wat ben je aan het doen
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende Plaats reactie

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 535
Di Nov 15, 2022 12:28 am Reageer met quote

Ron1.1 schreef:
ik vond vandaag een tochtgat op mijn toilet. Ik tochtte zowat van van de pot.

Je zult maar onverhoeds door een windvlaag van de pot gerukt worden!!! ...... In een hoekje van het toilet is het sowieso moeilijk wateren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pien2022

Superlid
Superlid
Antw.: 1051
Di Nov 15, 2022 11:16 am Reageer met quote

Vandaag met kleinkind gaan we naar de schapenboerderij waar ik een tijd gevrijwilligd heb en gaan we mijn paardje bezoeken als het weer het toelaat (zij leeft semi wild in een kleine kudde). Daarna zien we verder.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1812
Wo Nov 16, 2022 2:54 pm Reageer met quote

vanmorgen dikke gordijnen met leren inzetstuk opgehangen bij de voordeur, volgens de deskundigen scheelt het weer in het energieverbruik. Baat het niet schaden doet het ook niet. Surprised

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Nov 16, 2022 3:00 pm Reageer met quote

Dat helpt zeker Ron!

Zonet 2 uur gewandeld met het kleinkind. Was weer erg gezellig. Morgen vertrekt ze weer met de trein naar Nl.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Vr Nov 18, 2022 4:54 pm Reageer met quote

vanmorgen de niet winterharde planten in de schuur gezet en sommigen op zolder in de Koekkoek ivm met het licht. Rest nog wel een aantal. Morgen dan maar. Overigens veel peulen dit jaar van de trompetklimmer ( Campsis radicans)zowel rood als geel. Ook van de blauwe regen veel peulen.

Pien2022

Superlid
Superlid
Za Nov 19, 2022 12:14 pm Reageer met quote

trompet klimmer vind ik zo mooi! Prachtig Ron, en hier ook bezig met alles winterklaar maken. De buitenkranen zijn al doorgeblazen en water dus eraf, het zwembad is al winterklaar, de achterkant van het huis is al gesnoeid, de citroenplant hebben we binnen gehaald dus dat gaat ook de goede kant op.

Vandaag vrijwilligerswerk in de toerist office en vanochtend om 7.30 uur gauw met de auto heen en weer gereden om de warmtepomp aan te doen want vorige keer werd het pas na 2 uur 15 graden en ik was totaal verkleumd toen ik thuis kwam. Dus eens kijken hoe dit gaat.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 400
Zo Nov 20, 2022 3:04 pm Reageer met quote

Vanmorgen met Luuk naar het uitrenveld geweest en Luuk heeft het niet koud met zijn dikke vacht maar ik was verkleumd.
Toch waren er vele honden en dat is zo leuk als dat allemaal met elkaar speelt, daar geniet ik van.
Nu lekker binnen met de pc spelen en verder ga ik denk ik weer even met de modelspoorbaan verder. Iedereen een fijne zondag gewenst!

Wat zou de wereld mooi zijn als de mensen net zo'n groot hart zouden hebben als dieren.

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Nov 20, 2022 5:40 pm Reageer met quote

Luuk is een prachtige hond en ziet er vrolijk en lief uit. Jij ook fijne zondag gewenst LeDon net als alle anderen.

Vanochtend met de fiets naar een drop 6 km verderop gefietst om "dinnetje" op te halen (Nederlandse en dat is ook wel eens leuk met babbelen) en een rond te fietsen. HEt viel me al op dat het "NL" weer was, wind tegen hoge luchtvochtigheid en dreigend weer, en toen we met zijn 2en aan het fietsen was, hield het op met zacht regenen en dus maar een klein rondje gedaan. Lekker bij de kachel opgedroogd en toen weer naar huis gefietst en het bleef droog. Was leuk. Vanmiddag beetje computeren, koken en chillen.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Wo Nov 23, 2022 8:25 pm Reageer met quote

net fiat gehad om oude foto's te mogen publiceren in het kader Commons Creative 3.0

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11497
Wo Nov 23, 2022 11:43 pm Reageer met quote

Ben bezig om mijn dagboek over de reiger, welke we groot gebracht hebben, op FB te plaatsen.

Pien2022

Superlid
Superlid
Wo Nov 23, 2022 11:55 pm Reageer met quote

Fijn Ron.

Gaaf Douwe.

Vandaag een Nederlandse die hier nog niet zo lang is een beetje geholpen. Dus vertaald, 1000 kg steentjes opgehaald met onze aanhanger en met haar verspreid en beetje mee geholpen in haar huis. Vervolgens fijn blaadjes gemaaid in de tuin van ons (was nodig en het is droog) en verder voetballen gekeken, gekookt en rustig aan gedaan. Leuke actieve dag dus.

nandes57

Superlid
Superlid
Antw.: 1486
Do Nov 24, 2022 12:40 am Reageer met quote

vanmorgen om 6 uur begonnen in de sportschool, 2 lekkende kranen vervangen, waternat vh zweet door naar vlissingen en verder in 2 scholen die er gebouwd worden, en daar was het koudddd.

Pien2022

Superlid
Superlid
Zo Nov 27, 2022 2:21 pm Reageer met quote

Wouw Nandes dat was zeer actief. Leuk hoor!

Hier iets waar ik erg gelukkig van word. Vanmiddag hebben we Franse vrienden die tussen de middag komen eten. Ik heb van hen zoveel mooie bloeiende planten gekregen, toen ze hun tuin op orde gingen maken dat ik beloofd heb om echt te koken voor ze.
Donc, dus, gisteren begonnen en we eten→ kleine hapjes vooraf, dan tomatensoep gemaakt van de tomaten in de tuin met blaadje basilicum (de laatste), dan lam schouder (ook al klaar) met 2 lampootjes met tijm puree (aardappeltjes uit de tuin net als de tijm) , uit de oven wat rode pompoen, worteltjes en spruitjes (alles uit de tuin), dan schapenkaas uit Baskië met groene sla erbij en eigengemaakte tomaten jam (zo vreselijk lekkere combinatie en wat stokbrood), vervolgens griesmeel vanille pudding met granberrie sap mooi erover heen gedrapeerd (dus zoet met zuur en dat kennen ze hier totaal niet) en dan nog chocola soort kletskoppen ,
Manlief zorgt voor de drank erbij. Dus een echt feestmaal om dank je wel te zeggen

Laughing

Veel werk, maar vooral heel erg veel genieten en gisteren al heel veel gemaakt dan nu alleen opgewarmd hoeft te worden.
Dus ontbijtje maar zeer karig gehouden.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Ma Nov 28, 2022 12:35 am Reageer met quote

Mijn convector putten in de woonkamer opnieuw met bolletjes- radiatorfolie opnieuw bekleed, de oude radiatorfolie was helemaal verkruimeld. Een heel gedoe met dat dubbelzijdig plakband. Ben er de dag dag mee zoet geweest. Weer iets goed gedaan tegen het gasverbruik en veel belangrijker voor mijn portemonnee hoop ik.

Pien2022

Superlid
Superlid
Ma Nov 28, 2022 2:41 pm Reageer met quote

Dat is afschuwelijk werk, bekend mee. Goed gedaan dit monniken werk en scheelt veel voor je portemonnee.

Vanochtend de leidingen buiten in de put allemaal geďsoleerd. Tevens de boel afgesloten van het buitenwater dat niet meer nodig is, en de douche geďsoleerd bij het zwembad zodat het kan gaan vriezen.
Vroeger toen het een gďte was haalde ik het water eraf in het hele huis of alleen in de garage maar nu kan dit niet meer omdat daar de wasmachine staat en we hier nu leven, dus doen we het zo.

Verder lekker rustig aan doen en vanavond even vergaderen met een bestuur.

TheDon

Stamgast
Stamgast
Antw.: 400
Vr Dec 02, 2022 12:10 am Reageer met quote

Vandaag boodschappen gedaan, met Luuk gewandeld,, telefoon gerepareerd. Dat was een rot klusje want moetstheel fijn solderen maar het is gelukt.
Vanmiddag Luuk geborsteld en daar kwam een hele bontjas vanaf, zie foto.
Als dank heeft hij een kluif gekregen.

Wat zou de wereld mooi zijn als de mensen net zo'n groot hart zouden hebben als dieren.

Ron1.1

Superlid
Superlid
Vr Dec 02, 2022 1:54 am Reageer met quote

TheDon schreef:
Vandaag boodschappen gedaan, met Luuk gewandeld,, telefoon gerepareerd. Dat was een rot klusje want moetstheel fijn solderen maar het is gelukt.
Vanmiddag Luuk geborsteld en daar kwam een hele bontjas vanaf, zie foto.
Als dank heeft hij een kluif gekregen.

Kun je er geen trui van breien ??

Pien2022

Superlid
Superlid
Vr Dec 02, 2022 2:39 pm Reageer met quote

Hahahahaha, wat een haren. Geweldige vraag Ron, en tevens grapje

Helaas kun je niet met hondenharen een trui breien want het vetgehalte is veels te laag, dus je kunt de wol niet spinnen en daarna twijnen of je zou schapenvet of zoiets moeten toevoegen denk ik. Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 6110
Vr Dec 02, 2022 4:37 pm Reageer met quote

Luuk ziet er prachtig uit Don, echt een plaatje!
Vandaag de kerstbuitenverlichting opgehangen. Ik word vrolijk van die lichtjes, maar allemachtig wat kreeg ik koude handen van het gepeuter.
De rest komt volgende week. Misschien kopen we vanmiddag de kerstboom al, maar die gaat pas na 5 december de kamer in.
Verder heb ik de afgelopen week de zolder uitgeruimd en alle speelgoed gesorteerd: een deel voor de kleindochter van de buren, een deel voor de kringloop, een deel naar de vuilstort en een klein deel mocht blijven. Wat een ruimte weer, een heerlijk gevoel!
Soms heb ik van die radicale opruimbuien. Die duren doorgaans maar kort, dus daar moet ik dan meteen gebruik van maken. Laughing

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Ron1.1

Superlid
Superlid
Vr Dec 02, 2022 4:46 pm Reageer met quote

virgo schreef:
Ron1.1 schreef:
ik vond vandaag een tochtgat op mijn toilet. Ik tochtte zowat van van de pot.

Je zult maar onverhoeds door een windvlaag van de pot gerukt worden!!! ...... In een hoekje van het toilet is het sowieso moeilijk wateren.

Ik heb van mijn moeder geleerd dat ik ook zittend moet wateren, dit in het kader van de emancipatie, bovendien is het beter voor de blaas.

Pagina 4 van 10 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats reactie