niet gevaccineerden op de ic
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 Plaats reactie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 878
Za Nov 27, 2021 2:53 am Reageer met quote

de besluiten die genomen worden tav corona zijn geen besluiten die gebaseerd zijn enkel en alleen op kennis en kunde maar zeker ook politiek, men weet dat men later zal worden afgerekend, en het politieke belang is een groot belang.

dit is naar mijn mening ook de oorzaak dat de formatie zolang duurt, het is immers niet zo makkelijk een demissionair kabinet iets aan te rekenen.

de vraag die me steekt is, waarom is er de afgelopen jaren niet ingezet op meer capaciteit tav de ziekenhuizen en de ic zorg

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5179
Za Nov 27, 2021 11:50 am Reageer met quote

Quote:
de vraag die me steekt is, waarom is er de afgelopen jaren niet ingezet op meer capaciteit tav de ziekenhuizen en de ic zorg

Denk je dat je dan minder zou hoeven te doen aan preventie?
Dan blijft het dweilen met de kraan open Nandes. Wanneer je een lek hebt kun je een iets grotere emmer eronder zetten om het water op te vangen, maar dat verandert weinig aan dat lek

Bovendien vormen zorgwekkende grote aantallen besmettingen met veel ernstige ziektebeelden daarbij, een geweldige economische domper in heel de maatschappij. Veel mensen blijven uit voorzorg thuis, gaan alleen nog winkelen om het hoogstnodige aan te schaffen, gaan niet uit eten, naar de bioscoop enz enz (ook al zou van regeringswege daar géén beroep op worden gedaan. Extra IC capaciteit maakt ook daarmee geen bal uit.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 28825
Za Nov 27, 2021 12:21 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:

...de vraag die me steekt is, waarom is er de afgelopen jaren niet ingezet op meer capaciteit tav de ziekenhuizen en de ic zorg

Dat is natuurlijk vooral een kwestie van geld. Een gebouw neerzetten is niet het grote probleem. En de benodigde apparatuur is ook wel aan te komen. Er staan (in ieder geval bij ons in de buurt) zelfs ziekenhuizen leeg...

Maar je moet die gebouwen ook nog bemannen en daar zit nu eenmaal het echte probleem. Personeelskosten zijn altijd de grote factor in elk bedrijf dus ook in de zorg. Bovendien zijn die mensen er niet.

Kun je wel zeggen: verdubbel hun salaris en dan komen ze wel. Maar wil jij dat je zorgkosten verdubbelen? Nog afgezien van dat veel mensen nu al in de problemen zitten door de als maar stijgende vaste lasten...

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 6 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Plaats reactie