de overheid moet ingrijpen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 954
Ma Jan 17, 2022 1:22 am Reageer met quote

Het loopt naar mijn mening de spuigaten uit, er worden regels opgesteld en niemand houdt zich eraan.
horeca, musea, winkels niemand houdt zich aan de opgelegde openingstijden, en dit onder het mom van "we hebben het zo moeilijk"en "we zijn het er niet mee eens"

we hebben een democratisch gekozen regering, een regering die de regels en wetten maakt en daar heb je je aan te houden, zoals het nu gaat is wetteloos en het recht van de grootste schreeuwers.

en de handhavers worden voor lul gezet door volstrekt onvoldoende ondersteuning.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5308
Ma Jan 17, 2022 2:41 am Reageer met quote

Valt wel mee, ik kan ze geen ongelijk geven, de ziekenhuis cijfers gaan goed omlaag en verder wachten we het wel af, niet te druk maken!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29289
Ma Jan 17, 2022 12:00 pm Reageer met quote

Het is natuurlijk wel zo dat als je allerlei regels gaat opstellen die vaak tegenstrijdig en soms onbegrijpelijk zijn en dan vervolgens gaat zeggen dat "het geen prioriteit heeft" en dan maar niet gaat handhaven, dat je dan dit soort dingen over je afroept als overheid.

Inderdaad, we hebben een democratisch gekozen regering. Maar je zal maar een bedrijfje of winkeltje hebben waar je inkomen van afhangt. Dan kan ik mij best vorstellen dat je opstandig wordt.

En aangezien onze gekozen overheid nu niet bepaald uitblinkt in kordaat, standvastig en consequent handelen, zal die onvrede enkel maar groter worden.

Faber quisque fortunae suae

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 435
Ma Jan 17, 2022 3:20 pm Reageer met quote

Tien jaar Rutte is een aaneenschakeling van het kleineren en vernederen van tienduizenden mensen. Iedereen kent de voorbeelden.
Het wordt tijd dat er een strafzaak komt tegen deze man en dat hij een gevangenisstraf krijgt. Hij zal wel weer strooien met verkeerde herinneringen. Onbetrouwbaar, harteloos, gewetenloos, visieloos sujet.
De kabinetten Rutte gaan puur uit van macht, maar hebben al lang geen enkel gezag meer. Geen wonder dat er vele burgers zijn die zich, als het hen uitkomt, burgerlijk ongehoorzaam tonen. Waarom zou je je houden aan wat geboefte voorschrijft?
De overheid wordt langzaam je grootste vijand en de vvd maakt meer kapot dan je lief is.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 14864
Ma Jan 17, 2022 9:25 pm Reageer met quote

In de IKEA zou ik minder risico lopen op besmetting dan in het zeer ruim opgezette militaire museum in Soesterberg, om een voorbeeld te noemen. De openingstijden van winkels en horeca worden/werden verkort, zodat meer mensen tegelijkertijd, in supermarkten vaak hutjemutje op elkaar, hun boodschappen moeten doen of hun biertje drinken. maatregels volgen elkaar in zo'n razend tempo op dat ze niet meer te volgen zijn, laat staan uitgelegd, laat staan onderbouwd kunnen worden. Vind je het gek dat een groot deel van Nederland dit gebrek aan beleid spuugzat is?

En inderdaad, een notoire leugenaar, die vooral zijn eigenbelang en zijn eigen partij op het oog heeft en zich met een brede grijns niets aantrekt van wat hij onder het volk teweeg brengt en feitelijk gewoon is afgezet nu voor de vierde keer premier wordt is een grof schandaal en maakt de politiek en het landsbestuur volstrekt ongeloofwaardig. Dat BOA's en andere handhavers, de horeca, gezondheidszorgers, en vele anderen de lul zijn komt wat mij betreft volledig voor rekening van Rutte en zijn slippendragers. De meeste Nederlanders zijn best van goede wil maar nu dus even niet.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

nandes57

Stamgast
Stamgast
Di Jan 18, 2022 12:47 am Reageer met quote

Kees het onderwerp is "de regering moet ingrijpen"niet jou afkeer van bepaalde partijen en of personen.

In 1 vd eerste tv optredens van de Jonge en Rutte werd al aangehaald dat deze pandemie besturen was als een auto besturen via de achteruitkijkspiegel.
feitelijk is dat nog steeds zo omdt het gedrg van het virus met geeen mogelijkheid te voorspellen is.
Laat staan van al die eigenwijze Nederlanders.

de regering, de beslissers laten zich uitgebreid voorlichten en adviseren door een heel team aan deskundigen

de beste stuurlui staan aan wal.

veel van de andere inzichten zijn voornamelijk politiek gekleurd

enz enz

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Jan 18, 2022 1:09 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Kees het onderwerp is "de regering moet ingrijpen"niet jou afkeer van bepaalde partijen en of personen.

Natuurlijk. Mijn kritiek ontgaat je want dat ingrijpen is nou net wat de regering, voor wat ervoor doorgaat, verre van adequaat doet. Je kunt wel heel hard roepen dat de beste stuurlui aan wal staan maar dat is een cliché als je je er even iets verder in verdiept als je neus lang is.

Ik ga morgen desondanks maar weer eens aan de slag op een vaccinatielocatie van de GGD als je het goed vindt, of niet.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Jan 18, 2022 12:28 pm Reageer met quote

"De overheid moet ingrijpen"...

Hoe had je je dat voorgesteld dan? Mensen met een geweer in de rug hun huis in jagen en de deur dichttimmeren?

Het is aan het zwabberbeleid van die overheid te wijten dat de situatie is zoals die nu is. Van de medische kant bezien is het niet zo moeilijk. Zet iedereen in isolatie, zorg dat niemand bij elkaar in de buurt komt en het virus zal dan wel uitdoven...

Maar je hebt ook nog met een economische kant te maken. Ja, de grote megabedrijven redden zich wel. worden er vaak zelfs beter van, van die epidemie. Maar voor al die kleinere bedrijven en zelfstandige winkels is het een complete nachtmerrie als ze het niet meer kunnen volhouden en hun werk verloren zien gaan.

En ook de sociale kant speelt een rol. Kinderen horen op school te zijn en ouderen hebben juist sociale contacten nodig om te voorkomen dat ze in eenzaamheid verpieteren.

Al met al kan ik mij dus best voorstellen dat de bevolking in opstand komt.

Over de manier waarop, kun je dan weer van mening verschillen.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5299
Wo Jan 19, 2022 1:17 pm Reageer met quote

Demonstreren is een grondrecht en zolang het zonder geweld gebeurtvind ik het alleszins begrijpelijk.
Op de school waar mijn dochter werkt zijn de eerste week na de vakantie al drie klassen naar huis gestuurd omdat er 3 of meer besmette kinderen waren. Dat ontregelt weer volkomen,zowel het onderwijs als de situatie van ouders. Aangezien kinderen nauwelijks ziek worden zou ik zeggen: als je ziek bent blijf je thuis maar de rest kan gewoon naar school.Aangezien de verwachting is dat 50% van de bevolking omikron gaat krijgen is het toch niet tegen te houden dus laat maar rondgaan denk ik.
Ben je kwetsbaar qua gezondheid, wees dan vooral zelf voorzichtig, maar laat de rest zijn leven weer oppakken.Ik ken kwetsbare mensen die ook tijdens griepgolven heel voorzichtig zijn en toen ik zwanger was ging ik ook niet bij rokers in de buurt zitten. Dan bescherm je gewoon jezelf.
De actie van de culturele sector is begrijpelijk en ook ludiek ( oud woord, hahaha). Als zoveel, doorgaans redelijke mensen die steeds hebben meegewerkt, nu protesteren moet je je misschien als regerng afvragenof je nog wel goed bezig bent. Ik heb heel lang begrip gehad voor de maatregelen en meegewerkt,maar ook ik denk nu dat er een andere koers moet komen. Beter dan handhaven met sancties is het om te luisteren, denk ik.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3500
Wo Jan 19, 2022 4:09 pm Reageer met quote

Natuurlijk, de overheid doet echt alles verkeerd wat de pandemie betreft.
En het is ook Rutte persoonlijk die de toon bepaald, die neemt adviezen van het OMT niet aan, daar luistert hij niet eens naar en bij debatten over de maatregelen in de kamer, is hij die bepaalt of de kamer het er in meerderheid mee eens is, die individuele kamerleden zijn tenslotte mening loos, die zitten er alleen voor de aankleding van de plenaire zaal.

Het lockdown advies in december heeft ook helemaal geen vruchten afgeworpen, de ziekenhuiscijfers die steeds omlaag zijn blijven gaan, is uiteraard een toevalstreffer, heeft niets met beleid te maken.

Nee inderdaad het is enkel de schuld van Rutte dat we nog in de pandemie zitten, niet alleen hier, maar in heel de wereld.

En uiteraard heeft ook Joep vh Hek, met zijn grote mond, het volste recht om mw Halsema, omdat ze wil handhaven, een mantelpaktrut te noemen, dat is tenslotte beoordelen op de inhoud en niet op vrouwelijke kenmerken.

Kortom, waarom hebben we eigenlijk nog een regering, wij burgers weten wel hoe het allemaal moet, onze wetenschappelijke kennis is enorm en we kunnen zelf wel bepalen hoe het moet.

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Wo Jan 19, 2022 4:28 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
En het is ook Rutte persoonlijk die de toon bepaald, die neemt adviezen van het OMT niet aan, daar luistert hij niet eens naar en bij debatten over de maatregelen in de kamer, is hij die bepaalt of de kamer het er in meerderheid mee eens is, die individuele kamerleden zijn tenslotte mening loos, die zitten er alleen voor de aankleding van de plenaire zaal.

Het lockdown advies in december heeft ook helemaal geen vruchten afgeworpen, de ziekenhuiscijfers die steeds omlaag zijn blijven gaan, is uiteraard een toevalstreffer, heeft niets met beleid te maken.

Nee inderdaad het is enkel de schuld van Rutte dat we nog in de pandemie zitten, niet alleen hier, maar in heel de wereld.

En uiteraard heeft ook Joep vh Hek, met zijn grote mond, het volste recht om mw Halsema, omdat ze wil handhaven, een mantelpaktrut te noemen, dat is tenslotte beoordelen op de inhoud en niet op vrouwelijke kenmerken.

Kortom, waarom hebben we eigenlijk nog een regering, wij burgers weten wel hoe het allemaal moet, onze wetenschappelijke kennis is enorm en we kunnen zelf wel bepalen hoe het moet.

Ik begrijp je volkomen!

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jan 19, 2022 4:30 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

En uiteraard heeft ook joep vh Hek, met zijn grote mond, het volste recht om mw Halsema een mantelpaktrut te noemen, dat is tenslotte beoordelen op de inhoud en niet op vrouwelijke kenmerken.

Kortom, waarom hebben we eigenlijk nog een regering, wij burgers weten wel hoe het allemaal moet, onze wetenschappelijke kennis is enorm en we bepalen zelf wel wat we doen.

Soms vraag ik mij zeker wel eens af waarvoor we eigenlijk een regering hebben....

En laten we nu niet stellen dat de burgers allemaal maar dom volgzaam stemvee is. Het is al erg genoeg dat de politici dat kennelijk zelf al vinden...

En eerlijk gezegd vind ik niet dat politici nu echt de almachtige wijsgeren zijn. Dat denken ze wellicht wel van zichzelf maar daar is is in de afgelopen periode niet veel van gebleken.

Ik denk dus dat de burger in het algemeen best wel een stem mag hebben als het om het land regeren gaat.

LuciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 166
Wo Jan 19, 2022 4:34 pm Reageer met quote

[quote="Tympaan"

Ik denk dus dat de burger in het algemeen best wel een stem mag hebben als het om het land regeren gaat.[/quote]

De burger heeft een stem. Het hangt er alleen vanaf hoe hij/zij stemt en zich realiseert dat het parlement democratisch gekozen wordt ook al ben je het met de uitslag niet eens.

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jan 19, 2022 4:48 pm Reageer met quote

LuciaT schreef:

De burger heeft een stem. Het hangt er alleen vanaf hoe hij/zij stemt en zich realiseert dat het parlement democratisch gekozen wordt ook al ben je het met de uitslag niet eens.

Theoretisch is dat waar en heb je gelijk. Maar in de praktijk blijkt telkens weer dat je weliswaar eens in de vier jaar mag stemmen maar er telkens weer een soort grauwgrijze brij ontstaat waar niemand echt tevreden mee is. Bovendien ontstaan er vaak problemen die niet van tevoren te voorzien waren.
En dan krijg je het gezeur. De politiek weet zich geen raad meer en maakt dan de vreemdste bokkesprongen.
In mijn ogen wordt het tijd voor een bindend referendum. Dan heb je pas echt een democratie, letterlijk: "volksheerschappij".

nandes57

Stamgast
Stamgast
Do Jan 20, 2022 12:43 am Reageer met quote

dagmar57 schreef:

ik hou niet zo van ja en amen maar helemaal mee eens.............

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 5591
Do Jan 20, 2022 1:30 am Reageer met quote

Mooi, Dagmar

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jan 20, 2022 9:57 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
In mijn ogen wordt het tijd voor een bindend referendum. Dan heb je pas echt een democratie, letterlijk: "volksheerschappij".

Ik ben niet in principe tegen op referenda, al dan niet bindend maar je moet wel weten hoe je ze inzet om te voorkomen dat de waan van de dag dan nog meer gaat regeren dan nu het geval is. Ik heb jaren geleden tegen de invoering van de Europese grondwet gestemd. Niet omdat ik de regering weg wilde hebben maar omdat een grondwet een heel dun boekje hoort te zijn, waarin een aantal basisrechten en -plichten geregeld worden en geen statenbijbeldik boekwerk. Het was dan ook geen grondwet maar een economisch model.

Ik kan met geen mogelijkheid het coronabeleid van de regering consistent vinden. Ik zit er in twee gezondheidsorganisaties met mijn neus bovenop en ik ben blij dat die er allebei een eigen, ietwat conservatief getint beleid op nahouden waardoor we redelijk goed weten waar we aan toe zijn, al is dat met wekelijks bijgestelde wetenschappelijke inzichten moeilijk genoeg.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 21, 2022 12:58 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Ik ben niet in principe tegen op referenda, al dan niet bindend maar je moet wel weten hoe je ze inzet om te voorkomen dat de waan van de dag dan nog meer gaat regeren dan nu het geval is. Ik heb jaren geleden tegen de invoering van de Europese grondwet gestemd. Niet omdat ik de regering weg wilde hebben maar omdat een grondwet een heel dun boekje hoort te zijn, waarin een aantal basisrechten en -plichten geregeld worden en geen statenbijbeldik boekwerk. Het was dan ook geen grondwet maar een economisch model.

Ik kan met geen mogelijkheid het coronabeleid van de regering consistent vinden. Ik zit er in twee gezondheidsorganisaties met mijn neus bovenop en ik ben blij dat die er allebei een eigen, ietwat conservatief getint beleid op nahouden waardoor we redelijk goed weten waar we aan toe zijn, al is dat met wekelijks bijgestelde wetenschappelijke inzichten moeilijk genoeg.

het beleid is er altijd op gericht geweest om 1, de ziekenhuizen te ontlasten en 2 de zwakkeren en ouderen zo goed mogelijk te beschermen.

de manier waarop kan je minder consistent vinden maar met A: een onberekenbaar virus en B: een onberekenbare patient zijn we er tot nu toe nog steeds redelijk door gekomen lijkt mij.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Jan 21, 2022 1:16 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
het beleid is er altijd op gericht geweest om 1, de ziekenhuizen te ontlasten en 2 de zwakkeren en ouderen zo goed mogelijk te beschermen.

Nee, aanvankelijk was groepsimmuniteit het doel. Dat is pas losgelaten, en wel heel traag, toen bleek dat het virus een slijtageslag onder bejaarden en kwetsbaren veroorzaakte.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 21, 2022 1:37 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
nandes57 schreef:

Nee, aanvankelijk was groepsimmuniteit het doel. Dat is pas losgelaten, en wel heel traag, toen bleek dat het virus een slijtageslag onder bejaarden en kwetsbaren veroorzaakte.

idd groepsimmuniteit was de eerste inzet.
Het is echt niet iets wat Rutte en Jonge hebben bedacht, het is iets vd wetenchappers, mensen vanuit het OMT.
Ik vindt het nog steeds een begrijpelijke keuze, al blijkt achteraf dat het allemaal complexer is.

achteraf is het allemaal makkelijk lullen en is iedereen proffessor

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie