Oproep om de wolf met rust te laten....
Huisdieren & dieren
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Di Aug 09, 2022 5:38 pm Reageer met quote

Lampie schreef:
An58 schreef:
Lampie schreef:
Een vos is niet in staat om een schaap te doden. https://groningen.partijvoordedieren.nl/nieuws/vossen-doden-geen-schapen

De vos is vaak de schuldige als er wat gebeurd., maar ze zijn gewoon nuttig. Degene die mede de natuur kapot maakt, zijn de jagers.

Inderdaad Lampie. En ik heb ook een bloedhekel aan jagers.

Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat iemand het leuk vind om een beest neer te schieten.

Ik ook niet zowel een dier als een mens. Sommige vinden oorlogje spelen ook leuk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Aug 09, 2022 5:47 pm Reageer met quote

Willemijn dit zijn jouw geliefde jagers!!!!!!!!!!! Walgelijk, ronduit om kotsmisselijk van te worden.
Dit is rechtelijk verboden!!!!!

Ik waarschuw iedereen dat deze beelden vreselijk zijn, dus weet waar je naar gaat kijken.

https://www.animalrights.nl/friesland-laat-zwanen-leven

Ik zit na weer het zien van deze beelden te huilen, van deze slachtpartij. Gruwelijk.
Ik weet nog dat jaren terug toen Saskia van Rooij (dierenarts) hiertegen in opstand kwam, de jagers de zwanenembryo's uit de eieren haalden en bij haar thuis tegen het raam smeten. Geweldige lui hoor die jagers. Meer GEWELDADIGE lui.

Laatst aangepast door An58.1 op Di Aug 09, 2022 5:59 pm, in totaal 2 keer bewerkt

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Di Aug 09, 2022 5:49 pm Reageer met quote

Lampie schreef:
Een vos is niet in staat om een schaap te doden. https://groningen.partijvoordedieren.nl/nieuws/vossen-doden-geen-schapen

De vos is vaak de schuldige als er wat gebeurd., maar ze zijn gewoon nuttig. Degene die mede de natuur kapot maakt, zijn de jagers.

In dat stuk staat ook het volgende :

De vos krijgt volkomen ten onrechte de schuld van het verdwijnen van de weidevogels, terwijl het ondertussen toch wel algemeen bekend is dat het verdwijnen van vele soorten dieren op het platteland de schuld is van het dramatische landbouwbeleid".

Dit klopt dus niet .
Een zwager van mij doet al jaren mee met het project drasplas .
Dit houd in dat hij op een stuk weide grond een gedeelte heeft waar water in staat er er om heen kruidengras voor de weidevogels , een ideaal broedgebied voor deze vogels .
Zijn buurman heeft dit ook ongeveer anderhalf km verder weg bij het stuk van mijn zwager. Jaren is het goed gegaan op beide stukken land , tot drie jaar geleden toen bleek het bij de buurman mislukt . Het jaar daar op zijn er camera's bij gezet en wat bleek .... 2 vossen hadden het voorzien op de weidevogels en hun jongen .
En dat een vos geen schapen dood is ook niet zo het komt toch wel voor dat vossen lammetjes doden.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5882
Di Aug 09, 2022 6:08 pm Reageer met quote

Greet---Gribou schreef:
Lampie schreef:

De vos krijgt volkomen ten onrechte de schuld van het verdwijnen van de weidevogels, terwijl het ondertussen toch wel algemeen bekend is dat het verdwijnen van vele soorten dieren op het platteland de schuld is van het dramatische landbouwbeleid".

Dit klopt dus niet .
Dit houd in dat hij op een stuk weide grond een gedeelte heeft waar water in staat er er om heen kruidengras voor de weidevogels , een ideaal broedgebied voor deze vogels .
Zijn buurman heeft dit ook ongeveer anderhalf km verder weg bij het stuk van mijn zwager. Jaren is het goed gegaan op beide stukken land , tot drie jaar geleden toen bleek het bij de buurman mislukt . Het jaar daar op zijn er camera's bij gezet en wat bleek .... 2 vossen hadden het voorzien op de weidevogels en hun jongen .
En dat een vos geen schapen dood is ook niet zo het komt toch wel voor dat vossen lammetjes doden.

Aan het verdwijnen van de weidevogels kun je een apart topic wijden. Behalve de vos, hebben ook de ooievaar, de reiger, de buizerd etc. het voorzien op de vogels, hun kuikens of de eieren. Maar ook het verdwijnen van een geschikte leefomgeving, het dalen van het bodemwater zodat de bodemdieren, wormen en insecten, te diep in de grond komen te zitten en de weidevogels er niet bij kunnen is een oorzaak van het verdwijnen van de weidevogel. Er zijn mooie samenwerkingsverbanden van boeren en boswachters om de weidevogels terug te krijgen, dus er is zeker wel oog voor. En ook hier is weer het herstel van de biodiversiteit de sleutel.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 3870
Di Aug 09, 2022 6:24 pm Reageer met quote

barth. schreef:

T
Het artikel kan ik niet lezen. Maar mijn gedachten zijn. De Moeflon iss geëvoleerd in bergachige gebieden. Kan prima en behendig klimmen over de rotsen. Daar kan het dier zich door die behendigheid prima verdedigen tegen wolven als die daar ook zijn.

Hier in het vlakke land hoort het dier eigenlijk niet thuis.
Als je de natuur zijn gang laat gaan zal de exoot die zich hier niet goed kan verdedigen het onderspit delven. En het inheemse dier blijven.

Die moeflons hadden hier niet geintroduceerd moeten worden. Was een hobby van de familie Kröller Müller. Hun plan was eens ook om Austrlische Kangaroes op de hoge Veluwe te introduceren. Die horen er uiteraard ook niet thuis.

Mijn gedachte is dus. Niet inheemse dieren gaan bestrijden om exoten te beschermen. Sowieso voorzichtig zijn met het introduceren van exoten.

Quote:
Tijdens een rondleiding zegt terreinbeheerder Jakob Leidekker dat ze inmiddels niet meer zonder hun icoon kunnen. Hij heeft vanuit de Europese Natura 2000-wetgeving de verplichting dat het zand in het park blijft stuiven. Geen dier dat daar beter voor zorgt dan de moeflon. De gedachte dat gescheperde schaapskuddes – die wel beschermd kunnen worden tegen de wolf – de stuifzanden ook open kunnen houden, is volgens Leidekker ongefundeerd.

Er klinkt bijval van hoogleraar fysische geografie Jan Sevink (Universiteit van Amsterdam). ‘De moeflon is niet te vervangen’, zegt hij. ‘Ja, door veel vrijwilligers die grove dennen trekken, maar dat zorgt voor veel schade aan het ecosysteem, waaronder ook kwetsbare korstmossen vallen.’

Uit het stuk uit de NRC.
Die moeflons zorgen dus voor openhouden van de stuifzanden in het park.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 179
Di Aug 09, 2022 6:47 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Lampie schreef:

Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat iemand het leuk vind om een beest neer te schieten.

Nee ik ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat de jagers geen nuttige functie hebben in het beheer van wild en natuur. Dat zijn twee verschillende dingen. Mogelijk heb je ook een hekel aan slagers, maar ja...om zelf dat varken te doden is ook zo wat, toch..?

De natuur grijpt zelf wel in als het fout gaat, dat is altijd al zo geweest.
Ik snap niet wat die slager met een jager te maken heeft, overigens slachten slagers niet meer maar krijgen het van de slachthuizen maar we wijken af van de tekst van het topic want het gaat over de wolf!

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Aug 09, 2022 9:11 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Greet---Gribou schreef:
Lampie schreef:

Dit klopt dus niet .

Aan het verdwijnen van de weidevogels kun je een apart topic wijden. Behalve de vos, hebben ook de ooievaar, de reiger, de buizerd etc. het voorzien op de vogels, hun kuikens of de eieren. Maar ook het verdwijnen van een geschikte leefomgeving, het dalen van het bodemwater zodat de bodemdieren, wormen en insecten, te diep in de grond komen te zitten en de weidevogels er niet bij kunnen is een oorzaak van het verdwijnen van de weidevogel. Er zijn mooie samenwerkingsverbanden van boeren en boswachters om de weidevogels terug te krijgen, dus er is zeker wel oog voor. En ook hier is weer het herstel van de biodiversiteit de sleutel.

En je WALST gewoon over mijn stuk heen wat ik hier plaatste over jagers, die jij de hand boven het hoofd houdt.
Het interesseert je dus totaal niets wat jagers doen n de rest blijkbaar ook niet.

Misschien dat nog een keer plaatsen helpt. Kunnen mensen hier zien Willemijn waar jij achter staat. JAGERS.

Stamgast
Stamgast
Antw.: 132
Di Aug 09, 2022 2:47 pm Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht
Willemijn dit zijn jouw geliefde jagers!!!!!!!!!!! Walgelijk, ronduit om kotsmisselijk van te worden.
Dit is rechtelijk verboden!!!!!

Ik waarschuw iedereen dat deze beelden vreselijk zijn, dus weet waar je naar gaat kijken.

https://www.animalrights.nl/friesland-laat-zwanen-leven

Ik zit na weer het zien van deze beelden te huilen, van deze slachtpartij. Gruwelijk.
Ik weet nog dat jaren terug toen Saskia van Rooij (dierenarts) hiertegen in opstand kwam, de jagers de zwanenembryo's uit de eieren haalden en bij haar thuis tegen het raam smeten. Geweldige lui hoor die jagers. Meer GEWELDADIGE lui.

Dus plaatsen we het nog maar een keer.

Met nog een nieuwe link:

https://www.animalstoday.nl/dieren-wreed-verstoord-jagers/

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 2279
Di Aug 09, 2022 11:00 pm Reageer met quote

Niemand is verplicht om te reageren. (Even voor de duidelijkheid)

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
20 jaar geleden: 371 ppm, 10 jaar geleden: 393 ppm, nu: 418 ppm.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15550
Di Aug 09, 2022 11:29 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Voordat die moeflons hier rondliepen waren er ook al stuifzanden, ooit ontstaan uit roofbouw, vergaande verarming van de grond waardoor plantengroei verdween, in de prehistorie. Hoe hielden die zandverstuivingen toen stand zonder moeflons? De heidevelden zijn ontstaan door begrazing van schapen, die de jonge boompjes en struiken opaten. Dat gebeurt trouwens nog steeds en afplaggen helpt ook. Ik ben geen voorstander van het met kunst- en vliegwerk invoeren en handhaven van exoten. Meestal komt daar vooral ellende van, zoals het verdringen van inheemse flora en fauna.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

An58.1

Stamgast
Stamgast
Di Aug 09, 2022 11:46 pm Reageer met quote

barth. schreef:

Duidelijk waar jij voor bent, Barth. Ook een jagerliefhebber?

barth.

Superlid
Superlid
Wo Aug 10, 2022 12:03 am Reageer met quote

An58 schreef:
barth. schreef:

Nee bepaald niet, maar mod geweest.

barth.

Superlid
Superlid
Wo Aug 10, 2022 12:42 am Reageer met quote

dagmar57 schreef:
barth. schreef:

T
Het artikel kan ik niet lezen. Maar mijn gedachten zijn. De Moeflon iss geëvoleerd in bergachige gebieden. Kan prima en behendig klimmen over de rotsen. Daar kan het dier zich door die behendigheid prima verdedigen tegen wolven als die daar ook zijn.

Hier in het vlakke land hoort het dier eigenlijk niet thuis.
Als je de natuur zijn gang laat gaan zal de exoot die zich hier niet goed kan verdedigen het onderspit delven. En het inheemse dier blijven.

Die moeflons hadden hier niet geintroduceerd moeten worden. Was een hobby van de familie Kröller Müller. Hun plan was eens ook om Austrlische Kangaroes op de hoge Veluwe te introduceren. Die horen er uiteraard ook niet thuis.

Mijn gedachte is dus. Niet inheemse dieren gaan bestrijden om exoten te beschermen. Sowieso voorzichtig zijn met het introduceren van exoten.

Quote:
Tijdens een rondleiding zegt terreinbeheerder Jakob Leidekker dat ze inmiddels niet meer zonder hun icoon kunnen. Hij heeft vanuit de Europese Natura 2000-wetgeving de verplichting dat het zand in het park blijft stuiven. Geen dier dat daar beter voor zorgt dan de moeflon. De gedachte dat gescheperde schaapskuddes – die wel beschermd kunnen worden tegen de wolf – de stuifzanden ook open kunnen houden, is volgens Leidekker ongefundeerd.

