Triggerfinger
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

WillieB.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 12
Di Aug 31, 2021 6:01 pm Reageer met quote

Graag wil ik ervaringen delen met anderen die daar last van hebben, alvast bedankt.

Laat je niet leven, maar leef zelf.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 855
Wo Sep 01, 2021 11:28 pm Reageer met quote

Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad, dokter wilde spuiten, ik niet.
Het is vanzelf overgegaan.

er zijn veel kwalen die je lichaam zelf oplost of die je zelf kan oplossen, door er wat aandacht aan te geven.

WillieB.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Sep 03, 2021 4:41 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:

er zijn veel kwalen die je lichaam zelf oplost of die je zelf kan oplossen, door er wat aandacht aan te geven.

Maar deze kwaal dus niet bij mij, ik heb het eerder ook aan mijn duim gehad en die moest wel geopereerd worden omdat hij vast bleef zitten, nu heb ik een prik in mijn vinger gekregen omdat ik een nieuwe operatie wil voorkomen en hoop dat het helpt. Met alleen maar aandacht geven aan je kwaal voorkom je echt niet alles, was dat maar zo.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5139
Za Sep 04, 2021 12:01 am Reageer met quote

nandes57 schreef:

Die ervaring heb ik ook. een vastzittende duim had ik ook ooit, vrij regelmatig in een bepaalde periode, maar als ik Willie hier niet had zien schrijven over dat fenomeen zou ik het me al helemaal nooit meer herinnerd hebben. Maar goed, Nandes schrijft 'veel kwalen', niet alle kwalen dus.
Zoeken jullie ook alles op internet op? Een paar jaar terug had ik van de ene op de ander dag 'frozen shoulders', dat dat het was wat die pijn veroorzaakte waardoor ik niets meer normaal kon uitvoeren met mijn armen, zelfs niet mijn jas meer kon aantrekken, dat vond ik uit door op internet te speuren met die verschijnselen als leidraad. Het verloop van frozen shoulders was moeilijk aan te geven, kon jaren aanhouden. Ik was er in anderhalve maand vanaf gelukkig. Geen idee wat de oorzaak was, maar het is niet meer terug gekomen. Klop klop

Welkom hier trouwens Willie.
Ik hoop voor jou dat je triggerfinger toch snel spontaan geneest, maar niemand kan hier een deskundig advies geven uiteraard, of misschien Kees, die weet wel heel veel van artsenij

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14427
Za Sep 04, 2021 1:05 am Reageer met quote

Een prik zou ik zeker doen bij een hardnekkige triggerfinger, meer gezien de ervaringen van enkele kennissen met dit probleem want ik ben geen expert op dit gebied. Werkt dat niet, komt de kwaal steeds terug, dan lijkt het me raadzaam om verder te kijken naar alternatieven.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 855
Zo Sep 05, 2021 12:54 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Een prik zou ik zeker doen bij een hardnekkige triggerfinger, meer gezien de ervaringen van enkele kennissen met dit probleem want ik ben geen expert op dit gebied. Werkt dat niet, komt de kwaal steeds terug, dan lijkt het me raadzaam om verder te kijken naar alternatieven.

mijn ervaring met een trigger vinger, tennis elleboog golf elleboog, enz is dat je veel zelf kan doen middels poetsen oftewel masseer de aangedane plekken regelmatig ( geen fysio voor nodig).
ik deed het zelf meestal in de auto tijdens het woon werk verkeer in de file.

WillieB.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Sep 07, 2021 5:45 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
nandes57 schreef:

Die ervaring heb ik ook. een vastzittende duim had ik ook ooit, vrij regelmatig in een bepaalde periode, maar als ik Willie hier niet had zien schrijven over dat fenomeen zou ik het me al helemaal nooit meer herinnerd hebben. Maar goed, Nandes schrijft 'veel kwalen', niet alle kwalen dus.
Zoeken jullie ook alles op internet op? Een paar jaar terug had ik van de ene op de ander dag 'frozen shoulders', dat dat het was wat die pijn veroorzaakte waardoor ik niets meer normaal kon uitvoeren met mijn armen, zelfs niet mijn jas meer kon aantrekken, dat vond ik uit door op internet te speuren met die verschijnselen als leidraad. Het verloop van frozen shoulders was moeilijk aan te geven, kon jaren aanhouden. Ik was er in anderhalve maand vanaf gelukkig. Geen idee wat de oorzaak was, maar het is niet meer terug gekomen. Klop klop

Welkom hier trouwens Willie.
Ik hoop voor jou dat je triggerfinger toch snel spontaan geneest, maar niemand kan hier een deskundig advies geven uiteraard, of misschien Kees, die weet wel heel veel van artsenij
Als je mijn vraag goed had gelezen vroeg ik geen deskundig advies, maar ervaring delen.

Laatst aangepast door WillieB.1 op Di Sep 07, 2021 6:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt

WillieB.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Di Sep 07, 2021 5:49 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
Keesvi schreef:

mijn ervaring met een trigger vinger, tennis elleboog golf elleboog, enz is dat je veel zelf kan doen middels poetsen oftewel masseer de aangedane plekken regelmatig ( geen fysio voor nodig).
ik deed het zelf meestal in de auto tijdens het woon werk verkeer in de file.
Heel fijn dat het bij jou wel werkte.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie