Forum spammelding
Over 50plusser.nl / Forumregels / Moderators
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 Plaats reactie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1051
Vr Aug 26, 2022 12:24 pm Reageer met quote

Dank je wel Nicolaas voor het welkom heten en je bericht. Het is duidelijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15902
Vr Aug 26, 2022 1:49 pm Reageer met quote

Pien2022 schreef:
Maar is het dan niet mogelijk dat er een groepje vrijwilligers komen die modereren? Ik begrijp nu wel dat sommige posts mogen blijven staan.
Want als ik het goed begrijp is het dus ook niet mogelijk om er iets mee te doen richting moderator team.
Als nieuwkomer valt je niets te verwijten, Pien. De 50plusser omgeving is ooit door Thijs gecreŽerd omdat hij een markt zag in senioren maar er is absoluut nagedacht over een aantal voorzieningen waar die leeftijdsgroep behoefte aan had, inclusief een forum, een community voor contact met elkaar op discussieniveau. Die behoefte is er op de dag van vandaag nog steeds, zoals blijkt. In sommige opzichten zijn ouderen hetzelfde als jongeren en kunnen er zeer verhitte discussies ontstaan over politieke een maatschappijkritische onderwerpen, waarbij moderatie dringend noodzakelijk is om het niet uit de hand te laten lopen. Het gaat zelfs zover dat er van buitenaf gestookt wordt door huidige en ex-leden met als enige doel om hier kritische leden die graag discussiŽren op grond van steekhoudende argumenten dat woord te ontnemen met de meest uiteenlopende 'technieken' zoals niet ingaan op argumenten, persoonlijke beledigingen, framen, trollen, treiteren, belachelijk maken, etc. alles behalve enigszins de wil te tonen om op een fatsoenlijke manier te communiceren. Begrijp me goed, als het er eens een keer stevig aan toegaat hoor je mij niet klagen maar tegen voortdurend ondermijnende activiteiten is uiteindelijk geen kruid gewassen als er niet ingegrepen wordt, Dus, onafhankelijke moderatie? Ja graag!

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6110
Vr Aug 26, 2022 2:05 pm Reageer met quote

Ben het met Kees eens. Moderatie, simpel en consequent op basis van de forumregels die iedereen kan weten.
Ik denk, van wat ik van je heb gelezen, dat met jouw komst het forum is verrijkt met iemand die ook graag fatsoenlijk en op inhoud wil discussiŽren en ik hoop dat het je wordt gegund. Van harte welkom in ieder geval.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pien2022

Superlid
Superlid
Vr Aug 26, 2022 2:26 pm Reageer met quote

Keesvi onafhankelijke moderatie is denk ik erg belangrijk. Nu mijn paarden overleden zijn en de paardensport voor mij ten einde is gekomen , merkte ik dat ik op het grootste paardenfora van Nederland toch iets minder te zoeken had en steeds meer de actuele onderwerpen mijn interesse hebben. Vandaar dat ik hier door het zoeken naar een ander forum terecht ben gekomen.

Het modereren zoals jij beschrijft is wenselijk, ook al is het heel erg moeilijk om het iedereen naar de zin te maken op een forum. Dit weet ik uit eigen ervaring daar ik op verzoek van beheer jarenlang met veel plezier als vrijwilliger in een groep vrijwilligers op dat paardenforum mee gemodereerd heb. Dus ik kan me voorstellen als dit forum erg groot is of wordt (daar heb ik in deze korte tijd eerlijk gezegd nog geen beeld van) dat beheer/ administrator onder de leden die hier al langer zijn, gaat zoeken naar vrijwilligers die hem / haar ondersteunen. Dat is maar een idee en verder niet aan mij.

WillemijnF je hebt goed gezien dat ik graag ( in het Nederlands bij voorkeur ook al doe ik het hier veel in het Frans) discussieer over actuele onderwerpen en vooral omdat ik heel erg graag leer van de ander. Ik denk dat ik soms wat mis in Nederland doordat ik in Frankrijk woon, en daarbij dat ik daardoor ook iets kan aanvullen van wat hier me weer ter ore komt.
Onlangs werd een Elsevier artikel door iemand neergezet in een discussie, en daar werd ik erg gelukkig van, want dat stukje informatie wat die persoon deelde is mij totaal ontgaan.

Ik hoop dat fijn discussiŽren ons allemaal wordt gegund want het is juist zo leuk om andere meningen te lezen en daar ga ik in mee met Keesvi, dat een discussie ook best pittig mag zijn zolang er maar op de inhoud wordt gediscussieerd en niet op de persoon of getrold.
Ik kom uit een groot gezin waar van VVD t/m Groen links gestemd werd en we hadden aan tafel heerlijke verhitte discussies waarin mijn ouders ook graag meededen. Ik weet nog zelfs dat op de ramen affiches hingen van verschillende politieke partijen. Zo geestig vond ik dat altijd. Het was pittig maar nooit gemeen of naar. Het respect voor andere keuzes was altijd aanwezig.

Pien2022

Superlid
Superlid
Di Okt 25, 2022 8:50 pm Reageer met quote

Er is weer een spammer flink aan de gang aan het gaan. Weet iemand hoe de eigenaar bereikt kan worden? Want, Is het niet mogelijk dat er twee mensen van het forum , die spam topics , elke keer verwijderen. Dit is gewoon te irritant elke keer. Het is niet veel werk en mij maakt het niet uit wie dat gaat doen. Als er twee mensen zijn (vanwege de continuÔteit)
Dat we dan dit voorstel voorleggen aan de eigenaar, en dan blijft het forum in elk geval verschoond van deze troep. Ik vind het zo irritant.

Ik weet dat er geen moderator team is, en voilŗ het is wat het is. Maar dit beetje moet toch kunnen.

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5976
Di Okt 25, 2022 10:07 pm Reageer met quote

Thijs is niet te bereiken Pien, dit heb ik vandaag bij de foto van de dag geplaatst!

Even een bericht, Greet is weg bij 50+ omdat ze gestalkt werd door Ron Cijs ( blues label.nl) Dat doet hij ook bij mij al een tijd, nu ook bij de foto van de dag, zie foto van gisteren.
Hij kopieerde van Greet weblogartikelen en gebruikte die, tot ze dreigde er werk van te maken, hij probeert het zondagse fotogebeuren van ons te verzieken, nu al vanaf mei.
Dit is het in het kort, in overleg met Greet zou ik dit opschrijven.
Fijne dag!

Mijn mening vorm ik zelf!

Pien2022

Superlid
Superlid
Di Okt 25, 2022 10:33 pm Reageer met quote

Zeg je hiermee dat je het onder de aandacht heb gebracht bij Thijs maar dat hij er niet op reageert?
Jeetje wat balen zeg dit gedoe.
Dat je daarom denkt dat hij ook niet op zal reageren als we vragen om iemand bevoegdheid te geven de website wat schoon te houden?

Ik vind het een ernstig verhaal en als er een moderator team is, dan wordt die Ron Cijs gewoon geblokt → en dan ga ik er even van uit dat je verhaal gewoon klopt . Ik kom daar niet dus wist dit niet. Ernstig , heel ernstig dit.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 30388
Wo Okt 26, 2022 11:48 am Reageer met quote

Ik heb zo het angstig vermoeden dat de site enkel nog maar op de automatische piloot draait en dat Thijs op zoek is naar een koper.

Maar blijkbaar staan die kopers niet in de rij...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 15902
Do Okt 27, 2022 12:43 am Reageer met quote

redone schreef:
Even een bericht, Greet is weg bij 50+ omdat ze gestalkt werd door Ron Cijs ( blues label.nl) Dat doet hij ook bij mij al een tijd, nu ook bij de foto van de dag, zie foto van gisteren.

Dat klinkt allemaal heel vervelend. Ik heb even gezocht maar al te veel tijd heb ik weer eens niet. Gaat het o.a. om foto's met het predicaat "Alle Foto's c.q. Afbeeldingen Openbaar/gepubliceerd in deze Blog zijn Copyright vrij !!"?

En hier nog iets gevonden:
Quote:
WIE KAATST, KAN DE BAL VERWACHTEN

Betreffende de Fotoclubleden:

Ben-en-alie-mulder, Benneke, Redone, Greet---Gribou & Fransesien!

Wist je dat je hierop 50plusser ook mensen (leden) zijn die denken dat zij het voor het zeggen hebben?
Nee? De namen hierboven vermeld zijn voor mij (Ron Cijs) bekend.
Zulks soort mensen noemen ze in de volksmond Politieagenten, Boa's of hierop 50plusser "Moderators" (bemiddelaars).
Laten zich door "Afgunst" verleiden om vervelende op en aanmerkingen te plaatsen op mijn 'Weblog".
Nu en in het verleden!

GO HOME, laat mij met rust !!!

Ben-en-alie-mulder
Greet---Gribou
Fransesien
Benneke
Redone

Resterende "Fotoclubleden"

Eenzamefietser75
Januitdelft
Karekiet
J.zwiep
Kiekie
Tteun

Zie: ~ Moderators (bemiddelaars) Fotogroep-leden ~
Er worden dus meer namen genoemd dan die van Greet. Wat een ontzettend vervelend gedoe dit... Zodra ik iets meer tijd heb duik ik er verder in maar het riekt nogal naar een internet community beheerder die de boel de boel laat. Zonde...

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 5976
Do Okt 27, 2022 1:15 am Reageer met quote

Ja ook, in het verleden heeft hij Alie mUlder bedreigd dat hij 50+ zou plat gooien, hij is gewoonweg heel vervelend bezig al heel lang en probeert het fotogebeuren ook te verstieren.hij schrijft onder Greet haar naam reactie onder zijn eigen weblog terwijl ze weg is,. En durft dan te schrijven dat het strafbaar is terwijl gewoon weg is en er niets mee te maken wil hebben.

In zijn gastenboek slaat hij alles op wat Greet aan mededelingen aan ons heeft gedaan over haar ziekte etc.

Dat is dan een klein gedeelte wat er allemaal gebeurt Kees!

Mijn mening vorm ik zelf!

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 14610
Wo Nov 30, 2022 1:39 pm Reageer met quote

Thijs we worden steeds meer platgegooid met spam. Van drugs tot wapens en zelfdodingspillen tot dieren zoals papagaaien aan toe.
Het wordt nu wel weer erg druk. Nu niet allen op het form, maar ook op prikbord

De strooiers zijn
Matty77

fredted05225

Verlos ons van die ellende

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Nov 30, 2022 3:48 pm Reageer met quote

hehety schreef:
Thijs we worden steeds meer platgegooid met spam. Van drugs tot wapens en zelfdodingspillen tot dieren zoals papagaaien aan toe.
Het wordt nu wel weer erg druk. Nu niet allen op het form, maar ook op prikbord

De strooiers zijn
Matty77

fredted05225

Verlos ons van die ellende

Of geef iemand de tools om dit te kunnen verwijderen, dan hoef je hetzelf niet te doen.

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 14610
Wo Nov 30, 2022 5:10 pm Reageer met quote

Pien dat is al zo vaak voorgesteld en ik heb mij meerdere keren daarvoor aangemeld, maar net zoveel reacties terug als de leden krijgen die betaald hebben. Maar, nog steeds aanmaningen krijgen zoals ik. Rolling Eyes
Niks, komma nul en nog minder

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Nov 30, 2022 5:27 pm Reageer met quote

Jammer, want jij lijkt mij daar buitengewoon geschikt voor omdat voor ons te doen!

Rina2

Superlid
Superlid
Antw.: 15870
Wo Nov 30, 2022 6:30 pm Reageer met quote

Het is super dat je je daar voor hebt aangemeld, Hehety.

Ondertussen alweer een aanmaning gehad. Dat zal ook wel op de automatische piloot gaan.

Zonde dat op deze manier onze mooie site naar de knoppen gaat. Voor veel van ons is het al heel lang een deel van ons leven.

Wijsheid is wat het hart je verteld.

Pagina 15 van 15 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15

Plaats reactie