De veestapel in Nederland moet kleiner, drastisch kleiner
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 40, 41, 42  Volgende Plaats reactie

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 178
Wo Aug 10, 2022 11:09 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Lampie schreef:
Keesvi schreef:
Lampie schreef:
Hoeveel vaccinatie's heb je gehad Nicolaas want je bent er in de jaren niet beter op geworden.
Ik heb er inmiddels vier gehad, evenals heel veel anderen en meerdere duizenden gezet. Moet ik me nou schuldig gaan voelen?

Nee hoor je hoeft je niet schuldig te voelen.
Echter vele mensen hebben bijwerkingen na een vaccinatie en dat kan een heel vervelende uitwerking hebben.
Dit heb ik gemerkt in mijn familie en kennissen kring waarvan vele spijt hebben van de vaccinatie maarja, je kan niet meer terug.

Ik heb er ivm een hoogbejaarde schoonmoeder die ik niet wilde aansteken vier gehad Don en niets van corona-verschijnselen gemerkt, dat hoeft niet dankzij die vaccinaties te zijn natuurlijk, ik heb al 20 jaar geen groep gehad en zelfs geen neusverkoudheid, een geweldig immuunsysteem dus.
Dank voor je belangstelling, maar ik voel me fitter en gezonder dan ooit, maar ik heb je gejammer gelezen in je voorstellingstopic over het vernederd en weggepest zijn hier dus ik kan me voorstellen dat je me wel een aantal ziektes toewenst. Sorry dat ik je moet teleurstellen! Wink

klaas, ik zie dit nu pas. Ik vind het minder waardig om mij meteen maar wappie te noemen en dan scheld je mij nog uit voor Don, ik zal je teleur stellen want mijn naam is Piet!! Verder wens ik jou helemaal geen aantal ziektes toe Joost..uhhh Nocolaas. Het enigste wat ik vind alsdat je mensen vaak minderwaardig benader en dat zie ik nu weer, wappie, Don, enz. Sorry voor de late reactie, gr. van Piet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Wo Aug 10, 2022 11:17 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Waar is het boerenland dan wel voor nodig? Van de ruim 55.000 agrariŽrs in Nederland houden er zo'n 20.000 varkens, koeien en pluimvee. Het Planbureau voor de Leefomgeving heeft berekend dat de veestapel door de kabinetsplannen uiteindelijk met zo'n 30% wordt verkleind. Dat zegt nog niets over het aantal boeren. Omdat wordt ingezet op minder intensieve veehouderij, minder dieren per bedrijf, hoeft het aantal boeren niet met 30% af te nemen.

Om boerenbedrijven minder intensief te maken is grond nodig. Door op de ene plek een boer uit te kopen, kan de grond aan een andere boer worden verpacht of verkocht. Zo kan de boer die overblijft, zijn bedrijf extensiever maken.

Boerderijen moeten plaatsmaken voor huizen. Maar klopt dat eigenlijk wel?

De "klap" gaat dus voornamelijk vallen bij de megastallen. Reden dat de miljardenbedrijven in de agro-sector niet met Remkes om de tafel willen. Minder vee betekent betekent minder veevoer, minder stallen en minder melk. En dat betekent minder omzet.

Het kabinet wil dat de bedrijven de transitie naar kringlooplandbouw gaan meefinancieren. Daartoe wordt een niet-vrijblijvende bijdrage verwacht van onder meer banken, toeleveranciers van bijvoorbeeld veevoer en de verwerkende industrie, zoals slachterijen.

Het gaat die bedrijven niet om het lot en de toekomst van de boeren ,noch om de natuur.
It's all about the money.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Do Aug 11, 2022 9:13 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
WillemijnF schreef:
Waar is het boerenland dan wel voor nodig? Van de ruim 55.000 agrariŽrs in Nederland houden er zo'n 20.000 varkens, koeien en pluimvee. Het Planbureau voor de Leefomgeving heeft berekend dat de veestapel door de kabinetsplannen uiteindelijk met zo'n 30% wordt verkleind. Dat zegt nog niets over het aantal boeren. Omdat wordt ingezet op minder intensieve veehouderij, minder dieren per bedrijf, hoeft het aantal boeren niet met 30% af te nemen.

Om boerenbedrijven minder intensief te maken is grond nodig. Door op de ene plek een boer uit te kopen, kan de grond aan een andere boer worden verpacht of verkocht. Zo kan de boer die overblijft, zijn bedrijf extensiever maken.

