Hoe was jouw vaccinatie?
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 4377
Za Apr 17, 2021 12:30 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Zoals ik al schreef werd ik een beetje overvallen door de telefonische oproep die ik kreeg om een vaccinatie te komen halen vorige week zaterdag.
Pas thuis las ik 'Astrazenica' bij het batchnummer waarover de doktersassistent mij (opnieuw) belde.
Mijn vriendin slaakte een kreet van ontzetting, zelf moest ik alleen maar lachen. (cool he)
Jammer vind ik wel dat de tijdsinterval bij AstraZenica zo groot is (12 weken) .
Ik kan pas 26 juni voor de tweede terecht, opnieuw in de pastorie van de Westerkerk.

https://www.gezondheidsraad.nl/documenten/adviezen/2021/04/12/interval-tussen-de-eerste-en-tweede-vaccinatie

Ik heb door jouw verhaal de huisartsenpost gebeld met de vraag of ze me willen bellen als ze AstraZenica overhouden. Ik heb liever nu AstraZenica dan dat ik nog weken moet wachten op Pfizer. Overigens werd me verteld dat ze elke dag een belronde houden om de resterende vaccins weg te prikken, maar ook dat gaat op volgorde van mensen die snel aan de beurt zijn voor dat vaccin en die is voor de 61 tot 65 jarigen. Jij hebt geluk gehad, ik moet echt wachten op Pfizer.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Conny48

Stamgast
Stamgast
Antw.: 168
Za Apr 17, 2021 1:41 am Reageer met quote

Man en ik krijgen morgen de eerste en 23 mei nr. 2
met Pfizer.
Vreemd genoeg kregen we vandaag een tweede uitnodiging van het RIVM met ingesloten een brief van de huisarts.
Vanaf 19 april konden we gevaccineerd worden met AZ en
dan in juli of augustus de tweede prik.
Mijn vermoeden is dat de huisartsen blijven zitten met
grote hoeveelheden AZvaccin..en die kunnen niet zo lang bewaard worden.
En vwb de bijwerkingen,we hebben de pokkenprik ook overleefd.
En onze kinderen kregen dacht ik 4 keer een DPKTprik en prikken tegen Mazelen Rodehond en Bof.
Als je naar verre landen reist moet je ook vaccinaties hebben en niemand die zich druk maakt over bijwerkingen..

wo man singt, da lasse dich ruhig nieder, böse Menschen haben keine Lieder

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4965
Za Apr 17, 2021 10:41 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
NicolaasP schreef:
Zoals ik al schreef werd ik een beetje overvallen door de telefonische oproep die ik kreeg om een vaccinatie te komen halen vorige week zaterdag.
Pas thuis las ik 'Astrazenica' bij het batchnummer waarover de doktersassistent mij (opnieuw) belde.
Mijn vriendin slaakte een kreet van ontzetting, zelf moest ik alleen maar lachen. (cool he)
Jammer vind ik wel dat de tijdsinterval bij AstraZenica zo groot is (12 weken) .
Ik kan pas 26 juni voor de tweede terecht, opnieuw in de pastorie van de Westerkerk.

https://www.gezondheidsraad.nl/documenten/adviezen/2021/04/12/interval-tussen-de-eerste-en-tweede-vaccinatie

Ik heb door jouw verhaal de huisartsenpost gebeld met de vraag of ze me willen bellen als ze AstraZenica overhouden. Ik heb liever nu AstraZenica dan dat ik nog weken moet wachten op Pfizer. Overigens werd me verteld dat ze elke dag een belronde houden om de resterende vaccins weg te prikken, maar ook dat gaat op volgorde van mensen die snel aan de beurt zijn voor dat vaccin en die is voor de 61 tot 65 jarigen. Jij hebt geluk gehad, ik moet echt wachten op Pfizer.

Wist ik niet Willemijn. Die mazzel had ik dan denk ik doordat ze mensen die dicht in de buurt van de vaccinatieplek moesten bellen, want het liep tegen sluitingstijd. Ze weten denk ik niet van te voren wie er op de oproep af zal komen en wie niet. Misschien zijn er heel veel mensen thuisgebleven vanwege de (volstrekt ongegronde) angst voor astrazenica (zal in hun oproep gestaan hebben, die ik zelf dus niet gezien heb).

Hoop dat jij snel met Pfizer aan de beurt bent. De prikinterval is daarbij maar 6 weken, dus mogelijk dat jij je tweede prik straks al gehad hebt en ik nog op mijn tweede zit te wachten Laughing

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 404
Za Apr 17, 2021 12:00 pm Reageer met quote

Vanmorgen om 8.00 uur een Pfizertje gehaald. Spuitje van een cent. Over zes weken de tweede.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Ma Apr 19, 2021 11:50 pm Reageer met quote

Nét een online afspraak gemaakt voor Pfizer. Mijn geboortejaar, 1954, staat nog niet op de website van het RIVM, daar staat nog 1952, maar als je doorklikt op afspraak maken staat het open voor 1953 en 1954. Misschien kan iemand iets met deze tip. 27 april ben ik al aan de beurt!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 938
Di Apr 20, 2021 12:35 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Nét een online afspraak gemaakt voor Pfizer. Mijn geboortejaar, 1954, staat nog niet op de website van het RIVM, daar staat nog 1952, maar als je doorklikt op afspraak maken staat het open voor 1953 en 1954. Misschien kan iemand iets met deze tip. 27 april ben ik al aan de beurt!

afgekeken van Maarten van Rossum

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Apr 20, 2021 12:40 am Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
WillemijnF schreef:

afgekeken van Maarten van Rossum

Nee hoor mop, stond gewoon hier:

Mensen in 1953 en 1954 krijgen uitnodiging

Gewoon een kwestie van alert blijven. Wink
Bovendien kun je online geen afspraak maken als je niet aan de beurt bent.

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1785
Di Apr 20, 2021 1:11 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Goed dat je het meldt. 👍
Ik heb het gelijk doorgegeven aan een goede vriend van me die ook in 1954 geboren is.

(Het gaat nu snel, ze zijn dus echt 65+ erdoor heen aan het jassen 😷 )

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 391 ppm, nu: 416 ppm.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14140
Wo Apr 21, 2021 7:31 pm Reageer met quote

Vanmiddag mijn tweede prik gehad met Moderna. Drie collega's, die gisteren aan de beurt waren hadden zich vanmorgen ziek gemeld met flinke koorts en hoofdpijn, de andere twee weinig tot geen klachten. Dat is wel ongeveer het bekende patroon bij Moderna. Morgen maar even zien hoe het bij mij uitpakt.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28306
Do Apr 22, 2021 2:38 pm Reageer met quote

Vandaag eerste prikje ontvangen. Pfizer. Voelt niets anders aan dan een 'gewoon' griepprikje. Tot nu toe geen rare bulten of vlekken geconstateerd. Ook geen andere enge verschijnselen.

Op naar de tweede prik...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Apr 22, 2021 5:34 pm Reageer met quote

Gisteravond een wat zwaar hoofd en vanmorgen een ietwat stijve arm maar verder geen koorts etc.

Een ander verhaal is natuurlijk waar die mee-geïnjecteerde nanochip voor gebruikt gaat worden. 's Kijken wat ik nog allemaal onbestraft kan uitspoken nu de overheid me dmv. die chip overal kan volgen.Smile

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Ron1.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 938
Do Apr 22, 2021 5:49 pm Reageer met quote

met de vaccinatie (sec) is niet veel mis, maar de administratie is een rommeltje. Wij (mijn vrouw en ik) moesten voor de 2 prik op 27/5 allebei om 17.oo uur. Daarna kregen wij een email dat de een om 25 mei 15:15 uur moest. Toen maar gebeld of dat niet anders kon. Na veel ja en nee toch weer samen op 27 mei 17: 00 uur. Waarom moeilijk doen als het zo makkelijk kan.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Apr 22, 2021 6:19 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
met de vaccinatie (sec) is niet veel mis, maar de administratie is een rommeltje. Wij (mijn vrouw en ik) moesten voor de 2 prik op 27/5 allebei om 17.oo uur. Daarna kregen wij een email dat de een om 25 mei 15:15 uur moest. Toen maar gebeld of dat niet anders kon. Na veel ja en nee toch weer samen op 27 mei 17: 00 uur. Waarom moeilijk doen als het zo makkelijk kan.

Ik ben het met je eens dat de hele organisatie van het vaccineren, niet alleen de administratie, een stuk beter had gekund. Dat ligt deels aan het inkoopbeleid van de overheid, vier verschillende vaccins met niet dezelfde indicaties, het sowieso ondoorzichtige overheidsbeleid, vertraagde leveranties van de producenten van de vaccins, de stop van sommige vaccins door de bijwerkingen maar ook het uitkleden van de preventieve gezondheidszorg door het overheidsbeleid, waardoor de ggd-en door een dramatische onderbezetting aanvankelijk niet op hun taak berekend waren. Ook de versnippering in instanties, zorginstellingen en ziekenhuizen, huisartsen en ggd-en, werkt ondoorzichtigheid in de hand. Ik vind wel dat die ggd-en, die het leeuwendeel van de vaccinaties doen, een bewonderenswaardige inhaalslag hebben gemaakt waardoor het vaccinatieprogramma nu goed op gang is. Maar inderdaad, ik krijg bij die uitvoering ook vaak vragen waarom het niet allemaal wat praktischer kan.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Apr 22, 2021 6:48 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ron1.1 schreef:

Ik ben het met je eens dat de hele organisatie van het vaccineren, niet alleen de administratie, een stuk beter had gekund. Dat ligt deels aan het inkoopbeleid van de overheid, vier verschillende vaccins met niet dezelfde indicaties, het sowieso ondoorzichtige overheidsbeleid, vertraagde leveranties van de producenten van de vaccins, de stop van sommige vaccins door de bijwerkingen maar ook het uitkleden van de preventieve gezondheidszorg door het overheidsbeleid, waardoor de ggd-en door een dramatische onderbezetting aanvankelijk niet op hun taak berekend waren. Ook de versnippering in instanties, zorginstellingen en ziekenhuizen, huisartsen en ggd-en, werkt ondoorzichtigheid in de hand. Ik vind wel dat die ggd-en, die het leeuwendeel van de vaccinaties doen, een bewonderenswaardige inhaalslag hebben gemaakt waardoor het vaccinatieprogramma nu goed op gang is. Maar inderdaad, ik krijg bij die uitvoering ook vaak vragen waarom het niet allemaal wat praktischer kan.

Positieve ervaringen zijn er ook, zoals wij die hebben: online inloggen en een datum en tijd aanklikken die beschikbaar is. Bevestiging binnen een half uur per mail. Echt supersnel geregeld. Wij hoeven niet per se als echtpaar samen op dezelfde tijd, dus hebben onafhankelijk van elkaar de afspraak gemaakt. We zijn een dag na elkaar aan de beurt.

Ik had het ook prima gevonden als ik gewoon een brief had gekregen met een datum en tijd, zonder overleg. Wij kunnen ons meestal wel schikken. Ik denk dat dat het belcontact wel gemakkelijker en toegankelijker zou hebben gemaakt. Dus alleen bellen als je echt niet kunt op de gereserveerde tijd.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Apr 22, 2021 7:12 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Positieve ervaringen zijn er ook

Zeker weten. Een poosje geleden is mijn vrouw getest en dat liep vanaf het maken van de afspraak tot en met de afhandeling van een leien dakje, echt heel vlot, waardoor ik geen werk hoefde te verzuimen door quarantaine (uitslag was negatief). Ook mijn afspraak voor de vaccinatie was vlot gemaakt. Later weer afgezegd omdat ik eerder op mijn werk terecht kon. De ironie was dat ik op dezelfde avond als de afgezegde prikafspraak op dezelfde locatie gewerkt heb als prikker. Smile

