ambtenaar advies
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2463
Ma Sep 26, 2022 8:55 pm Reageer met quote

In de bankencrisis van 2008 zijn enorm veel vooral kleine bedrijven ten onder gegaan. Voor iedereen was het duidelijk dat deze bedrijven het niet konden redden omdat de consumenten wegbleven. Ik heb niemand gehoord die daar de overheid de schuld van gaf, terwijl er miljarden gestoken werden om de banken te redden. Ik denk dat dat kwam omdat iedereen wel besefte dat ze hun spaargeld zouden verliezen als die banken het niet zouden redden. Er is opnieuw een crisis met als gevolg een enorme inflatie. Hoeveel geld moet de overheid steken in het redden van elke ondernemer? En zijn we dan ook allemaal bereid om dat geld terug te betalen middels belastingverhogingen en verdere bezuinigingen op de sociale voorzieningen, waardoor de huishoudportemonnee nog leger wordt en niemand meer naar die duurdere bakker, de horeca of het theater gaat?

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

An58.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 297
Ma Sep 26, 2022 9:05 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Waarom weer een persoonlijke aanval? Het maakt je betoog in mijn ogen alleen maar zwakker. Gewoon netjes op inhoud discussiėren.

Ik zie nog steeds geen bewijs van bewust beleid met als doel het MKB kapot te maken.
Je geeft alleen voorbeelden van hoe moeilijk veel bedrijven het hebben. Dat is bekend, dat schreef ik zelf ook al.
Maar heb je ook beleidsstukken van de regering waarin staat dat het doel is om het MKB kapot te maken?

Als jij alleen maar het gewone nieuws volgt en jij het andere nieuws totaal niet hebt gevolgd snap ik dat jij het niet begrijpt.
Het is het beleid van het WEF waar Rutte, Kaag, Hoekstra en nog meer lid van zijn en in Davos regelmatig uitgenodigd worden.
En als je dat niet geloofd er zijn brieven van te vinden met uitnodigingen daarvoor gericht aan deze personen en daar geven ze gehoor aan.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 5970
Ma Sep 26, 2022 9:06 pm Reageer met quote

An58 schreef:
WillemijnF schreef:
Waarom weer een persoonlijke aanval? Het maakt je betoog in mijn ogen alleen maar zwakker. Gewoon netjes op inhoud discussiėren.

Ik zie nog steeds geen bewijs van bewust beleid met als doel het MKB kapot te maken.
Je geeft alleen voorbeelden van hoe moeilijk veel bedrijven het hebben. Dat is bekend, dat schreef ik zelf ook al.
Maar heb je ook beleidsstukken van de regering waarin staat dat het doel is om het MKB kapot te maken?

Als jij alleen maar het gewone nieuws volgt en jij het andere nieuws totaal niet hebt gevolgd snap ik dat jij het niet begrijpt.
Het is het beleid van het WEF waar Rutte, Kaag, Hoekstra en nog meer lid van zijn en in Davos regelmatig uitgenodigd worden.
En als je dat niet geloofd er zijn brieven van te vinden met uitnodigingen daarvoor gericht aan deze personen en daar geven ze gehoor aan.

Wat is de relatie tussen het WEF en het bewust kapotmaken van het MKB?

Ja Rutte en Kaag o.a. worden uitgenodigd, daarvan maken de msm ook gewoon melding. Mąxima was er ook bij. En wat dan nog?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

An58.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 26, 2022 9:27 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
In de bankencrisis van 2008 zijn enorm veel vooral kleine bedrijven ten onder gegaan. Voor iedereen was het duidelijk dat deze bedrijven het niet konden redden omdat de consumenten wegbleven. Ik heb niemand gehoord die daar de overheid de schuld van gaf, terwijl er miljarden gestoken werden om de banken te redden. Ik denk dat dat kwam omdat iedereen wel besefte dat ze hun spaargeld zouden verliezen als die banken het niet zouden redden. Er is opnieuw een crisis met als gevolg een enorme inflatie. Hoeveel geld moet de overheid steken in het redden van elke ondernemer? En zijn we dan ook allemaal bereid om dat geld terug te betalen middels belastingverhogingen en verdere bezuinigingen op de sociale voorzieningen, waardoor de huishoudportemonnee nog leger wordt en niemand meer naar die duurdere bakker, de horeca of het theater gaat?

Wat er bij jou moeilijk ingaat is dat de regering dit veroorzaakt met hun beleid en hun maatregelen en die bedrijven daar de dupe van worden.

En de vraag is of de banken nog banken zijn? Kan jij nog naar een bank en je bankzaken daar regelen? De meeste kantoren sluiten, je betaald iedere maand een bepaald bedrag voor wat? Alles moet je zelf regelen en nu gaan deze banken zich ook nog eens bemoeien met het beleid van de overheid ivm de energiecrisis. Door gegevens van hun clienten te verzamelen of ze veel meer hebben moeten betalen aan de energiemaatschappij, te gek voor woorden.

En die duurdere bakker, horeca en theater is voor de meeste mensen al niet meer te betalen, dus je kan er op wachten dat die straks niet meer bestaan en daar zou de maatschappij mooier en leuker van moeten worden? Een maatschappij waar alle ambachten, gezelligheid en kunsten uitgeroeid worden, niet mijn wereld, moet er niet aan denken.

We gaan al meer naar een robotbestaan, waar het sociale leven geen onderdeel meer van uit maakt.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Ma Sep 26, 2022 9:46 pm Reageer met quote

Wat er bij jou niet ingaat, is dat het beleid aangepast moet worden aan de crisis die is ontstaan door corona en daarna door de oorlog in de Oekraļne. De wereld is geen stabiele plek waar dingen altijd blijven zoals ze zijn. We hebben te maken met natuurrampen, economische crises, oorlogen en technische vooruitgang. Dat maakt dat het vaak bedreigend en angstig wordt voor veel mensen.

Zo lang als er bedrijfsleven bestaat, zolang zie je periodes met crisis waar er bedrijven over de kop gaan, waarna weer een periode komt waarin de bedrijven weer als paddenstoelen uit de grond schieten. Soms is de oorzaak economisch, soms door natuurgeweld, soms door oorlog.

Ben ik dan ook meteen eens met wat ons kabinet doet? Nee, vaak niet, maar dit is dan ook niet de regering waarvoor ik gestemd heb. Ik zie alleen geen kwade opzet, maar vaak incompetentie, kortetermijndenken en een politieke richting die de mijne niet is.

En over dat sociale leven: dat maak je uiteindelijk helemaal zelf. Met een kleed in een park picknicken met zijn allen, wandelen in een bos met een groepje vrienden, thuis mensen ontvangen om te kaarten, muziek te maken, knutselen, praten of wat je dan ook leuk vindt, is ook een sociaal leven.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 906
Ma Sep 26, 2022 10:02 pm Reageer met quote

Wat betreft je laatste alinea:

Of zoals mijn zoon die met Kerstmis covid had en alles moest afzeggen en isolatie moest.
Hij had zo vreselijk de juh in. OM vervolgens met vrienden die ook positief getest waren en die niet zo ziek waren net als hij, Kerstmis te vieren waarbij ze een gezamenlijke foto hadden gemaakt , prachtig gekleed→ kerstmis was het immers met groen fluoriderende letters erover heen "positieve kerstgroeten!!" die ze vervolgens aan iedereen hadden gestuurd. De Kerstboom zie je op de achtergrond.

Tja, leven sucks, en de slingers ophangen of niet is vaak een eigen keuze als de ellende niet al te erg is. Laughing Trotse moeder op haar zoon schrijft dit. Ik dacht, dan heb ik tenminste mijn positivisme doorgegeven aan hem.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Ma Sep 26, 2022 10:46 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Wat betreft je laatste alinea:

Of zoals mijn zoon die met Kerstmis covid had en alles moest afzeggen en isolatie moest.
Hij had zo vreselijk de juh in. OM vervolgens met vrienden die ook positief getest waren en die niet zo ziek waren net als hij, Kerstmis te vieren waarbij ze een gezamenlijke foto hadden gemaakt , prachtig gekleed→ kerstmis was het immers met groen fluoriderende letters erover heen "positieve kerstgroeten!!" die ze vervolgens aan iedereen hadden gestuurd. De Kerstboom zie je op de achtergrond.

Tja, leven sucks, en de slingers ophangen of niet is vaak een eigen keuze als de ellende niet al te erg is. Laughing Trotse moeder op haar zoon schrijft dit. Ik dacht, dan heb ik tenminste mijn positivisme doorgegeven aan hem.

Dat was echt een hele leuke alternatieve manier om er toch nog wat van te maken met kerstmis Laughing

An58.1

Stamgast
Stamgast
Ma Sep 26, 2022 11:52 pm Reageer met quote

De laatste antwoorden vind ik allemaal een beetje kort door de bocht.
Natuurlijk kan je met vrienden leuke dingen verzinnen, moest ik ook de afgelopen twee jaar, daar ik al nergens heen mocht, dus kan ik vanuit ervaring spreken. Je wordt er creatief van.

Ik moet er niet aan denken nooit meer naar een museum te kunnen gaan, geen theater voorstelling bij te wonen.
Kunst vind ik belangrijk in mijn leven, het verrijkt mijn leven en het gemis daarvan is groot en gaat nog groter worden als het er straks helemaal niet meer is en als nu financieel niet meer haalbaar is voor de meeste mensen.
Ik ben een heel erg creatief mens, tekenen en schilderen, fotografie, muziek en schrijven, maar het zelf doen of naar anderen kijken en daarvan genieten is een ander verhaal.
En zo geldt voor een ieder een ander iets wat misschien weggaat en nooit meer terugkomt.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Di Sep 27, 2022 12:01 pm Reageer met quote

Kunst en cultuur zullen nooit verdwijnen. Daar ben ik van overtuigd. Kunstuitingen zitten in de mens en moeten eruit op welke manier dan ook. Kijk naar straatartiesten. Die staan er niet om rijk van te worden, maar om mensen blij te maken. Ook ik hou van kunst en van musea. Ik hou van fotograferen en van het kijken naar mooie fotoś van anderen word ik ook blij. En zo zijn massa's mensen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30149
Di Sep 27, 2022 12:14 pm Reageer met quote

Is zonder meer waar. Maar dat betekent nog niet dat alle kunst en elk museum dan maar 100% gesubsidieerd moet worden. Wat in mijn ogen ook geldt voor alle kleine bedrijfjes. Ik vind dat in principe een bedrijf, theater, museum zichzelf moet kunnen bedruipen. Als mensen er niet voor willen betalen, heeft het mijns inziens ook geen bestaansrecht.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen denkbaar zoals bijvoorbeeld het Rijksmuseum.

Maar het moet geen algemeen gebruik worden. Het is tenslotte gemeenschapsgeld en er zijn wel belangrijkere zaken te bedenken.

Faber quisque fortunae suae

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 27, 2022 12:35 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Is zonder meer waar. Maar dat betekent nog niet dat alle kunst en elk museum dan maar 100% gesubsidieerd moet worden. Wat in mijn ogen ook geldt voor alle kleine bedrijfjes. Ik vind dat in principe een bedrijf, theater, museum zichzelf moet kunnen bedruipen. Als mensen er niet voor willen betalen, heeft het mijns inziens ook geen bestaansrecht.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen denkbaar zoals bijvoorbeeld het Rijksmuseum.

Maar het moet geen algemeen gebruik worden. Het is tenslotte gemeenschapsgeld en er zijn wel belangrijkere zaken te bedenken.

Als je de mens alleen ziet als een wezen dat gevoed en beschermd moet worden is dat waar. Maar een mens is meer dan dat. De verwondering, het genieten van schoonheid, de betovering soms, geeft je leven, in mijn ogen, meer betekenis. Ik denk dat de waarde van kunst schromelijk wordt onderschat door m.n. deze regering. Daarnaast is allang bewezen dat wanneer je kinderen in aanraking brengt met kunst, beeldende kunst, maar ook dans en muziek het vermogen om te leren wordt vergroot. Het "rekt" het leervermogen, simpel gezegd, op.
En genieten van schoonheid maakt je ook simpelweg gelukkiger, wat ook een positief effect heeft op je gezondheid.
In andere mate geldt dat ook voor sport. Als je de uitgaven vwb de gezondheidszorg beheersbaar wil houden is het oerdom om te bezuinigen op sport. Steeds meer mensen bezuinigen op hun uitgaven voor de sportclub van henzelf of hun kinderen. Daarvan krijgt de zorg op termijn de rekening gepresenteerd. Geld voor de sport gaat voor een heel groot deel naar de absolute top. Leuk natuurlijk die enkele wereldkampioen, goed voor ons nationaal gevoel, maar het zou voor de algemene gezondheid beter zijn als je sport voor bijvoorbeeld ieder kind bereikbaar maakt. Investeren in de breedte ipv in de top.

Maar we dwalen af, geloof ik. Very Happy

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 27, 2022 2:29 pm Reageer met quote

Natuurlijk is het goed dat kinderen met zoveel mogelijk zaken in aanraking komen. Dat geldt ook voor kunst en cultuur.

Maar dat staat los van de vraag of alles wat er op kunstgebied gebeurt, ook allemaal gesubsidieerd moet worden.

Wat sport betreft, kinderen moeten zoveel mogelijk bewegen. Helemaal mee eens. Maar moet dat altijd via een dure sportschool? En niet elk kind vindt een sportschool leuk. Er zijn genoeg andere manieren om kinderen te laten bewegen die net zo leuk zijn maar minder geld kosten.

Ik vind hier trouwens ook een belangrijke taak voor de ouders weggelegd

Maar nu dwalen we nog verder weg Very Happy

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Sep 27, 2022 2:45 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Wat sport betreft, kinderen moeten zoveel mogelijk bewegen. Helemaal mee eens. Maar moet dat altijd via een dure sportschool? En niet elk kind vindt een sportschool leuk. Er zijn genoeg andere manieren om kinderen te laten bewegen die net zo leuk zijn maar minder geld kosten.

Maar zwemles of gewoon op de voetbalclub? Ik vind dat geen luxe en zeker ook een zaak van de ouders. Maar dan moet wel het geld ervoor zijn. Ik zou ervoor zijn om minder geld te laten vloeien naar die enkeling die op het hoogste niveau sport bedrijft en meer te investeren in de brede sportontwikkeling. Dat lijkt me op den duur zich ook uit te betalen in de kosten voor de gezondheidszorg. Regeren is nog altijd vooruitzien.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Sep 27, 2022 7:31 pm Reageer met quote

Natuurlijk moet er geld voor zijn. Maar als het er niet is, dan vind ik het een beetje krom dat Jantje, die liever gaat voetballen, naar een club kan die wel gesubsidieerd wordt en daardoor een lage contributie betaalt, maar Pietje, die liever naar een knutselclub, of van mijn part naar balletles wil, dan wel het volle pond moet betalen.

Kinderen willen zelf kiezen wat ze willen en de ouders moeten dokken.

En je wil toch niet tegen een kind zeggen: ga maar naar een voetbalclub want dat is goedkoper...
Zeker niet als ze dat per se niet willen?

Zwemmen zou wel via school verplicht moeten zijn. Maar dat heeft vooral met veiligheid te maken.

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Do Sep 29, 2022 2:32 pm Reageer met quote

In achterstandswijken zouden er clubs moeten zijn om de kinderen bezig te houden. Maakt niet uit wat ze doen, als ze maar wat doen. Daarmee voorkom je dat kinderen langdurig op straat rondhangen tussen grotere kinderen met crimineel gedrag. Daarmee ontlast je de ouders van een hoop zorgen en je voorkomt dat het gros het verkeerde pad gaat bewandelen. Op de lange termijn bespaart dit de overheid een hoop geld en narigheid. En de kinderen leren hun wereld ermee te vergroten, waardoor ze uiteindelijk meer kansen krijgen.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 906
Do Sep 29, 2022 2:52 pm Reageer met quote

Eens. Zelfs documentaires gezien in probleemwijken, dat daar waar allerlei sport initiatieven ontstonden voor jongeren, deze gasten alsnog het rechte pad op kwamen. Ze gingen bv op judo, boksen en andere sporten, werden door de trainers gecorrigeerd en ontvingen eens positieve aandacht, en dat werkte fantastisch.

Daarnaast ben ik ook voorstander om de gymlessen op school uit te breiden, want bewegen is zo belangrijk voor kinderen. Zeker in deze tijd met al dat bankhangen met de telefoon op school of allerlei spelletjes die ze spelen.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie