De ergste tijd voor honden begint weer!!
Huisdieren & dieren
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende Plaats reactie

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 400
Do Nov 10, 2022 12:56 am Reageer met quote

Het begon in oktober al weer bij ons, dat vuurwerk als bommen zo hard.
Ga je de hond uitlaten en krijg je hem niet meer mee.
Erg dat aso's dit doen!!
Juist de mensen die lopen te gillen dat het vuurwerk afgeschaft wordt en niet meer af geschoten mag worden.
Ze hebben niet in de gaten dat juist hun er voor zorgen dat het afgeschaft wordt.
Vuurwerk hoort bij oud en nieuw en daar heb ik niets tegen en mijn en vele honden hebben dan een slechte dag maar het duurt inmiddels tegenwoordig 2 maanden.
Het wordt hoog tijd dat hier wat aan gedaan wordt.
Trouwens , het zijn niet alleen de honden die er last van hebben maar vele dieren.
Dan ook nog het aso gedrag van dieren opblazen met vuurwerk, tuig noem ik het!!
https://www.ad.nl/binnenland/vuurwerk-bezorgt-viervoeters-nu-al-angstaanvallen-ringo-is-al-aan-de-pillen-het-is-november~a39a9507/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1486
Do Nov 10, 2022 1:36 am Reageer met quote

ik kan er dan maar 1 ding op zeggen.

je weet dat het vuurwrektijd is, ga dan niet met je hond in de buurt lopen.
pak het beest op en ga het bos in, heb je nergens last van.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Do Nov 10, 2022 1:39 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
ik kan er dan maar 1 ding op zeggen.

je weet dat het vuurwrektijd is, ga dan niet met je hond in de buurt lopen.
pak het beest op en ga het bos in, heb je nergens last van.

Erg kort door bocht.
Ik ga echt niet om 23.00 uur als laatste ronde door het bos lopen.
Oud jaarsdag is vuurwerk dag en niet 2 maanden lang!

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1051
Do Nov 10, 2022 11:16 am Reageer met quote

Dat geldt niet alleen voor honden, maar ook voor paarden. Ze zijn zo bang van al dat geknal daar het maar een tijd in het jaar is, kunnen ze er niet aan wennen. En de jeugd vindt het erg leuk om vaak bij stallen hun vuurwerk af te steken, daar die paarden dan door de draad gaan etc.
Onze hond hebben ze vroeger al vuurwerk achter zijn oor stiekem afgestoken. Die angst was zo groot dat hij verder van zijn leven een trauma had. En tja, een hond moet toch ook poepen en plassen en liep gewoon aan de lijn met mijn broertje in de straat van ons huis.
Voor dieren is het een zware tijd.

Hier in Frankrijk is vuurwerk verboden, maar daar staat tegenover dat op gezette tijden de overheid (landelijk, gemeentelijk) een prachtig vuurwerk show gekoppeld aan een feest organiseerd voor het hele dorp/ stad.
Misschien een goed idee voor Nederland met oud en nieuw dat de gemeente een prachtig vuurwerk show laat zien en het vuurwerk verder verbiedt. Ik vind het heerlijk rustig dat hier niet geschoten wordt en wij gaan nooit terug met Kerst en oud en nieuw naar NL vanwege die reden.

Laatst aangepast door Pien2022 op Do Nov 10, 2022 6:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30388
Do Nov 10, 2022 1:42 pm Reageer met quote

Is dit iets, TheDon? Misschien zijn ze er ook wel voor honden. Very Happy

Maar inderdaad, van mij mag dat vuurwerk ook wel verboden worden.

Het hele jaar klagen over milieu, maar wel in één dag meer vervuiling, vernieling en gewonden veroorzaken dan in de hele rest van het jaar...

Faber quisque fortunae suae

TheDon

Stamgast
Stamgast
Do Nov 10, 2022 6:16 pm Reageer met quote

@Tympaan, een hoofdtelefoon helpt niet bij honden want ze horen 10 keer sterker als de mens.
Daarnaast ruikt een hond een miljoen keer sterker als de mens!!!! dus ze ruiken het kruit van het vuurwerk.

nandes57

Superlid
Superlid
Vr Nov 11, 2022 12:43 am Reageer met quote

TheDon schreef:
@Tympaan, een hoofdtelefoon helpt niet bij honden want ze horen 10 keer sterker als de mens.
Daarnaast ruikt een hond een miljoen keer sterker als de mens!!!! dus ze ruiken het kruit van het vuurwerk.

heb al eens gelezen dat als je een mens op 4 meter hoogte aan een kabelbaan voortbeweegt, een hond het spoor nog kan volgen.

ik had een beagle basset die liep eens naast me aan de fiets, met zijn neus aan de grond, 2 reeën die overstaken zag hij niet.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Vr Nov 11, 2022 1:36 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
TheDon schreef:

heb al eens gelezen dat als je een mens op 4 meter hoogte aan een kabelbaan voortbeweegt, een hond het spoor nog kan volgen.
Een hond kan een spoor honderden meters volgen, denk maar aan de speurhonden van de politie.

ik had een beagle basset die liep eens naast me aan de fiets, met zijn neus aan de grond, 2 reeën die overstaken zag hij niet.
Dat kan, dan was hij ergens anders op gefocust.

Rina2

Superlid
Superlid
Antw.: 15871
Za Nov 12, 2022 1:48 pm Reageer met quote

Mijn Jack Russel is ook helemaal van de kook door dat geknal, hier in de wijk zijn ze soms ook al bezig. Vorig jaar had ik pilletjes van de dierenarts maar dat hielp echt niet. Een beetje advocaat geprobeerd maar dat vond hij alleen maar lekker Laughing Een huisje op de hei huren heb ik bedacht maar die zijn niet te betalen.

Dit jaar maar gewoon uitzingen en hem wat homeopathische druppels geven.

Wijsheid is wat het hart je verteld.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

TheDon

Stamgast
Stamgast
Za Nov 12, 2022 8:19 pm Reageer met quote

Rina2 schreef:
Mijn Jack Russel is ook helemaal van de kook door dat geknal, hier in de wijk zijn ze soms ook al bezig. Vorig jaar had ik pilletjes van de dierenarts maar dat hielp echt niet. Een beetje advocaat geprobeerd maar dat vond hij alleen maar lekker Laughing Een huisje op de hei huren heb ik bedacht maar die zijn niet te betalen.

Een huisje huren voor een 2 dagen waar je geen vuurwerk hoort heb ik gekeken en daar betaal zo een 1000 euro voor, mijn niet gezien.
Kijk uit met medicijnen of wat dan ook uitkijken vertelde mijn dierenarts.
Er kunnen erge ongelukken meer gebeuren omdat de hond versuft wordt en dingen wel wil doen maar het niet kan waardoor letsels als pootje breken of erger. Daar begin ik dus niet aan. We laten gewoon blijken dat we er voor hem zijn en dat vind hij erg fijn.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15902
Zo Nov 13, 2022 4:10 am Reageer met quote

Je kunt wel zo naïef zijn om te stellen dat consumentenvuurwerk alleen maar op oudjaarsdag t/m een uur na de jaarwisseling afgestoken mag worden maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet. Het geknal begint vaak al in de loop van november en duurt dus al met al meer dan een maand. Wat heeft dit in godsnaam met traditie te maken? Jammer voor de vuurwerkverkopers waarvan sommigen er zowat een jaarinkomen aan verdienen maar hun belangen vind ik bij lange na niet opwegen tegen alle ellende voor mens, dier en milieu die hun handel veroorzaakt. Weg met die rotzooi en een totaalverbod op verkoop en gebruik wat mij betreft.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1812
Zo Nov 13, 2022 5:00 pm Reageer met quote

ik koop geen vuurwerk, kun je het ook niet afschieten.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Zo Nov 13, 2022 5:21 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Je kunt wel zo naïef zijn om te stellen dat consumentenvuurwerk alleen maar op oudjaarsdag t/m een uur na de jaarwisseling afgestoken mag worden maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet. Het geknal begint vaak al in de loop van november en duurt dus al met al meer dan een maand. Wat heeft dit in godsnaam met traditie te maken? Jammer voor de vuurwerkverkopers waarvan sommigen er zowat een jaarinkomen aan verdienen maar hun belangen vind ik bij lange na niet opwegen tegen alle ellende voor mens, dier en milieu die hun handel veroorzaakt. Weg met die rotzooi en een totaalverbod op verkoop en gebruik wat mij betreft.

Ben ik helemaal met je eens Kees!!
Het gekke hier is dat er wel vuurwerk verkocht mag worden maar dat je het niet af mag steken.
Dat er veel aan verdiend wordt is niet meer zo.
Mijn zoon werkt bij een grote tweewieler zaak die het altijd verkocht maar die houd er mee op.
De eisen zijn tegenwoordig zo vreselijk hoog dat het veel geld kost om goedkeuring te krijgen om het te verkopen. Ze moeten een bunker hebben die elk jaar gecontroleerd wordt en vaak weer aangepast moet worden. Ook de sprinkler installatie moet ieder jaar aan gepast worden.
De kosten lopen vaak in de duizenden euro's waardoor er weinig winst te behalen valt.

lucia51.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 702
Zo Nov 13, 2022 5:26 pm Reageer met quote

Niet alleen naar voor honden, maar ook voor katten en dan bedoel ik zwerfkatten.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Zo Nov 13, 2022 5:37 pm Reageer met quote

lucia51 schreef:
Niet alleen naar voor honden, maar ook voor katten en dan bedoel ik zwerfkatten.

Klopt idd, veel dieren zijn bang, gewoon zielig!
Vanmiddag loopt er hier weer een tokkie te knallen waardoor Luuk weer naar binnen toe rent.

Wat zou de wereld mooi zijn als de mensen net zo'n groot hart zouden hebben als dieren.

Rina2

Superlid
Superlid
Antw.: 15871
Zo Nov 13, 2022 5:58 pm Reageer met quote

TheDon schreef:
Rina2 schreef:

Een huisje huren voor een 2 dagen waar je geen vuurwerk hoort heb ik gekeken en daar betaal zo een 1000 euro voor, mijn niet gezien.
Kijk uit met medicijnen of wat dan ook uitkijken vertelde mijn dierenarts.
Er kunnen erge ongelukken meer gebeuren omdat de hond versuft wordt en dingen wel wil doen maar het niet kan waardoor letsels als pootje breken of erger. Daar begin ik dus niet aan. We laten gewoon blijken dat we er voor hem zijn en dat vind hij erg fijn.

Klopt, en dat ga ik dus ook niet doen. Ik blijf mooi thuis, ondertiteling op de tv en Bobby maar gewoon z'n gang laten gaan.

Wijsheid is wat het hart je verteld.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Wo Nov 23, 2022 12:46 am Reageer met quote

nandes57

Superlid
Superlid
Wo Nov 23, 2022 1:18 am Reageer met quote

Het enigste wat helpt is een kalme baas.

ik trof eens op een bouw een tegelzetter, hij was bezig met een badkamer en wat zag ik, zijn hond een duitse staander lag te slapen op een stapel karton.
ik zeg, "wat heb jij een kalme hond"hij antw, "als je kalm met je hond omgaat krijg je dat ook.

maw, reageer zelf niet op vuurwerk en je hond wordt van zelf rustiger.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Wo Nov 23, 2022 1:31 am Reageer met quote

nandes57 schreef:
Het enigste wat helpt is een kalme baas.

ik trof eens op een bouw een tegelzetter, hij was bezig met een badkamer en wat zag ik, zijn hond een duitse staander lag te slapen op een stapel karton.
ik zeg, "wat heb jij een kalme hond"hij antw, "als je kalm met je hond omgaat krijg je dat ook.

maw, reageer zelf niet op vuurwerk en je hond wordt van zelf rustiger.

Als het eenmaal er in zit, krijg je het er niet meer uit?
Bij andere dingen kan het wel helpen.

Ik heb een hond gehad die aangevallen was door zo'n klote pitbull en zwaar verwond werd.
Als ik dan wandelde en ik zag een hond met een brede kop, kneep ik aan de riem omdat ik dan alert werd.
Hij werd dan ook alert en daar kwam ik achter en hield in het vervolg de riem losjes in mijn hand en dan gebeurde er nauwelijks iets.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Wo Dec 28, 2022 2:44 pm Reageer met quote

Denk met vuurwerk aan de dieren!!!!

Wat zou de wereld mooi zijn als de mensen net zo'n groot hart zouden hebben als dieren.

Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats reactie