Laten we het positief benaderen. Er is in korte tijd onnoemelijk veel ervaring opgedaan, niet alleen specifiek met vaccineren en testen rondom dit virus maar ook met de logistiek, waaronder het inzetten van personeel, de belangrijkste factor. Het is ontzettend leuk om middenin de dynamiek te ervaren dat het na aanlooproblemen op wat details na nu toch allemaal goed geregeld is. Een boeiende ervaring ook om met zoveel verschillende collega's, studenten, gepensioneerde zorgprofessionals, mensen die normaal iets totaal anders doen maar wel een zorgachtergrond hebben, samen de schouders eronder te zetten om dat vaccinatieprogramma er zo snel mogelijk en uiteraard ook zorgvuldig door te jassen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Apr 22, 2021 7:17 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
WillemijnF schreef:
Positieve ervaringen zijn er ook

Zeker weten. Een poosje geleden is mijn vrouw getest en dat liep vanaf het maken van de afspraak tot en met de afhandeling van een leien dakje, echt heel vlot, waardoor ik geen werk hoefde te verzuimen door quarantaine (uitslag was negatief). Ook mijn afspraak voor de vaccinatie was vlot gemaakt. Later weer afgezegd omdat ik eerder op mijn werk terecht kon. De ironie was dat ik op dezelfde avond als de afgezegde prikafspraak op dezelfde locatie gewerkt heb als prikker. Smile

Laten we het positief benaderen. Er is in korte tijd onnoemelijk veel ervaring opgedaan, niet alleen specifiek met vaccineren en testen rondom dit virus maar ook met de logistiek, waaronder het inzetten van personeel, de belangrijkste factor. Het is ontzettend leuk om middenin de dynamiek te ervaren dat het na aanlooproblemen op wat details na nu toch allemaal goed geregeld is. Een boeiende ervaring ook om met zoveel verschillende collega's, studenten, gepensioneerde zorgprofessionals, mensen die normaal iets totaal anders doen maar wel een zorgachtergrond hebben, samen de schouders eronder te zetten om dat vaccinatieprogramma er zo snel mogelijk en uiteraard ook zorgvuldig door te jassen.

Ik geloof je meteen, dat moet echt een goed gevoel geven. Grote waardering voor iedereen die helpt bij dit mega-project.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28306
Do Apr 22, 2021 7:31 pm Reageer met quote

Ik kan er als 'klant' alleen maar positief zijn over het hele gebeuren. Alles wat duidelijk aangegeven, ik hoefde nauwelijks te wachten en het ging allemaal vlot en professioneel, voor zover ik het als leek kan beoordelen.

Wij gingen ook niet samen. Mijn vrouw wordt morgen bij de huisarts gevaccineerd. Nog mooier...

Faber quisque fortunae suae

MarjoleinA.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 153
Do Apr 22, 2021 8:56 pm Reageer met quote

Mijn man en ik gaan ook niet samen. Ik mag zaterdag komen en mijn man wordt veel later gevaccineerd vanwege het grote leeftijdsverschil.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 404
Do Apr 22, 2021 11:40 pm Reageer met quote

Ik heb een weekje geleden mijn eerste prik gehad, maar ben, net als Pieter Omtzigt, nog steeds niet gesensibiliseerd. Misschien komt dat bij de tweede prik, over een week of vijf.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Apr 23, 2021 11:13 am Reageer met quote

virgo schreef:
Ik heb een weekje geleden mijn eerste prik gehad, maar ben, net als Pieter Omtzigt, nog steeds niet gesensibiliseerd. Misschien komt dat bij de tweede prik, over een week of vijf.

Ik hoop oprecht dat jij lekker ongesensibiliseerd blijft. Laughing

Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie