Rutte mogelijk doelwit Mocro maffia
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3197
Ma Sep 27, 2021 12:17 pm Reageer met quote

Quote:
Demissionair premier Rutte wordt extra zwaar beveiligd omdat hij mogelijk doelwit is van een aanslag of ontvoering door de georganiseerde misdaad.

https://nos.nl/l/2399427

De Mocro maffia zaaien angst en verderf, ze ondermijnen onze hele democratie en samenleving, beginnen Italiaanse toestanden te worden hier.
Eerst mensen gelinkt aan het proces rondom Taghi, nu ook de politiek.
Heel, heel, erg zorgwekkend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28664
Ma Sep 27, 2021 12:24 pm Reageer met quote

En zolang we hier nog politici hebben die liever theater spelen en te druk met hun eigen egootjes bezig zijn zal het er niet beter op worden, vrees ik...

Faber quisque fortunae suae

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5126
Ma Sep 27, 2021 12:58 pm Reageer met quote

Ik ben het helemaal met jou eens Dagmar, ik denk zelfs dat ze Rutte hadden willen ontvoeren en willen ruilen voor Taghi, een eng idee hoe het in Nederland er aan toe gaat buiten het hele politieke gebeuren.

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

LuciaT

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Ma Sep 27, 2021 4:18 pm Reageer met quote

Ik vind het doodeng worden met die Mocro maffia in Nederland!

Vroeger was er ook criminaliteit maar niet op deze manier.

WillieB.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 12
Ma Sep 27, 2021 7:09 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En zolang we hier nog politici hebben die liever theater spelen en te druk met hun eigen egootjes bezig zijn zal het er niet beter op worden, vrees ik...
Toen ik las dat Rutte misschien doelwit was dacht ik "is dit echt of een Rutte stunt" aandacht trekken voor zich zelf hoe goed en belangrijk hij wel niet is? ik weet het niet, maar ik heb mijn bedenkingen, en helemaal geen vertrouwen meer in Rutte met zijn aanhangers.

Tympaan

Superlid
Superlid
Ma Sep 27, 2021 7:14 pm Reageer met quote

Zover zou ik niet willen gaan...

Maar dat mijn vertrouwen in de politiek onderhand wel ernstig ondermijnd is, is wel zeker..

WillieB.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 12
Ma Sep 27, 2021 7:28 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Zover zou ik niet willen gaan...

Maar dat mijn vertrouwen in de politiek onderhand wel ernstig ondermijnd is, is wel zeker..
Ja, misschien draaf ik een beetje door, maar de een na de ander stapt op of wordt ontslagen, en waarom? Volgens mij is een nieuwe verkiezing de beste oplossing, vooral nu we allemaal hebben kunnen zien wie het belang voor Nederland voor ogen heeft en wie alleen aan zijn of haar eigen baan denkt, afwachten dus maar. weer.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 855
Ma Sep 27, 2021 11:44 pm Reageer met quote

beschermen van Rutte is de verdediging opzoeken, dat moet niet.
Zoek de aanval op.
elimineer ze, een enkele reis Noordzee met of zonder proces.

je kan je aan allerlei mooie regels en normen houden, zij doen dat niet.

een mocroverdachte, ja een mocro verdachte heeft geen rechten.

Conny48

Stamgast
Stamgast
Antw.: 379
Di Sep 28, 2021 1:35 am Reageer met quote

Zoek de aanval op.

Nandes,dat zou in mijn optiek het einde
van de democratie en rechtstaat betekenen.
Sowieso is een verdachte nog geen dader.
Dus als ik het goed begrijp vind jij dat Rutte niet beschermd
moet worden?

I'm a strong woman,because a strong woman raised me.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 28, 2021 9:55 am Reageer met quote

Er komt juist een einde aan de democratie en de rechtsstaat als je de criminaliteit maar laat voortwoekeren. Het is een kankergezwel binnen de samenleving en moet zo snel en zo hard mogelijk verwijderd worden met alle mogelijke middelen.

Ik heb nooit veel empathie gevoeld voor misdadigers en al helemaal voor dit soort lieden niet.

Wat nandes57 ook al zegt; mocro-boeven hebben hun rechten verspeeld.

Wat niet wegneemt dat ook Rutte beschermd dient te worden.

Het één hoeft en ander niet uit te sluiten.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5139
Di Sep 28, 2021 10:12 am Reageer met quote

Nederland is een narcostaat en de bedreiging van een regeringsleider die de drugsmaffia niet erg ter wille is hoort daar gewoon bij. Datzelfde gebeurt, is gebeurd en zal nog gebeuren met rechters en advocaten, douanepersoneel, iedereen die bij deze handel en produktie die meer winst oplevert dan welke andere branche ook, betrokken is, of goed gebruikt kan worden.

De narcobazen staan binnenkort soeverein aan het hoofd van het reilen en zeilen binnen ons landje, zoals in Mexico, Columbia, wanneer we niet verdomd goed uitkijken

Quote:
Liquidaties, vergismoorden, ontvoeringen en beschietingen. Bijna dagelijks is er in Nederland een geweldsincident dat op een of andere manier gerelateerd is aan drugs. Het gebruik van drugs is in Nederland genormaliseerd, het is zelfs een bloeiende bedrijfstak met een miljardenomzet. Wetenschappers, hulpverleners, bestuurders en toezichthouders vrezen dat het drugsproblematiek onbeheersbaar is geworden.
NOS https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2398172-nederland-als-narcostaat-bekijk-hier-de-serie-over-drugs

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Di Sep 28, 2021 2:21 pm Reageer met quote

WillieB schreef:
Toen ik las dat Rutte misschien doelwit was dacht ik "is dit echt of een Rutte stunt" aandacht trekken voor zich zelf hoe goed en belangrijk hij wel niet is? ik weet het niet, maar ik heb mijn bedenkingen, en helemaal geen vertrouwen meer in Rutte met zijn aanhangers.[/i]

Heet zo iets niet geloven in complottheorieën?
Denk je nu werkelijk dat Rutte blij wordt van persoonsbeveiliging en fake nieuws gebruikt voor eigen gewin?

Hoe diep kun je zinken om dat te geloven enkel om dat je het niet eens bent met zijn politieke ideeën.

dagmar57

Superlid
Superlid
Di Sep 28, 2021 2:35 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Nederland is een narcostaat en de bedreiging van een regeringsleider die de drugsmaffia niet erg ter wille is hoort daar gewoon bij. Datzelfde gebeurt, is gebeurd en zal nog gebeuren met rechters en advocaten, douanepersoneel, iedereen die bij deze handel en produktie die meer winst oplevert dan welke andere branche ook, betrokken is, of goed gebruikt kan worden.

De vraag is als Rutte nu goed beveiligd wordt of ze dan iemand anders als doelwit kiezen.
Het is onmogelijk om iedereen te beveiligen, niet qua personele inzet en niet qua kosten en ook omdat je nooit kunt inschatten wie ze in het vizier hebben.

De bestrijding van de zware misdaad, blijft altijd een strijd van, als je de ene bende hebt opgerold, staat de volgende alweer klaar, zolang er zoveel geld te verdienen is in de zware criminaliteit.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5139
Di Sep 28, 2021 2:50 pm Reageer met quote

Die laatste bijzin is de crux denk ik Dagmar
"zo lang er (zo gemakkelijk zo krankzinnig) veel geld in de narcoticabranche te verdienen valt" Zo'n beetje driekwart van Brabant schijnt ervan rond te komen.

en zo lang het witwassen van geld zo gemakkelijk is

ik las als voorbeeld iets over een zonnebank waar geen hond komt en die toch miljoenen zou omzetten per jaar

Alleen al in mijn eigen buurtje zoveel voorbeelden van nieuwe en al wat oudere zaakjes die er aan de buitenkant tip-top uitzien maar waar nooit een klant over de vloer komt. Je vraagt je dan toch af hoe dat kan. Maar kennelijk de overheid niet. Wordt eenvoudig nooit enig onderzoek naar gedaan.

Quote:
als je de ene bende hebt opgerold, staat de volgende alweer klaar,

Zo lang je als minkukel zonder enige opleiding een 'big spender' kunt worden wanneer je enkel maar een beetje 'lef' in je donder durft vertonen zullen er altijd mensen te werven zijn, op het schoolplein, of in de kroeg, misschien wel in de fabriekskantine, en ook douanepersoneel dat om te kopen valt wanneer de som maar hoog genoeg is, boeren die hun ongebruikte schuur willen verhuren, chauffeurs die een oogje dichtknijpen bij het laden enz enz
Er is geen sprake van 'een bende'. De narcoticahandel doortrekt heel de samenleving in al zijn facetten. De meeste mensen doen -bijna- alles voor geld, al was het maar hun mondje dichthouden. De provincie Brabant drijft voor driekwart op narcotica, direct of indirect.

Wie hebben er allemaal boter op hun hoofd? of wie niet zou je bijna zeggen wanneer je ook nog eens aan de gebruikers, de afnemers denkt

Verder is het opvallend dat het in de talkshows nagenoeg nooit over deze problematiek gaat

Nog een vraagje: hoeveel mensen zullen er bedreigd worden die dat niet na zouden kunnen vertellen wanneer ze dat naar buiten zouden brengen, hoeveel mensen zullen er ingekapseld zijn in deze business, zonder daar nog uit te kunnen komen. Producenten, handelaars, loopjongetjes, facilitators, of gewoon mensen die 'teveel weten'

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

JackSkinner

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Di Sep 28, 2021 6:26 pm Reageer met quote

Dit gebeurt allemaal omdat er vraag is naar zulke diensten... En niets zal veranderen zolang die vraag bestaat... Sad

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 28, 2021 7:33 pm Reageer met quote

Vraag en aanbod, daar draait de hele wereld om. Maar dat neemt niet weg dat er best wel eens wat harder opgetreden zou mogen worden. Want ik heb de indruk dat het tegenwoordig allemaal wel erg gemakkelijk gaat in criminelenland...

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 855
Di Sep 28, 2021 10:30 pm Reageer met quote

Conny48 schreef:
Zoek de aanval op.

Nandes,dat zou in mijn optiek het einde
van de democratie en rechtstaat betekenen.
Sowieso is een verdachte nog geen dader.
Dus als ik het goed begrijp vind jij dat Rutte niet beschermd
moet worden?

Nee dat begrijp je niet goed, Rutte moet terdege wel beschermd worden maar er moet aan gewerkt worden dat dat niet nodig is.
Aanvallend door de criminelen sneller en harder aan te pakken met wat minder mooie regels, en ja dat knaagt ook aan onze democratie en onze normen.
Maar als dit zo doorgaat vreet dat dan niet aan onze democratie?
naar mijn mening nog veel erger.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14427
Wo Sep 29, 2021 11:56 am Reageer met quote

De beste stuurlui staan aan wal en daar ben ik er een van. De bedreiging van Rutte is slechts een stap verder dan die van advocaten, rechters en journalisten. Zware misdaad is van alle tijden maar die kende heel lang een soort van erecode van afblijven van degenen die uiteindelijk toch jouw rechten waarborgden als je gepakt werd en de ingecalculeerde straf moest toucheren. Die erecode is nu ver te zoeken. Macho rotjochies worden door drugsbazen voor een grijpstuiver ingehuurd om journalisten, advocaten, rechters en politici met een even goedkope als goed verkrijgbare Kalashnikov of Glock om zeep te helpen. Als je de weg weet dan is dergelijk schiettuig voor 1000 euro of minder te kopen.

Het primaire doel van dit soort acties is angst zaaien en de openbare orde ontregelen zodat ze ongehinderd hun gang kunnen gaan. Een 'harde aanpak' helpt natuurlijk voor geen meter want daar pak je alleen maar die macho rotjochies mee die toch wel gepakt worden en daar staan tientallen vervangers voor klaar die zich ook willen bewijzen door iemand te 'killen'. Zonder een breed beleid tegen deze nietsontziende criminaliteit begin je niets.

Probeer eindelijk eens, uiteraard in Europees verband, zowel de wapenhandel als de drugshandel te doorgronden en zet daar beleid op. Decriminaliseer in de eerste plaats drugs, de belangrijkste inkomstenbron van deze maffia-organisaties en zet veel meer in op de opsporing van en de handel in illegale wapens.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Sep 29, 2021 7:22 pm Reageer met quote

De softe aanpak schijnt anders nog veel minder te werken want de misdaad tiert weliger dan ooit. En inderdaad ze worden steeds brutaler omdat de gemiddelde burger, maar ook de gemiddelde politicus er bijna niets meer van durft te zeggen, bang dat ze in elkaar geslagen - of erger - wordt. Begrijpelijk, want je loopt boven alle ellende de kans dat je ook nog een proces aan de broek krijgt omdat je het tere kinderzieltje van de crimineel wel eens gekwetst zou kunnen hebben.

Wat mij betreft mag er een einde komen aan het tijdperk van pamperen en slap gewauwel over moeilijke jeugd en altijd spruitjes hebben moeten eten...

Waar ik het wel mee eens ben dat het probleem Europees of nog liever, mondiaal aangepakt moet worden. Keihard en zonder mededogen. Het zal de enige manier zijn om dit kankergezwel in de samenleving enigszins in te dammen.

100% kwijtraken van de criminaliteit zal je nooit lukken. Maar het gaat nu allemaal wet wat al te gemakkelijk.

LuciaT

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Wo Sep 29, 2021 7:57 pm Reageer met quote

Dit zijn geen macho rotjochies maar huurmoordenaars in de dop.
Wat mij betreft mogen ze berecht worden in het land van herkomst en daar in de cel belanden.
Kijken hoe macho ze daarna nog zijn!

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie