Natuur: bloemen
Foto's op thema delen
Plaats reactie

oldtimerton

Superlid
Superlid
Antw.: 1183
Ma Jun 07, 2010 1:29 pm Reageer met quote

Deze knop van de Pioenroos is ieder jaar een belevenis aan schoonheid,
de groei van plant het eerste knopje en de groei hiervan, nu nog even en dan gaat het open voor een uitbundige bloei met een zalige geur.

Picture resized

Voor deze foto is een statief gebruikt en met een zoomlens op 70mm brandpuntafstand gemaakt 1/125sec, f/5,6. 200iso.

Picture resized

Dit is een foto uit de oude doos. geen gegevens bekend

groet ton

Des te meer ik leer, hoe dommer ik mijzelf voel. (Tess van Rooijen)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

oldtimerton

Superlid
Superlid
Ma Jun 07, 2010 8:49 pm Reageer met quote

Voor wie een tulp liever in kleur ziet misschien is dit het dan helemaal,
alleen het kleine steeltje is verwijderd.

Picture resized

groet ton

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

oldtimerton

Superlid
Superlid
Di Jun 15, 2010 3:46 pm Reageer met quote

De eerder getoonde Pioenroos in knop stond in de tuin, nu staan ze in de vaas. De foto's zijn gemaakt met een 18mm x 200mm op macrostand

Groet ton

Picture resized

Picture resized

Picture resized

Nett

Superlid
Superlid
Antw.: 1049
Di Jun 15, 2010 7:34 pm Reageer met quote

Ton, ik vraag me af, is het bereik met lenzen, en daarmee bedoel ik het gebied waar de camera op focust bij macro, groter als bij bijv. mijn pocketcamera.
Mooie blom, foto 3 begint erop te lijken. Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

oldtimerton

Superlid
Superlid
Di Jun 15, 2010 8:47 pm Reageer met quote

Nett, mogelijk kan je met lenzen meer spelen als met de pocket-camera
maar dat neemt niet weg dat met de pocket-camera ook hele leuke foto's gemaakt kunnen worden, men moet alleen oefenen en kijken wat met de camera zoal kan, pocket-camera's hebben ook veel mogelijkheden voor de foto en ik heb foto's gezien van de pocketcamera die niet onder deden voor lenzen, het gaat hierom (de camera maakt de foto die de fotograaf voor ogen heeft. Lees de beschrijving en probeer alle uit en zo leer je de camera kennen, lees veel over foto's maken en kijk eens op foto-forums er zijn er plentie zet daar ook eens foto en lees wat anderen er van vinden er zijn altijd profs die je helpen als nodig is.

Succes ton

Nett

Superlid
Superlid
Di Jun 15, 2010 9:29 pm Reageer met quote

Jawel...ik kom overal en ben niet ontevreden van wat mijn 7 M.pixel camera presteert, maar er is een grens.
Het is te weinig om de foto's te presenteren op echte fotosites.
Zodoende aldus....en och het is maar voor de aardigheid.
Very Happy

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Di Jun 15, 2010 9:35 pm Reageer met quote

Ik ben het volledig met Ton eens..................maar wat je voor ogen hebt qua foto, wil niet altijd lukken. Tenminste bij mij niet, helaas!
Als ik al een x een treffer heb dan is het puur geluk.......!
Nett en Ton en iedereen die aan deze topic meedoet:
Ik pluis momenteel alle boeken uit die ook maar iets met fotografie te maken hebben en lees zelfs de gebruiksaanwijzingen van body en objectieven voor de zoveelste keer door. Ik heb mijn camera met 3 objectieven al een tijdje........maar deed er weinig mee, body stond meestal op automaat. Wil nu meer uit het spul gaan halen! Alleen heb ik 1 manco.......ik heb geen geduld, ben als de dood dat ik iets mis.
Dus jah................vlug weer op de automaat.

Groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

oldtimerton

Superlid
Superlid
Di Jun 15, 2010 9:47 pm Reageer met quote

Nett, mijn camera heeft maar 6 miljoen pixels dus dat kan het niet zijn, ik proef een beetje twijfel om op andere fora foto's te zetten, of je nu zomaar een plaatje schiet of niet het is leuk en je weet nooit wat de toekomst brengt en ga je steeds meer proberen, het geeft in ieder geval wel een in-kijkje in andermans inzicht en motivatie.

groet ton

oldtimerton

Superlid
Superlid
Di Jun 15, 2010 9:53 pm Reageer met quote

C.C. Jammer maar een camera leer je niet kennen door de beschrijving te lezen dit is slechts een hulpmiddel, proberen met het boekje achter de hand is de enige mogelijkheid je camera te leren kennen, ook de samenwerking tussen diafragma en snelheid, wat doet de diafragma en hoe regel je snelheid, dat zijn zaken die je moet leren en dan ga je verder en ja als je iets ziet dan is vaak snelheid geboden.

