben gekocht, maar met name tegen degene die de organisatoren de opdracht heeft gegeven te onderzoeken hoe de evenementenbranche veilig zaken kan doen in tijden van corona. Mona Keijzer is de verantwoordelijke bewindspersoon en zij stelt daar miljoenen voor beschikbaar.

Maar wat beoogt het? Wetenschappers die proberen te achterhalen wat de exacte onderzoeksopzet van de experimenten is, lopen vast. Zo ook Caspar van Lissa, universitair docent applied data science aan de Universiteit Utrecht. „Belangrijke medische uitkomstmaten ontbreken. We weten bijvoorbeeld niet hoe veilig het evenement is, omdat de coronatest vooraf wel verplicht is, maar achteraf vrijwillig. Een deel doet die niet. En voor puur gedragsonderzoek is het aantal proefpersonen van tienduizend dan weer érg groot. Een ethische commissie zou daar vragen over stellen. Die weegt dat aantal af tegen de risico’s, zodat mensen niet onnodig gevaar lopen. Maar is dat hier wel gebeurd? En zo nee, moest dat niet?” nrc.nl 18 april 2021

Wat ik o.a. begrijp van de huidige maatregelen is dat "reisbewegingen" zoveel mogelijk moeten worden beperkt. Maar die tienduizend deelnemers gaan wel allemaal richting Breda en terug naar huis. Wie ontmoeten ze daarbij? Zal Brabant de twijfelachtige eer krijgen om voor de tweede keer met een superspreading event de bron te zijn van vele besmettingen, na het carnaval vorig jaar?
Ondertussen zit mijn dochter met haar kinderen verplicht in quarantaine omdat haar dochter op school besmet is met corona.
En dat is klein leed vergeleken bij alle schade die is opgelopen.
Marcel Levi ( de Nederlandse arts die in Engeland leiding gaf aan zeventien ziekenhuizen tijdens de hoogtepunt van de crisis daar) zei het gisteren in Buitenhof zo treffend: We hebben een enorme en ongekende crisis op het gebied van gezondheid, sociaal en economisch, maar er is een oplossing: vaccineren,vaccineren, vaccineren.
Alle inspanningen moeten dáár op worden gericht: hoe zorgen we ervoor dat de bevolking zo snel mogelijk is gevaccineerd. En niet: hoe bewegen we op een feest. Want, zoals ik las, dat weten we al: volgens de Snollebollekes: van rechts..naar links.
Mag ik even 1 miljard afrekenen?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 153
Ma Apr 19, 2021 11:44 am Reageer met quote

Petitie getekend. Ik heb maar weinig woorden nodig om het waarom Wink

virgo

Stamgast
Stamgast
Ma Apr 19, 2021 4:08 pm Reageer met quote

Heel goed dat politievakbonden aan agenten vragen het werk neer te leggen als ze zouden worden ingezet bij het asociale 538 gebeuren.
Depla kan niet veel anders meer dan met de staart tussen de benen afdruipen. Benieuwd welke smoes hij vanavond bedenkt om zijn gezicht te redden.
Het kabinet heeft weer eens laten zien nergens verantwoordelijk voor te zijn. Als het te moeilijk wordt of te veel geld kost, flikkeren we het gewoon over de schutting van de gemeenten. Opgeruimd staat netjes.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Apr 19, 2021 4:14 pm Reageer met quote

virgo schreef:
Depla kan niet veel anders meer dan met de staart tussen de benen afdruipen. Benieuwd welke smoes hij vanavond bedenkt om zijn gezicht te redden.

Het uitermate comfortabele argument dat hij zonder de politie de openbare orde niet kan handhaven, c.q. de veiligheid niet kan garanderen, dunkt mij. Alsof dat met de politie wel het geval was. Het ziekenhuis heeft al duidelijk aangegeven de te verwachten aanloop van onwelwordingen door dat 'festival' niet te kunnen verwerken.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

virgo

Stamgast
Stamgast
Ma Apr 19, 2021 4:23 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
virgo schreef:

Het uitermate comfortabele argument dat hij zonder de politie de openbare orde niet kan handhaven, c.q. de veiligheid niet kan garanderen, dunkt mij. Alsof dat met de politie wel het geval was. Het ziekenhuis heeft al duidelijk aangegeven de te verwachten aanloop van onwelwordingen door dat 'festival' niet te kunnen verwerken.

Ja, dat klopt.
Jammer blijft dat bij gewone burgers blijkbaar meer gezond verstand zit dan bij sommige bestuurders die zichzelf losgezongen hebben van de werkelijkheid.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5040
Ma Apr 19, 2021 4:24 pm Reageer met quote

Het is een krankzinnig gebeuren, aan de ene kant mag je maar 1 bezoeker thuis ontvangen, maar er mogen wel 10.000 mensen door de stad zwalken, en wie weet hoeveel mensen er buiten de hekken een feestje gaan bouwen.
Het kost kapitalen al die onzin, stop het in de zorg, dan dient het nog ergens voor.
De cijfers gaan nog niet omlaag, dus daar kunnen de " heren" zich niet achter verstoppen.

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Apr 19, 2021 4:55 pm Reageer met quote

In de landen die verder zijn met het vaccinatieprogramma hebben ze die 'fieldlabs' helemaal niet nodig. Voorbeelden zijn Israël en GB, waar ze al aardig op weg zijn naar terug naar normaal. Ik vind het schandalig dat Nederland, met een van de beste zorgsystemen ter wereld, zo ontzettend achterloopt. Ik roep het al een tijdje, en ik bevind me daarmee in goed gezelschap, dat er zoveel mogelijk op vaccineren moet worden gezet, reden dat ik mijn steentje bijdraag door zelf ook mee te prikken. Laten de bestuurders alsjeblieft stoppen met die elitaire commerciële poppenkast, waar lage inkomens niet van profiteren, die wat meer vrijheid het hardste nodig hebben. Volgend stap is, vrees ik, een testmaatschappij, waar je niet alleen voor ieder festival- of museumbezoek maar ook voor restaurants, cafetaria's en winkelen een negatief testbewijs à € 7,00 nodig hebt.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1771
Ma Apr 19, 2021 5:59 pm Reageer met quote

Ik had de petitie ook meteen ondertekend toen ik hem zag.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4365
Ma Apr 19, 2021 7:17 pm Reageer met quote

Nou, de kogel is door de kerk, het 538 Oranjefeest gaat niet door!

Geen vergunning voor 538 Oranjedag met 10.000 bezoekers

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Apr 19, 2021 8:32 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Nou, de kogel is door de kerk, het 538 Oranjefeest gaat niet door!

Geen vergunning voor 538 Oranjedag met 10.000 bezoekers

Dat is snel... Zoals ik al verwachtte op grond van een subassertief argument, de niet gegarandeerde veiligheid. De aanleiding waarop de mijns inziens zeer terechte morele verontwaardiging was gebaseerd hoeft daardoor niet meer in aanmerking te worden genomen, hoewel ik vermoed dat het laatste woord er nog niet over gezegd is. Er zijn nog talloze andere 'fieldlabs' gaande, o.a. vakantiereisjes naar subtropische oorden. Laten we het maar houden op "Fieldlabs, het nieuwe verdienmodel ten koste van collectief geld".

Pagina 1 van 1

Plaats reactie