Wandelen in je omgeving
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1009
Do Sep 22, 2022 1:22 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
Pien2022 schreef:
Voorlopig zal hier niet gewandeld worden ... Laughing

Herfst of niet, een leuke aanrader is wellicht in Epe de herfstkleurenwandeltocht begin oktober. Diverse afstanden.

Klopt, Ede is prachtig, dank je wel voor de tip. Lief!

Alleen, de foto's van ons huis en tuin, zijn gemaakt in Zuid Frankrijk waar ik woon. Dus het is 9 - 10 uur rijden met de auto naar Ede, en dat is een beetje ver. Voorlopig komen we niet in NEderland helaas. <aar ik zal zeker hier in oktober de herfstkleuren gaan opzoeken en dan weer wandelen af en toe.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Sep 25, 2022 9:27 pm Reageer met quote

Veel gewandeld heb ik de afgelopen dagen. Alleen was het heel erg bijzonder. Vlak hier in de buurt was het EK boogschieten ter paard.
HEt verslag heb ik gemaakt en veel foto's (maar 1 of twee voor het artikel gekozen) en anderen hadden gelukkig ook foto's gemaakt. Niets kan ik uiteraard hier plaatsen , want was voor het paardenforum, behalve de link naar het artikel.
Ik ben heel erg moe, was intensief om dit artikel te maken en ook heel erg leuk. Voor wie het leuk vindt.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=2067077

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6320
Zo Sep 25, 2022 10:25 pm Reageer met quote

Interessant Pien je foto's en verslag van het boogschieten te paard en nog dank voor je antwoord over jullie (voor-)geschiedenis in Limousin Haute Vienne.
Vandaag naar het cultuurpark Westergasfabriek getippeld, meeste foto's vanwege de lage zonnestand veel te sterk van contrast. Laat toch een paar opnames zien

Er wordt gevoetbald, getennist, gevolleybald, zelfs korfbal beoefend ergens op dit terrein.

Westergasfabriek. In de Wester Gasfabriek is tot in de jaren ’60 gas uit kolen geproduceerd. Met de vondst van aardgas in Slochteren verloor de fabriek zijn functie. Een aantal schoorstenen, leidingen en gebouwen werd gesloopt, waaronder de prachtige watertoren, de zwaar vervuilde stookhallen en het (nieuwere) laboratoriumgebouw. Inmiddels hebben de resterende gebouwen de status van Rijksmonument gekregen.

Het ontwerp van het Cultuurpark Westergasfabriek volgt een verloop (van oost naar west) van stad naar tuin naar landschap en ten slotte naar de natuur. Hoe dieper je in het park komt, hoe vrijer het karakter wordt. De centrale as verbindt de verschillende delen en activiteiten in het park: het Westerpark, het bloemenveld, het bos, het Manifestatieterrein, het Transformatorhuis en de Gashouder, het kinderdorp, de boomgaard, het strand, de Cité des Arts, de water- en natuurtuin en uiteindelijk de natuur.

Hier begeven we ons alweer op de terugweg. In dit complex bevindt zich onder meer een tv studio waar we verschillende malen de opnames voor een wekelijks uitgezonden programma Kunststof TV bijgewoond hebben. Na afloop werden we als klapvee op een gratis dinertje getrakteerd. Het programma bestaat helaas niet meer, was altijd een erg leuk uitje.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1378
Ma Sep 26, 2022 12:08 am Reageer met quote

niet veel natuur daar.
beetje jammer.

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Sep 26, 2022 1:29 pm Reageer met quote

Leuk Nicolaas dat je mijn verslag hebt gelezen en de foto's hebt bekeken. BEdankt!

Gisteren was ik te moe en vandaag kom ik een beetje bij. Dus vandaag je foto's opnieuw bekeken en ook je beschrijving erbij.

Wat staat op de boog van je laatste foto's ? staat daar: "Fabriques des lumiéres"? (fabrieken van het licht?). HEt is net niet goed te zien.

Je TV uitstapjes als klapvee klinkt erg vermakelijk. Leuke herinneringen. Ik vind je foto's wel heel leuk en op sommigen is zelfs natuur te zien. Je beschrijving erbij geeft een mooi inkijkje van waar we nu eigenlijk naar kijken en leuk dat Rijksmonumenten het geadopteerd heeft.

Nandes, ook plekken met weinig of geen natuur kunnen in mijn ogen interessant zijn.
De grootste cultuurshock heb ik ooit in Kuala LUmpur gehad (Maleise hoofdstad) . Tjonge wat is het daar druk aan gebouwen, wegen, rails overal over en onder , mensen, auto's. Ik kon dat bijna niet aan . En liep als een klein kind aan de hand van mijn man mee als we moesten oversteken. Enne , ik deed dan mijn ogen dicht want anders raakte ik in paniek→ hahahahaha.
En zelfs daar zag je nog een bepaalde schoonheid (daar zijn die foto's van Nicolaas → natuur bij→ hahahaha). Ook al was het voor iemand zoals ik, die zo verbonden is met het leven en natuur om mij heen , heel erg zwaar en moeilijk om daar te zijn en putte het me volledig uit. Ik ben heel dankbaar dat ik daar heb mogen zijn en dat heb mogen ervaren.

Ik vind het ook leuk hoe ze dat cultuurpark hebben aangelegd en het steeds natuurlijker weer wordt. Geeft een mooie beleving van hoe cultuur→ stedelijke gebouwen en natuur inwerken op het menselijke lichaam. Ook al zal de een daar gevoeliger voor zijn als de ander.

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Sep 28, 2022 3:43 pm Reageer met quote

Vandaag een rondje van 7 km gedaan rond ons huis, en toen de regen te erg werd zijn we maar naar huis gegaan.

Dit kleine dode ratje kwamen we tegen vlak voor ons hek, dus eerst foto gemaakt en toen voorzichtig aan de kant geschoven. Heeft altijd iets van "ach gossie"

Mijn telefoon verder in de tas gelaten want het ging steeds harder regenen en mijn toestel heeft te veel opstartproblemen.
Dus de twee fotos van mijn vriendin die ik mag plaatsen hier waarop goed te zien is dat de herfst begonnen is

En nog twee foto's van het EK boogschieten te paard die ik zelf gemaakt heb en die ik nu nadat het topic en verslag zoveel is gelezen wel mag plaatsen hier

Siem budding hier vlak voor de hunt wedstrijd relaxed aan het wachten met zijn paardje Husky

Na de wedstrijd zoekt iedereen zijn pijlen terug want die kosten wel 8 euro per stuk dus de deelnemers zijn er zuinig op. Ik vind het zelf een hele leuke afsluitende foto van een stevige onderlinge competitie dag..

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30192
Wo Sep 28, 2022 7:34 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Napoleon met de eenden. Wat een aparte foto's Nicolaas. Dan sta je toch wel te kijken!

We zijn bofkonten, maar geen akelige Laughing Laughing

Wij hebben in 2011 een vakantie huisje gekocht hier.
In 2014 zijn we geëmigreerd en huis en mijn bedrijf in Nederland verkocht.
In 2015 hebben we de oorspronkelijke gîte gekocht, want ik voelde me nog te jong om niets te doen en wilde ook niet de overwaarde van het geld van ons huis en mijn bedrijf op de bank zetten.
Vanaf 2016 tot en met 2021 hebben we dus dit huis als gite gehad
augustus 2019 overlijden van mijn beste vriend paard 1
In april 2020 overlijden paard 2
In 2020 kwam covid. Dus 2020 en 2021 werd er aanmerkelijk minder verhuurd.
Nog 1 paard hadden we en die stond en blijft in een groep. Dus daar zaten we→ met de vraag→ hoe nu verder, met allerlei grond voor de paarden bij het huisje en een gîte die break even point draaide (geen winst en geen verlies) met heul veel werk→ dus besloten om met de gîte te stoppen en er zelf in te gaan wonen.
Dus vorig jaar in september is ons huis verkocht en zijn we in de gîte gaan wonen, want dit stadje geeft meer sociaal contact, activiteiten en we zitten dichter bij de winkels want vakantiehuisje was fantastisch maar zeer afgelegen en met paarden is dat geweldig maar zonder paarden is dat te saai..
Dus wederom een renovatie om nu het vakantiehuis aan te passen aan winters verblijf en de tuin eens echt op de schop genomen. Was een hoop werk en mijn man inmiddels toen 78 "was not amused" op zijn zachts gezegd.
Et voilà→ dit is het resultaat. We voelen ons inderdaad bofkonten en genieten elke dag van dit leuke stekje. We hopen hier nog heel erg lang samen te mogen wonen en een beetje te boeren zo rond het huis.

Dan heb je een beetje een indruk hoe en wat. ONze kleinzoon zei de laatste keer dat we elkaar zagen, dat hij ons van die fitte afgetrainde ouderen vond. Dat vond ik zo vreselijk geestig→ ik dacht manneke je moest eens weten→ kom hier maar eens bos maaieren Laughing

En ik dacht dat ik een grote tuin had...

Lijkt mij geweldig om zo te kunnen wonen. Maar helaas ben ik met mijn Franse les blijven steken bij het eerste zin uit het eerste lesboekje: " Papa fume une pipe"

Geen taalgevoel, blijkbaar...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2022 1:45 pm Reageer met quote

Pien, dat boogschieten te paard, beoefen je dat zelf ook of hoe ben je daarbij betrokken als ik vragen mag? Mooie herfstkleuren in je omgeving, dat zal iets schitterends zijn nu overal om je heen...

Hier enkele opnames van de vele paddenstoelsoorten die alhier op de 'boerenmarkt' verkocht worden (gedeelte van de Noordermarkt op zaterdag). Best wel uniek denk ik. We kopen hier nooit want veel te duur maar altijd leuk om te bekijken en de heerlijke geuren die ze uitwasemen op te snuiven

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6006
Za Okt 01, 2022 1:58 pm Reageer met quote

Mooie foto's weer Klaas. Heerlijke markt ook, de Noordermarkt en als je zo die foto's bekijkt zou je niet verzinnen dat dit Amsterdam is. Het doet me denken aan een Zuidfranse markt. Prachtige kleuren.
Leuk dat boogschieten te paard Pien. Het is een wereld die ik totaal niet ken. Ik geniet van je verhalen en de leuke foto's!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2022 2:42 pm Reageer met quote

Quote:
" Papa fume une pipe"
Laughing Laughing Heerlijk verhaal. De meeste komen niet eens zo ver.

Nicolaas ik hou van dat soort marktjes. Zo prachtig al die paddenstoelen en al die kleuren. De prijzen zijn inderdaad heel hoog. Binnenkort zullen we hier ook wel weer paddenstoelen kunnen kopen. Ik zal dan eens een foto maken, kunnen we vergelijken.

Jij mag alles vragen. Ik heb 3 paarden gehad en mijn hele leven, tot voor 2 jaar terug altijd paardgereden. Twee paarden overleden en het ene paard staat nu te genieten van haar oude dag en het stoppen met de paardenhobby is gelijk de reden geweest om hier te gaan wonen in de gîte met zwembad en ons eigen huis te verkopen. Het zwembad vind ik heel gaaf, ook al haalt het niet bij mijn paarden en mis ik ze nog elke dag Sad Ik zie het zwembad als troost Laughing voor dit hele grote gemis.
Door mijn paardensport, zit ik dus al 12 jaar op het grootste forum van Nederland . Tevens is hier boogschieten te paard→ heb ik dus nooit gedaan→ heel groot vergeleken bij Nederland.
Toevallig zag ik op het paardenforum (het forum is echt zeer zeer groot, dus is echt toeval geweest), een topic van Siem Budding→ waarin hij schreef dat hij de grandprix paardrijden met boogschieten gewonnen had. Hij kreeg amper of geen reacties, terwijl ik het toch wel heel erg knap vind en vond voor een Nederlander.
Tja en de rest is historie. Ik schreef een reactie→ hij dook mijn profiel in→ zag dat ik in de haute vienne woon en liet weten dat hij 2 weken later het EK ging rijden in Bellac en of ik het leuk vond om te komen. Tja, natuurlijk, is maar 20 minuten hiervandaan.

Leuk dat je jullie genieten van mijn verhalen en de foto's. Ik ben inmiddels gevraagd of ik weer verslag wil doen als hier in de buurt boogschieten plaats vindt. Is nl altijd op hoog niveau. Dus dat vind ik wel leuk.

Nicolaas, wat ik erg leuk vind aan Amsterdam, is de aanwezigheid van al die winkeltjes, al die marktjes want de stad is zo groot, dat het ook loont om van de meeste aparte zaken een winkeltje of markt te hebben. Ik vind dat jouw foto's mooi zijn en vooral de sfeer goed weten te pakken.

Op dit moment is het hier wel heel erg koud en nat hoor. NIet fijn.

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2022 6:58 pm Reageer met quote

Met Yuillia en haar zoon heerlijk gewandeld en het was nog droog ook

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Okt 02, 2022 10:23 am Reageer met quote

Dank voor jullie reacties Willemijn en Pien
Heb hier nog even een uitsnede gemaakt van de prijslijst van de aangeboden paddenstoelen

De Jordaan is van oudsher een echte volksbuurt en is dat voor een groot gedeelte nog wel zo maar dit gedeelte, een hoekje van de Noordermarkt is dus echt voor de yup die hier is komen te wonen bedoeld. Minstens zo exclusief als deze paddenstoelsoorten zijn ook de kaassoorten, de verse zeevruchten als mosselen oesters en kokkels, en brood- en groenten die hier worden aangeboden. Leuk om te bekijken maar echt onbetaalbaar.

Paardrijden lijkt me fantastisch Pien, je zult het missen, maar gelukkig kun je je andere lievelingssport zwemmen nog wel vlak voor je eigen home beoefenen. Hoewel dat nu daar nu een beetje te koud voor zal zijn...

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Okt 02, 2022 4:07 pm Reageer met quote

Zodra de grote paddenstoel verkoop hier begint, zal ik ook een prijslijst maken (ik verwacht dat het binnenkort begint). Leuk dat duidelijk leesbare prijslijst.

Het zwemmen gaat nog goed. Over een uur ga ik weer, de binnentemperatuur van de serre zal dan rond de 30 graden zijn (zolang de zon blijft schijnen) of nog warmer, en het water zal dan over de 27 graden zijn. Dus lekker vind ik dat. Rond 19 oktober ga ik de boel afsluiten, zodra het weer omslaat, temeer daar ik dan 3 dagen naar Parijs ben dus toch niet kan zwemmen en dan vind ik het te duur om de pompen te laten draaien.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 4:49 pm Reageer met quote

Het Leidse plein tegenwoordig:

Heeft wel wat meer allure gekregen nietwaar?
Rechts bevindt zich ergens sociëteit 'de Kring' waar Mulisch, van Dam, van Mierlo, Donner, 'Boebie' Brugsma, Peter Schat en andere grootheden uit de kunsten of de politiek bijeenkwamen

Amsterdam in herfsttooi. Zieseniskade

Praktisch stadsvervoer:

Maar ook dit gevaarte, heel mooi natuurlijk, kwamen we tegen

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Okt 09, 2022 9:33 pm Reageer met quote

Amsterdam is erg mooi, ik kan wel genieten van je foto's hoor NIcolaas. Die piep kleine autootjes zijn erg handig in zo'n grote stad.
Ik vind het echt heel Nederlandse foto's→ het water, de grachten→ de bruggetjes. Erg mooi en gaaf gemaakt!

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1378
Ma Okt 10, 2022 12:43 am Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Amsterdam is erg mooi, ik kan wel genieten van je foto's hoor NIcolaas. Die piep kleine autootjes zijn erg handig in zo'n grote stad.
Ik vind het echt heel Nederlandse foto's→ het water, de grachten→ de bruggetjes. Erg mooi en gaaf gemaakt!

het is helemaal niet Nederlands, het zijn gewoon wat foto's uit Amsterdam, maar je had evengoed foto's uit Rotterdam kunnen plaatsen

Het is een omgeving waar je wel doorheen moet wil je een stukje lopen.
Hier hoef je nergens doorheen, je loopt er gelijk in.
nee ik laat geen foto's zien, staan ze gelijk hier..........

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Okt 15, 2022 6:19 pm Reageer met quote

Vanavond gaan we borrelen (meestal met veel hapjes) bij Parijzenaren die onlangs in ons dorp zijn komen wonen. Graag willen we ze kennis laten maken met de Limousin geneugten en dus mijn tuin geplunderd (staat nog genoeg hoor).
In het feestelijke pakket zit verse sla, veldboeket uit de tuin, een pot courgette jam, een pot pasta tomaten saus, verse tomaten, een soort hele grote radijs, aardappels, twee verse groene grote paprika, een rode pompoen en een fles pompoen en een plastic beker met naam van het dorp waar we wonen. Omdat wij Nederlanders zijn heb ik oude kaas bij Nederlanders op de markt gekocht uit Gouda want wij zijn natuurlijk ook een beetje chauvinistisch en trots op ons kaas landje
Ik vind het zelf een heel gaaf en leuk cadeau. In het echt ziet het er veel leuker nog uit.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Okt 16, 2022 11:34 am Reageer met quote

Wat een traktatie al die verse en kleurige produkten uit je eigen tuin Pien.
Hoe is de avond verlopen, was het Frans van de Parijzenaars een beetje te volgen?
Hier in Amsterdam duikt de pompoen al meer in het straatbeeld op in deze periode.
Gistermiddag:

Bovenop de brug ligt een tientonner. Niet zo duidelijk op de opname, maar ik was bekaf, binnenkort misschien een wat duidelijker opname.

Even later kwam een oude eend met open dak voorbij, vond ik ook wel apart om te zien, hij zag er uit als nieuw maar dat kan natuurlijk niet

Zie je ze in Frankrijk zelf ook nog steeds op de weg Pien?

De Leidsegracht. Dit zien we bij veel grachten waarvan de kades hersteld moeten worden gebeuren. De wanden worden gestut met ijzeren platen waartussen zand gestort wordt dat vervolgens van speciale mengsels plantenzaden wordt voorzien en dan heb je een half jaartje later dit. Hoe lang we hiervan zullen mogen genieten is mij niet bekend, ik denk niemand op dit moment want er is onvoldoende geld aan alle herstelwerkzaamheden te beginnen. Met behulp van duikers die we hier de afgelopen anderhalf jaar bezig zagen is een volstrekt onvoorziene hoeveelheid kwetsbare plekken aan het licht gekomen, Halsema zit met de handen in het haar.

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Okt 16, 2022 1:10 pm Reageer met quote

HEt was een leuke avond Nicolaas en het Frans is goed te volgen voor mij maar vanwege mijn man en het feit dat deze mensen goed Engels spreken was het een Engelse avond. Voor mij was het erg leuk, dat ik nu eens het beste de taal sprak Wink → in het land der blinde is een oog koning

Wat jij nu laat zien van Amsterdam is iets dat ik zo vreselijk leuk en specifiek van Nederlanders vind. Wij houden van gezelligheid. En al die (reuze) pompoenen zijn echt heel erg gezellig. Je foto's vind ik mooi.
Bijzonder die bakken aan de rand van de gracht.

Praat jij nu over het probleem van Amsterdam dat die oude houten fundamenten van de huizen teveel aangetast zijn en er teveel verzakkingen dreigen? Of is het iets anders?

De deux chevaux zien we hier nog wel, maar net als in Nederland zijn het mensen die ze sparen en opknappen. Omdat hier vlak in de buurt iemand zit die citroëns spaart zien we meer de oude "snoek" in alle glorie langskomen.

Hebben die bloembakken ook als functie om de kade te versterken?

VAnochtend heb ik gewandeld en zo meteen ga ik wat foto's uploaden voor in dit topic en in het paddenstoelen topic.

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Okt 16, 2022 1:41 pm Reageer met quote

Ik hou heel erg van de Limousin koeien. Ik vind ze prachtig en hun uitstraling heel erg fijn.

Deze paddenstoel plaats ik ook in dit topic. Ik vind het zo o ngelooflijk apart en mooi en nog nooit gezien. Het leek wel een zeester. Ook de mensen die hem terugzochten van mij hadden nog nooit zoiets gezien en waren zeer verguld om hem mij te wijzen, en ik ben ze zeer dankbaar

Kiss

Deze staat vlak bij mijn huis, vond ik ook zo mooi, dus ook dubbel

Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie