We moeten gaan bezuinigen op water????
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1486
Zo Nov 27, 2022 1:58 am Reageer met quote

TheDon schreef:
nandes57 schreef:
hetzelfde apparaatje wat ik voor de keuken beschreef kun je ook voor het douchen gebruiken, alleen dan wel een zwaardere uitvoering om voldoende water te krijgen
je kan hem dan dichter bij de douche plaatsen en je bent weer een stukje minder afhankelijk van gas.
wel moet je na (laten) ijken of je stroomvoorziening toereikend is.

Dat kan ook ja maar zo'n boiler te plaatsen voor de douche, heb je wel wat ruimte nodig.
Toen we net getrouwd waren, kookten we electrisch en hadden ook een 80 liter boiler. Dat was een knots van een ding.

Don waar ik het over heb in mijn aanrechtkastje is geen boiler mar een doorstroomtoestel die is zo groot als 2 pakken suiker.
dezelfde toestellen heb je ook voor meer water dan zijn ze zo groot als een schoendoos, dus geen boiler met een voorraadvatje maar een doorstroom, vergelijk het met de ouderwetse gijser maar dan electrisch.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 399
Zo Nov 27, 2022 2:24 pm Reageer met quote

nandes57 schreef:
TheDon schreef:
nandes57 schreef:
hetzelfde apparaatje wat ik voor de keuken beschreef kun je ook voor het douchen gebruiken, alleen dan wel een zwaardere uitvoering om voldoende water te krijgen
je kan hem dan dichter bij de douche plaatsen en je bent weer een stukje minder afhankelijk van gas.
wel moet je na (laten) ijken of je stroomvoorziening toereikend is.

Dat kan ook ja maar zo'n boiler te plaatsen voor de douche, heb je wel wat ruimte nodig.
Toen we net getrouwd waren, kookten we electrisch en hadden ook een 80 liter boiler. Dat was een knots van een ding.

Don waar ik het over heb in mijn aanrechtkastje is geen boiler mar een doorstroomtoestel die is zo groot als 2 pakken suiker.
dezelfde toestellen heb je ook voor meer water dan zijn ze zo groot als een schoendoos, dus geen boiler met een voorraadvatje maar een doorstroom, vergelijk het met de ouderwetse gijser maar dan electrisch.

Daar had ik even niet aan gedacht, je hebt gelijk, die zijn idd niet zo groot.

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1051
Zo Nov 27, 2022 2:33 pm Reageer met quote

Die zijn inderdaad zeer handig Nandes, want mijn man had die geplaatst in de buitendouche en er was gewoon de tuinslang op aangesloten. Dus de mensen in de caravan (familie) hadden een warm eenvoudig douche hokje bij de caravan met warm water. Het werkte als een tierelier en ook vele jaren lang!

Roos634

Stamgast
Stamgast
Antw.: 221
Zo Nov 27, 2022 3:16 pm Reageer met quote

Bezuinigen op water, geld dat ook voor die data centra's? Die gebruiken veel meer water dan aangegeven en met het restwater kan ook niet veel meer gedaan worden.

Zelf maak ik elke ochtend een thermoskan met heet water met de waterkoker. Zo heb ik ook altijd heet water bij de hand.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15902
Zo Nov 27, 2022 9:22 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:
Bezuinigen op water, geld dat ook voor die data centra's? Die gebruiken veel meer water dan aangegeven en met het restwater kan ook niet veel meer gedaan worden.

Ik heb me er niet in verdiept maar het lijkt me dat je zeker een punt mee hebt. Kun je die restwarmte afvangen dan zou je er misschien zomaar een halve of hele stad mee kunnen verwarmen.
Quote:
Zelf maak ik elke ochtend een thermoskan met heet water met de waterkoker. Zo heb ik ook altijd heet water bij de hand.

Voor thee of af en toe wat warm spoelwater zeker een goeie tip. Voor koffie heb ik een espresso-automaat maar in mijn campertje gebruik ik een piepklein espressosysteempje met bijbehorend thermosflesje voor heet water, kan ook in een rugzakje op een wandeling voor een vers espressootje.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6110
Zo Nov 27, 2022 11:40 pm Reageer met quote

Roos634 schreef:

Sommige tips blinken door eenvoud uit in schoonheid. Dit is er zo één! Waarom ben ik daar zelf nooit opgekomen, morgen gelijk toepassen. Ook bij ons staat de ketel op zolder en moet ik in de keuken lang wachten op warm water. Prima oplossing voor het even omspoelen van een kopje of zo. Thnx! Very Happy

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1812
Wo Nov 30, 2022 2:53 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
als je water duurder maakt wordt er vanzelf bezuinigd.

er is water genoeg op de wereld maakt van zeewater zoetwater probleem opgelost.

Nu er toch 2 kerncentrales worden bijgebouwd in Borsele, kan er gelijk een ontziltingsfabriek worden gebouwd.

Roos634

Stamgast
Stamgast
Do Dec 01, 2022 8:01 pm Reageer met quote

Voor het blussen van e auto's hebben ze zo'n 45.000 l water nodig.
Is dat ook drinkwater als ze die bak vullen om de auto in te dompelen?

En er was toch sprake van dat ze bij de afsluitdijk een installatie wilden bouwen om van zout water zoet water te maken? Of ben ik nu in de war om energie op te wekken?

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1812
Za Dec 03, 2022 6:18 pm Reageer met quote

water genoeg Roos, som komt het met bakken uit de hemel. Wat wil je nog meer dan al dat gezegende water.

Roos634

Stamgast
Stamgast
Za Dec 03, 2022 7:37 pm Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
water genoeg Roos, som komt het met bakken uit de hemel. Wat wil je nog meer dan al dat gezegende water.

Afgelopen maand wel ja. Tegen de 200 ml aan. Maar dat is geen drinkwater of je moet het filteren.

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie