Wandelen in je omgeving
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende Plaats reactie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1050
Za Nov 12, 2022 8:06 pm Reageer met quote

Klopt de kraanvogels trekken naar het zuiden.

Mooie foto van die spiegel met ?????? Het is niet zonde dat het daar ligt, want ik weet zeker dat het morgen verdwenen is. Het is zo mooi dat een creatieveling daar echt iets leuks van gaat maken. Kapstok of zo, of paneel in een kast. Genoeg mogelijkheden. Het zou wel eens mahoniehout kunnen zijn en dat is wel heel gewild denk ik.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 6431
Za Nov 12, 2022 10:57 pm Reageer met quote

Ja mahonie Pien. Je hebt gelijk dat er vermoedelijk wel een liefhebber voorbij zal komen die zoiets wčl meeneemt maar het was een regenachtige dag en dan heb je er toch al gauw extra schade aan.

De stijl is erg verwant aan die van een dressoir in mijn ouderlijk huis

(oude opname gemaakt in de tijd dat het huis ontruimd moest worden)

Wij hebben hier nextdoor.nl waarop je dingen gratis aan kunt bieden, en je zou zelfs nog wel een leuk prijsje voor deze dressoiropbouw kunnen vragen. Die site wordt zeer druk bezocht en zeer intensief gebruikt door de buurt. Erg leuke en gemakkelijke manier om anderen in de buurt blij te maken met dingen die in de weg staan of waar je op uitgekeken bent.
Het was hier een zonovergoten dag vandaag en heerlijk warm. Geen foto's gemaakt echter. Confused

'Hate is never right, and love is never wrong.'

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Nov 13, 2022 3:27 pm Reageer met quote

Grappig dus om op een kast te zetten. Ik hoop dat het weg is. Ik vind het leuk die vergelijking met je ouders thuis die ook zo'n kast hadden met zo iets erop. Echt een stuk voor de liefhebber.

Ik heb ooit een kapotte mahonie ronde een poot eettafel op straat gezet (45 jaar geleden) , die was zo gaaf, maar dat was echt een project voor een timmerman en niet voor een arme student. Ik was er zo aan gehecht.
Ik had briefje erop gedaan met tekst: "graag meenemen door een timmerman die er iets moois weer van kan maken". Binnen een uur was het weg. Ik was daar zo blij mee. Staat vast nog ergens mooi te zijn denk ik graag.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Nov 14, 2022 11:52 am Reageer met quote

Het doet mij ook pijn in het hart mooie spullen die nog heel goed gebruikt kunnen worden of die nog best opgeknapt kunnen worden in de vuilniswagen te zien verdwijnen wat helaas nog best veel voorkomt.
Er zijn wel mensen die, morgensterren worden ze meen ik genoemd, 's morgens vroeg de straten en grachten afstruinen op zoek naar bruikbare dingen die nog iets op kunnen leveren, bv op het Waterlooplein. Maar ze kunnen lang niet alles meenemen. Het is echt diep bedroevend wat de mensen hier afdanken aan mooie spullen Pien. Terwijl er dus zo'n mooie oplossing voor bestaat, de nextdoor.nl site waar je gratis af te halen dingen op kunt plaatsen waar ook altijd veel op gereageerd wordt. Daar kom je de gekste dingen tegen, kort geleden nog een piano, helemaal pico bello, gratis af te halen ergens in de buurt.

Hier werd gister Sinterklaas ontvangen. Hij had behalve pakjes ook erg mooi weer meegenomen.

Pianomuziek van Ludovico Enaudi (hier vooral beroemd geworden door 'Intouchables') aan het begin van de Heilige Weg

Tegenover de geheel verbouwde V&D waarbij het fraaie Amsterdamse School exterieur geheel behouden bleef. Het pand is nog niet geopend.

Onder de schapenwolkjes Politiebureau Elandsgracht

Vandaag Crying or Very sad

Roman Kent
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Nov 14, 2022 6:41 pm Reageer met quote

Als mensen hier zaken weggooien dan kan dat alleen in de decheterie (een soort vuilnis stort voor tuinafval, bouwspullen, en allerlei rotzooi) waar het gescheiden wordt en later opgehaald. Alle goede meubels gaan naar MAXIMUM voor een tweede kans. Dat is een grote kringloopwinkel, waar het wordt opgeknapt zo nodig en verkocht voor een lage prijs.
Ik begrijp je ergernis over die verspilling Nicolaas.

Je foto's vind ik erg mooi. Wederom een mooie puntje gave tafel zo te zien. Die foto's van de grachten is zo Amsterdams , ik geniet er van en inderdaad prachtig weer. En ik zag het op het journaal dat bij jullie Sinterklaas weer in het land is. Veel plezier!!
Gezellig die piano spelende man ten midden van het publiek. Ik hou daar van.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Nov 15, 2022 4:15 pm Reageer met quote

Wat al zeker een jaar of tien in mijn hoofd zeurt is dat er een app zou moeten bestaan voor de buurt hier en andere buurten in heel Amsterdam voor mensen die in tweedehands spullen en/of materialen handelen. Ik zou zo'n app zeker installeren want zou de goegemeente van handelaars dagelijks geweldige tips kunnen toespelen. Het kán allemaal opnieuw gebruikt worden en er kan geld mee verdiend worden, mensen blij mee gemaakt worden maar echt het meeste, verreweg het meeste komt in de vuilniskar om elders verbrand te worden.
Prachtig, prima timmerhout, vaak ook nog geheel complete boekenkasten, kledingkasten, bureaus, zitmeubelen, elke dag zien we daar legio van liggen/staan op straat.
Heb er een groot deel van mijn inboedel aan te danken Smile. De stoel waar ik nu op zit, ons superbe gascomfort, een mooie strakke salontafel, bijzettafeltjes, een schitterend Japans lakkastje, ingelegd met uit natuursteen gesneden motieven en cloissone, en meer...

De zon die door het veelkleurige herfstgebladerte schijnt, zo mooi...

Lag al IN een container, nota bene náást onze deur, meteen erin geklommen Laughing

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Di Nov 15, 2022 7:39 pm Reageer met quote

Oef bij jullie is het echt wel mooi weer, die 1ste foto.

Dat kastje vind ik echt prachtig! Daar zou ik ook voor de container in geklommen zijn!

Expres voor NIcolaas foto's gemaakt. Sinds je de vraag hebt gesteld kom ik ze vaker tegen als dat ik van te vore zag Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Wo Nov 16, 2022 1:19 pm Reageer met quote

Zo'n ontzettend leuk grappig vriendelijk ogend karretje, waar ook nog eens zo veel 60-70'er jaren nostalgie in zit, hartverwarmend.
Ook dit exemplaar lijkt zo van de fabriek gekomen te zijn. Hoe is het toch mogelijk.
Dank Pien!

Roman Kent

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Nov 17, 2022 2:41 pm Reageer met quote

Bij een ommetje zojuist

Nee geen echte Chesterfield natuurlijk en zelfs gewoon maar nep-leer, maar toch zonde, mankeert helemaal niets aan
Vanuit enkele voormalige oostbloklanden schijnen er regelmatig vrachtwagens hierheen te rijen om met dit soort afgedankte meubels en ook serviesgoed terug te keren dat daar dankbaar aftrek vindt.

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Nov 19, 2022 12:14 pm Reageer met quote

Het is inderdaad een grappig bankje.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Nov 19, 2022 5:11 pm Reageer met quote

Winter geworden vandaag, temperatuur van rond 16 gr naar rond het vriespunt, maar in het zonnetje is het heerlijk.

Brouwersgracht

Noorderkerk aan de Prinsengracht

Keizersgracht

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Nov 19, 2022 7:07 pm Reageer met quote

Leuk en mooi al die bootjes op de grachten. Mooie foto's vind ik het Nicolaas.

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Dec 05, 2022 6:43 pm Reageer met quote

Vanochtend met "dinnetje" een geweldige wandeling gemaakt met prachtige herfst kleuren, vergezichten en zonnetje. Ik heb zo genoten....

Lantern des morts (lantaarn van de doden) die de overleden mensen de weg wijzen naar de andere kant

Als iemand weet dat dit voor paddenstoeltjes of zwammetjes zijn?

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Dec 05, 2022 11:01 pm Reageer met quote

de paddenstoelen: rechts mogelijk het tweekleurige elfenbankje en links mogelijk sponszwammetjes Pien.
Die riviertjes of beekjes leven daar ook wat lekkere vis in, zoals forel misschien?
Zijn stuk voor stuk weer foto's om bij weg te dromen

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Di Dec 06, 2022 11:52 am Reageer met quote

Klopt NIcolaas er wordt gevist in de rivieren en er zit volgens mij ook forel. Ik heb gegoogeld op sponszwammetjes maar die lijken toch wel anders en zijn ook niet oranje achtig zoals die van mij.

Mijn kistjes staan alweer voor de kachel te drogen want om 10 uur ga ik weer , iets dat me ontgaan was dat ik al een nieuwe wandelafspraak had met iemand anders voor vandaag. Dus wellicht straks weer foto's maar die zullen niet zo mooi zijn als die van gisteren. Wat een geweldige wandeling was dat.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Di Dec 06, 2022 3:02 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Klopt NIcolaas er wordt gevist in de rivieren en er zit volgens mij ook forel. Ik heb gegoogeld op sponszwammetjes maar die lijken toch wel anders en zijn ook niet oranje achtig zoals die van mij.

Dat begrijp ik niet goed Pien, dit is op mijn computer te zien wanneer ik op sponszwam zoek

Geel zowel als oranje. Maar de paddenstoel die je gister op je weg tegenkwam kan heel goed een ander soort betreffen.

Op de Elandsgracht waar appie ook huist was men bezig de kerstboom op te zetten en te versieren.
De afgelopen jaren werd deze kerstboom ook door de buurt gebruikt om speciale wensen en ook bedankjes in op te hangen. Erg ontroerende berichtjes waren daar vaak bij. Is dat gebruik ook elders bekend?

Roman Kent

Pien2022

Superlid
Superlid
Di Dec 06, 2022 3:56 pm Reageer met quote

Inderdaad Nicolaas, dat lijkt er zeer zeker op. Bedankt!

De gewoonte van wensen ken ik niet uit eigen omgeving maar ik heb het wel vaker gehoord en ik vind het ontroerend mooi eerlijk gezegd!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15901
Do Dec 08, 2022 1:05 am Reageer met quote

Mooie serie foto's weer! Als ik weer wat grotere afstanden kan lopen dan heen en weer naar de brievenbus of de buurtsuper ga ik ook weer eens wat foto's maken en plaatsen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pien2022

Superlid
Superlid
Do Dec 08, 2022 6:03 pm Reageer met quote

Daar kijk ik naar uit Cees. Het was veel geklauter mijn wandeling en mijn kuiten doen goed zeer Cool , maar het was wel heel erg leuk. Dat zijn dus luie spieren die aan de bak moesten Laughing

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Dec 10, 2022 3:48 pm Reageer met quote

Ben ook benieuwd Kees!

Koud en erg mistig in Amsterdam vandaag. Hier wat opnames van de vele werkzaamheden oa achter het paleis en aan een van de grachten die in de binnenstad bijna allemaal verstevigd moeten worden. Gaat 20 jaar duren.

Enkele dagen geleden werd de verjaardag van Amalia gevierd in het paleis op de Dam. Een uitgelezen plek om een urinoir te plaatsen natuurlijk (is ook al veel kritiek op gekomen) Surprised

Bijenkorf

Beursplein

Roman Kent

Pagina 7 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats reactie