Tipje...Als ik ergens foto's ga maken, maak ik altijd proef-opnamen om te kijken of de manuel goed staat, en dat doe ik tussen de bedrijven door als er even geen foto gemaakt hoeft te worden. (het werkt)

succes ton

Nett

Superlid
Superlid
Di Jun 15, 2010 10:23 pm Reageer met quote

De know-how van een beroeps fotograaf krijgen wij nooit meer Tiny.
Maar ik heb weleens gehoord, dat je voor je plezier moet vogelen met instellingen, maar er niet van uitgaan dat je het beter kunt als de automaat.
Is dat lariekoek?
Ton 6 megapixels ongelooflijk....maar goed geproefd, ik durf niet op andere sites mijn kunsten te vertonen Embarassed , eerst toch maar andere camera.

Omgekeerde lens 50/100mm allemaal abacadabra, maar succes PakeJeep, laat het resultaat maar zien.

FrancienM.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 38
Di Jun 15, 2010 10:46 pm Reageer met quote

Hallo Ton.

De pioenroos vind ik een prachtige bloem.
De eerste foto vind ik erg mooi, alleen een beetje donker, waardoor de mooie kleur niet helemaal tot zijn recht komt.

Dat te weinig geduld hebben is hier ook herkenbaar.
Ik probeer nu vaker zelf de instellingen te bepalen, maar gebruik de automatische stand ook nog geregeld.
Er staan ook veel goede sites over fotograferen op internet.
Wat ik ook zo ontzettend leuk vind aan fotograferen.
Je let veel beter op als je buiten bent, ziet vaak dingen waar anderen aan voorbij lopen.
Ook ik maak vaker enkele foto's van een object, waarvan er dan een uitspringt en mijn goedkeuring krijgt Laughing
Dat is nu weer het voordeel van digitaal fotograferen, niet goed, delete.
En dat deleteknopje weet ik met dichte ogen te vinden, haha

Leef vandaag, niet morgen.
Morgen is het weer vandaag.

oldtimerton

Superlid
Superlid
Di Jun 15, 2010 11:29 pm Reageer met quote

FrancienM bedankt voor je relaas, ook jouw verhaal is herkenbaar en ja op andere fotosites kun je veel leren en de eerste foto zetten geen probleem neem de beste en vertel hoe de schoen vrinkt in het voorstellen van je zelf en je zal verbaasd zijn. ook ik zet foto's elders bv NG-fotocommunity,WFC fotobeeld (veel vakbroeders) footo,nl probeer het eens echt het is leuk.

groet ton

PS allen een rustig foto-moment toegewenst

groet ton

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Di Jun 15, 2010 11:31 pm Reageer met quote

Pakejeep, net zoals Nett net zei "algebra", wat een hoop netten trouwens.

Maar in de tijd dat ik deze camera heb heb ik hem toch wat beter leren kennen.............niet zozeer fototechnisch maar weet nu wel (eindelijk) wat de meeste knopjes inhouden.........maar hoe te bedienen.....daar moet ik nog mee gaan experimenteren.

Groet Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

thoke.1

Superlid
Superlid
Antw.: 1513
Wo Jun 16, 2010 12:10 pm Reageer met quote

Picture resized
de pioenroos; gemaakt met een pocketcamera.
bloemenstand/macro.

Picture resized
dat is het geworden.
deze foto is gemaakt met mijn nieuwe camera: fujipix HS10.
bloemenstand/macro
dan moet ik dus zelf scherpstellen door het goede punt te zoeken met de lens.

ik ben helemaal dol op pioenrozen; krijg ook altijd wel een boeket van of met pioenrozen op mijn verjaardag.

Picture resized

misschien even de foto's vergroten, want zo zijn ze een beetje vertekend.
geniet maar mee; liefs thoke

LEEF het leven nu!

oldtimerton

Superlid
Superlid
Wo Jun 16, 2010 4:17 pm Reageer met quote

Zo!, het bewijs is geleverd door Thoke met de pocket-camera.
mooie foto's.

groet ton

Pagina 1 van 1

Plaats reactie