De "klap" gaat dus voornamelijk vallen bij de megastallen. Reden dat de miljardenbedrijven in de agro-sector niet met Remkes om de tafel willen. Minder vee betekent betekent minder veevoer, minder stallen en minder melk. En dat betekent minder omzet.

Het kabinet wil dat de bedrijven de transitie naar kringlooplandbouw gaan meefinancieren. Daartoe wordt een niet-vrijblijvende bijdrage verwacht van onder meer banken, toeleveranciers van bijvoorbeeld veevoer en de verwerkende industrie, zoals slachterijen.

Het gaat die bedrijven niet om het lot en de toekomst van de boeren ,noch om de natuur.

Reactie op de quote Nicolaas?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6090
Do Aug 11, 2022 10:35 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Met deze reactie van Willemijn voorafgaand aan een topicvervuilend bericht van Don kunnen we of doorgaan of een punt achter dit topic zetten. Had jij er inhoudelijk nog iets tegen in te brengen of aan toe te voegen Trudie? Ik niet, maar lief dat je het vraagt.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 194
Do Aug 11, 2022 10:52 am Reageer met quote

Overgenomen uit het topic 'Oproep om de wolf met rust te laten'

redone schreef:
Het is jammer dat er in alle topics zoveel herhaald wordt enz

Maar dat geldt ook voor het topic over de boeren, 33 pagina,s en de helft met herhalingen en ellenlange quotes, zou toch iets anders kunnen!
.

Roerend eens .... Exclamation

Let your smile change the world, donít let the world change your smile

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 160
Do Aug 11, 2022 11:38 am Reageer met quote

Volgens mij denken Nicholaas en Willemijn dat zij hier Keizer en Keizerin zijn en zij kunnen bepalen wat er in de topics gebeurd.

Gelukkig geeft Nicholaas toe dat hij aan topics niets meer toe te voegen heeft, maar dat wisten we natuurlijk al heel erg lang.
Dus gaat hij maar opmerkingen van zijn vriendinnetje Willemijn herhalen, heb je toch het gevoel dat je meedoet, of niet Nicholaas?
Laughing

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 501
Do Aug 11, 2022 2:21 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Volgens mij denken Nicholaas en Willemijn dat zij hier Keizer en Keizerin zijn en zij kunnen bepalen wat er in de topics gebeurt.
Dus gaat hij maar opmerkingen van zijn vriendinnetje Willemijn herhalen, heb je toch het gevoel dat je meedoet, of niet Nicholaas?
Laughing

Ik proef bij An toch een zekere mate van jaloezie naar de vermeende vriendschap tussen Nicolaas en Willemijn.
Ik weet zeker dat An het erg op prijs zou stellen als Nicolaas haar uitnodigt voor een dagje gezellig samen in de Efteling.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Do Aug 11, 2022 2:29 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
WillemijnF schreef:

Met deze reactie van Willemijn voorafgaand aan een topicvervuilend bericht van Don kunnen we of doorgaan of een punt achter dit topic zetten. Had jij er inhoudelijk nog iets tegen in te brengen of aan toe te voegen Trudie? Ik niet, maar lief dat je het vraagt.

Wat heb jij toch met Don????? wie is dat????? Maarja Joost ik vind je een gluiperig mannetje, ik kan niet anders zeggen. Voor jaren terug belazerde je al veel mensen. Je kan je beter bezig houden met je fotootjes maken in Amsterdam want verder voeg je niets toe.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Do Aug 11, 2022 2:32 pm Reageer met quote

An58 schreef:
Volgens mij denken Nicholaas en Willemijn dat zij hier Keizer en Keizerin zijn en zij kunnen bepalen wat er in de topics gebeurd.

Gelukkig geeft Nicholaas toe dat hij aan topics niets meer toe te voegen heeft, maar dat wisten we natuurlijk al heel erg lang.
Laughing

Nicolaas oftewel Joost heeft nog nooit wat toegevoegd en Willemijn had beter op het Libelle forum kunnen blijven.

Greet---Gribou

Stamgast
Stamgast
Antw.: 868
Do Aug 11, 2022 8:08 pm Reageer met quote

https://nos.nl/artikel/2440154-farmers-defence-force-ziet-af-van-harde-acties-als-blijk-van-goede-wil
Dit zal vooral de van goede wil zijnde boeren goed doen .

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15546
Do Aug 11, 2022 9:13 pm Reageer met quote

Het ernstig mishandelen van slachtvarkens gaat gewoon door. De NVWA lijkt eerder een verlengstuk van de vleesverwerkende industrie dan dat toegezien wordt op een fatsoenlijke behandeling van dieren in de bio-industrie. Dit is walgelijk. Als het geen sadisme is dan is het criminele onverschilligheid.
Quote:
Volgens Vion houdt de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) toezicht en hebben de inspecteurs niet geconstateerd dat de varkens oververhit waren, ondanks dat uit beelden blijkt dat dit wel degelijk het geval is. Na de vorige keer liet de NVWA weten dat het niet mogelijk is om op basis van videobeelden achteraf nog in te grijpen.

Over het voorgenomen gesprek van Vion met Eyes on Animals laat die laatste weten: ĎWe willen wel in gesprek, maar deze lange wachttijden zijn er al tien jaar. Er is tot nu toe geen structurele oplossing. Vion moet gewoon minder varkens gaan slachten.í

Slachterij Vion laat varkens opnieuw in kokend hete vrachtwagens creperen

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

TheDon

Stamgast
Stamgast
Do Aug 11, 2022 11:29 pm Reageer met quote

virgo schreef:
An58 schreef:
Volgens mij denken Nicholaas en Willemijn dat zij hier Keizer en Keizerin zijn en zij kunnen bepalen wat er in de topics gebeurt.
Laughing

Ik proef bij An toch een zekere mate van jaloezie naar de vermeende vriendschap tussen Nicolaas en Willemijn.
Ik weet zeker dat An het erg op prijs zou stellen als Nicolaas haar uitnodigt voor een dagje gezellig samen in de Efteling.

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Exclamation

Pluk

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 12, 2022 12:56 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het ernstig mishandelen van slachtvarkens gaat gewoon door.

Gruwelijk en bizar veel leed, stop deze dierenmishandeling!

Heb mededogen en kies plantaardig.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Aug 12, 2022 1:23 am Reageer met quote

Pluk schreef:
Veganisme vind ik een behoorlijke stap maar aan dit soort dierenmishandeling wil ik part nog deel hebben. Zover ben ik inmiddels wel.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pluk

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 12, 2022 2:36 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Veganisme vind ik een behoorlijke stap maar aan dit soort dierenmishandeling wil ik part nog deel hebben. Zover ben ik inmiddels wel.

Een levenswijze die niet ten koste gaat van dieren is veel makkelijker dan je denkt, probeer het maar eens. Very Happy

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1191
Zo Aug 14, 2022 2:15 am Reageer met quote

Pluk schreef:
Keesvi schreef:
Het ernstig mishandelen van slachtvarkens gaat gewoon door.

Gruwelijk en bizar veel leed, stop deze dierenmishandeling!

dit is toch al zo lang onderwerp van gesprek de waanzinnige transporten
van dieren al tien tallen jaren

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 29897
Zo Aug 14, 2022 9:56 am Reageer met quote

Maar toch gebeurt daar maar niets aan.

En we hebben nog wel een Partij voor de Dieren...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Aug 14, 2022 11:23 am Reageer met quote

Tympaan schreef:

Ja, tranen met tuiten huilen maar ondertussen vooral CDA, VVD en extreem rechts stemmen, dat helpt...

lucia51

Stamgast
Stamgast
Antw.: 653
Zo Aug 14, 2022 11:33 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Tympaan schreef:

Ja, tranen met tuiten huilen maar ondertussen vooral CDA, VVD en extreem rechts stemmen, dat helpt...

Wat hebben de andere partijen er daadwerkelijk aangedaan dan?

Pluk

Stamgast
Stamgast
Zo Aug 14, 2022 12:01 pm Reageer met quote

Trudie. schreef:
Wat hebben de andere partijen er daadwerkelijk aangedaan dan?

Niets. Komt door al die boeren die heus heel veel van dieren houden maar de politiek onder druk zetten om de economie
voorrang te verlenen boven dierenwelzijn.

Achterlijk verdienmodel!

PS: (je profielfoto met dat kleine boefje in je armen leidt wel erg af hoor. Tsss .... dat moest eigenlijk verboden worden)

Pagina 34 van 42 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 40, 41, 42  Volgende

Plaats reactie