ĹRusland plant grootste oorlog sinds 1945ĺ
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 60, 61, 62  Volgende Plaats reactie

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1350
Wo Sep 28, 2022 11:29 pm Reageer met quote

nordstream is voor meer dan de helft in russische handen, 51% gasprom, en er is maar 1 wereldleider die heeft gedreigd om de pijplijn te "stoppen" (destroy)
en dat is Biden van de USA.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10810
Do Sep 29, 2022 12:40 am Reageer met quote

Pien2022 schreef:

Maar ik geloof dat de verdachte gevonden is
https://mobile.twitter.com/DarthPutinKGB/status/1574798581810200578
Ik vertaal
Quote:
Hoofdverdachte in Nordstream-gassabotage duikt op

nandes57 schreef:
en er is maar 1 wereldleider die heeft gedreigd om de pijplijn te "stoppen" (destroy)
en dat is Biden van de USA.

Tjee hebben ze dat samen bekokstoofd....maar waar zit Biden dan ? Achter die closet-rollen?? Very Happy

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30154
Do Sep 29, 2022 10:27 am Reageer met quote

Dreigen is tegenwoordig de nieuwe mode...

Voor het daadwerkelijk uitvoeren van deze misdaad acht ik enkel maar de grootste misdadiger van deze tijd in staat die er op deze wereld rondloopt.
En dat is de gek die zich president van Rusland noemt...

Faber quisque fortunae suae

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 922
Do Sep 29, 2022 10:35 am Reageer met quote

Over twee weken weten we meer. Ik zet ook mijn kaarten op de post van Tympaan . Het Kremlin maakt al geruime tijd beslissingen die averechts uit pakken en tegen hunzelf werken.
Zo zag ik gisteren langs komen op twitter, dat men toch iets zachter om wil gaan met het mobiliseren van de mensen voor de oorlog. Het Kremlin had deze felle reactie niet verwacht intern.
Dus wat je nu ziet, is, dat ze een groot probleem hebben in Oekra´ne waar het niet gaat voor Rusland zoals ze verwacht hadden, dat er steeds meer instabiliteit komt in die regio iets wat ze niet verwacht hadden, dat het onrustig is in eigen land waar vooral de Kaukasus de vlam in de pan is geslagen en er grote rellen zijn.
Ga er maar aan staan, want de reactie is altijd en onverminderd→ nog meer repressie→ maar op een gegeven ogenblik werkt dat ook niet meer.
Zelfs de vrouwen (moeders, oma's gaan de barricade op want die willen hun mannen niet in die oorlog zien verdwijnen).
Er staan ongelooflijk veel filmpjes gemaakt door soldaten die zonder enige vorm van training als kanonnenvoer naar de oorlog worden gestuurd en dat is echt wel bekend aan het thuisfront. Het is een grote misŔre maar het Kremlin kent niet het woord "stoppen" met die rotzooi.
Heel veel russen blijken bij aankomst als ze de kans krijgen over te lopen, want de Oekra´ners spelen handig in op deze rommel en lijken de Russische soldaten goed te behandelen.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6290
Do Sep 29, 2022 10:46 am Reageer met quote

Biden heeft gedreigd bij een inval in Oekra´ne met de Nord Stream korte metten te maken. Zagen we gister nog terug in Nieuwsuur. Maar waarom zou hij dat op dit moment ten uitvoer hebben gebracht.
Dat gaat er bij mij niet in. Poetin zou alle recht hebben met een vergelding te komen en de nieuwe pijpleiding die gister geopend is te saboteren, waarmee Europa voor gigantische problemen komt te staan. Daarmee zou Biden de steun van belangrijke NAVO bondgenoten verspelen, eenvoudig omdat die het economisch niet op zullen kunnen brengen Oekra´ne verder nog van wapens en andere hulp te voorzien in de strijd tegen Rusland.

Dat zou wel zo ongelooflijk dom zijn.
Van Poetin hebben we heel erg domme dingen gezien het afgelopen jaar, zijn leiderschap verkeert in zeer zwaar weer en zijn brokkenmakerij lijkt er alleen maar erger op te worden.
En dan zou Biden nu op dit moment tot zo'n volkomen contra-produktieve actie komen?

Ook van de kant van Poetin zou de sabotage dwaasheid zijn maar dat is dan een stuk minder ongeloofwaardig

Ook een vergissing is mogelijk, waar Pien op wees. Wellicht wilde Poetin eergister juist die nieuwe pijpleiding treffen wat wÚl weer erg 'begrijpelijk' zou zijn geweest.
Uit de Volkskrant van vandaag:
Quote:
Onderwaterdrones zijn, veel meer dan vliegende drones, echte robots. Bij vliegende drones zit meestal nog iemand met een joystick aan het roer. Onderwaterdrones moeten veel autonomer kunnen werken, zegt Beerens, omdat je onder water niet zo makkelijk iets op afstand kunt besturen. De enig mogelijke communicatie verloopt via geluidsgolven, en daar is veel minder informatie in te stoppen dan in elektromagnetische golven die de communicatie door de lucht verzorgen. Bovendien is positiebepaling lastig, omdat er onder water geen gps is. En ten derde is het zicht onder water slechter. Daar konden deze robots dus lastig zelfstandig hun doelwit vinden. Tot voor kort.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/dit-is-wat-we-nu-weten-over-de-getroffen-nord-stream-pijpleidingen~b90603df/

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 2:31 pm Reageer met quote

Over die sabotage NIcolaas is het laatste woord nog niet gezegd. Biden hoeft hem niet kapot te maken, want Europa is al minder afhankelijk van het Russische gas. Poetin zou hiermee chaos kunnen scheppen in de hoop dat het instabiliteit zou veroorzaken in Europa en tja.....zeg het maar. Over twee weken verwachten de deskundigen meer. "Er zouden Russische boten gesignaleerd zijn op die plek in die dagen". Ik weet niet wat ik er van moet denken dus heb dit voor mezelf even geparkeerd in de hoop dat er helderheid over komt.

De NOS heeft een helder en bezorgd artikel geschreven over de annexatie van de bezette gebieden vanmiddag om 14 uur door Rusland
14 uur annexatie toespraak Poetin

Maar ik zou Pien niet zijn als er ook niet iets positiefs te melden is
Rolling Eyes Laughing

https://twitter.com/Hromadske/status/1575778225829068802
daarin is te lezen en ik vertaal
Quote:
Als onderdeel van het tegenoffensief hebben de Oekra´ense militairen de Russische groep in het gebied van Lyman omsingeld en zijn ze Yampil in de oblast Donetsk binnengetrokken, aldus Serhii Cherevatyi, de woordvoerder van de oostelijke groep van de Strijdkrachten van Oekra´ne

En nog een bericht vanuit NU.nl waaruit blijkt dat ook Luhankst niet meer volledig in Russische handen is
bericht Nu.nl over de bezette gebieden dat in handen is van de Russen

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 10:49 pm Reageer met quote

https://mobile.twitter.com/DefenceU/status/1575854600925896705

VAndaag dient Oekra´ne zijn aanvraag in voor lidmaatschap NAVO !!!!!!
Slimmeriken.

Zsm mogelijk honoreren door de NAVO dat hoop ik zo! Dan is het klaar, want geen een NAVO land is aangevallen door de Russen.

Ik verwacht met wat ik allemaal langs zie komen, dat het nl spannend kan worden de komende uren en dat is de enige mogelijkheid bij honorering van de NAVO dat deze kan ingrijpen en bv het luchtruim kan afsluiten. Wellicht dat dit al een tijdje in voorbereiding is en dan kan het snel gaan.

Tja hopen mag hÚ, en ik hoop dit zo!

HEt westen is pissig. Van Macron kom ik tegen

Quote:
Ik veroordeel met klem de illegale annexatie door Rusland van de Oekra´ense regio's Donetsk, Luhansk, Zaporijjia en Kherson. Dit is een ernstige schending van zowel het internationaal recht als de Oekra´ense soevereiniteit.

Dit is behoorlijke pittige taal van Macron.

Heb ik al gezegd dat ik het spannend vind worden? Embarassed

Laatst aangepast door Pien2022 op Vr Sep 30, 2022 10:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Sep 30, 2022 10:54 pm Reageer met quote

Maar wanneer Oekra´ne plots een NAVO land is heeft Rusland met de vandaag ingelijfde regio's NAVO grondgebied geannexeerd...

Ben echt bang voor escalatie

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Vr Sep 30, 2022 10:59 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Maar wanneer Oekra´ne plots een NAVO land is heeft Rusland met de vandaag ingelijfde regio's NAVO grondgebied geannexeerd...

Klopt. Alleen heb ik eerder het idee, dat deze plannen toekomstkarakter hebben en "men" iets verwacht aan nare dingen van de kant van de Russen vandaar NAVO lidmaatschap en wellicht versneld.

Nicolaas, ik kan het echt heel heel erg mis hebben, maar ik vind het moeilijk o m nu positief te zijn want het voelt naar. Sorry. Ik hoop heel erg dat ik het mis heb, en als dat zo is, dat jullie vriendelijk zijn voor me.

nandes57

Superlid
Superlid
Vr Sep 30, 2022 11:39 pm Reageer met quote

Ik begrijp dat Oekraine vraagt om een versnelde toetreding, maar het lijkt me uiterst onverstandig om een land wat in oorlog is met ..... versneld toe te laten tot de navo.
je stort feitelijk dan de gehele Navo in een oorlog en sluit daarmee de dreiging van een bondgenootschap compleet uit.

laat je oekraine nu toe, kun je niet anders dan Oekraine verdedigen met raad en daad, dus ook met manschappen.
dan ligt de actieve daad ditmaal bij de Navo

ondersteun je Oekraine met raad en materieel kun je ook in die directe confrontatie terechtkomen maar ligt het initiatief bij Rusland

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 522
Za Okt 01, 2022 1:36 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Mij bekruipt steeds sterker het gevoel dat ons van Russische kant vreselijke dingen te wachten staan. Naast het nucleaire wapengebruik kan Poetin ook met ander bommenmateriaal in meerdere steden van Oekra´ene (en misschien wel daarbuiten) dood en verderf zaaien.
Ik voel bij mezelf dezelfde angst die ik als tienjarige in 1956 bij veel volwassenen zag toen Rusland Hongarije binnenviel. Mijn tantes bespraken met elkaar of ze al dan niet zouden gaan hamsteren. Sommige deden dat ook. Het was toen net zo┤n spannende tijd als nu.
Ik vrees dat deze oorlog zeker niet met een sisser zal aflopen, maar┤groots┤ en desastreus gaat eindigen.
Toch zie relatief weinig angst om me heen. Ik denk vaker aan het orkest van de Titanic dat muziekmakend ten onder ging.
Ik hoop wel dat de VS zich vooraf goed hebben voorbereid welke repressailes passend zijn bij de verschillende horrorscenario┤s. Want alleen maar van beide kanten escaleren leidt van kwaad tot erger en eindigt in een onvoorstelbare catastrophe en onnoemelijk leed bij miljoenen mensen.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Za Okt 01, 2022 10:03 am Reageer met quote

HEt lastige is Nandes, dat Rusland voor zijn eigen publiek al de oorlog heeft verklaard aan de NAVO. HEt is allang niet meer Oekra´ne waar het om gaat. HEt voordeel van lidmaatschap NAVO is dat de NAVO het luchtruim kan sluiten, iets dat Oekra´ne al een hele tijd om vraagt. De gezichten om Poetin tijdens zijn oorlogsretoriek waren geen gelukkige gezichten, dus of hij nog zoveel aanhang heeft.

virgo je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. We weten het niet. Ik heb verder wel heel goed geslapen, want meer kun je niet doen, maar gisteren greep het me even bij de strot en toen dacht ik : "dit gaat helemaal fout"(is het natuurlijk allang voor Oekra´ne). Maar het gevoel van dreiging is er nog, maar tja, daar kun je verder niets mee.
Die Titanic is een mooi beeld.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Okt 01, 2022 10:14 am Reageer met quote

Op twitter werd gister weer een stukje Russische staatstelevisie getoond waarop op laconieke wijze de gedachte uitgesproken werd dat de mensen er maar een feestje van moesten maken nu dat het uitbreken van een nucleaire oorlog binnen enkele dagen, hooguit een week, een feit zal zijn.

Vorige week iemand die de dag van de begrafenis van Queen Elisabeth als een gemiste kans zag om met een bom op London met die hele westerse kliek af te rekenen, zonder scherts, en nu gister op twitter dit dus..

Moet dan toch onwillekeurig denken aan hoe deze oorlog begon: volledige verbijstering in heel de wereld, dat Poetin wŔrkelijk zo gek was geweest Oekra´ne binnen te vallen

Ik wil ook alleen maar positieve, hoopgevende berichten over deze oorlog plaatsen, maar dat is buitengewoon lastig op dit moment

Roman Kent

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Za Okt 01, 2022 10:31 am Reageer met quote

Nicolaas dank je wel voor je post. Ik schaamde me gisteren wat eerlijk gezegd, want het vloog me eventjes aan. En dit is een post van jou, van gedeelde smart is halve smart. Kiss
Ik ben eerlijk gezegd niet zo bang voor nucleair (ik zie eerder dan nog een "ongeluk" gebeuren van een kerncentrale}. Maar de slager van Busha heeft het commando nu (heb ik begrepen) dat is echt een viezerik en die schuwt niet nare smerige bommen op Oekra´ne te gooien. Dan denk ik aan chemisch spul en zo.

Toch blijft het angstvallig stil bij China, India en alle andere "bondgenoten" van Rusland. Dat is voor Rusland geen goed teken. Dus ze staan internationaal meer en meer ge´soleerder.

Dus mijn bezorgdheid betreft meer de bezette gebieden als Europa verder. Zo ver is het (nog) niet en ik verwacht dat ook niet.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30154
Za Okt 01, 2022 10:57 am Reageer met quote

Ik blijf toch bij het gegeven dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. 'Wij' - de NAVO - hebben al veel te lang maar toegegeven en al veel te lang toegekeken hoe zich daar een drama ontplooit die zijn weerga niet kent is die enkel en alleen veroorzaakt wordt door ÚÚn gek in het Kremlin. Met die zogenaamde annexatie is in mijn ogen een grens overschreden en is de NAVO gerechtigd om in te grijpen.

Ik zou Nederland wel eens willen zien als Duitsland plompverloren drie oostelijke provincies binnenvalt, annexeert, de bewoners, wegjaagt of vermoordt en doodleuk aankondigt dat dit nu bij Duistland hoort...
En dan vervolgens regelmatig de rest van Nederland op raketten trakteert....

Het is te ziek voor woorden dat dit in Europa nog kan gebeuren.

Wat mij betreft moet hier zo snel mogelijk een eind aan gemaakt worden, het liefst voordat Europa helemaal verzwakt en verarmd is en daardoor een weerloos slachtoffer geworden zal zijn.

Want dan zijn we wel een erg gemakkelijke prooi voor die supermoordenaar in zijn gouden paleis...

Faber quisque fortunae suae

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4049
Di Okt 04, 2022 5:46 pm Reageer met quote

Quote:
Pro-Russische bronnen melden instorting front Cherson
In Oekra´ne is het Russische front in het noordoosten van de regio Cherson helemaal in elkaar gestort. Dat melden de pro-Russische militaire blog Rybar en andere bronnen. In het militaire rapport van 11 uur vanmorgen lokale tijd bezette het Russische leger nog een groot deel van het noorden, maar amper vier uur later blijkt er een immense terugtrekking te hebben plaatsgevonden.

https://www.demorgen.be/nieuws/live-oekraine-pro-russische-bronnen-russisch-leger-trekt-zich-massaal-terug-in-regio-cherson~b38bed0a/

Oekra´ne pakt flink door, verheugend nieuws.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Okt 04, 2022 5:51 pm Reageer met quote

Klopt. HIeronder een verhelderend filmpje waarin uitgelegd wordt hoe het gaat. De pijlen verduidelijken veel zelfs als je geen Engels zou verstaan

https://www.youtube.com/watch?v=B31J4FaZhpg

Inmiddels is Dudchany en Davydiv Brid ook in Oekra´nse handen, het gaat opvallend hard, wel behoorlijke verliezen bij die laatste plaats, waaronder een groot aantal tanks..

Victorie Ukr´ne!

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5883
Di Okt 04, 2022 7:15 pm Reageer met quote

Het artikel van " de morgen" is heel duidelijk en uitgebreid, bedankt voor de link Dagmar!

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nandes57

Superlid
Superlid
Di Okt 04, 2022 11:06 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Klopt. HIeronder een verhelderend filmpje waarin uitgelegd wordt hoe het gaat. De pijlen verduidelijken veel zelfs als je geen Engels zou verstaan

https://www.youtube.com/watch?v=B31J4FaZhpg

Inmiddels is Dudchany en Davydiv Brid ook in Oekra´nse handen, het gaat opvallend hard, wel behoorlijke verliezen bij die laatste plaats, waaronder een groot aantal tanks..

Victorie Ukr´ne!

Ik zou eerder zeggen "het gaat verdacht hard" en dat met een zorgelijke ondertoon.

afgelopen weekend is de annexatie van een aantal gebieden bekend gemaakt door Rusland, in die tijd heeft Ukra´ne gewoon doorgevochten en heroverd.
Die annexatie is gisteren ondertekend door de Doema en vanmorgen door een weer andere instantie binnen de Russische overheid, nu moet alleen Poetin dit nog ondertekenen en dan is de annexatie door Rusland een feit voor de Russen.
Pas dan zullen zij met rechte rug voor henzelf kunnen zeggen "dit is Russisch grondgebied" en pas dan zullen zij gaan handelen.

Rusland heeft zeker vwb manschappen zeker niet laten zien wat ze werkelijk in huis hebben en dat is volgens mij oneindig meer dan we tot nu toe hebben gezien.
op het moment dat ze werkelijk grote aantallen van hun beroepsleger in gaan zetten veranderd het voor de russische bevolking van een speciale militaire actie in een volle oorlog met ook de inzet van de militairen uit de grote steden, wat wellicht zal resulteren in grote opstanden van de bevolking, en dat is waar het regime bang voor is.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Wo Okt 05, 2022 9:56 am Reageer met quote

Nandes het is nog niet gedaan en het blijft altijd zorgelijk.

Van mening ben ik wel dat je het Russische leger teveel overschat. Het artikel dat Dagmar via link heeft geplaatst, daarin staat te lezen

Quote:
Ook Oekra´ens president Volodymyr Zelensky bevestigde dat er de afgelopen dagen tientallen dorpen zijn bevrijd. Daarbij slaan ook voormalige Russische elitetroepen op de vlucht.

En dat is overal iedere keer voor de Russen het probleem. De demotivatie is enorm. En dat hebben de Russen niet een twee drie opgelost. Daarbij mort en rommelt het nu ook behoorlijk in Rusland. Gisteren werd door van Deen tijdens nieuwsuur de vraag gesteld:

Quote:
is de stoelendans om de macht rondom Poetin al begonnen. Gaat er een coupe komen, want alles gaat mis op dit moment

Rusland heeft middels een schijnvertoning gebieden geannexeerd. Ik heb naar die schertsvertoning zitten kijken en de strakke bezorgde gezichten van het "klapvee" vielen me op. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat mensen niet meer enthousiast zijn en dan vooral van de mensen om hem heen. Dan heeft hij een echt probleem.

Zeg nooit nooit, maar ik ben minder bezorgd als dat ik was paar dagen geleden, temeer daar Oekra´ne het juiste antwoord geeft. GAS erop en terugveroveren hun eigen gebieden!

Pagina 51 van 62 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 60, 61, 62  Volgende

Plaats reactie