Wandelen in je omgeving
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6093
Zo Jul 03, 2022 11:14 pm Reageer met quote

Ja een verbluffend mooi gebouw, dat vind ik ook. Het meest indrukwekkende is nog wel de kelder. Weet niet of die altijd toegankelijk is, maar ik was daar ooit en vond het van een tempelachtige allure https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kelder_De_Bazel.jpg
De kluis was geopend en had een deur van misschien wel een meter dikte. Hij ging gesloten en geopend door aan een metalen wiel te draaien. Een indrukwekkend gevaarte.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Jul 28, 2022 3:05 pm Reageer met quote

Morgentje Artis

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 4:05 pm Reageer met quote

Bezoekje aan de Noordermarkt-Westermarkt

De zaterdagse Westermarkt in de Westerstraat waar stoffen worden aangeboden, curiosa, kleding, schoenen, groente en fruit, bloemen, kaas- en broodsoorten, en verder heel erg veel ongeregelde goederen.

De Noordermarkt bij de Noorderkerk. Zelfde produkten maar vaak wat exclusiever en dus ook duurder. Bijzondere soorten paddenstoelen, verse oesters, bijzondere kaassoorten, interessante antiek en curiosa, vintage merkkleding, enz

Roman Kent

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 530
Ma Sep 05, 2022 5:42 pm Reageer met quote

Nicolaas wat maak jij mooie foto's. Ik vind dat je Amsterdam mooi neerzet. Ik moet je tot mijn schande bekennen dat ik nog nooit van de Bazel had gehoord dus ik heb het nav je foto's gegoogeld en ik vind het erg mooi.
Wat je eigenlijk ziet is dat veel heel mooi is in de wereld. Jouw foto's zijn totaal anders als de foto's die we hier maken (ik kan niet zo mooi fotograferen hoor) en toch vind ik beiden, de stad tegenover de natuur, erg mooi.
Ik vind het leuk dit topic want vroeger ook regelmatig in Amsterdam geweest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Sep 05, 2022 6:08 pm Reageer met quote

Dank voor je complimenten Pien. De foto's waarvan ik hier uiteraard alleen de gelukte laat zien Razz zijn met een eenvoudig mobieltje gemaakt
Amsterdam heeft veel leuke plekjes om wat rond te slenteren. De Bazel is niet zo heel bekend hoor en veel Amsterdammers zullen die naam niet eens kennen. In de periode waarin dit bouwwerk tot stand kwam zal het vooral veel bekendheid genoten hebben omdat de architectuur ervan toen redelijk revolutionair was.

We kwamen op de terugweg miss Nederland 2022 tegen

en een afgedankte piano

voor de deur van deze tot schitterende appartementen omgebouwde 17e eeuwse pakhuizen

Roman Kent

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 05, 2022 6:20 pm Reageer met quote

Geweldig die foto van miss 2022 , ik moet er zo om lachen. Die oude piano, dat soort dingen daar maak ik i n mijn hoofd ook altijd plaatjes van. Dat is gewoon mooi van lelijkheid en ik hou daar van. Mooi hoe van iets ouds een appartementencomplex is gemaakt.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1192
Di Sep 06, 2022 12:18 am Reageer met quote

hoe kan je een stad nou mooi vinden, een hoop ouwe gebouwen, ja wel mooie gebouwen,zeker.
pien zegt mooie natuur????, ik zie alleen wat bomen.
Nee ik zou zeggen ga eens kijken op het platte land, daar zie je zoveel meer, mooie boerderijen, een mooi landschap, vooral aardige en eerlijke mensen

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Sep 06, 2022 9:21 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
hoe kan je een stad nou mooi vinden, een hoop ouwe gebouwen, ja wel mooie gebouwen,zeker.
pien zegt mooie natuur????, ik zie alleen wat bomen.
Nee ik zou zeggen ga eens kijken op het platte land, daar zie je zoveel meer, mooie boerderijen, een mooi landschap, vooral aardige en eerlijke mensen

Goed lezen is ook een kunst Nantes. Lees nog maar eens en dan zeg ik "toch vind ik beide→ de stad tegenover de natuur→ mooi". Wij wonen midden in de natuur (ik ben een natuurmens) en ik vind dat erg fijn en mooi. MAAR een totaal andere schoonheid, vind ik, heeft de stad Amsterdam zoals weergegeven op de foto's van Nicolaas. Of anders gezegd, ook een stad kan mooi zijn, en dat vind ik te zien op de foto's. DAT is wat ik schrijf! Uiteraard mag jij daar anders over denken.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Sep 06, 2022 10:10 am Reageer met quote

Pien, Nantes zit maar wat te stangen hoor. Bovendien, jij zult echt schittterende natuur om je heen hebben maar dat is hier in Nederland "op het platteland" al net zo min als in de stad te vinden. Weilanden, slootjes, dijkjes, die eindeloos aan je voorbijtrekken wanneer je in de trein van noord naar zuid of van oost naar west rijdt, je kunt het wel móói vinden, maar natuur kun je het niet noemen.

Mooie natuur in Nederland vind ik zelf de duingebieden hier. Die zijn gelukkig niet ver weg en het is daar, cq op die plekjes waar wij vaak komen nog altijd heerlijk rustig.

Zoals hier bij dit vennetje

Roman Kent

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Sep 06, 2022 10:35 am Reageer met quote

Sorry, Nantes dat stangen had ik niet door. Ik snap wat jullie bedoelen en toch naar mate wij langer weg zijn uit Nederland vind ik Nederland toch wel heel heel erg mooi. Ik vind het alleen erg druk dat komt omdat ik het niet meer gewend ben, en ik moet heel erg oppassen dat ik niet onder een fiets loop bv, want die zie je hier zelden .

Weer mooie echt Nederlandse plaatjes NIcolaas.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15549
Di Sep 06, 2022 10:47 am Reageer met quote

Oerbos is in NL niet meer te vinden, op wat stubben na misschien. Maar een beetje helpen mag je de natuur best wel, vind ik. Heidevelden bestaat bijvoorbeeld bij gratie van het begrazen met schapen. In bossen leeft wild, terwijl vrijwel alle bossen aangeplant zijn. Wandelingen door een gemengd landschap vind ik het leukst, stukjes natuur afgewisseld met landbouwgrond, liefst kleinschalig, dat dan weer wel. En af en toe een stadswandeling versmaad ik zeker niet.

Maar inderdaad mooie foto's, Klaas. Weet jij of Cees Holtkamp nog steeds als gids optreedt met tekst en uitleg over Amsterdam?

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5881
Di Sep 06, 2022 12:47 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Oerbos is in NL niet meer te vinden, op wat stubben na misschien. Maar een beetje helpen mag je de natuur best wel, vind ik. Heidevelden bestaat bijvoorbeeld bij gratie van het begrazen met schapen. In bossen leeft wild, terwijl vrijwel alle bossen aangeplant zijn. Wandelingen door een gemengd landschap vind ik het leukst, stukjes natuur afgewisseld met landbouwgrond, liefst kleinschalig, dat dan weer wel. En af en toe een stadswandeling versmaad ik zeker niet.

Maar inderdaad mooie foto's, Klaas. Weet jij of Cees Holtkamp nog steeds als gids optreedt met tekst en uitleg over Amsterdam?

Even gegoogled maar het laatste restje Europees oerbos vind je op de grens van Polen en Wit-Rusland. Maar dat neemt niet weg dat het ook in de gecultiveerde natuur heerlijk vertoeven is. Zelf wandel ik het allerliefst langs de zee, maar eigenlijk is wandelen altijd heerlijk, ook in een aangelegd park en ook door een leuke stad.
Ik ben dol op "mijn" Amsterdam en geniet van de foto's van Klaas. Hij kent Amsterdam heel erg goed en ik denk dat ik maar eens ga voorstellen samen met hem op pad te gaan. Dat lijkt me heel boeiend worden Very Happy . Nandes,over een week of twee denk ik een paar dagen in "jouw" omgeving te zijn. Ook heerlijk daar. Eigenlijk hebben we gewoon een heel mooi landje.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3866
Di Sep 06, 2022 12:53 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Eigenlijk hebben we gewoon een heel mooi landje.

Je lijkt Rutte wel Very Happy

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Sep 06, 2022 1:19 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

De naam zegt mij niets Kees, heb ook afbeeldingen van de man gevonden (banketbakker Vijzelgracht toch?) maar ben hem dacht ik ook nooit tegen gekomen.

Willemijn een wandeling hier samen bv naar de Noordermarkt (zaterdag en maandag) in de Jordaan zou heel leuk zijn.

Pien heb jij misschien meer foto's van jouw omgeving die je delen wilt? Je kunt ze eventueel hier plaatsen. Ik ben best nieuwsgierig. Wij volgen al heel lang 'Kasteelvrouwe Emmy' over een dame die een zeer bouwvallig kasteel in Bourgogne, edit: Dordogne, gekocht heeft en dat probeert op te knappen. Is ook een zeldzaam bekoorlijke omgeving waar ze woont. Alleen daarom al is het genieten van die serie.

De titel van dit topic zou ik aan kunnen passen en kunnen veranderen in bv 'onze woonplaats en/of omgeving'

Roman Kent

Laatst aangepast door NicolaasP op Di Sep 06, 2022 1:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 06, 2022 1:27 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
WillemijnF schreef:
Eigenlijk hebben we gewoon een heel mooi landje.

Je lijkt Rutte wel Very Happy

Misschien.

Wij kamperen heel veel in Nederland, zijn denk ik wel zo'n beetje in elke streek geweest en ook op een paar van de eilanden. En steeds als we fietsen zeggen we: Wat is Nederland toch mooi. En dat geldt zowel voor het landschap als voor de vele mooie steden, stadjes en dorpen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 06, 2022 1:29 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

De titel van dit topic zou ik aan kunnen passen en kunnen veranderen in bv 'onze woonplaats en/of omgeving'

Of een nieuw topic met dit onderwerp. Ik ga nu wandelen in onze woonomgeving. Fijne dag allen nog.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Sep 06, 2022 3:14 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Keesvi schreef:

De naam zegt mij niets Kees, heb ook afbeeldingen van de man gevonden (banketbakker Vijzelgracht toch?) maar ben hem dacht ik ook nooit tegen gekomen.

Willemijn een wandeling hier samen bv naar de Noordermarkt (zaterdag en maandag) in de Jordaan zou heel leuk zijn.

Pien heb jij misschien meer foto's van jouw omgeving die je delen wilt? Je kunt ze eventueel hier plaatsen. Ik ben best nieuwsgierig. Wij volgen al heel lang 'Kasteelvrouwe Emmy' over een dame die een zeer bouwvallig kasteel in Bourgogne, edit: Dordogne, gekocht heeft en dat probeert op te knappen. Is ook een zeldzaam bekoorlijke omgeving waar ze woont. Alleen daarom al is het genieten van die serie.

Ja, ik kan wel vaker foto's plaatsen van onze wandelingen. Want die heb ik wel en maak ik elke keer. De Limousin, Haute Vienne lijkt het meest , vind ik, op het landschap van Limburg met als zijn vennetjes (les étangs), riviertjes, beekjes. Ook vind ik het heel authentiek met andere huizen (kan ook vakwerk zijn ) maar totaal anders als in Limburg.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Sep 06, 2022 4:45 pm Reageer met quote

Oké Pien, heb de topictitel gewijzigd, ben best benieuwd naar opnames van Haute-Vienne in De Limousin. Zag al een beetje op internet hoe schitterend jouw omgeving is.
Ook Nandes: laat eens wat zien! En iedereen natuurlijk...Misschien bewaar je ook bijzondere herinneringen aan bepaalde plekjes in je omgeving? Leuk natuurlijk daar dan iets over te vermelden.

Hier liepen we vorige week langs. De Grimburgwal met het oude Binnengasthuis (ziekenhuis) dat later door de Universiteit van Amsterdam in gebruik is genomen. De kade is kort geleden ingestort wat de aanleiding is geweest tot een grondig onderzoek naar overige kades en bruggen die in de loop der tijd door het zware verkeer čn de rondvaartboten veel zwakke plekken zijn gaan vertonen. In de vroege jaren 80 keek je vanuit de collegezaal uit op een café met terras waar Piet Römer (Baantjer) zijn klanten bediende. Rechts van mijn standpunt, helaas net niet op de foto te zien hier. Aan het café is nog niets veranderd. Pal daar tegenover één van de smalste steegjes van Amsterdam: Gebed zonder End geheten. Daar woonde mevrouw Hasselaar, een geweldig leuke onderhoudende hoogbejaarde vrouw die ik met wat huishoudelijk werk hielp en die geweldige verhalen had over haar mannen, onder wie zij de schilder Constant Nieuwenhuis mocht rekenen van wie zij een prachtig doek had hangen waar zij voor geposeerd had, lang vóór zijn COBRA tijd.

https://www.amsterdam.nl/projecten/kademuren/maatregelen/grimburgwal/

Roman Kent

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Sep 06, 2022 5:16 pm Reageer met quote

Prachtige foto's weer en jouw verhaal van die mevrouw over "haar" mannen, smullen. En een heus schilderij aan over gehouden→ pas mal (niet slecht).

Ik ga eens wat foto's proberen te plaatsen van onze laatste wandeling. De eerlijkheid gebied te zeggen, dat het wel een hele mooie wandeling was. Meestal maak ik mindere foto's want de wandeling is minder.

Voilŕ, hier gaat hij dan. Duidelijk is dat ik niet goed kan fotograferen, maar ik vind het altijd zo mooi om vast te leggen waar ik loop en het later mijn man te laten zien die niet meer zover kan wandelen.

Onderstaande foto hoort een verhaaltje bij. Onze handen gingen omhoog (60++, 3 dames) want was grapjes fantasie.
Donc→ dus→We hebben besloten, dat we dit huis met zijn drieën gaan kopen. De dochter van Gégé gaat yoga lessen geven, Ik ga paardrijlessen geven, mijn man die gaat masseren. ONze doelgroep zijn jongeren, die gaan 900 euros betalen per week en aan eten doen we niet. We moeten er tenslotte wel iets aan over houden Laughing Christiane die gaat de wandelingen verzorgen. Dus even rustig tot henzelf komen in the middle off nowere daar komen de jongeren voor. Vooral dat niet eten geven, hebben we om zitten gieren daar we zelf onze pauze met wat eten daar hielden. Le rigolo→ de grapjes, daar houden we van.

Dit is dan het zwembad voor de jongeren
Laughing

In een ander topic al een keer geplaatst maar hoort hier ook thuis. Nl bovenstaande foto is een oude elektriciteitscentrale en achter dit gebouw vind je dus deze waterval

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 06, 2022 6:55 pm Reageer met quote

Mooie foto's Pien. De fantasieën die je met je wandelvriendinnen krijgt rond zo'n huis herken ik goed. Wij beginnen ongeveer elk jaar wel een camping in Frankrijk. Vanuit onze luie stoel met een glas wijn hebben we dat zo geregeld. Eigenlijk hebben jij en je man onze droom waargemaakt. Ik vind dat knap.

Maar Nederland is ook prachtig. Onderstaande foto's zijn van de directe omgeving van ons huis. Ik ben er dus net even voor naar buiten gelopen. We wonen aan die singel en vorig jaar zat daar zelfs nog een beverpaartje. Die heb ik dit jaar niet gezien, dus mogelijk zijn ze weggehaald. Ze brengen wel schade aan ook natuurlijk, maar ik vond het wel bijzonder. Elk jaar broedt er wel een zwanenpaar, een paar meter van ons huis.
Opvallend is dat er dit jaar heel veel kroos op het water ligt, ik vraag me af of dat overal zo is. De wegvliegende reiger betrapte ik nog net in de namiddagzon.

Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats reactie