Er klinkt bijval van hoogleraar fysische geografie Jan Sevink (Universiteit van Amsterdam). ‘De moeflon is niet te vervangen’, zegt hij. ‘Ja, door veel vrijwilligers die grove dennen trekken, maar dat zorgt voor veel schade aan het ecosysteem, waaronder ook kwetsbare korstmossen vallen.’

Uit het stuk uit de NRC.

Maar nut voor ons maakt het dier natuurlijk nog niet inheems.
Ik denk dat ik van mening blijf dat je niet vanouds inheemse soorten moet gaan bestrijden om geintroduceerd exoten te beschermen.
En dat je met het introduceren van exoten heel erg moet opassen voor faunavervalsing.

An58.1

Stamgast
Stamgast
Wo Aug 10, 2022 1:38 am Reageer met quote

barth. schreef:
An58 schreef:
barth. schreef:

Nee bepaald niet, maar mod geweest.

Waarom moet je iedere keer melden dat je een moderator bent geweest? Voor de goede orde dat ben je niet meer en ook vreemd dat er hier geen zit. Maar jou taak is het niet meer. Gewoon lid net zoals iedereen hier.

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 195
Wo Aug 10, 2022 10:35 am Reageer met quote

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29903
Wo Aug 10, 2022 10:54 am Reageer met quote

Ik zeg maar zo: laat de natuur z'n gang maar gaan. Die doet het al miljoenen jaren dus weet wel hoe het moet.

De mens kan het alleen maar verprutsen...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6095
Wo Aug 10, 2022 11:15 am Reageer met quote

Lampie schreef:
WillemijnF schreef:
Lampie schreef:

Nee ik ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat de jagers geen nuttige functie hebben in het beheer van wild en natuur. Dat zijn twee verschillende dingen. Mogelijk heb je ook een hekel aan slagers, maar ja...om zelf dat varken te doden is ook zo wat, toch..?

De natuur grijpt zelf wel in als het fout gaat, dat is altijd al zo geweest.
Ik snap niet wat die slager met een jager te maken heeft, overigens slachten slagers niet meer maar krijgen het van de slachthuizen maar we wijken af van de tekst van het topic want het gaat over de wolf!

Wat de slachter met de jager te maken heeft is dieren doden. In het eerste geval voor een volstrekt onnodig stukje vlees waartoe het dier een immens lijdensproces heeft doorgemaakt voorafgaand aan de slacht en in het tweede geval om een bepaalde populatie zwijnen of herten enz op peil te houden zodat de dieren niet de hongerdood hoeven te sterven wanneer ze elkaar zouden gaan verdringen op hun leefgebied.
Dat laatste lijkt me nuttig te noemen.

De recreatieve jacht, de jacht als sport kan datzelfde nut beogen, maar kan ook een perverse liefhebberij betreffen waarbij dieren volstrekt zinloos worden vermoord

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Aug 10, 2022 11:53 am Reageer met quote

Het is off topic, dus wie het over de jacht wil hebben stel ik voor daarover een topic te openen.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Wo Aug 10, 2022 12:08 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Het is off topic, dus wie het over de jacht wil hebben stel ik voor daarover een topic te openen.

Dan moet je zelf ook niet off topic gaan.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Aug 10, 2022 12:42 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
WillemijnF schreef:

Dan moet je zelf ook niet off topic gaan.

Dat is zo.Ik reageerde daarmee op Lampie die over jagers begon. Zo kan een topic een zijweg gaan bewandelen. Dat gebeurt vaker, maar is het dan erg als je voorstelt om er een ander topic over te openen? Wil je dat ik toegeef dat ik erin mee ben gegaan? Bij deze dan.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Wo Aug 10, 2022 12:46 pm Reageer met quote

barth. schreef:

O, maar daar is An het helemaal mee eens hoor.

An58 schreef:
Ik niet serieus op de inhoud ingegaan? Verder bepaal ik waar ik op in ga en niet Willemijn.
Ook bepaal ik hoe ik ergens op inga. Ik ben een vrij persoon en wil dat ook graag blijven en niet bepaald worden door een ander, wat hij of zij vindt wat ik moet doen of zeggen hier. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik ben wie ik ben. En ik laat me door niemand anders een onvrij slaafs persoon maken die maar mee moet lopen met zijn of haar manier van doen.
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

En An is niet iemand die met twee maten meet....toch?

Hier wil ik het dan graag bij laten.

Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie