Achillespees gescheurd
Gezondheid & zorg
Plaats reactie

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2072
Zo Jan 02, 2022 2:45 am Reageer met quote

Ik ben dit nieuwe jaar begonnen met mijn rechter onderbeen in het gips.
Achillespeesruptuur zoals het medisch heet. Los voetje dus.
Ben er bang voor dat ik er tijdje mee bezig zal zijn voordat dat weer hersteld is.

Ik vroeg me af of er anderen waren die eerder ervaring met deze soort blessure hebben gehad.

En ik ben ook benieuwd of er anderen zijn die ervaring hebben met onbelast lopen met krukken. Ik merk dat ik er heel onhandig mee ben.

En hoe je dan nog al die huishoudelijk klusjes kan doen, (koken, wat schoonmaken, dingen verplaatsen, etc.) Als je alleen bent zal je die dingen toch zelf moeten doen als de kaboutertjes het laten afweten.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Laatst aangepast door barth. op Za Jan 22, 2022 2:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5301
Zo Jan 02, 2022 3:02 am Reageer met quote

Een rolstoel huren die je met de armen kunt laten rollen!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

barth.

Superlid
Superlid
Zo Jan 02, 2022 3:12 am Reageer met quote

redone schreef:
Een rolstoel huren die je met de armen kunt laten rollen!

Misschien is dat wel een goed idee, ik zal maandag de Vegro eens gaan opbellen.

redone

Superlid
Superlid
Zo Jan 02, 2022 12:34 pm Reageer met quote

Of de thuiszorg, die hebben ook goede ideeën voor dit soort problemen, sterkte!

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29282
Zo Jan 02, 2022 12:42 pm Reageer met quote

Voetproblemen komen mij wel bekend voor. Weliswaar geen achillespees maar een afgescheurde pees in de voetboog. De beruchte platvoeten die ik altijd al gehad heb. Vier weken met een been in het gips. Ik moet zeggen dat ik mij met die krukken wel aardig kon behelpen. Voordeel daarbij is dat ik nog wel redelijk veel kracht in armen en handen heb. De rolstoel heb ik in huis vrij weinig gebruikt. Te veel obstakels. Maar in de schuur was het wel prettig. Kon ik toch nog een beetje met mijn hobby’s bezig zijn.

Het is al weer vier jaar geleden en gaandeweg gaat het wel beter. Maar de voeten zullen wel altijd de zwakke plek in mijn leven blijven. Daar zal ik mee moeten leren leven.
In ieder geval sterkte en beterschap, barth.

Faber quisque fortunae suae

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 14020
Zo Jan 02, 2022 2:01 pm Reageer met quote

Barth, klop eens bij je gemeente aan.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorg-en-ondersteuning-thuis/vraag-en-antwoord/ondersteuning-gemeente-wmo-2015

Ook voor tijdelijk kunnen ze je verder helpen met het huishouden en ook met je wassen, bijvoorbeeld, Kunnen ze het niet dan hebben ze nog wel tips en adressen.
Gewoon bellen. Ik heb er goede ervaringen mee.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

Briesje

Superlid
Superlid
Antw.: 1845
Zo Jan 02, 2022 2:12 pm Reageer met quote

Misschien is een zadelkruk een idee?

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 8379
Zo Jan 02, 2022 4:43 pm Reageer met quote

Beterschap Bart, niets vervelender dan op deze manier thuis moeten blijven. Dan ook moet je je maar zien te vredden in je eentje.
Goede suggesties heb je al ontvangen.
De kruisvereniging en de thuiszorg zijn inderdaad de instanties die je nodig hebt. Daarbij is een goede buur altijd beter dan een verre vriend.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14863
Zo Jan 02, 2022 9:15 pm Reageer met quote

Nare blessure, barth. Het lijkt me zeker raadzaam om de thuiszorg in te schakelen, in de eerste plaats voor huishoudelijk werk maar ook voor hulpmiddelen. Beterschap!

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

barth.

Superlid
Superlid
Ma Jan 03, 2022 1:55 am Reageer met quote

Bedankt iedereen voor de reacties en de suggesties.
Ik ga morgen wat rondbellen.

Donderdag heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis, (gipswissel en controle) daar zal ik ook ter sprake brengen waar ik tegenaan ben gelopen, en hoop ik ook wat meer duidelijkheid te krijgen over wat me te wachten staat en hoe lang ongeveer.

Ik heb er nu wel plezier van dat ik al die tijd de oude rollator van mijn pa heb bewaard. Zittend op dat ding kan ik een en ander doen in de keuken, en ik kan me al zittend dan verplaatsen van de ene naar de andere kant van de keuken.

barth.

Superlid
Superlid
Za Apr 09, 2022 1:59 am Reageer met quote

Het is al een paar maanden geleden dat ik die achillespees ruptuur noemde. Maar ik ben nog steeds niet helemaal de oude, kreeg eigenlijk het een na het ander. Ik noemde al de dubbele longembolie, maar daarna kreeg ik ook wat gedoe met mijn benen. En nu komt op initiatief van de huisarts een paar maal per week de thuiszorg langs om mijn benen te zwachtelen.

Wel een omdraaiing van de rollen. Ik ben zolang mantelzorger voor mijn ouders geweest en toen werkte ik samen met de thuiszorg, en nu komen ze voor mij.
Paradigmashift.

Maar je kan wel vervelender dingen hebben, het valt bij mij nog wel mee.
Maar ik schrijf dit ook om te zeggen dat ik soms even niet fit genoeg ben, om meteen te reageren. Dat ik het wat kalmer aan doe. Een excuus dus.

Het duurt wat langer dan ik gedacht had, maar Ik hoop natuurlijk wel dat ik over een tijdje weer beter kan lopen.

An58

Stamgast
Stamgast
Antw.: 504
Za Apr 09, 2022 10:01 am Reageer met quote

barth. schreef:
Het is al een paar maanden geleden dat ik die achillespees ruptuur noemde. Maar ik ben nog steeds niet helemaal de oude, kreeg eigenlijk het een na het ander. Ik noemde al de dubbele longembolie, maar daarna kreeg ik ook wat gedoe met mijn benen. En nu komt op initiatief van de huisarts een paar maal per week de thuiszorg langs om mijn benen te zwachtelen.

Wel een omdraaiing van de rollen. Ik ben zolang mantelzorger voor mijn ouders geweest en toen werkte ik samen met de thuiszorg, en nu komen ze voor mij.
Paradigmashift.

Maar je kan wel vervelender dingen hebben, het valt bij mij nog wel mee.
Maar ik schrijf dit ook om te zeggen dat ik soms even niet fit genoeg ben, om meteen te reageren. Dat ik het wat kalmer aan doe. Een excuus dus.

Het duurt wat langer dan ik gedacht had, maar Ik hoop natuurlijk wel dat ik over een tijdje weer beter kan lopen.

Ik lees dat je mantelzorger voor je ouders bent geweest, goed gedaan. Maar nu mag jij even voor je laten zorgen en voor jezelf zorgen.

Natuurlijk begrip op het niet meteen reageren, dat hoeft normaal toch ook niet.
Ik wens je beterschap en een snel herstel. Doe rustig aan en een knuffel van mij.

redone

Superlid
Superlid
Za Apr 09, 2022 1:34 pm Reageer met quote

Het is vervelend Bart, en ik denk ( ervaring met Ben) dat je na het zwachtelen aan de steunkousen zult moeten, maar daar heeft hij helemaal geen last van en het helpt enorm, sterkte!

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3497
Za Apr 09, 2022 3:07 pm Reageer met quote

Vervelend Bart, dat gedoe met je gezondheid.
Hoop dat de ellende gauw voorbij is.

barth.

Superlid
Superlid
Zo Apr 10, 2022 10:04 pm Reageer met quote

Bedankt voor de reacties.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie