4 oktober
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 247
Di Okt 04, 2022 11:44 am Reageer met quote

'Ons bestaan zou een stuk armoediger en eenzamer zijn
wanneer we alleen nog maar worden omringd door
soortgenoten en door zaken die we zelf hebben gemaakt.

Dieren confronteren met een blik van buiten, houden
een spiegel voor en fascineren.

Ze geven betekenis aan de wereld'

J.Keulartz
(Marianne Thieme)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5881
Di Okt 04, 2022 1:33 pm Reageer met quote

Zo mee eens, wij hebben altijd dieren gehad, vogels en honden, ons laatste hondje is 18 jaar geworden Laughing
Deze kat kwam ik van de week tegen bij de bosrand

Mijn mening vorm ik zelf!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Antw.: 911
Di Okt 04, 2022 3:28 pm Reageer met quote

Links→ in memorie→ Hercule→ wordt nog elke dag gemist

Rechts→ ons Polleke→ leeft in de groep hier vlakbij.

Wat doe je met een paard die je 100% vertrouwd? Voilà daar spring je spontaan op tijdens de foto sessie. I.M mijn once ina life time paard→ Hercule

Onze mooie princes Love

Quote:
Dieren confronteren met een blik van buiten, houden
een spiegel voor en fascineren.

Ze geven betekenis aan de wereld'
met als aanvulling en zijn voor mij mijn echte vrienden die je nooit in de steek zullen laten!

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Di Okt 04, 2022 6:01 pm Reageer met quote

Dieren kunnen heel belangrijk zijn, ze kunnen je leven enorm verrijken.

Waar ik soms wel huiver is dat mensen dieren zo "vermenselijken" , dieren zijn geen mensen (ook huisdieren niet) en behandel ze dan ook zo, hoeveel je ook van ze houdt.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6289
Di Okt 04, 2022 6:07 pm Reageer met quote

Schiiiitterende foto's Pien. Moet iets zeldzaam moois zijn met paarden op te trekken. Je bent echt om te benijden.

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2463
Di Okt 04, 2022 6:13 pm Reageer met quote

Als je 's ochtends suf op de bank zit en deze ogen kijken je aan...

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Okt 04, 2022 6:14 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Dieren kunnen heel belangrijk zijn, ze kunnen je leven enorm verrijken.

Waar ik soms wel huiver is dat mensen dieren zo "vermenselijken" , dieren zijn geen mensen (ook huisdieren niet) en behandel ze dan ook zo, hoeveel je ook van ze houdt.

Eens. De vriendschappen zijn anders als met mensen en de relaties zijn ook anders. Het is minder gecompliceerd, want een dier reageert gewoon heel duidelijk en helder.

Het meest pijnlijke vond ik dat toen we terug uit Nederland kwamen in 2019, en ik mijn paard zag liggen (zoveel pijn)→ ik gelijk wist→ het is over en uit en ik kan als ik echt zoveel van hem hou als dat ik doe, hem alleen nog maar zijn euthanasie gunnen.
Daar ga je met een mens toch anders mee om. Gelukkig gaf de dierenarts die gelijk was gekomen, me 100% gelijk en hebben we hem uit zijn lijden moeten verlossen. Vreselijk.
Hij was zo blij dat ik er was en dacht, ze sleept me weer naar het leven toe, zoals ik zo vaak heb gedaan. Maar dit was onomkeerbaar, ook al heb ik het wel geprobeerd en ging hij gelijk met zijn eigen laatste inspanning het koliek protocol in.

Maar helaas. 24 jaar had ouder gekund maar is al een hele leeftijd voor een paard. Ik heb zeer kostbare herinneringen aan een paard, waarvoor ik alles was maar hij voor mij ook. Heel speciaal dat zoiets kan bestaan tussen een mens en een paard. Voelt zeer dankbaar.

Klopt NIcolaas, dank je wel.

Life, die ogen en dat koppie. Wouw

Laatst aangepast door Pien2022 op Di Okt 04, 2022 6:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2463
Di Okt 04, 2022 6:24 pm Reageer met quote

Prachtige foto's, Pien.

Aan deze kat zit een verhaal. Nadat mijn derde kat was overleden, had ik me voorgenomen geen huisdier meer te nemen. Ik vond het wel genoeg zo. Je loopt je toch een ongeluk te zeulen met kattengrit en gezien mijn leeftijd, zag ik me dat de komende vijftien jaar niet doen. Deze kat was van mijn zoon. Hij zorgde er niet zo goed voor in onstabiele periodes. De kat werd er onvoorspelbaar van en vloog hem soms aan. De laatste keer zat hij op de bank een computerspel te spelen toen ze hem ineens in zijn gezicht krabde. Gevolg; een grote snee in zijn lip die gehecht moest worden. Kat bang, zoon bang, dus geen fijne situatie. Ik heb haar in huis genomen en ze heeft 6 weken onder mijn bed gezeten. Langzaam maar zeker durfde ze tevoorschijn te komen, terwijl ik op de trap zat. Ze heeft weer leren vertrouwen en is ze gewoon een normale huiskat. Ze komt op schoot, ze is graag in de tuin en wordt door mij graag aangehaald. Van vreemden wil ze niks weten.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 4044
Di Okt 04, 2022 7:37 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
t Heel speciaal dat zoiets kan bestaan tussen een mens en een paard. Voelt zeer dankbaar.

Ja, dat is het bijzondere tussen mens en dier, een band die zo anders is als tussen mensen.
Ik denk eigenlijk dat zo'n bijzondere band niet perse van het soort dier afhankelijk is.

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Di Okt 04, 2022 7:41 pm Reageer met quote

Dat is een heftig verhaal life! Wat mooi dat je de kat weer "in vertrouwen" met zijn omgeving heb gekregen. Dat zijn inderdaad hele processen en niet gemakkelijk om voor elkaar te krijgen. Ik snap als die oogjes je dan zo vol vertrouwen aankijken, dat dit extra speciaal is.

Eens Nicolaas, ik ben te benijden dat ik zo'n leven met mijn paarden om mij heen heb gehad. Ik zal mijn man altijd dankbaar blijven dat hij deze droom mee waargemaakt heeft voor mij.
Iets dat zo waardevol is en bijzonder, wordt ook nooit vergeten en natuurlijk mis ik mijn paarden. Maar ons paardenpaardje (Polleke) die minder met mensen heeft maar meer met paarden, is zo gelukkig in de groep paarden en ze leeft half wild iets dat perfect bij haar past en dat is heel fijn om te zien.
En wij zijn ook weer goed terecht gekomen daar we nu wonen in onze gîte van vroeger dat werkelijk prachtig is. Hercule heeft 20 jaar van mijn leven uitgemaakt , en ik van dat van hem, dat is lang en de opdracht is voor mij om zonder hem ook gelukkig te zijn en dat lukt heel aardig!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15702
Di Okt 04, 2022 8:18 pm Reageer met quote

'Vlekje' doopte mijn dochter van elf haar prompt na adoptie, hoewel deze lapjeskat uitgroeide tot een forse poes van zes kilo. Ze is bijna twintig geworden, hier tijdens haar laatste dagen, stokdoof maar tot het laatste eind een levensgenieter gebleven. Ik had een heel speciale, hechte band met haar. Ik mis die lieve schat nog steeds.

Eén van de twee langdurige logés van mijn dochter, die eigenlijk ook niet zonder katten kan maar ze helaas niet kon handhaven door verhuizing. Hier Izzie, poes die nooit helemaal volwassen zal worden. Zeer aanhankelijk, liefst dichtbij je in de buurt maar op schoot zitten is er echt niet bij. Zit vol met kwajongensstreken, al is ze inmiddels ruim tien jaar oud. Hier aan het voeteneind op mijn bed maar dat is volgens haar minimaal een vierkante meter in omtrek. De rest, ongeveer anderhalve meter, vindt ze groot genoeg voor mij voor een gezonde nachtrust.

En hier heel nieuwsgierig naar mijn nieuwe huisje op wielen:

Ik heb zowat mijn hele leven, ook als kind al katten in mijn leefomgeving gehad. Ik zou niet weten wat zonder is. Ik heb er inmiddels nogal wat zien komen en gaan. Allemaal schatten met heel verschillende karakters maar sommigen springen er nu eenmaal uit.
Een hondje is wat mij betreft ook welkom, lijkt me leuk in combinatie met die katten, uiteraard na de nodige stress die nu eenmaal doorstaan moet worden, maar daar wacht ik nog maar even mee gezien hopelijk tijdelijke bewegingsbeperkingen van ons tweeën en mijn volle werkagenda.

O ja, de katten worden hier niet alleen vandaag maar altijd verwend met goed eten maar ze hebben wel een extra portie kattenmelk gehad en een speciale handschoen voor vachtverzorging.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Wo Okt 05, 2022 2:21 am, in totaal 1 keer bewerkt

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 312
Di Okt 04, 2022 11:51 pm Reageer met quote

Ik beschouw mijn hond als een lid van het gezin.
Misschien stom maar praat ook tegen hem en als ik dan naar hem kijk zie ik aan zijn koppie dat hij het berijpt.
Hij weet ook altijd als je wat hebt of niet lekker voelt, als ik hem dan uit laat loopt hij rustig en kijkt mij dan af en toe aan zo van"gaat het wel baasje"!
Ook is Luuk een grote vriend van onze kleinzoon en als hij op straat loopt, wil hij naar ieder kind toe.
Luuk is onze vijfde Collie want we hebben er altijd twee tegelijk gehad maar houden het nu bij één.
Tsja, 4 oktober dierendag maar dat is voor Luuk iedere dag.Picture file

Hoe intelligent, rijk of getalenteerd je ook bent, hoe je met dieren omgaat zegt alles over je.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1349
Wo Okt 05, 2022 12:15 am Reageer met quote

ben ik in het najaar of de winter buiten bezig, in de tuin of met het haardhout zit er altijd wel een roodborstje toe te kijken, dan praat ik met hem, bang is hij niet ook niet voor de motorzaag, hij kijkt altijd toe wat ik aan het doen ben, leuk is dat.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Okt 05, 2022 2:01 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
ben ik in het najaar of de winter buiten bezig, in de tuin of met het haardhout zit er altijd wel een roodborstje toe te kijken, dan praat ik met hem, bang is hij niet ook niet voor de motorzaag, hij kijkt altijd toe wat ik aan het doen ben, leuk is dat.
Ik ben gek op roodborsten. Kleine opdondertjes met een fel territoriumgedrag waar jij als mens al gauw exclusief onderdeel van bent en voor de duvel niet bang. Je ziet ze door dat extreme territoriumgedrag bijna altijd in hun eentje waardoor je je afvraagt hoe die beestjes in vredesnaam nageslacht voortbrengen maar dat valt wonder boven wonder toch mee. Als je er twee in je tuin ziet dan gaat het altijd om een paartje in de voortplantingstijd. Ik voer roodborsten, heel matig, met speciale minibrokjes met insecten. Zal wel natuurvervalsing gevonden worden door sommigen maar ik beleef daar net als die roodborsten plezier aan. Andere vogelsoorten vind ik overigens ook boeiend, zeker als je als als mens op de een of andere manier met ze in contact komt, zoals merels, houtduiven, mussen, zwanen, ganzen, vaak cultuurvolgers met een geweldig aanpassingsvermogen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Laatst aangepast door Keesvi op Wo Okt 05, 2022 11:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 18786
Wo Okt 05, 2022 8:57 am Reageer met quote

4 oktober - sterfdag van Franciscus van Assisi.
Sterfdag = gedenkdag.
Omdat Franciscus dieren op min of meer gelijke voet stelde met mensen, is dit dierendag geworden....

Pluk

Stamgast
Stamgast
Antw.: 247
Wo Okt 05, 2022 10:32 am Reageer met quote

Dank voor alle reacties en foto's. Met plezier en aandacht gelezen.

PS: Stapjes maken ...
Werklunches op de Universiteit Twente zullen vanaf 4 oktober
2022 (dierendag) standaard vegetarisch worden geleverd.
De onderwijsinstelling wil zo bijdragen aan een lagere CO2-
voetafdruk. Ook kroketten zijn vanaf nu standaard vegetarisch.
(bron Tubantia)

Let your smile change the world, don’t let the world change your smile

Pien2022

Stamgast
Stamgast
Wo Okt 05, 2022 10:50 am Reageer met quote

Wat een prachtige verhalen van iedereen over honden (border collie→ zo l ief en mooi ook), de katten en poezen , de roodborstjes en anderen. Heel erg genieten. Dank jullie wel voor het plaatsen ervan met bijhorende foto's (die kat op het camperbusje

Ooit als verse moeder, hing ik de was op in het tuintje in Nederland. De merel vrouwtje kwam met een worm in haar mond voor de jongen, vlakbij even uitrusten. We keken elkaar aan en over en weer wisselden we uit, dat we moe waren en dat het grut veel werk was. Vond ik een van mijn meest bijzondere ontmoeting met een vogel. Nog nooit zo verbonden gevoeld met een vogel Laughing
Roodborstjes zijn leuk, mooi en zeer brutaal en zitten hier ook talrijk. Laughing )

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Okt 05, 2022 11:11 am Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
4 oktober - sterfdag van Franciscus van Assisi.
Sterfdag = gedenkdag.
Omdat Franciscus dieren op min of meer gelijke voet stelde met mensen, is dit dierendag geworden....

Nu je het noemt wist ik dat ergens wel maar het was diep weggezakt. Mooi stukje achtergrondinformatie over dierendag.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6289
Wo Okt 05, 2022 3:20 pm Reageer met quote

Zojuist de buurt-reiger een kuipje paté gebracht, met de excuses dat we een dagje te laat zijn

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie